• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.279 films
  • 12.563 series
  • 34.742 seizoenen
  • 655.998 acteurs
  • 200.421 gebruikers
  • 9.463.691 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Die willen zo ver mogelijk komen en ik neem niet aan dat ze dan genoegen nemen met de Uefa Cup.

Wel met winst .

Als PSV en Ajax in de kwartfinale van de CL komen is dat al een wonder.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

kos schreef:

(quote)
Wel met winst .

Als PSV en Ajax in de kwartfinale van de CL komen is dat al een wonder.

Ik denk dat je opnieuw het Nederlandse voetbal onderschat.

PSV is ongeveer net zo sterk als vorig jaar en ik denk dat ze als geheel meer gegroeid zijn dus die kunnen de kwartfinale en eventueel zelfs de halve finale halen

Ajax is sterker geworden dan vorig jaar met spelers als Stam en Gabri erbij en die moeten als ze een beetje gunstig loten ook de kwartfinale kunnen halen.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1235 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Feyenoord is qua stadion en qua supportersmassa nog altijd een topclub.

Qua voetbal al 7 jaar niet meer

net als Ajax..

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Hmm, Uefa Cup is inderdaad minder dan de CL.

Dat neemt niet weg, dat als PSV of Ajax in de winter derde eindigt in de CL-poule en dus verder mag in het Uefa Cup toernooi, ze deze prijs dan niet willen winnen.

Tuurlijk is het minder dan de CL, elke topclub streeft er immers naar om CL te spelen/te winnen, maar als je verder mag in het Uefa Cup toernooi, dan wil je deze prijs ook winnen en als je hem dan wint is het een mooie prijs.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

The Hunter schreef:

Hmm, Uefa Cup is inderdaad minder dan de CL.

Dat neemt niet weg, dat als PSV of Ajax in de winter derde eindigt in de CL-poule en dus verder mag in het Uefa Cup toernooi, ze deze prijs dan niet willen winnen.

Tuurlijk is het minder dan de CL, elke topclub streeft er immers naar om CL te spelen/te winnen, maar als je verder mag in het Uefa Cup toernooi, dan wil je deze prijs ook winnen en als je hem dan wint is het een mooie prijs.

Tuurlijk is het een mooie prijs, de laatste twintig jaar prijken er op de erelijst niet de misselijkste namen, ik noem een Real Madrid, een Juventus, een Inter, een Ajax, een Bayern Munchen, een Schalke, een Liverpool, een Valencia....

Daar mag Feyenoord met trots tussen staan!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Pffff waar bemoeien die Ajakkucieden zich toch mee?

Waarom moeten wij Feyenoord Supporters in godsnaam (in Europees verband) voor Ajakkus zijn. Is Ajakkus incompleet als niet iedereen van ze houdt? Laat ons lekker een hekel aan Ajakkus hebben (ook in Europees verband)!

En ga lekker Barcelona supporters overtuigen van het belang dat zij er bij hebben als Real Madrid de CL wint.

We vragen jullie toch ook niet om (in Europees verband) voor Feyenoord te zijn. En dat gezanik over Europeese titels. Feyenoord was de eerste NL club die de Europa Cup 1 won en tevens de laatste NL club die een Europa cup won. Daar ben ik voorlopig te vreden mee. ...

Wat Ajakkus en PSV winnen interesseerd me geen ene reed. Hoop vooral dat ze verliezen om van het gezeik af te zijn.

Nu hopen dat Huntelaar langdurig geblesserd raakt en dan zijn we tenminste weer even van dat geleuter "maar Ajax dit.... en Ajax dat...." verlost.

PS. Dankzij de Play-offs doen we elk jaar tot op het eind meet voor een CL plaatst. (Die Ajax vorig jaar niet van Feyenoord (3e) maar van AZ (2e) afgesnoept heeft.)

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

PS. Dankzij de Play-offs doen we elk jaar tot op het eind meet voor een CL plaatst. (Die Ajax vorig jaar niet van Feyenoord (3e0 maar van AZ (2e) afgesnoept heeft.)

Ik snap je verhaal helemaal, Reinbo, en ik zal zelf ook nooit Volendam gaan steunen als ze Europees spelen, maar voor de duidelijkheid: Ajax heeft de CL plaats van Groningen (derde) afgesnoept, en niet van AZ (vierde).

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Ik snap je verhaal helemaal, Reinbo, en ik zal zelf ook nooit Volendam gaan steunen als ze Europees spelen, maar voor de duidelijkheid: Ajax heeft de CL plaats van Groningen (derde) afgesnoept, en niet van AZ (vierde).

Ligt eraan hoe je het bekijkt, maar in feite gewoon van AZ.

AZ eindigt de competitie als 2e, dus had in principe gewoon recht op de voorronde van de CL.

Niet dat ik niet tevreden was dit jaar met de play-offs die Ajax won, maar van mij was dat eens, maar nooit meer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me idd logisch dat ik uitging van de manier waarop de laatste 40 jaar de europacup plaatsen verdiend werden: de stand na 34 wedstrijden....

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

Gasten waarom gaan jullie discusieren of de Uefa cup een troostprijs is??? Dat is toch een doodgewone officiele prijs. een zilvere en bronze plak is dat toch ook niet.

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

Reinbo schreef:

PS. Dankzij de Play-offs doen we elk jaar tot op het eind meet voor een CL plaatst. (Die Ajax vorig jaar niet van Feyenoord (3e) maar van AZ (2e) afgesnoept heeft.)

Lijkt me niet gast. Ajax heeft niemand iets afgesnoept. Ajax heeft een CL plaats verdiend, door van Feyenoord en Groningen te winnen.

Als het andersom was geweest en Feyenoord had CL gespeeld, dan hadden jullie de Play-offs verheerlijkt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Als het andersom was geweest en Feyenoord had CL gespeeld, dan hadden jullie de Play-offs verheerlijkt.

Al was het voor AZ een stuk minder sneu geweest als een club die twee punten achterstond die plek had afgesnoept dan een club op 15 punten achterstand.

Of ga je nu met droge ogen beweren dat Ajakkus die plek hardstikke verdient heeft en dat het maar goed is voor het Nederlandse voetbal dat niet Groningen of AZ maar Ajakkus Championnenleague speelt.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

The Hunter schreef:

AZ eindigt de competitie als 2e, dus had in principe gewoon recht op de voorronde van de CL.

Dit doet toch helemaal niet terzake jongens. Het is toch niet alsof de play-off-regeling aan het begin van het seizoen niet bekend was? Stel nou dat Frankrijk de WK-finale had gewonnen, dan had je toch ook niet geroepen dat ze de titel hadden afgesnoept van Zwitserland, omdat die boven Frankrijk eindigden in de groepsfase?

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Iets anders: het doet me deugd dat eindelijk een Twente-trainer het vertrouwen lijkt te geven aan El Ahmadi. Ben al jarenlang liefhebber van zijn spel. Hij is beweeglijk en behendig, zoekt de oplossing altijd naar voren en lijdt zelden balverlies. Ideale middenvelder, behalve dan dat er wat betreft duelkracht betere spelers zijn..

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Koekebakker schreef:

(quote)

Dit doet toch helemaal niet terzake jongens. Het is toch niet alsof de play-off-regeling aan het begin van het seizoen niet bekend was? Stel nou dat Frankrijk de WK-finale had gewonnen, dan had je toch ook niet geroepen dat ze de titel hadden afgesnoept van Zwitserland, omdat die boven Frankrijk eindigden in de groepsfase?

Exact.

De play offs maken de competitie een pak minder interessant. Wie maalt er in februari nog om of ze tweede of derde worden, als ze toch geen kampioen meer kunnen worden?

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Wat betreft die plekken heb je gelijk inderdaad. Aan de andere kant werd er vorig seizoen tot op de laatste speeldag gestreden om plek 9 of 13 of iets in die buurt. Dat was eerdere jaren nooit voorgekomen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

De play offs maken de competitie een pak minder interessant. Wie maalt er in februari nog om of ze tweede of derde worden, als ze toch geen kampioen meer kunnen worden?

Doe nou niet net alsof Ajakkus die plek voor de Play offs al in hun zak had twee wedstrijden voor het eind.

@ Koekebakker Plaats 9 of 13

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

?

Ging toch nog om allerlei plekken in die buurt?

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Doe nou niet net alsof Ajakkus die plek voor de Play offs al in hun zak had twee wedstrijden voor het eind.

Toch is dat wel zo, de laatste fase van de reguliere competitie speelde Ajax gewoon goed.

Maar ik doelde eigenlijk op de saaie strijd tussen AZ en Feyenoord om plek 2.

Dat moet dan goedgemaakt worden door spanning voor wie er 9e wordt ofzo.

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Ik denk dat je opnieuw het Nederlandse voetbal onderschat.

PSV is ongeveer net zo sterk als vorig jaar en ik denk dat ze als geheel meer gegroeid zijn dus die kunnen de kwartfinale en eventueel zelfs de halve finale halen

Ajax is sterker geworden dan vorig jaar met spelers als Stam en Gabri erbij en die moeten als ze een beetje gunstig loten ook de kwartfinale kunnen halen.

Hm... dit lijkt mij echt een droomscenario, niet bepaald iets wat te verwachten valt .

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Phonak stopt als professionele wielersponsor.

Phonak stopt eind dit jaar als sponsor van de professionele Pro Tourploeg. Het Zwitserse bedrijf heeft de beslissing genomen na de recente dopingperikelen rond Floyd Landis. "Ik ben opgelucht met de beslissing", zegt Søren Hougaard, directeur van Phonak in Denemarken.

Voor de Scandinavische baas van het hoorapparatenbedrijf is de stopzetting een pak van zijn hart. De dopingzaken rond de ploeg zijn een beetje te veel van het goede geweest voor de naam van het bedrijf. "Daarom ben ik ook opgelucht dat we ermee stoppen en niet langer meer gelinkt zullen worden aan een sport die veel wegheeft van een dopingcircus met een ethiek en een moraal die ver afstaan van de basiswaarden waarvoor Phonak staat", aldus Hougaard, meldt Ekstrabladet.dk

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kijkert schreef:

Wat een onzin. Feyenoord is Nederlandse Top. Een status die je door de jaren heen verdient, en niet zo één twee drie kwijt raakt.

Klopt. Het omgedraaide geldt echter voor AZ, dat zich eerst maar moet bewijzen als een 'constante' topclub. Want net zoals je die titel niet zomaar verliest, heb je die titel ook niet zomaar verdiend.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

happie schreef:

Zo gaat dat helaas altijd. Zelf met de 'vooraanstaande' Feyenoord supporters van deze site.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kijkert schreef:

Toch is dat wel zo, de laatste fase van de reguliere competitie speelde Ajax gewoon goed.

Presteerde goed.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Koekebakker schreef:

(quote)

Tuurlijk was dat bekend en Ajax heeft de play-offs ook gewoon terecht gewonnen. Speelde erg sterk tegen Feyenoord en wonnen ook van Groningen, dus dan ben je gewoon de betere.

Maar dat maakt de play-offs nog geen goed initiatief.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Het hele idee van de play-offs is gewoon pure bureaucratie. Een team van meer dan 20 man bij de KNVB heeft dit allemaal verzonnen en die 20 man hebben daar gedurende een paar jaar een enorm salaris voor gekregen. Dit zijn mensen die werken bij de KNVB maar die verder niets kunnen. Zij worden betaald met het geld waar de clubs recht op hebben en als zij om de zoveel tijd een keer een idee naar voren brengen lijkt het net alsof ze ook wat doen voor dat geld.

Een beetje hetzelfde verhaal als de tientallen werknemers van de FIFA die met het golden goal principe aankwamen, vervolgens een jaar gingen nadenken hoe dat beter kon en uitkwamen bij het idee dat de helft waarin dat doelpunt werd gemaakt ook maar uitgespeeld moest worden. Vervolgens mochten ze weer een jaar nadenken over hoe dat beter kon en uiteindelijk kwamen ze op het idee dat we maar weer terug moesten naar het oude systeem. Dat is een minimum van drie jaar (goed) salaris om uiteindelijk te beslissen dat het systeem toch goed was.

Bureaucratie vrienden daar draait het om.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(...)

Bureaucratie vrienden daar draait het om.

Goed verwoord.

Maar dat het het voetbal verpest is wel een ding dat duidelijk is.

Maar daar geven al deze 'voetballiefhebbers' bij de KNVB/FIFA natuurlijk niks om.

Als hun bankrekening maar groter wordt

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Het hele idee van de play-offs is gewoon pure bureaucratie. Een team van meer dan 20 man bij de KNVB heeft dit allemaal verzonnen en die 20 man hebben daar gedurende een paar jaar een enorm salaris voor gekregen. Dit zijn mensen die werken bij de KNVB maar die verder niets kunnen. Zij worden betaald met het geld waar de clubs recht op hebben en als zij om de zoveel tijd een keer een idee naar voren brengen lijkt het net alsof ze ook wat doen voor dat geld.

De clubs waren toch bijna allemaal akkoord? Puur omdat het iedereen meer geld op zou leveren. En beetje omdat het langer spannend zou blijven voor iedereen. Met bureaucratie heeft het volgens mij niets te maken, maar alles met geld.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Reinbo schreef:

Pffff waar bemoeien die Ajakkucieden zich toch mee?

Waarom moeten wij Feyenoord Supporters in godsnaam (in Europees verband) voor Ajakkus zijn. Is Ajakkus incompleet als niet iedereen van ze houdt? Laat ons lekker een hekel aan Ajakkus hebben (ook in Europees verband)!

En ga lekker Barcelona supporters overtuigen van het belang dat zij er bij hebben als Real Madrid de CL wint.

We vragen jullie toch ook niet om (in Europees verband) voor Feyenoord te zijn. En dat gezanik over Europeese titels. Feyenoord was de eerste NL club die de Europa Cup 1 won en tevens de laatste NL club die een Europa cup won. Daar ben ik voorlopig te vreden mee. ...

Wat Ajakkus en PSV winnen interesseerd me geen ene reed. Hoop vooral dat ze verliezen om van het gezeik af te zijn.

Nu hopen dat Huntelaar langdurig geblesserd raakt en dan zijn we tenminste weer even van dat geleuter "maar Ajax dit.... en Ajax dat...." verlost.

Toch jammer dat bepaalde users (niet alleen Reinbo, dit is slechts een voorbeeld) er voor zorgen dat dit topic bij tijd en wijlen hetzelfde nivo heeft als het gemiddelde voetbalforum waar Feyenoord- en Ajax "supportertjes"van een jaar of 15 elkaars clubs gaan zitten afmaken. Niet echt MM-steil vind ik

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik maak helemaal niemands club af. Ik verzet me er gewoon tegen dat al die Ajukkucieden steeds maar lopen te zeuren dat je in Europees verband voor Ajax zou moeten zijn, omdat dit mogelijk ooit een extra CL plek opleverd...... (Zie verder hierboven). Ajax is de grote rivaal van Feyenoord. Ik zie dus ook niet in waarom ik ooit voor Ajax zou moeten zijn. Lijkt mij zelfs vanzelfsprekend dat ik hoop dat ze verliezen. Heeft niets met 15 jarig gedrag te maken.

Stel je zelf maar de vraag of je bij Brazilië - Duitsland voor Duitsland MOET zijn, omdat dat ooit misschien inhoud dat niet Europa maar Zuid Amerika een plek op het WK moet afstaan aan Afrika of Azië en dat Nederland daar ooit van profiteerd.....

(Wellicht dat de onzinnigheid van het verzoek dan duidelijk wordt.)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.