• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.284 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.032 acteurs
  • 200.429 gebruikers
  • 9.464.305 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Timmy757 schreef:

Ze kunnen eigenlijk maar beter gewoon stoppen met de controles, iedereen gebruikt zo simpel is het gwoon

Naast dat dan zéker het klassement wordt bepaald door de renners die de duurste doping kunnen aanschaffen, is het een kwestie van tijd voordat de eerste renners dood van hun fiets zullen vallen.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

kijkert schreef:

Ik kan niet in 's mans hoofd kijken, maar als ik naar mijn idee onterecht van doping zou worden beschuldigd na een Tour gewonnnen te hebben, zou ik zeker enige dagen nodig hebben om in alle rust de schok te verwerken.

Zeker, zeker. Maar dan nog is het een hele stap om profkoersen af te melden met een vage mededeling over ziek zijn. Zeg dan gewoon wat er aan de hand is en dat je even rust nodig hebt.

Als je overtuigd bent van je onschuld, los je zoiets toch professioneel op?

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Zeker, zeker. Maar dan nog is het een hele stap om profkoersen af te melden met een vage mededeling over ziek zijn. Zeg dan gewoon wat er aan de hand is en dat je even rust nodig hebt.

Als je overtuigd bent van je onschuld, los je zoiets toch professioneel op?

Hij meldde een *criterium* af. Niet netjes, maar zeker ook niet ongebruikelijk.

Dat hij niet meldt wat er aan de hand was kan ik me ook voorstellen, zeker als hij juist NIET bewust heeft gepakt. Dan zal hij zelf ook eerst precies willen weten van de hoed en de rand.

Ik hoop dat ik me vergis en ik ben helemaal geen Landis-fan, hoewel ik hem ook zeker wel sympathiek begon te vinden, maar ik denk niet dat Landis bewust gepakt heeft.

En als extraatje, hoewel misschien flauw: er is een verstoorde verhouding (geloof ik) testosteron/epitestosteron gevonden, geen doping.

Had indertijd Gert Jan Theunisse ook niet met zoiets te maken?

(Niet dat ik die wil vrijpleiten, maar doping moet je VINDEN, en niet aantonen door verstoorde verhoudingen lichaamseigenstoffen te vinden, want, en zeker bij topsporters die toch al extreme lichamen hebben, uitzonderingen zijn er gewoon.

Er zijn immers ook mensen met schoenmaat 55, dus waarom geen mensen met extreme verhoudingen van bepaalde lichaamseigen stoffen?

OK, ik geef toe, ik spreek ook wel uit hoop hoor, ik vond Landis namelijk net door die zeventiende etappe een prima Tourwinnaar: een gekke Tour op een gekke manier winnen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Naast dat dan zéker het klassement wordt bepaald door de renners die de duurste doping kunnen aanschaffen, is het een kwestie van tijd voordat de eerste renners dood van hun fiets zullen vallen.

Zegt de naam 'Tom Simpson' je iets?

Het zullen zeker niet de *eerste renners* zijn.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

kijkert schreef:

Zegt de naam 'Tom Simpson' je iets?

Nee.

Het zullen zeker niet de *eerste renners* zijn.

Vast niet, maar ik bedoel dan ook de eerste renners na het afschaffen van dopingwetgeving. Nu wordt er nog enigszins voorzichtig gedaan met doping om opsporing te vermijden, dan is het hek van de dam.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

(afbeelding)

Doping? Landis heeft gewoon van nature veel testosteron!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Van Nistelrooy tekent voor drie seizoenen bij Real.

HLN UPDATE 21:07 De Nederlandse international Ruud Van Nistelrooy heeft donderdag een contract voor drie seizoenen getekend bij Real Madrid. Dat meldt de Spaanse vicekampioen op zijn website. De 30-jarige spits komt over van het Engelse Manchester United.

Volgens de Spaanse radiozender Cadena Ser zou Real 15 miljoen euro betalen voor de transfer.

De 30-jarige Van Nistelrooy is de derde versterking van de nieuwe voorzitter Ramon Calderon na de Italiaan Fabio Cannavaro en de Braziliaan Emerson, die beiden Juventus verlaten.

Door de komst van 'Van the Man' moet de in Madrid weinig populaire Ronaldo mogelijk opkrassen.

Vrijdag gaat Nistelrooy naar de traditionele medische controle, waarna hij aan de pers voorgesteld zal worden. (belga & hln.be)

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Wat een ontzettend domme move. Maar ja hij zorgt er nu wel voor dat Huntelaar wat eerder dan gedacht basisspits van Oranje gaat worden

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Domme move .

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Een fantastische carrièrezet vind ik het.

gotti

• 14091 berichten
  • 5947 stemmen

Als je ziet wat voor spelers er al bij Real lopen en als je bekijkt hoe Real de afgelopen paar jaar draait, zou je je vraagtekens bij deze transfer kunnen zetten...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Alles beter dan op de bank zitten bij Manchester. Laten we hopen dat hij weer lekker doorgaat met aan de lopende band scoren.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kos schreef:

Domme move .

Ronaldo, Robinho, Raul, Cassano, Portillo.

Van Nistelrooij gaat daar echt niet elk weekend spelen en we weten inmiddels hoe onze bondscoach is.

Voor de centen is het een prachtige move maar sportief gewoon niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bij Real zal hij in ieder geval meer spelen dan bij Manchester United. Hij zal ook zeker de voorkeur krijgen boven Ronaldo en Portillo.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Goede zet van Ruud , Bij Man Utnd kwam hij toch niet meer aan de bak.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Iedereen die naar Real kan moet dat natuurlijk doen.

Als je het goed doet heb je een prachtige carriere-voortzetting. Nu met Capello aan het roer en wat solide versterkingen kunnen ze weer enorm goed worden.

'Domme move' is wel het laatste waar ik aan denk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Ruud had natuurlijk gewoon naar Bayern moeten gaan. Al was het maar om er voor te zorgen dat Makaay naar Eindhoven kwam.

starbright boy (moderator films)

• 22634 berichten
  • 5257 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Nee.

(quote)

Vast niet, maar ik bedoel dan ook de eerste renners na het afschaffen van dopingwetgeving. Nu wordt er nog enigszins voorzichtig gedaan met doping om opsporing te vermijden, dan is het hek van de dam.

Tom Simpson overleed in de tour van 1967 op de Mont Ventoux tijdens de tour aan een combinatie van uitputting, amfetaminen- en alcoholgebruik. Dat was een jaar na de invoering van dopingcontroles in de tour (waartegen het peloton destijds nog staakte).

Doping is al zo oud als sport zelf. De belangrijkste reden dat er de laatste jaren zoveel bovenkomt is dat de wetenschap een inhaalslagje heeft gemaakt op het gebied van doping constateren. De effecten van doping worden bovendien nogal overschat. Het is niet waar dat alles wat op de dopinglijst prestatiebevorderend is en het is ook niet waar dat alle doping schadelijk voor de renners is. Een groot deel van de dopinglijst is zelfs totaal niet prestatiebevorderend en om onduidelijke redenen op de lijst beland (beroemd voorbeeld is dat marihuana op de dopinglijst staat en er eens een renner (die onschuldig bleek) op Methadon is betrapt). Een ander deel zorgt voor een verbeterd herstelvermogen zonder dat dat schade oplevert voor de renner. Je kunt je afvragen of je in ieder geval die twee groepen al niet van de lijst moet schrappen. Er lijkt een groot taboe te zijn op middelen weer toestaan. Is er wel zoveel mis met een renner die een middel neemt beter te herstellen van iets extreems als het rijden van een grote ronde? Met dure doping heeft het in dit geval ook niks te maken, waar Landis nu misschien op betrapt is een wat dat betreft eerder een huis- tuin- en keukenmiddel. En is bijna suf vergeleken met bloeddoping.

Ik denk dat je de dopinglijst moet terugbrengen naar de middelen die èn prestatiebevorderend èn absoluut gevaarlijk in gebruik zijn. Misschien zelfs middelen toestaan die je onder medisch toezicht veilig kunt gebruiken. Doping zorgt er niet voor dat een talentloze renner of iemand die nauwelijks traint in de tour fantastisch gaat rijden, sterker nog: het is zeer de vraag of de uitslagen er wel zo anders uit zouden zien als er niemand was die zou gebruiken.

starbright boy (moderator films)

• 22634 berichten
  • 5257 stemmen

Overigens zijn genoeg legendarische renners betrapt of hebben toegegeven zaken gebruikt te hebben. Coppi, Anquetil, Zoetemelk, Augostinho om maar een paar namen te noemen.

Alleen kreeg je als je betrapt werd toen je een etappe won in de jaren '70 alleen een deklassering in die etappe (de winst van de etappe werd je afgenomen), Van eind jaren '70 tot begin jaren '90 kreeg een renner een tijdstraf van 10 minuten. Schorsingen (die steeds langer werden) zijn pas iets van de laatste 15 jaar.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

starbright boy schreef:

Doping zorgt er niet voor dat een talentloze renner of iemand die nauwelijks traint in de tour fantastisch gaat rijden, sterker nog: het is zeer de vraag of de uitslagen er wel zo anders uit zouden zien als er niemand was die zou gebruiken.

De eerste de beste 'lul' gaat daardoor natuurlijk geen kampioen worden, maar het grootste gedeelte van die 'kleine' dopingsprodukten zorgen ervoor dat én het recuperatie- én het uithoudingsvermogen enorm omhoog gaan.

Ik weet niet of het nog bestaat of onder welke naam het in Nederland op de markt is, maar de 'drug' van de jaren '70 en '80 was Captagon en Catorid. Daar gingen wij soms twee tot drie dagen mee de hort op. Natuurlijk moet je lichaam nadien recupereren, maar ik wil maar stellen dat er geen vermoeidheid te bespeuren was gedurende die tijd en dat wij tot veel grotere prestaties dan normaal in staat waren.

Hiermee wil ik maar zeggen dat ook 'kleinere' dopingsprodukten tot spectaculaire prestaties kunnen leiden.

En reken eens uit wat één procent winst met doping aan verschil kan uitmaken...

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

Ik vind het een goede zet van Ruud. Cassano en Portillo spelen nooit en hij is toch de betere spits. Raul, Ronaldo en Robinho zijn het afgelopen seizoen tegengevallen. Raul en Robinho kunnen ook fungeren als aanvallende middenvelder en robinho ook als linkermiddenvelder. Nou nog een nieuwe wat jongere linksback en Real kan een van de betere basiselftallen er neer zetten.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ajax in de derde voorronde van de Champions League tegen MyPa of FC Kopenhagen (met Jesper Gronkjaer en André Bergdolmo). Dat moet te doen zijn

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Op Radportnews.com staat een overzichtje van de dopinggavallen bij Phonak Doping Systems, in totaal 14 stuks

2001: Massimo Strazzer

2002: Matthias Buxhofer

2003: Reto Bergmann

2004: Oscar Camenzind, Tyler Hamilton, Santiago Perez

2005: Tomasz Nose, Fabrizio Guidi (later vrijgesproken) Santos Gonzalez

2006: Sascha Urweider, Santiago Botero, José Enrique Gutierrez, José Ignacio Gutierrez, Floyd Landis

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Iemand dat interview met die moeder van Landis al gezien?

Mijn hemel, wat een figuur . .

Doom

• 8214 berichten
  • 1546 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ajax in de derde voorronde van de Champions League tegen MyPa of FC Kopenhagen (met Jesper Gronkjaer en André Bergdolmo). Dat moet te doen zijn

Idd, ik heb goede hoop op een Champions League avontuur!

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

Als Gronkjaer en Bergdolmo er zitten wel ja. Maar dat moeten we natuurlijk niet te hard roepen. Aangezien Ajax enkele jaren geleden werd uitgeschakeld. door ze

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kos schreef:

Iemand dat interview met die moeder van Landis al gezien?

Mijn hemel, wat een figuur . .

Ja geweldig inderdaad

Hij moest vluchten voor zijn ouders omdat hij anders niet op een fiets mocht

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

Benni van Porto naar Blackburn. Dan zal Vennegoor een dezer dagen wel naar Porto verkassen.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Ja geweldig inderdaad

Hij moest vluchten voor zijn ouders omdat hij anders niet op een fiets mocht

haha 'the lord' heeft hem de kracht gegeven voor deze prestatie.

Hoe zit dat nu dan moeders??

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

Sir Alex Ferguson heeft orders van bovenaf gekregen om Ruud van Nistelrooy van de hand te doen, aldus The Sun. De familie Glazer, grootaandeelhouders, zou de Schotse manager onder hevige druk hebben gezet. Hierdoor zou Van Nistelrooy minder hebben opgeleverd dan Ferguson in eerste instantie wilde.

De manager van Manchester United had meerdere malen aangegeven dat zijn topscorer niet onder een bod van vijftien miljoen pond mocht vertrekken. Maar dat Van Nistelrooy aangaf graag naar Real Madrid te willen, besloten de geldschieters dat het Spaanse bod van 10,3 miljoen pond maar geaccepteerd moest worden.

Vandaag wordt de Oranje-international in Madrid medisch gekeurd. Wanneer dit geen problemen oplevert, wordt de 30-jarige Van the Man vanmiddag nog gepresenteerd door De Koninklijke.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.