• 17.258 nieuwsartikelen
  • 182.332 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.088 acteurs
  • 200.431 gebruikers
  • 9.464.980 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

Gele trui is duidelijk prioriteit voor Rabo. Met als risico dat ze beide truien mislopen.

Dadelijk gaat het los, Alpe d'Huez.

Cunego, Garzelli en Hincapie beginnen met een paar minuten voorsprong aan de klim. Dat kan dus heel spannend worden.

En Rabo, rijdt die Landis naar de kl*te!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Tom Boonen stapt uit de Tour.

Voor de tweede opeenvolgende keer bereikt Tom Boonen Parijs niet. Nadat hij vorig jaar opgaf met een knieblessure, moest de wereldkampioen van Quick.Step-Innergetic vandaag richting Alpe d'Huez de strijd staken. De Balenaar sukkelt met de luchtwegen en had het op de beklimming van de eerste Alpencol, de Izoard, al erg moeilijk. Boonen droeg vier dagen de gele trui in deze Tour, maar kon geen rit winnen. Opmerkelijk: vorig jaar gaf Boonen op na een zware rit over de Galibier met knieproblemen en ook vandaag gaf hij er, in de buurt van Briançon, op bijna exact dezelfde plaats de brui aan.

Een moegetergde Boonen wou in de volgwagen niet meteen reageren op zijn opgave. Zijn keel zat duidelijk helemaal dicht en hij moest hard hoesten. Al op de klim van de Izoard, een col buiten categorie, zag het er slecht uit voor Boonen. In een groepje met ploegmaat De Jongh, de Nederlander De Groot (die niet veel later ook zou opgeven) en de Fransen Auger en Hinault hield Boonen alleen nog Grivko en Zberg achter zich. In de gevaarlijke afdaling van de Izoard ging het ook fout voor Steven De Jongh, die een haarspeldbocht miste. De Nederlander kon met pijn aan de schouder wel verder. (ODBS en hln.be)

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

moegetergde

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Mooi zo, zijn we eindelijk van dat gezeik af.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Met als risico dat ze beide truien mislopen.

En dat zit er nu ook wel aan te komen.

Menchov is niet goed genoeg.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

Menchov komt wel enigszins terug zie ik.

Balen dat ik Kloden niet in mn team heb trouwens.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Sanvean schreef:

Menchov komt wel enigszins terug zie ik.

Daar heb je niet zoveel aan. Rasmussen moet hem zelfs gaan helpen.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Klote.

Meer dan een minuut.

Geen klassementen meer voor Rabobank.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

BAH!

Ik moet er niet aan denken dat we weer een Amerikaanse tour-winnaar krijgen.

En dan die stomme saaie Landis nog wel. Een uitstraling van een dode ezel, absoluut geen topsport-uiterlijk en dan ook nog eens dat zielige "kijk-mij-eens-met-mijn-heup" waarmee hij weer zo'n Amerikaans verhaal wil creeren.

Bah!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Gaat toch gebeuren, hoor. Het is jammer, het leek een mooie tour te worden, het is een saaie tour met de saaiste winnaar allertijden.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Zou geen mooie tourwinnaar zijn nee. Doet helemaal niets zelf, behalve rekenen en meerijden.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Sanvean schreef:

BAH!

En dan die stomme saaie Landis nog wel. Een uitstraling van een dode ezel, absoluut geen topsport-uiterlijk en dan ook nog eens dat zielige "kijk-mij-eens-met-mijn-heup" waarmee hij weer zo'n Amerikaans verhaal wil creeren.

Bah!

Wat is er mis met een Amerikaanse Tourwinnaar? Waarom beoordeel je wielrenners op hun nationaliteit?

Landis was vandaag van de favorieten gewoon de beste. Waarom zou hij nog meer moeten doen, er komen nog wat dagen aan, en elke verstandige fietser zou in zijn positie hetzelfde doen.

Allemaal gelul over 'berekenend rijden' wat ik op tv hoor, maar wie de Tour wil winnen, moet berekenend rijden.

Tenzij je over supertalent beschikt, en zelfs die mensen rijden vaak nog berekenend.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zelva schreef:

Zou geen mooie tourwinnaar zijn nee. Doet helemaal niets zelf, behalve rekenen en meerijden.

Met Indurain en Armstrong hebben we daar aan kunnen wennen. Nu is er een wielrenner die misschien 1 keer in zijn carriere een Tour kan winnen. Wie hem ongelijk geeft snapt niets van de betekenis van het winnen van een Tour.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

De periode Indurain was verschrikkelijk saai. Armstrong-periode was wat dat betreft, stukken aantrekkelijker.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Bij één keer zal het ook wel blijven. Als Valverde, Vino, misschien Basso weer meedoen, wint hij zeker niet nog een keer.

Die Schleck is trouwens echt super, als hij z'n tijdrit nog kan verbeteren, wordt het een kandidaat rondewinnaar. Ik heb nog overwogen hem in m'n team op te nemen vandaag, maar helaas niet gedaan.

Je kunt zeggen van Amrstong wat je wilt (ik was ook geen fan van 'm), maar hij viel wel aan, Landis niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

kijkert schreef:

elke verstandige fietser zou in zijn positie hetzelfde doen.

Allemaal gelul over 'berekenend rijden' wat ik op tv hoor, maar wie de Tour wil winnen, moet berekenend rijden.

Wat een enorme onzin. Hij heeft de kans om concurrenten op een flinke afstand te zetten en doet het niet. Hij laat het aan Kloden over. En dit zou Armstorng dus echt never nooit gedaan hebben. Die zou iedereen op minuten hebben gereden. Of op zijn minst kopwerk doen. Nee hoop dat hij morgen vroeg gelost wordt en op minuten gereden wat meer verdiend een dergelijke laffe manier van fietsen niet.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Overigens probeerde Landis wel aan te vallen, met dat rare kleine verzetje, maar hij kon het blijkbaar niet. Bergop was Klöden gewoon de sterkste van de twee, en logisch dat Landis dan niet de kop pakt. Klöden kon meer vaart maken.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2596 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Met Indurain en Armstrong hebben we daar aan kunnen wennen. Nu is er een wielrenner die misschien 1 keer in zijn carriere een Tour kan winnen. Wie hem ongelijk geeft snapt niets van de betekenis van het winnen van een Tour.

Landis rijdt verstandig, hoor. Niets mis mee, ik snap dat wel.

Maar als toeschouwer en liefhebber mag je dan de keuze maken om voor iemand anders te supporteren, toch?

En na 7 jaar Armstrong wil ik weer een Europese winnaar. Nationaliteit doet er verder niet zo toe voor mij, al ben ik niet pro-Amerikaans in ieder geval.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Wat een enorme onzin. Hij heeft de kans om concurrenten op een flinke afstand te zetten en doet het niet..

Misschien kón hij het wel niet? Hij kon naar mijn mening net Klöden volgen, meer niet. Hij probeerde het overigens wel.

Maar dat zal ook wel 'enorme onzin' zijn, zoals jij andermans visie betiteld.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Zelva schreef:

Klote.

Meer dan een minuut.

Geen klassementen meer voor Rabobank.

Kan nog steeds hoor. Staat nog steeds vierde en het podium is nog zeker mogelijk. Hopen dat hij morgen herstelt is en dat hij Landis er af kan rijden.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Sanvean schreef:

(quote)
Landis rijdt verstandig, hoor. Niets mis mee, ik snap dat wel.

Maar als toeschouwer en liefhebber mag je dan de keuze maken om voor iemand anders te supporteren, toch?l.

Ja hoor, doe ik ook.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Sanvean schreef:

Maar als toeschouwer en liefhebber mag je dan de keuze maken om voor iemand anders te supporteren, toch?

Precies. Als Landis wint zal het waarschijnlijk terecht zijn, maar dat maakt het niet mooi en wel saai.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

kijkert schreef:

Misschien kón hij het wel niet? Hij kon naar mijn mening net Klöden volgen, meer niet. Hij probeerde het overigens wel.

Maar dat zal ook wel 'enorme onzin' zijn, zoals jij andermans visie betiteld.

Iedere keer als kloden aanzet komt hij zonder problemen makkelijk terug in het wiel. Hij kon wel degelijk en ja jou visie vond en vind ik enorme onzin.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

kijkert schreef:

Armstrong hebben we daar aan kunnen wennen.

Indurain heb ik zelf eigenlijk nooit echt zien rijden, maar Armstrong deed dus echt wel heel veel zelf.

Nu is er een wielrenner die misschien 1 keer in zijn carriere een Tour kan winnen. Wie hem ongelijk geeft snapt niets van de betekenis van het winnen van een Tour.

Een tour op een laffe wijze winnen heeft nauwelijks betekenis. Dat kan toch niet anders dan altijd aan je blijven hangen. Ik denk dat hij nog zelfs meer herinnerd zal worden als hij op strijdende wijze ten onder gaat, dan dat hij volkomen onzichtbaar de tour wint, want dat gaat nu gebeuren.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Overigens wel erg mooi hoe Garzelli een dergelijke houding niet kon waarderen en hem nog eventjes voorbij sprinte op de streep.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Zelva schreef:

Een tour op een laffe wijze winnen heeft nauwelijks betekenis. Dat kan toch niet anders dan altijd aan je blijven hangen. Ik denk dat hij nog zelfs meer herinnerd zal worden als hij op strijdende wijze ten onder gaat, dan dat hij volkomen onzichtbaar de tour wint, want dat gaat nu gebeuren.

ik mag toch hopen dat hij vandaag door de pleogleiding hier flink op wordt aangesproken en dat hij in het vervolg in een dergelijke situatie toch meerijdt. Hoe meer ik erover nadenk hoe raarder ik het vindt. Hij maakt zichzelf zo kwetsbaar er mag nu niks fout gaan of hij wint de tour nog niet.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

timbo_ schreef:

Overigens wel erg mooi hoe Garzelli een dergelijke houding niet kon waarderen en hem nog eventjes voorbij sprinte op de streep.

,,Jij verdient in ieder geval niet de bonificatieseconden."

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Indurain heb ik eigenlijk nooit echt zien rijden, maar Armstrong deed dus echt wel heel veel zelf.

(quote)

Armstrong reed inderdaad 1 maand in het jaar, en dan nog redelijk berekenend.

En zeggen dat Landis de tour laf wint, dat is nogal overdreven.

Waarom blijven al die andere favorieten dan zo ver achter hem? Menchov gezien? Evans? Nou, dan heeft Landis gewoon keihard gefietst, achter een voor hem gelukkig sterke Klöden aan.

Klöden is niet de eerste de beste natuurlijk.

En op strijdende wijze ten onder gaan: dat herinnert men zich pas als het jaar op jaar gebeurd. Eén keer een Tour winnen is genoeg voor eeuwige roem in de wielrennerij.

Een Tour win je namelijk niet 'onzichtbaar'.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Waarom doet iedereen nu ineens alsof Landis de tour al heeft gewonnen Ik wil eerst zien dat hij morgen doorkomt. Hij zal van alle kanten worden aangevallen en ook hij gaat een keer breken.

Daarbij is het wel zo dat dit nooit zo was gebeurd als Basso, Ullrich, Vino, Valverde en zelfs Armstrong hadden meegedaan.

Overigens verheug ik me er wel op om te zien hoe Phonak de koers wil gaan domineren. Die mannen gaan er allemaal als eerste af. Tot nu toe hebben Merckx en Moerenhout het nog het beste gedaan, daar win je de oorlog zeker niet mee.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Waarom doet iedereen nu ineens alsof Landis de tour al heeft gewonnen Ik wil eerst zien dat hij morgen doorkomt. Hij zal van alle kanten worden aangevallen en ook hij gaat een keer breken.

Daarbij is het wel zo dat dit nooit zo was gebeurd als Basso, Ullrich, Vino, Valverde en zelfs Armstrong hadden meegedaan.

Overigens verheug ik me er wel op om te zien hoe Phonak de koers wil gaan domineren. Die mannen gaan er allemaal als eerste af. Tot nu toe hebben Merckx en Moerenhout het nog het beste gedaan, daar win je de oorlog zeker niet mee.

Natuurlijk heeft Landis de Tour nog niet gewonnen, en daarom kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij vandaag niet het uiterste gegeven heeft. Dat hij geluk heeft dat er een zekere Klöden voor hem gaat tempo maken, dat is hem niet aan te rekenen. Ik vraag me wel af wat Klöden daar nou mee beoogde.

Dat dit niet gebeurd was als renner X,Y of Z erbij was, dat is niet van belang. Die renners zijn er nu eenmaal niet bij.

Het is echter maar de vraag van wie morgen de aanval moet komen. Menchov moet wel goed herstellen, want vandaag was hij duidelijk niet goed genoeg, evenals Boogerd en vermeend 'topklimmer' Rasmussen.

Misschien heeft Cadel Evans nog een verrassing in petto, of anders die andere Amerikaan, Levi Leipheimer.

Anyway: morgen toch weer een interessante dag, hopelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.