- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Interessant weetje: Tourwinnaar Floyd Landis heeft gisteren verstek gegeven voor het na-Tourcriterium van Chaam. Hij zou problemen hebben met zijn rechterheup, maar daar worden vraagtekens bij gesteld. [/i]
Het zal toch niet waar zijn. Dan wordt die wonderbaarlijke wederopstanding ook ineens een stuk minder indrukwekkend.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Mista zevende aanwinst Atlético.
Erg goede aankoop van athletico. Is een speler die ik altijd erg goed heb gevonden en die makkelijk scoort. Wordt een leuke voorhoede samen met Torres.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Landis vertrekt uit Chaam na bekendmaking dopinggeval
Het was op z'n minst een vreemde actie van Floyd Landis. Gisterochtend, op de dag dat de Amerikaanse Tourwinnaar zou starten in de Acht van Chaam, zat hij nog nietsvermoedend en ontspannen aan zijn ontbijt. Om in de middag in allerijl te vertrekken.
Hij verscheen gisteravond dan ook niet aan de start van het criterium in Chaam. Tot teleurstelling en verbijstering van de organisatie, want zij hadden zich de hele Tour de France uitgesloofd om de winnaar van de gele trui in hun criterium te laten starten. Er leek tot gistermiddag ook niets aan de hand, nadat Landis de dag ervoor nog in de Profronde van Stiphout reed.
Heupoperatie
Robert Hunter, Landis' Zuid-Afrikaanse ploeggenoot bij Phonak, verklaarde dat de Amerikaan naar zijn ploegarts in Duitsland was afgereisd. Hunter zei dat Landis opeens pijnscheuten kreeg in zijn versleten heup, waaraan hij aan het einde van dit jaar wordt geopereerd.
John van den Akker, samensteller van deelnemersvelden bij criteriums: ' We hebben nog nooit meegemaakt dat een topper niet komt opdagen zonder zichzelf officieel te hebben afgemeld. Ook van ploegleider Lerlangue hebben we niets meer vernomen. Onvoorstelbaar, omdat Landis zo'n beetje de vriendelijkste renner van het peloton is.'
Positief
Het vertrek van Floyd Landis viel, toeval of niet, gelijk met de mededeling van de Internationale WielrenUnie. De UCI verklaarde daarin dat er een Tourrenner positief zou zijn bevonden. Het gerucht dat het wellicht om Landis zou gaan, werd versterkt door de UCI met de toevoeging dat het om een renner zou gaan uit de top van het klassement. De wielerbonden van Italië, Frankrijk, België en Spanje gaven gisteren aan dat het geen renner uit hun land betreft. Het maakte de zaak rond Landis alleen maar mysterieuzer.
Als het zo zal zijn zou het me iig niet verbazen, een renner van het vroegere UsPostal en het huidige Phonak....
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Als het zo zal zijn zou het me iig niet verbazen, een renner van het vroegere UsPostal en het huidige Phonak....
Phonak kan ik me nog in vinden maar waarom je Us Postal hier noemt is me een raadsel. Kan me namelijk binnen die ploeg geen enkel dopinggaval herinerren.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Ik denk dat hij doelt op oa Hamilton en Heras die ooit hebben gereden voor de US Postal-ploeg. En de "haat" die Timmy757 heeft over Armstrong en zijn ploeg is algemeen bekend op dit forum.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Hihi... Mocht het Landis zijn die uit de verkeerde pot heeft gesnoept, dan wint mijn grote vriend Oscar Pereiro Sio alsnog de Tour! 
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Hihi... Mocht het Landis zijn die uit de verkeerde pot heeft gesnoept, dan wint mijn grote vriend Oscar Pereiro Sio alsnog de Tour! 
En dat zou de Tour helemaal een wrange nasmaak geven....
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik wist dat ik Landis als 'kluns' moest kiezen in mijn sportpool. 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
En dat zou de Tour helemaal een wrange nasmaak geven....
Tja, ik heb altijd een slecht gevoel gehad bij Landis. Dat had ik ook met Tyler Hamilton (is betrapt en geschorst), Roberto Heras (betrapt & geschorst) en Armstrong (die zorgde er wel voor dat ie niet betrapt werd maar heeft wel de schijn tegen, zeker in Frankrijk). Het zou me niets verbazen als het Landis blijkt te zijn. En dat ie pas betrapt wordt nadat de Tour verreden is, tja, daar kan ik ook niks aan doen. De Tour van 2006 heeft dan wel een wrange nasmaak en Pereiro Sio zal er dan ook niet gelukkig mee zijn dat ie op zo'n manier de Tour wint. Dat was Mentsjov ook niet echt toen ie de eindzege in de Vuelta kreeg na de schorsing van Heras...
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Maar Menchov kreeg in de Vuelta geen dertig minuten cadeau en zou zonder dat Spaanse verraad uit zichzelf ook wel gewonnen hebben. En Pereiro Sio heeft karakter getoond maar zou zonder die bonus echt nooit het podium gezien hebben. Dat is het verschil met de papieren zege van Menchov en heel misschien die van Pereiro Sio want Landis mag dan wel alle schijn tegen zich hebben, er zijn ook een paar andere renners die angstig om zich heen zullen kijken.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Hoe dan ook, Pereiro heeft toch hartstikke goed gereden. Je weet helemaal niet of hij anders niet op het podium had gestaan. In de voorgaande twee Tours werd hij tiende, dat bewijst toch dat hij zeker wel een topper is. En nu zat alles mee; Basso en Ullrich doen niet mee, Phonak is zo stom om hem weg te laten rijden. Want zo zie ik het hoor; het is gewoon slechte tactiek geweest van Phonak om Pereiro weg te laten rijden zodat hij een half uur kon pakken. Je zou toch denken dat ze beter moeten weten; eerder reed hij nog bij die ploeg!
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Het leek even goed te gaan. Ronald Koeman mocht zich nog niet bemoeien met het transferbeleid van PSV. Terecht blijkt nu want hij heeft de transfer al in zijn gestoorde gedachten :
'PSV wil Charisteas overnemen'
Geschreven door Rogier Deelstra op donderdag, 27 juli om 13:41
Ronald Koeman wil Angelos Charisteas naar PSV halen, aldus de Amsterdamse zender AT5. De oefenmeester haalde de Griekse spits, die van Henk ten Cate mag vertrekken bij Ajax, eerder als trainer van de hoofdstedelijke club.
De kans is groot dat Jan Vennegoor of Hesselink nog vertrekt uit Eindhoven, met concrete belangstelling van FC Porto en sinds deze week ook Celtic. Charisteas zou dan de opvolger moeten worden van Vennegoor.
Charisteas kwam in de winter van het seizoen 2004/2005 naar Ajax, maar kon geen potten breken. Alleen toen Koeman en later ook Danny Blind overstapten naar 4-4-2 kwam de held van het EK meer tot zijn recht, maar overtuigen kon hij niet.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Hoe dan ook, Pereiro heeft toch hartstikke goed gereden. Je weet helemaal niet of hij anders niet op het podium had gestaan.
Hij heeft ook zijn best gedaan maar zelfs in die vorm van de laatste week had hij nooit een half uur goed kunnen maken. Maar doordat hij van Phonak die minuten en het geel kreeg, is hij nog beter gaan fietsen. Dat geel heeft hem echt een boost geven. Pereiro Sio is een leuke aanvaller maar er waren toch wel duidelijk betere rijders in de koers dan hij en die dus nu lager staan.
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Charisteas zou beter bij PSV passen dan bij Ajax. Saaie spits bij saaie club. 
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4563 stemmen
Tof tof, bij ons in België begint morgen alweer de nieuwe voetbalcompetitie! Ik kijk er al naar uit.
Als opener meteen de topper van dit weekend: Club Brugge - AA Gent
happie
-
- 6268 berichten
- 426 stemmen
Charisteas of Venegoor maakt geen verschil. Het is allebei niks.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Hij heeft ook zijn best gedaan maar zelfs in die vorm van de laatste week had hij nooit een half uur goed kunnen maken. Maar doordat hij van Phonak die minuten en het geel kreeg, is hij nog beter gaan fietsen. Dat geel heeft hem echt een boost geven. Pereiro Sio is een leuke aanvaller maar er waren toch wel duidelijk betere rijders in de koers dan hij en die dus nu lager staan.
Tja, hadden zij maar zo slim moeten zijn om een half uur te pakken in een 'onbeduidende' rit!
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Tja, hadden zij maar zo slim moeten zijn om een half uur te pakken in een 'onbeduidende' rit!
Die heeft hij niet gepakt maar gekregen
Dat is wel wat anders.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Die heeft hij niet gepakt maar gekregen
Dat is wel wat anders.
Hoe dan ook, hij reed daar en de rest niet. Dan is het zijn verdienste om mee te zitten in een dergelijke ontsnapping. Ja toch?
happie
-
- 6268 berichten
- 426 stemmen
Ten Cate twijfelt tussen Grygera en Emanuelson
Henk ten Cate zal voor de linksback positie een keuze gaan maken tussen Tsjechisch international Grygera en Nederlands talent Emanuelson. Hij heeft aangegeven dat hij de Tsjech verdedigend sterker vindt dan de meer aanvallend ingestelde klant van Jong Oranje.....
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Hoe dan ook, hij reed daar en de rest niet. Dan is het zijn verdienste om mee te zitten in een dergelijke ontsnapping. Ja toch?
De "rest" zijn klassementrijders en die gaan in zo'n rit niet vooraan zitten en trouwens ze zouden ook niet zoveel ruimte hebben gekregen. Dat Pereiro Sio in een goede vlucht zat bewijst zijn talent als aanvaller en hij kreeg ook de ruimte omdat hij toen al een half uurtje aan zijn broek had zitten.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Ik gok op Menchov.
Net hebben T-Mobile en Davitamon-Lotto gezegd dat het geen renner(s) betrof uit hun stal dus Landis en Menchov blijven over als je de geruchten mag geloven. We zullen het wel zien. Ik hoop nog steeds dat het gewoon een onopvallende renner betreft.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Charisteas werd in januari 2005 gecontracteerd door Ajax, destijds nog onder leiding van Koeman. De lange aanvaller komt in Amsterdam echter niet aan de bak. Achter Huntelaar, Babel, Rosenberg en Poepon is hij de vijfde spits in pikorde van Henk ten Cate. Om die reden heeft hij dan ook toestemming gekregen om uit te kijken naar een nieuwe werkgever.
Het is onduidelijk of Charisteas Ajax mag verruilen voor PSV. Bovendien heeft de aanvaller zelf ook nog geen reactie op de geruchten gegeven.
Onder het motto, Koeman leert nooit van zijn fouten...
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Als het Menchov zou zijn is het toch een meer dan flinke smet op de prestaties van de ploeg van Rabobank
Ik hoop nog steeds op een renner die ergens rond plek 60 ofzo is geëindigd.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Als het Menchov zou zijn is het toch een meer dan flinke smet op de prestaties van de ploeg van Rabobank
Dan kunnen ze weer helemaal overnieuw beginnen. 't Zou me dan ook niet verbazen als Rabobank de sponsoring niet verlengt.
Het zou toch gaan om iemand uit de top-10?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Zou ook Schleck, Leipheimer, Fothen of... Boogerd kunnen zijn.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Zou ook Schleck, Leipheimer, Fothen of... Boogerd kunnen zijn.
Dat zou ook nog kunnen. Of wat dacht je van Rasmussen? Het grote speculeren is weer begonnen 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.