- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
dat heet een verliezer, en niks anders
Het is waar dat Boogerd niet al te vaak wint, maar als je in je carrriere klassiekers en tour-etappes hebt gewonnen (waaronder de koninginnerit), dan kun je toch niet zeggen dat je al die jaren voor spek en bonen hebt rondgereden. Boogerd is toch juist een man die altijd voor mooie momenten zorgt, ook als hij niet wint. Ik heb dan ook als liefhebber groot respect voor hem! Dit nog los van het feit dat hij altijd erg sympathiek overkomt en altijd bereid is om zijn zegje te doen. Er komt dan zelden onzin uit naar mijn bescheiden mening.....
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Ken je dat liedje ? Bijna , bijna raak oftwel helemaal , helemaal mis.
Ja afschuwelijk nummer.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik wacht rustig af tot dat ze degraderen. 

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is waar dat Boogerd niet al te vaak wint, maar als je in je carrriere klassiekers en tour-etappes hebt gewonnen (waaronder de koninginnerit), dan kun je toch niet zeggen dat je al die jaren voor spek en bonen hebt rondgereden. Boogerd is toch juist een man die altijd voor mooie momenten zorgt, ook als hij niet wint. Ik heb dan ook als liefhebber groot respect voor hem! Dit nog los van het feit dat hij altijd erg sympathiek overkomt en altijd bereid is om zijn zegje te doen. Er komt dan zelden onzin uit naar mijn bescheiden mening.....
Het is niet omdat hij een strijkijzer is in de sprint, dat hij geen pracht van een renner is. Hij heeft inderdaad al een mooi palmares waar velen zouden willen voor tekenen, zorgt voor strijd waar hij maar kan en is altijd zeer symphatiek.
Maar als 'groot' renner heeft hij één minpuntje: hij wint de laatste jaren veel te weinig. Buiten vorig jaar het na-Tour criterium van Boxmeer in juli (dat doorgaans 'verkocht' wordt) is het al van 30 maart 2003 met de 'Brabantse Pijl' dat hij nog een wedstrijd gewonnen heeft. En zeg eerlijk, drie jaar voor een toprenner én een kopman, dat is echt lang.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Zijn rol eergisteren was wel héél miniem vond ik, het enige dat hij deed was volgen, nooit heeft hij enig initiatief genomen. Dat is een strategische keuze die hij mag nemen, maar achteraf zou ik toch eens nadenken of het daar niet aan gelegen heeft. Bettini heeft zich doodgereden, maar Boogerd is blijven zitten en heeft zich láten verslaan, dat vind ik nog veel erger.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
In het baanwielrennen is hij op dit ogenblik al de top. Die mannen krijgen niet het respect dat ze verdienen.
Maar gaat hij het ooit op de weg proberen? Daar ben ik benieuwd naar. Want het verschil tusen de piste en de weg is hemelsbreed. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zijn rol eergisteren was wel héél miniem vond ik, het enige dat hij deed was volgen, nooit heeft hij enig initiatief genomen.
Tot op ongeveer 50 km van het einde heeft zijn ganse ploeg voor hem de naad uit hun lijf gereden en dan kan hij het niet afwerken. Ik geloof dat het voor de jongens van Rabobank na verloop van tijd ook een beetje demoraliserend moet werken.
En er is toch niemand die geloofd dat, als Schleck en Wesemann ingelopen zouden zijn Boogerd zou gewonnen hebben?
Dan waren er andere veel snellere mannen zoals Karsten Kroon, Davide Rebellin, Paolo Bettini en Serguei Ivanov die aanspraak zouden gemaakt hebben op de overwinning. 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
In het baanwielrennen is hij op dit ogenblik al de top. Die mannen krijgen niet het respect dat ze verdienen.
Maar gaat hij het ooit op de weg proberen? Daar ben ik benieuwd naar. Want het verschil tusen de piste en de weg is hemelsbreed. 
Na de Spelen van Athene deed ineens het gerucht de ronde dat ie van de baan over zou stappen naar de weg. Maar wat daarvan waar is weet ik niet. De baan wordt ook behoorlijk onderschat, terwijl Nederland daar ontzettend veel goede jongens en meiden heeft rondrijden. Want in het kielzog van Theo Bos komen nog een heleboel toppers. Op het vorige WK was het helemaal Oranje Boven, en ook nu, al valt het aantal medailles wat tegen vergeleken bij de vorige keer, is Nederland als eerste geëindigd in het medailleklassement.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het is niet omdat hij een strijkijzer is in de sprint, dat hij geen pracht van een renner is. Hij heeft inderdaad al een mooi palmares waar velen zouden willen voor tekenen, zorgt voor strijd waar hij maar kan en is altijd zeer symphatiek.
Maar als 'groot' renner heeft hij één minpuntje: hij wint de laatste jaren veel te weinig. Buiten vorig jaar het na-Tour criterium van Boxmeer in juli (dat doorgaans 'verkocht' wordt) is het al van 30 maart 2003 met de 'Brabantse Pijl' dat hij nog een wedstrijd gewonnen heeft. En zeg eerlijk, drie jaar voor een toprenner én een kopman, dat is echt lang.
Je hebt zeker een punt hoor Speedy, maar vegeet niet dat wij Ollanders een stuk minder ijzers in het vuur hebben dan jullie vlamingen. Voor ons is het een enorme prestatie dat iemand al sinds jaar en dag in de Amstel en LBL in de top vijf rijdt en ook nog eens prominent aanwezig is in de tour. Een andere kopman in deze koersen was toch nog niet één, twee, drie voor handen. (Hopelijk kan Thomas Dekker soedig de laatste stap maken).
Boogerd is trouwens ook altijd één van de eersten om kritisch op zichzelf te zijn, ook al heeft hij zojuist een podium gereden....
En hij heeft zicht de afgelopen jaren toch ook een aantal keren in volle dienst van Freire gezet. Ik maak me sterk dat hij anders best nog eens gewonnen had de afgelopen jaren.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
En er is toch niemand die geloofd dat, als Schleck en Wesemann ingelopen zouden zijn Boogerd zou gewonnen hebben?
Dan waren er andere veel snellere mannen zoals Karsten Kroon, Davide Rebellin, Paolo Bettini en Serguei Ivanov die aanspraak zouden gemaakt hebben op de overwinning. 
Precies, dus ligt het voor een deel wel aan zijn sprint. Misschien is hij zondag inderdaad wat onzichtbaar geweest, maar wat hij ook probeert, het slaagt haast nooit. Ik kan me heel wat wedstrijden herinneren dat hij juist veel aanviel.
Tuurlijk kan zo'n renner dan een verliezer worden genoemd maar je kan het ook gewoon jammer vinden dat Boogerd weinig wedstrijden wint.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Tot op ongeveer 50 km van het einde heeft zijn ganse ploeg voor hem de naad uit hun lijf gereden en dan kan hij het niet afwerken. Ik geloof dat het voor de jongens van Rabobank na verloop van tijd ook een beetje demoraliserend moet werken.
Dan heb je echt liggen slapen. De hele ploeg werkte voor Freire de enige die meekon toen het erom ging was juist Boogerd. Dus als er al iets demoraliserend werkt voor de raboploeg is het wel dat Freire het niet kon afmaken. De enige die het rabo gezicht nog een beetje redde was Boogerd.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dan heb je echt liggen slapen.
Geloof dat maar niet. Je mag chauvenistisch zijn, maar niet te veel. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Geloof dat maar niet. Je mag chauvenistisch zijn, maar niet te veel. 
Heeft weinig met chauvenistisch zijn te maken. Vooraf en achteraf is de hele tijd gezegd dat Freire de kopman was. En als jij dan vindt dat Boogerd kopman was dan vraag ik me af hoe je aan die informatie komt.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En als jij dan vindt dat Boogerd kopman was dan vraag ik me af hoe je aan die informatie komt.
Kan ik van jou ook vragen.
Eenmaal gewonnen, zeven maal derde en verschillende keren tweede. En jij denkt dat ze Boogerd niet als kopman uitspelen? Komaan zeg. Als je dat gelooft ben je echt naief.
En de afspraken waren duidelijk voor die dag, Boogerd was de absolute kopman en mocht alles bepalen, Kroon mocht dus niet op eigen houtje meespringen.
bron: sportone.nl
Waar de Rabobank-kopman eerst Harelbeke, Brabantse Pijl en Ronde van Vlaanderen zou rijden, heeft hij deze wedstrijdenreeks geschrapt. Daarvoor rijdt hij de Ronde van het Baskenland als laatste voorbereiding op de Amstel Gold Race.
bron: amstelgoldrace.nl
En zo zijn er nog vele. Ik geef je een goeie raad: kijk voor een zeer goeie verslaggeving eens naar de wedstrijd op VRT, daar wordt door Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke op zeer professionele wijze commentaar geleverd niet alleen over de wedstrijd, maar ook over de mens achter de renners, materiaal, wielergeschiedenis, enz... Veel beter dan op de Nederlandse tv met Mart Smeets en Herbert Dijkstra. 
En morgen de Waalse Pijl. Als Boogerd een beetje gerecupereerd is, zal hij veel kans hebben om als eerste de meet over te rijden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Helaas wist Barca te winnen. Naast de overwinning ook kapot geergerd aan Oleguer die niet voor Spanje wil spelen omdat hij 'Catalaan' is en zich niet tot spanjaard rekent. Inderdaad, dit soort catalanen horen niet thuis in het nationale team van Spanje. En dan nog raar op kijken dat Spanjaarden en voornamelijk Madrilenen de Catalanen niet kunnen luchten. Schande om voor zo'n eer te bedanken.
Niet alleen slechte woorden over Catalanen. Puyol, Xavi, Iniesta etc. geven het goede voorbeeld en horen zeker tot de 'Spanjaarden' en zien zichzelf als Spanjaarden, niet als Catalanen.
Voor die andere dwarsliggers wees dankbaar voor de eer en dat er nog steeds geprobeerd wordt een verzoening te realiseren maar de meeste Catalanen bewijzen niet Spanje waardig te zijn. Voor mij hoeft het ook niet, ik ben ze liever kwijt dan rijk (uitzonderingen daargelaten).
Zo, dat lucht op. 
Terug naar de wedstrijd, ook al ben ik geen fan van Barca Ronaldinho was een lust voor het oog. Iniesta, de nieuwe Guardiola liet ook weer zien hoe een groot talent hij is. Puyol deed wat hij altijd doet hard werken en vechten tot het laatste fluitsignaal. Een man met een echt hart voor het voetbal.
Ik hoop Milan alsnog doorgaat al gun ik het Puyol, Xavi en Iniesta zeker wel.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Helaas wist Barca te winnen.
Vervelend heh, een Real Madrid die niet meer om de prijzen mee strijd terwijl Barca naar alle waarschijnlijkheid landskampioen wordt en de CL gaat winnen 
Ergens is het ook wel mooi: vasthouden aan je principes ten koste van een hoop (deelname aan een WK). Daar kan Kalou nog iets van leren.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Volgens mij is Naomi voor Atletico..
Ik vind de winst van Barcelona trouwens erg mooi, en ondanks ik heb gegokt op Barcelona, was ik toch bang dat Milan deze wedstrijd zou gaan winnen. Ik dacht dat Barcelona er hooguit een gelijkspel uit zou kunnen slepen daar in het hol van de leeuw, maar het Barcelona van dit jaar blijft me keer op keer verassen en verbazen. Het is trouwens verdiend dat ze deze wedstrijd ook gewonnen hebben, gezien het vermaak en het spel wat ze speelden. Het blijft desondanks wel een feit dat dit met het benodigde geluk is verlopen, maar geluk hoort ook bij het voetbal of je het nou wilt of niet, en voor de verandering lag het geluk ditmaal niet bij de Milanezen. Ronaldhino liet wederom zien hoe afhankelijk het elftal van zijn individuele acties is en hiermee bewijst ie nogmaals wat een geweldige voetballer hij is en blijft. Wat nou Zidane de beste nummer 10 van de afgelopen 20 jaar, hoewel ik meen dat Ronaldhino een iets andere rol krijgt toebedeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Volgens mij is Naomi voor Atletico..
Inderdaad. 
Vervelend heh, een Real Madrid die niet meer om de prijzen mee strijd terwijl Barca naar alle waarschijnlijkheid landskampioen wordt en de CL gaat winnen
Ik heb het er goed moeilijk mee. 
Ik gun het Casillas, Salgado en vooral Raul van harte maar uiteraard zie ik liever Atletico weer uitgroeien tot europese grootmacht. 
Ergens is het ook wel mooi: vasthouden aan je principes ten koste van een hoop (deelname aan een WK). Daar kan Kalou nog iets van leren.
Daar heb je gelijk in. Ik hoop gewoon dat de tijd aanbreekt dat ze zich gewoon als Spanjaarden gaan zien, want dat zijn ze. Zo blijft die onderlinge vijandigheid ook erg intact. Al laat ik het niet altijd merken maar ik hoop dat we ooit toch 1 natie zullen vormen zonder die onderlinge vijandigheid.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Kan ik van jou ook vragen.
Eenmaal gewonnen, zeven maal derde en verschillende keren tweede. En jij denkt dat ze Boogerd niet als kopman uitspelen? Komaan zeg. Als je dat gelooft ben je echt naief.
En de afspraken waren duidelijk voor die dag, Boogerd was de absolute kopman en mocht alles bepalen, Kroon mocht dus niet op eigen houtje meespringen.
bron: sportone.nl
Zoals blijkt uit reacties van Boogerd zelf en Ploegleider Breukink was Freire dus kopman.
Michael Boogerd kon als enige Raboman aanhaken. Kopman Oscar Freire, dé favoriet van de Rabo's, niet. "Je weet het nooit met Oscar", zou ploegleider Breukink later zeggen. "Het zag er lang goed uit met hem. Hij reed goed, voelde zich goed, maar in de finale was hij net niet goed genoeg."
Michael Boogerd moest opnieuw tevreden zijn met een podiumplaats (voor de zevende keer op het podium). "Maar ik heb niet dom gereden", anticipeerde Boogerd op de gebruikelijke kritiek. "Op de Eyserbosweg heb ik me nog gespaard omdat Freire in principe de kopman was. En na de Keutenberg moest ik inhouden omdat Freire en Thomas Dekker op komst waren. Of ik niet voluit moest gaan? Ik zat vast, he. Als ik achter Schleck aanga en Bettini, dan wordt ik in pek en veren weggebracht. Ik ben Eddy Merckx niet. Ik kan niet op alles reageren en moest dus een beetje gokken."
Bronnen.
http://www.wielernieuws.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=4555
http://www.rabobank.nl/particulieren/sponsoring/wielrennen/wielernieuws/nieuws/amstel_gold_race
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zo kunnen we jaren discussiëren. Ik besluit maar met de zekerheid dat een renner zoals Boogerd NOOIT als helper start in 'zijn' koers, hij blijft nog liever thuis. Bij voorbaat praten om de tegenstrevers zand in de ogen te strooien en nadien bij verlies de schuld op een buitenlander (in dit geval een Spanjaard) schuiven is ook een veelgebruikte tactiek.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Heeft er iemand zin om mee te doen met de Giro-pool van het vernieuwde Wielerpools (heet nu www.sportpools.net[/url]) ? Het duurt nog wel even maar je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn
.
Ik zal een Moviemeter-subleague maken (met de geweldige naam MovieMeter
) met als wachtwoord "velo" en ik verwacht minstens tien deelnemers!
Om even de aandacht te trekken (sorry daarvoor
):
Allemaal inschrijven!!

timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Zo kunnen we jaren discussiëren. Ik besluit maar met de zekerheid dat een renner zoals Boogerd NOOIT als helper start in 'zijn' koers, hij blijft nog liever thuis. Bij voorbaat praten om de tegenstrevers zand in de ogen te strooien en nadien bij verlies de schuld op een buitenlander (in dit geval een Spanjaard) schuiven is ook een veelgebruikte tactiek.
Dat was ik ook al aan het denken. (van dat jaren discussieren) Wat betreft de schuld schuiven op een van je pijlers in de komende weken en tour geloof ik niet zo in. Dan kun je beter de schuld bij Boogerd leggen die voorlopig alleen de komende week nog echt belangrijk is voor Rabo.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
We zullen in ieder geval geen Belgen in de top tien zien deze week. Enfin, denk ik toch, of er moet er eentje zijn die de 'goeie fles' gevonden heeft. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Allemaal inschrijven!!

Zal ik zeker doen, maar het is nog een beetje te vroeg.
Zijn de deelnemingslijsten al bekend?
(nu zien dat ik het niet vergeet)
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Ronaldhino liet wederom zien hoe afhankelijk het elftal van zijn individuele acties is en hiermee bewijst ie nogmaals wat een geweldige voetballer hij is en blijft. Wat nou Zidane de beste nummer 10 van de afgelopen 20 jaar, hoewel ik meen dat Ronaldhino een iets andere rol krijgt toebedeeld.
Mooie assist natuurlijk, maar het weglopen en afronden was echt niet minder van Giuly. Ik vind Ronaldinho echt wel goed, maar ik kan me ook wel ergeren aan zijn te ver doorgevoerde acties, hakjes om niks etc. Je zou kunnen beweren dat ie bij die counter zelfs de knockout verprutst heeft. En over Zidane kun je iig zeggen dat ie EK, WK, CL gewonnen heeft en beslissend is geweest op alledrie die fronten. Maar die 'titels' van beste spits, beste keeper, beste nr 10 etc zijn natuurlijk altijd arbitrair.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Die hakjes en dergelijke maken het alleen nog maar leuker om naar het voetbal te kijken.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Ik houd van effectief voetbal, de schoonheid van een hakje neemt af als er balverlies uit ontstaat, iemand poorten is zinloos als de bal daarna over de achterlijn rolt, etc. Ik houd van voetbal, als ik kunstjes wil zijn ga ik wel naar Circus Renz of het Dolfinarium.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Balverlies zou ie sowieso al lijden, want er stonden 3 spelers om hem heen, even later zou hij die fout weer herstellen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Wat een prachtige koers die waalse pijl. Eventjes dacht ik zelfs dat Kroon met de overwinning aan de haal zou gaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.