- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Nog eentje dan: de penalty die mijnheer zo nodig moest nemen in Turkije tegen Turkije met een 1-0 achterstand....
Héél gek, maar dat siert die jongen juist. Dat hij 'm miste is lullig. De rest was gewoon te chicken...
Kluivert is 40-voudig doelpuntenmaker... als iemand "krediet" heeft is hij het wel. Kluivert maakt een mindere periode mee. Dat hij dus plaats maakt voor anderen die wel in hun "vel" zitten heb ik niks op tegen. Het ging me om het gefluit. Heb jij soms ook zitten vloeken en fluiten toen hij erin werd gebracht? Toen we al op 6-0 stonden?
Wat lul JIJ nou man? 
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Het prbleem met Seedorf is dat zichzelf boven het team plaatst: het Nederlands Elftal kan niet zonder hem. Hij kan zich niet ondergeschikt maken aan het teambelang (wat Davids gisteravond wel kon).
Ik heb hem gisteren héél erg in dienst van Oranje zien spelen, dus wat is het probleem nu... O hij kan het dus tóch? Dat zeggen we toch ook van het hele elftal? Seedorf kan het nooit goed doen. Daarvoor is hij al jaren de pispaal van het domme voetbalgepeupel. Dat hij er zo kalm en "erboven" blijft staan dwingt bij mij in ieder geval groot respect af.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Tja, met twee ajacieden erin lukt het wel, verbaast me niets. 
Nu Advocaat eruit, een oud-topspeler bondscoach (Neeskens of zo) en nog een paar andere jonge spelers de kans geven (Bosschaart, Hofland, Heitinga) in de komende oefenwedstrijden.
En die mediaboycot vind ik echt geweldig, je merkte gisteren al hoe erg sommige journalisten nu op hun tenen getrapt zijn en dat is natuurlijk precies de bedoeling. Hele goede actie.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
[quote]Stephan schreef:
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik ben het helemaal met Agony eens, Seedorf heeft voor het Nederlands elftal meer slechts dan goeds gedaan, dan houdt het een keer op. Er zijn betere middenvelders in Nederland.
jester
-
- 809 berichten
- 1253 stemmen
Nederland heeft minimaal 10 miljoen bondscoaches, en niets is makkelijker dan te zeggen hoe het niet moet. Seedorf is een speler die veel discussie oproept, en dat heeft niet alleen te maken met zijn spel, maar ook met de manier waarop hij zich buiten het veld gedraagt. Hij is zeker een goede voetballer, maar in het Nederlands elftal ben ik geen fan van hem. Bij AC Milan functioneert het blijkbaar wel.
Tja, en de mediaboycot: ik kan er niet rouwig om zijn, want met alle mediatrainingen van tegenwoordig komt er toch slechts zelden iets opzienbarends uit, zeker als Hans Kraay jr. de vragen stelt
.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Tja, en de mediaboycot: ik kan er niet rouwig om zijn, want met alle mediatrainingen van tegenwoordig komt er toch slechts zelden iets opzienbarends uit, zeker als Hans Kraay jr. de vragen stelt
.

mister blonde
-
- 12707 berichten
- 5842 stemmen
[quote]Stephan schreef:
afgelopen zaterdag was hij samen met Stam de enige die het niveau haalde mede door hard te werken. word ook een beetje moe van die kritiek op die jongen.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
afgelopen zaterdag was hij samen met Stam de enige die het niveau haalde mede door hard te werken. word ook een beetje moe van die kritiek op die jongen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
"Stam moeten ze klonen. Met 3x Stam ben je Europees kampioen" zei gisteren iemand op NL2.
Nou hop! Opschieten met die kloontechnieken!
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Ik weet niet meer welke wedstrijd maar ik hoor het de verslaggever nog zeggen: "Uitgerekend HIJ trekt Nederland over de streep. Hij haalt zijn gram..." Een wedstrijd waarin Seedorf een belangrijk doelpunt scoorde. Als je nog eens naar de wedstrijd van gisteren kijkt zie je enkele zeer bijzondere acties van Seedorf. Het wippertje in de voeten van v/d Vaart geloof ik - in de 16meter. Enkele prima kaats-ballen. En één keer verstapt hij zich en het gefluit komt weer op. En dat er mensen zijn die zijn houding niet aanstaat... (omdat hij zich hélemaal niets van de kritiek aantrekt en er gewoon glimlachend op blijft reageren) man... hij vraagt toch niet om je dochter te trouwen??
Let in godsnaam eens op welke assists hij op zijn naam heeft en hoe hij anderen laat schitteren. Hoezo 'niet in dienst van...'. Die enkele momenten dat hij in de spotlights staat en daarbij soms faalt is het enige wat men van hem herinnert.
Afgelopen zaterdag bakte niemand er wat van. Speelt Seedorf zichzelf vrij en past hij de bal net voor Kluivert langs, is hij weer de boosdoener... ga toch weg! Hij blijft één van de meest begaafde spelers op het veld. Van mij mag (nee.. moet) hij mee naar Portugal... in de basis graag.
...

kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Idd. Seedorf-bashers zijn allemaal meelopers.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Hij blijft één van de meest begaafde spelers op het veld. Van mij mag (nee.. moet) hij mee naar Portugal... in de basis graag.
...

Seedorf mag van mij het EK lekker voor de buis gaan zitten kijken.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
"Stam moeten ze klonen. Met 3x Stam ben je Europees kampioen" zei gisteren iemand op NL2.
Nou hop! Opschieten met die kloontechnieken!
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Aan drie keer Stam heb je helemaal niets tenzij je net zoals Italië wilt spelen, puur op de verdediging. Stam heeft amper aanvallende kwaliteiten, dat hij zaterdag een paar keer mee opkwam, zei meer over de andere spelers dan over Stam. Stam moet in de basis, maar om hem heen moeten een aantal spelers staan met opbouwende kwaliteiten.
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Seedorf mag van mij het EK lekker voor de buis gaan zitten kijken.
Als-ie dat bij jou thuis doet, niet stiekum een handtekening vragen hè? 
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Ik kon het niet laten...
stinissen (crew films & series)
-
- 23494 berichten
- 77011 stemmen
Seedorf en Kluivert voegen niks toe aan dit elftal dus ik zou ze thuis houden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
onzin, is Kluivert nu opeens afgedaan? Toen hij de kans kreeg met van der Vaart scoorde hij toch ook? Topscorer allertijden...
Seedorf...tsja...ik denk wel dat je hem mee moet nemen, als hij gewoon in teamverband speelt heb je er zeker wat aan.
mister blonde
-
- 12707 berichten
- 5842 stemmen
hij probeerde iets te forceren. dat lukte hem niet, maar dat lukte niemand. waar hij in uit blonk, was de vele meters die hij maakte (valt idd. niet direct op) en ondanks dat hij wel eens bal verlies leed (onvermijdelijk op de manier waarop hij speelde) veroverde hij de bal verreweg het meest. maar daar hoor je niemand over.
als je met risico speelt (wat nodig was) lijd je balverlies. als je dat zelf weer goed maakt is er niets aan de hand. dat je hem verwijt dat hij geen beslissende pass of schot (niet de inwoners) gaf vind ik frappant. niemand kon dat. hij probeerde het tenminste nog.
het is een benadigd speler (kijk eens een aantal wedstrijden die hij speelt en heeft gespeeld bij zijn oude clubs en vooral huidige club). dat hij uitsluitend op routine speelt en arrogant is, is al tijden niet meer het geval.
ik verbaas me over dat bijna elke bondscoach (want daar hebben we er zo'n 16 miljoen van) Seedorf in een woord noemt met, Kluivert (die erg uit vorm is, maar in potentie een van de beste spelers), F. de Boer (die idd. zijn beste tijd heeft gehad) en nog een aantal spelers van de oude garde.
Hij is verkozen tot nationale zondebok (al jaren) en onder die omstandigheden speelt hij er goed. Ik verbaas me er over dat hij zich nog beschikbaar stelt.
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Iedereen heeft nu wel zijn standpunt gebracht aangaande Seedorf en consorten. Feit is dat iedereen het laatste half uur mee had kunnen ballen. Weleens opgelet hoeveel vrijheid iedereen kreeg. Misschien is Clarence Seedorf wel het slachtoffer geworden van de nu al een decennium durend probleem: de rechtshalf positie. De man speelt zelf altijd centraal en heeft verdedigend ingestelde spelers om zich heen. Komt ie op rechts, moet Seedorf ineens meeverdedigen. Dan rijst de vraag: KAN hij het niet of WIL hij het niet (onbewust, is erin geslepen in loop der jaren). Seedorf op rechts wil vaak spelers voorbijgaan die rugdekking hebben, is tactisch vrij zwak van hem. Neen, we zijn niet allen meelopers, het kan toch ook zo zijn zoals ik hiervoor bestempel? Tel daarbij zijn in velen ogen arrogante uitstraling erbij op en je bent voor het grote publiek al snel een pispaal. Feit is ook dat hij door de laatste 4 bondscoaches op een zijspoor is gezet. Mag toch hopen dat deze mensen er verstand van hebben....
Kluivert staat buiten kijf, die moet natuurlijk mee, heeft mindere periode in Barcelona. Hij prikt ze er toch met enige regelmaat erin bij Oranje.
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
hij probeerde iets te forceren. dat lukte hem niet, maar dat lukte niemand. waar hij in uit blonk, was de vele meters die hij maakte (valt idd. niet direct op) en ondanks dat hij wel eens bal verlies leed (onvermijdelijk op de manier waarop hij speelde) veroverde hij de bal verreweg het meest. maar daar hoor je niemand over.
als je met risico speelt (wat nodig was) lijd je balverlies. als je dat zelf weer goed maakt is er niets aan de hand.
Pakken we de VI erbij: Seedorf (1 helft gespeeld)
Ballen veroverd: 5
Balverlies : 7
Duels gewonnen: 1
Duels verloren: 8
De feiten liegen niet Mr. Blonde.
Hij verliest 8 van 9 directe duels.
Wouter
-
- 18722 berichten
- 3085 stemmen
Mijn God...
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
kan ik ook 
mister blonde
-
- 12707 berichten
- 5842 stemmen
ik trek bij deze de geloofwaardigheid van VI in twijfel. ik ben het 9 van de 10 keer niet met VI eens.
bovendien dat je een duel niet wint, betekend biet dat je hem verliest. voorbeeld; als een aanvaller 3 van de 10 duels wint, is dat veel. als een verdediger 6 van de 10 duels, is dat weinig.
omdat een journalist van VI iets schrijft, betekend het niet dat het een feit is. ik heb duidelijk iets anders gezien.
jacom
-
- 305 berichten
- 2251 stemmen
hen niet in het basis elftal zetten, oké
maar niet meenemen?
dat zou gewoon dom zijn
2 fantastische spelers op de bank hebben, dat is weinig landen gegund, dus ik zou zeggen, profiteer ervan
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Ja je maakt je er wel erg makkelijk vanaf, zeg!
Seedorf is middenvelder, heeft gewoon weer als PTT-er gefungeerd afgelopen zaterdag.
Als je 9 van de 10 keer balverlies lijdt is toch duidelijk. Als jij een andere wedstrijd ziet, tja dan argumenteer ik niet over DAT standpunt. Zo kan ik zeggen dat IK een andere wedstrijd heb gezien, bladiebla.... Neen, Clarence begon leuk, maar daarna was het gewoon PET.
De ingeslagen weg lijkt nu toch wel erg duidelijk/voor de hand. Gretige spelers hebben we nodig (die ook talent hebben) - NIET spelers die zich moeten bewijzen.... Daar heb ik me al genoeg aan geergerd... je speelt voor je VADERLAND toch? Die instelling zien we toch niet bij de hier voorgenoemde OUDE GARDE?
Er is eindelijk weer sprake van concurrentiestrijd, dat zal ons WEL helpen.
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Mijn God...
Ja beste kijkbuiskinderen... In het grote dierenbos viel men pardoes van hun tak.
Ben toch benieuwd welke snelheid die bal heeft gehad. Moet uit te rekenen zijn. 1,5 sec, 45 meter... 108 km/h gemiddeld...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.