- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Zal ik zeker doen, maar het is nog een beetje te vroeg.
Je kunt al inschrijven en dan later je selectie maken
.
Trouwens, wat is Valverde toch een schitterende renner
.
Ik hoop zo hard dat hij ooit de tour wint
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Ik denk dat hij dit jaar wel een kansje maakt. (zoals zovelen) Weet alleen niet goed hoe sterk hij in de tijdritten is.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2627 stemmen
Er zullen heel wat (sub)toppers meedoen om de top10, maar ik reken op een tweestrijd tussen Basso en Ullrich.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wat een prachtige koers die waalse pijl. Eventjes dacht ik zelfs dat Kroon met de overwinning aan de haal zou gaan.
Ik ook, maar het is echt een zeer moeilijke wedstrijd. Neem nu bijvoorbeeld Björn Leukemans. Gaat in de laatste twee kilometer ervandoor, heeft op 1,200 km van het einde een voorsprongetje waar je normaal gezien niet meer mee kan verliezen, en een paar honderd meter nadien hoor of zie je niets mee van hem. Hij eindigde 36ste. Rare koers...
kos
-
- 46815 berichten
- 8939 stemmen
Ik ergerde me bij de CL vooral (as usual) aan Evert ten Apel met zijn overdreven gegeil op de 'Nederlandse inbreng'
.
Als alleen de ballenjongen Nederlands was geweest hadden we dat nog 3 kwartier mogen aanhoren vermoed ik.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als alleen de ballenjongen Nederlands was geweest hadden we dat nog 3 kwartier mogen aanhoren vermoed ik.
Hahahahahaaa. 
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Om maar te zwijgen over zijn jaren '50 taalgebruik.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ik kan me dan weer ergeren aan het commentaar op zn zuid-amerikaans... afgrijselijk irritant dat geschreeuw als er wordt gescoord..
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Ik ook, maar het is echt een zeer moeilijke wedstrijd. Neem nu bijvoorbeeld Björn Leukemans. Gaat in de laatste twee kilometer ervandoor, heeft op 1,200 km van het einde een voorsprongetje waar je normaal gezien niet meer mee kan verliezen, en een paar honderd meter nadien hoor of zie je niets mee van hem. Hij eindigde 36ste. Rare koers...
Asterloa hetzelfde verhaal. Simpele overwinning leek het maar uiteindelijk niet eens top 10.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Volgens mij is Naomi voor Atletico..
Oeps, in ieder geval meer pro- als anti-real 
stinissen (crew films & series)
-
- 23816 berichten
- 77572 stemmen
Hier kun je mee doen voor de WK-Poule en de Tour
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Tellen de play-offs mee voor de Profcoach competitie?
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Hierbij de uiteindelijke stand (voor de geïnteresseerden) met achter de naam van het team het totale aantal gehaalde punten:
1 GregAZ 810
2 ROOSKYLIGHTERS 801.9
3 Hulzen B2 797.7
4 fc flapneel 786.4
5 Nimweegse Trots 783.6
6 FC Schwalbe Koning 783
7 PittBulldozers 781.4
8 Gila 779.5
9 Tiet Vlieg 777.1
10 wavanbuuren 756.5
11 AC Vito 754.3
12 Alien Insects 746.2
13 FC Knuppel 739.4
14 FC Steengoed 723.9
15 FC Rode Rugnummer 711.2
--------------------------------------------------
16 stinissen 706.9
17 Deepn Utd 702.6
18 rujamoviemeter 691.9
19 Djarum FC 686.5
20 De Kwistenbielers 666.9
21 Fc Nistelrooi 638.2
22 FC Knudde 1 606.1
23 Koekebakker 603.5
24 Lucid Soccerteam 601.5
25 Graziano Fuori 598.6
26 Fc Shevchenko 589.2
27 VV Derde Helft 588.5
28 Rojiblancos 569.5
29 Mikoz United 556.7
30 FC Phoenix 556.3
31 Quido 556
32 Fc Dappere Dodo 554.8
33 FC MIIKE 551.8
34 Fan van Kappeuter 550.5
35 degradatiespook 542.5
36 FC Gotti 537.2
37 Red Lops 530.8
38 VV De Nul 493.7
39 nickdeleuw 487.4
40 El Hijo Del Jefe 476.1
42 TOVV 461.2
43 fc coenta 396.7
32 Fc Dappere Dodo 554.8
33 FC MIIKE 551.8
34 Fan van Kappeuter 550.5
35 degradatiespook 542.5
36 FC Gotti 537.2
37 Red Lops 530.8
38 VV De Nul 493.7
39 nickdeleuw 487.4
40 El Hijo Del Jefe 476.1
42 TOVV 461.2
43 fc coenta 396.7
GregAZ is dus de winnaar geworden van de 'moviemetercompetitie' 2005/2006, gefeliciteerd! Ik (FC Schwalbe Koning) ben op een - respectabele - 6e plaats geëindigd (met slechts een verschil van 0.6 op Nimweegse Trots [kos?]
)
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Wat een prachtige koers die waalse pijl. Eventjes dacht ik zelfs dat Kroon met de overwinning aan de haal zou gaan.
Wie heeft er gewonnen?
Verder sluit ik me helemaal bij je aan: Boogerd was geen kopman (ook in verband met zijn blessure). Daarbij is hij wel de laatste die niet voor anderen zou willen rijden, ook in 'zijn' koers.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Asterloa hetzelfde verhaal. Simpele overwinning leek het maar uiteindelijk niet eens top 10.
Degenen die ooit de Muur van Huy zelf hebben opgereden weten wel anders. Verschillen zijn hier nou eenmaal niet hetzelfde als op het vlakke. Jezelf opblazen voor het steile stuk in de bocht (wat Astarloa deed) is echt het raarste wat je kan doen op de Muur. Het beste is om gewoon op de eerste rij de bocht door te rijden en dan op de uitloop (die overigens net zoveel pijn doet kan ik je vertellen) ervoor te gaan zo hard je kan. Eerder eraan beginnen staat gelijk aan opblazen en kansen verprutsen. Ik vond het ook érg raar om te zien dat Astarloa (toch oud-winnaar) deze foute beslissing nam. Het moest haast wel zijn dat hij voelde dat hij niet meer met de grote mannen mee kon en daardoor speculeerde op het stilvallen achteraan.
Gelukkig was het koersverloop dit jaar weer een tikkeltje interessanter, want de Waalse Pijl (hoe mooi ik het parcours ook vind) heeft de laatste jaren een haast lelijk wedstrijdbeeld gehad. Ik blijf er nog steeds bij: prachtig parcours, maar bijna altijd een verschrikkelijk verloop van de wedstrijd.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
En morgen de Waalse Pijl. Als Boogerd een beetje gerecupereerd is, zal hij veel kans hebben om als eerste de meet over te rijden.
Ik lees Speedy's verhalen nu pas, maar ehm een paar dingen: Boogerd rijdt al jaren geen Waalse Pijl meer...
Maar daar ging het me niet om
, je zegt dat niemand het zou geloven als Boogerd de sprint zou winnen op de Cauberg van die mannen die erbij zaten (in de Gold Race). Ben je vergeten dat het geen vlakke sprint is? Boogerd z'n sprint op de Cauberg is juist érg sterk, ook tegen mannen als Bettini. Vorig jaar nog werd hij (zonder echt voor zichzelf te sprinten) 2e achter Di Luca en liet daarmee véél snelle mannen achter zich. Een overwinning op de Cauberg had er zeker in gezeten. Ook tegen Bettini die, zoals je gister ook weer zag op de Muur, ook niet altijd een sprint bergop kan bolwerken.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Vorig jaar nog werd hij (zonder echt voor zichzelf te sprinten) 2e achter Di Luca en liet daarmee véél snelle mannen achter zich.
Reed hij toen niet ook al voor Freire?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maar daar ging het me niet om
, je zegt dat niemand het zou geloven als Boogerd de sprint zou winnen op de Cauberg van die mannen die erbij zaten (in de Gold Race). Ben je vergeten dat het geen vlakke sprint is? Boogerd z'n sprint op de Cauberg is juist érg sterk, ook tegen mannen als Bettini. Vorig jaar nog werd hij (zonder echt voor zichzelf te sprinten) 2e achter Di Luca en liet daarmee véél snelle mannen achter zich. Een overwinning op de Cauberg had er zeker in gezeten. Ook tegen Bettini die, zoals je gister ook weer zag op de Muur, ook niet altijd een sprint bergop kan bolwerken.
Ik dacht dat Boogerd dit jaar zou deelnemen aan de WP.
Maar ik heb niet enkel Bettini genoemd, maar ook Karsten Kroon, Davide Rebellin en Sergei Ivanov vermeld.
Kroon in de Pijl een derde, Ivanov een negende en Rebellin opgegeven met het oog op LBL aanstaande zondag. Dat zijn kleppers die zeker even goed, zoniet veel beter kunnen bergop sprinten dan Boogerd.
Eén waar ik echt in teleurgesteld ben is Ivan Basso. Die heeft al slecht gereden de laatste tijd.
Maar nu ander nieuws:
Lance Armstrong neemt deel aan marathon New York.
Lance Armstrong loopt op 5 november de marathon van New York. Dat liet de zevenvoudige Tourwinnaar weten in de rand van de Ronde van Georgia.
"Ik wilde eerst de marathon van Chicago (22 oktober) lopen, maar die van New York paste beter in mijn programma", zei de Amerikaan. "Ik ben al een beetje aan het trainen, maar nog niet echt serieus. Ik had deze nieuwe uitdaging nodig om het gat op te vullen dat ontstond na mijn afscheid van het wielrennen."
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Reed hij toen niet ook al voor Freire?
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht dat Boogerd dit jaar zou deelnemen aan de WP.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Slecht gereden de laatste tijd?? Onder welke steen heb jij gezeten? Hij heeft het Criterium International gewonnen, won daar een bergrit (die waar Dekker kramp kreeg) en werd op 1 seconde 2e in de tijdrit. Daarna heeft hij nog de tijdrit gewonnen in het Circuit de Sarthe, werd hij daar 4 in het klassement en was hij ook al 7e in de Tirreno.
En Basso is toch al geen man voor de muur van huy. Die is veel te explosief voor hem. Overigens is Basso dit jaar voor mij de grootste favoriet in zowel de Giro als tour. Volgens mij was de laatste die ze allebei won Pantani dit jaar dus Basso.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Overigens is Basso dit jaar voor mij de grootste favoriet in zowel de Giro als tour. Volgens mij was de laatste die ze allebei won Pantani dit jaar dus Basso.
Dat kan niet meer in het hedendaagse wielrennen. Wedden dat Basso de Giro laat schieten?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Dat weet ik bijna zeker van niet. Basso en Ullrich rijden beiden de Giro. Ullrich als voorbereiding Basso om te winnen. Overigens heeft Basso dit vorig jaar ook gedaan en was die tijdens beide rondes bij de sterksten.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Dat weet ik bijna zeker van niet. Basso en Ullrich rijden beiden de Giro. Ullrich als voorbereiding Basso om te winnen. Overigens heeft Basso dit vorig jaar ook gedaan en was die tijdens beide rondes bij de sterksten.
Ullrich reed altijd de ronde van Zwitserland als voorbereiding, dus wat dat betreft weinig nieuws onder de zon. Maar een ronde rijden als voorbereiding op de tour is iets heel anders dan twee rondes winnen.
Daarbij werd Basso vorig jaar ziek in de Giro zodat hij dagenlang niet voluit heeft kunnen gaan. Doet hij dat wel, namelijk om te winnen, dan kan hij niet meer genoeg pieken in de tour. Ik denk dat er een soort machtsvacuum zal zijn in de tour, waardoor iedereen (lees: Valverde en Ullrich) extra scherp is. Die ronde kan je alleen winnen als je top bent, niet na een Giro.
Volgens mij is er ook wel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om in lange etappekoersen te pieken, waaruit blijkt dat dit niet twee keer kort achter elkaar kan. Maar daarvoor heb ik geen bron...
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij is er ook wel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om in lange etappekoersen te pieken, waaruit blijkt dat dit niet twee keer kort achter elkaar kan. Maar daarvoor heb ik geen bron...
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Het kán natuurlijk altijd he.
Ik meen me te herinneren wel eens grafiekjes te hebben gezien waarbij het lijntje na een topprestatie net wat lager ligt. Dan ben je net niet meer op je best. Maar goed, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Ik moet nog zien of Basso de tour uberhaupt wint. Hij heeft altijd nog mee kunnen liften met Armstrong. Ondanks dat hij wel heeft laten zien te kunnen aanvallen is hij veel minder in staat het verschil te maken. Basso is daarbij niet de beste klimmer van het peloton, zoals Armstrong dat uiteindelijk wel was. Het zal wellicht ook wat afhangen van de concurrentie: als Valverde een hele tour zo goed kan rijden als vorig jaar die ene etappe dan denk ik dat Basso weer lekker voor de tweede plaats kan gaan rijden.
En laten we Rasmussen ook niet uitvlakken. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Basso won de laatste bergrit gewoon weer na zijn ziekte en ook in de tijdrit was die toen weer gewoon bij beste. Ik denk dat wat Basso afgelopen jaar deed in de giro zwaarder was dan de giro winnen. Ziek een etappe uitrijden op 35 minuten dan kun je hem beter fit winnen denk ik.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
als Valverde een hele tour zo goed kan rijden als vorig jaar die ene etappe dan

.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.