- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ajax in de derde voorronde van de Champions League tegen MyPa of FC Kopenhagen (met Jesper Gronkjaer en André Bergdolmo). Dat moet te doen zijn 
Inderdaad, die moet te doen zijn.
We hadden ook bijvoorbeeld Fenerbahce kunnen loten en dan werd het lastiger.
Mooie wedstrijd ook, leuk om Gronkjaer en Bergdolmo terug te zien in de Arena en leuk voor Perez die bij Kopenhagen heeft gespeeld.
En tijd voor revanche lijkt me.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Benni van Porto naar Blackburn. Dan zal Vennegoor een dezer dagen wel naar Porto verkassen.
En Charisteas naar PSV 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen

Nou, wat grappig zeg. 
Ik vond het wel een vertederend interview. Er sprak veel liefde en vertrouwen uit. Niet iedereen hoeft hetzelfde te zijn toch?
En dat Floyd niet mocht fietsen is ook onzin. Hij heeft gewoon een goede relatie met zijn ouders.
happie
-
- 6265 berichten
- 426 stemmen
Daar ga ik wel van uit.
Zou wel zonde wezen als Charisteas wegging. Hij had vorig seizoen enkele goede doelpunten en 8 uit 17 is geen slecht gemiddelde. Plus dat hij 4 wedstrijden ongeveer als rechtsbuiten (?) moest spelen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22634 berichten
- 5257 stemmen
Iemand dat interview met die moeder van Landis al gezien?
Mijn hemel, wat een figuur
.
.
Die weet amper wat haar overkomt. Ze zijn van een soort Amish-achtig geloof. Er was trouwens een groot verschil tussen haar eerste reactie en haar tweede nadat ze met zoonlief had gesproken. De eerste reactie was iets in de trant van "Ik weet niet of het waar is, maar de wereld zit vol met verleidingen. Ik zal niet minder van mijn zoon gaan houden"
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
En dat Floyd niet mocht fietsen is ook onzin. Hij heeft gewoon een goede relatie met zijn ouders.
De religie van zijn ouders verbied het om wedstrijden te fietsen 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Daar ga ik wel van uit.
Zou wel zonde wezen als Charisteas wegging. Hij had vorig seizoen enkele goede doelpunten en 8 uit 17 is geen slecht gemiddelde. Plus dat hij 4 wedstrijden ongeveer als rechtsbuiten (?) moest spelen.
In een 4-4-2 formatie met Huntelaar of Rosenberg is hij dodelijk. Het probleem is dat Ajax geen 4-4-2 speelt en dat ook niet zal gaan spelen als je kijkt naar het aantal vleugelspelers wat we hebben.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
De religie van zijn ouders verbied het om wedstrijden te fietsen 
Voor zover ik het begrepen heb is dat niet waar. Floyd voelde zich niet thuis in dat milieu maar zijn ouders hebben geen problemen met zijn beroep.
En anders, wat dan nog? Voor sommige mensen zijn bepaalde waarden nu eenmaal belangrijker. Verbazend dat het altijd zo moeilijk blijkt enig begrip te hebben voor andere levensopvattingen.
happie
-
- 6265 berichten
- 426 stemmen
In een 4-4-2 formatie met Huntelaar of Rosenberg is hij dodelijk. Het probleem is dat Ajax geen 4-4-2 speelt en dat ook niet zal gaan spelen als je kijkt naar het aantal vleugelspelers wat we hebben.
Ik twijfel toch een beetje aan de vleugelspelers.
Rosales is te wisselvallig
De Mul was aardig bij Vitesse, maar ja ajax is wat anders
Mitea en Manucharyan zijn behoorlijk blessuregevoelig.
Rosenberg en Babel zijn toch geen echte buitenspelers.
Maar wat Charisteas betreft, ik zou hem er bijhouden als pinchhitter.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ja ik twijfel ook aan de vleugelspelers maar het feit is dat Ajax gewoon 4-3-3 speelt, ook al hebben ze alleen maar vleugelspelers van het niveau Spakenburg. Dat is best jammer want ze hebben op dit moment precies de goede spelers voor een 4-4-2 formatie.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Voor zover ik het begrepen heb is dat niet waar. Floyd voelde zich niet thuis in dat milieu maar zijn ouders hebben geen problemen met zijn beroep.
En anders, wat dan nog? Voor sommige mensen zijn bepaalde waarden nu eenmaal belangrijker. Verbazend dat het altijd zo moeilijk blijkt enig begrip te hebben voor andere levensopvattingen.
Ik vind het vooral grappig dat mensen met die levensopvatting altijd alles aan God toeschrijven. Staat totaal haaks op mijn ideeën. En dan blijkt zoonlief van de doping pot te hebben gesnoept. Waar is God dan?
happie
-
- 6265 berichten
- 426 stemmen
Ja van der Gijp had gelijk toen hij zei: "4-4-2 bij ajax spelen is net als vloeken in de kerk".
De meeste ploegen zijn succesvol met andere systemen dan het "ajax -systeem" Ik ben wel voor ajax en ik hoop dat ze dat geweldige voetbal van vroeger weer spelen. Maar ja het resultaat is ook wel heilig.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2201 stemmen
Ja van der Gijp had gelijk toen hij zei: "4-4-2 bij ajax spelen is net als vloeken in de kerk".
De meeste ploegen zijn succesvol met andere systemen dan het "ajax -systeem" Ik ben wel voor ajax en ik hoop dat ze dat geweldige voetbal van vroeger weer spelen. Maar ja het resultaat is ook wel heilig.
Wat denk je van deze opstelling. Wat mij betreft past Charisteas er best in.
Stekelenburg
Heitinga Stam Vermaelen Grygera
Gabri Sneijder Roger
Charisteas Huntelaar Mitea
Bank: o.a. Rosenberg,Perez,Ogararu
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Je kunt Charisteas niet op rechtsbuiten zetten. Die man is niet snel genoeg en zijn assists zijn niet geweldig. Niet dat Rosales of Krohn-Dehli zo geweldig zijn maar wel beter op die positie.
Ik kies trouwens voor dit elftal :
Stekelenburg
Heitinga-Stam-Grygera
Gabri - Maduro - Sneijder -Perez- Schilder
Huntelaar - Rosenberg
Met als uitleg : Bij balverlies kunnen Maduro, Gabri en Schilder allemaal meer dan gemiddeld verdedigen en in de aanval kunnen Perez en Sneijder doorschuiven.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Ik vind het vooral grappig dat mensen met die levensopvatting altijd alles aan God toeschrijven. Staat totaal haaks op mijn ideeën. En dan blijkt zoonlief van de doping pot te hebben gesnoept. Waar is God dan?
Ik snap wel dat die opvatting haaks staat op de jouwe, maar dat is geen reden om die mensen uit te lachen. Ze zijn niet achterlijk ofzo.
Op je laatste vraag zijn wel antwoorden te geven (vrije wil, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun verkeerde daden) maar die zijn voor jouw waarschijnlijk niet acceptabel. En ik ben bang dat de mods dan boos worden.
Verder allemaal ook niet zo boeiend. Deze dopingzaak is doodzonde voor de sport, zoveel is duidelijk.
-
- 22634 berichten
- 5257 stemmen
Het ligt wel wat anders hoor. Landis mocht absoluut geen wedstrijden fietsen van zijn ouders. Hij deed dat stiekem. Is vervolgens erg jong thuis weggegaan, heeft jarenlang afstand gehouden van zijn ouders en zich pas enige jaren terug met hen verzoend. Inmiddels accepteren ze elkaars keuzes.
happie
-
- 6265 berichten
- 426 stemmen
Wat denk je van deze opstelling. Wat mij betreft past Charisteas er best in.
Stekelenburg
Heitinga Stam Vermaelen Grygera
Gabri Sneijder Roger
Charisteas Huntelaar Mitea
Bank: o.a. Rosenberg,Perez,Ogararu
Ik zie toch liever Ogararu ipv Heitinga, Urby ipv Grygera.
Rosales ipv Charisteas. Roger en Sneijder kunnen beter van positie wisselen. Alleen linksbuiten twijfel ik, maar denk toch dat ik voor Perez kies.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Ik snap wel dat die opvatting haaks staat op de jouwe, maar dat is geen reden om die mensen uit te lachen. Ze zijn niet achterlijk ofzo.
Op je laatste vraag zijn wel antwoorden te geven (vrije wil, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun verkeerde daden) maar die zijn voor jouw waarschijnlijk niet acceptabel. En ik ben bang dat de mods dan boos worden.
Verder allemaal ook niet zo boeiend. Deze dopingzaak is doodzonde voor de sport, zoveel is duidelijk.
Nja dat vind ik dan allemaal een beetje tegenstrijdig. Goede daden toeschrijven aan kracht van God. Slechte daden aan eigen verantwoordelijkheid..
En ik lag die mensen niet echt uit. Ik vind de nu ontstane situatie gewoon grappig en tegelijkertijd ietwat schrijnend.
en dat laatste ben ik het zeker met je eens.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Het ligt wel wat anders hoor. Landis mocht absoluut geen wedstrijden fietsen van zijn ouders.
Ik denk dat er wel meer ouders zijn die hun kind niet graag voor zo'n beroep zien kiezen. Dat heeft niet perse met een religieus verbod te maken, getuige ook hun steun voor Floyd nu.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik denk dat er wel meer ouders zijn die hun kind niet graag voor zo'n beroep zien kiezen. Dat heeft niet perse met een religieus verbod te maken, getuige ook hun steun voor Floyd nu.
Maar in dit geval is het wel uitgesproken dat het met de religie te maken had.
-
- 22634 berichten
- 5257 stemmen
Het was in dit geval wèl een religieus verbod, want in die fase was er geen sprake van een beroep (Landis was een puber). Het ging puur om het deelnemen aan wedstrijden. Dat mocht niet. Dat was het probleem.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Jullie baseren je ook allebei op Herbert Dijkstra? 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het 'religie-verhaal' in een tv-interview met o.a. de ouders van Landis gezien, maar in datzelfde interview werd verteld dat ze in zijn geboortedorp nog met paard en wagen, of fiets, voortbewogen (en daar werden ook beelden van uitgezonden) terwijl ik achter elk muurtje en schuurtje een dikke auto zag staan...
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Haha ja dat viel mij ook al op. En later zeiden ze ook dat ze de tour hadden bekeken op de televisie bij de buren. Ook een beetje vreemd, we willen geen televisie, we kijken wel bij de buren als we iets willen zien 
happie
-
- 6265 berichten
- 426 stemmen
Je kunt Charisteas niet op rechtsbuiten zetten. Die man is niet snel genoeg en zijn assists zijn niet geweldig. Niet dat Rosales of Krohn-Dehli zo geweldig zijn maar wel beter op die positie.
Ik kies trouwens voor dit elftal :
Stekelenburg
Heitinga-Stam-Grygera
Gabri - Maduro - Sneijder -Perez- Schilder
Huntelaar - Rosenberg
Met als uitleg : Bij balverlies kunnen Maduro, Gabri en Schilder allemaal meer dan gemiddeld verdedigen en in de aanval kunnen Perez en Sneijder doorschuiven.
Schilder? Geen Emanuelson, geen roger, geen vermaelen??
Ik denk dat dit niet de opstelling wordt.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Schilder? Geen Emanuelson, geen roger, geen vermaelen??
Ik denk dat dit niet de opstelling wordt.
Dat weet ik zelfs wel zeker. Het zou mijn keuze zijn maar ik ben vrij zeker dat ik daarin echt de enige ben 
En inderdaad, ik vind Vermaelen (nog) niet waardig voor Ajax op dit moment.
happie
-
- 6265 berichten
- 426 stemmen
En Roger en Urby dan.
Roger als gerenomeerde speler van Villareal.
Emanuelson de revelatie van het afgelopen seizoen bij ajax.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
En Roger en Urby dan.
Roger als gerenomeerde speler van Villareal.
Emanuelson de revelatie van het afgelopen seizoen bij ajax.
Als ik in een opstelling speel waarin 3 verdedigers spelen kies ik voor de beste verdedigers. Als ik een 4-3-3 speel met opkomende backs kies ik altijd voor Urby en Heitinga en Stam-Grygera als centrum.
Wat betreft Roger, die moet me nog overtuigen. Bovendien heeft hij maar een contract voor een jaar en hebben we basismiddenvelders genoeg.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Haha ja dat viel mij ook al op. En later zeiden ze ook dat ze de tour hadden bekeken op de televisie bij de buren. Ook een beetje vreemd, we willen geen televisie, we kijken wel bij de buren als we iets willen zien 
yep!
Daarom denk ik ook dat die ouders hun zoon het wielrennen wel wilden verbieden, maar niet 'sterk' genoeg waren om het vol te houden.
Verder uiteraard hun zaak, en dat ze blij zijn als hun zoon slaagt in een vak dat ze zelf niet zien zitten lijkt me een natuurlijk gegeven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.