• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.663 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

sydney

• 2223 berichten
  • 0 stemmen

Dit geeft toch duidelijk aan dat er een stelletje miljonairs stonden te voetballen tegenover enthousiaste en alles uit de kast trekkende schotten.

Serves them right.

(afbeelding)

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ierland deja-vu

Weer de tegenstander zwaar onderschat.. Stelletje schaamteloze lamzakken

Heb er echt geen vertrouwen meer in.. Wordt thuis een mooi gelijkspelletje zodat we volgende zomer wéér geen reden hebben om ons overdag in 't café lam te zuipen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

dttom schreef:

Mulder was erg fanatiek en zoals hij op het end treffend zei: " niks aan de hand we liggen op koers."

Ja, ja, dat zei men van de Titanic ook en zie, hij ging kopje onder...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

He! Spoiler!

Ghola

• 427 berichten
  • 940 stemmen

Goodfella schreef:

Ierland deja-vu

Weer de tegenstander zwaar onderschat.. Stelletje schaamteloze lamzakken

Heb er echt geen vertrouwen meer in.. Wordt thuis een mooi gelijkspelletje zodat we volgende zomer wéér geen reden hebben om ons overdag in 't café lam te zuipen

Of juist wel

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Wat een gezeik. Dit heeft niks met volgevreten miljonairs, mentaliteit of onderschatting te maken.

Gewoon een gebrek aan kwaliteit gekoppeld aan een stomme opstelling.

De achterhoede komt kwaliteit te kort, het middenveld komt creativiteit te kort en de aanval zal nooit wat worden als er niet eens gekozen wordt voor 1 van onze centrumspitsen.

Dat gezeur over instelling horen we nu al een paar jaar en het is echt onzin. Werkelijk iedereen roept tegenwoordig dat nederland het te mooi wil doen en maar eens op resultaat moet gaan spelen.

Maar dat is nu juist het probleem! Laat Nederland weer eens zichzelf zijn. Aanvallend, creatief voetbal. Dus met mensen als Sneijder en vd vaart in de basis. En dus geen combinaties tussen Kluivert, RvN, Makaay of Hasselbaink. Kies verdomme nu eens en zorg dat je spelers opstelt die zo'n spits tot scoren brengen.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Ben het met wouter eens. En wat een contrast in reactie na de wedstrijd, tussen die van De Boer en Van der Vaart. Jochie Rafael zag het een stuk helderder dan Frank.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Lag het maar alleen aan de opstelling Wouter, maar in mijn ogen schort er toch echt redelijk wat aan de instelling. Het te mooi willen doen. Kluivert die in het strafschopgebied eerst het balletje rustig aanneemt, wat ronddartelt en de bal dan weer kwijt is... ik word er niet goed van. Schiet dan gewoon 's, verschrikkelijk zeg.

En wat wáren we blij toen we Schotland geloot hadden. We zouden ze wel even oprollen. Een vreemde gedachte van een collectief dat zich al eerder vertilde aan soortgelijke tegenstanders. Alleen al de manier waarop de Schotten die aanval opzetten waaruit hun treffer voortkwam toont al aan dat we de tegenstander weer 's volkomen verkeerd hebben ingeschat.

En kwalitatief schort er inderdaad ook een hoop aan, dat ontken ik zeker niet...

(en v/d Vaart had vanaf het begin moeten spelen...)

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Goodfella schreef:

Lag het maar alleen aan de opstelling Wouter, maar in mijn ogen schort er toch echt redelijk wat aan de instelling. Het te mooi willen doen.

Je praat met de kudde mee. Dit horen we nu al een paar jaar. Maar heb jij iemand iets moois zien doen?!

Kluivert die in het strafschopgebied eerst het balletje rustig aanneemt, wat ronddartelt en de bal dan weer kwijt is... ik word er niet goed van. Schiet dan gewoon 's, verschrikkelijk zeg.

Sorry, maar dat was echt het probleem niet.

En wat wáren we blij toen we Schotland geloot hadden. We zouden ze wel even oprollen. Een vreemde gedachte van een collectief dat zich al eerder vertilde aan soortgelijke tegenstanders.

Ook dat roept iedereen, maar ik heb echt nog geen enkele speler van oranje dit horen beweren. Deden ze dat maar weer eens, oranje mist lef.

Alleen al de manier waarop de Schotten die aanval opzetten waaruit hun treffer voortkwam toont al aan dat we de tegenstander weer 's volkomen verkeerd hebben ingeschat.

Ik zie niet in wat dat met inschatten te maken had.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ik vind het ook te makkelijk om inzet erbij te halen.

Oranje heeft m.n in de 2de helft keihard gewerkt.

Het enige waar de bondscoach geen grip op heeft is de instelling van de spelers. Hij hoeft ze niet te leren voetballen. Dus gaf Advocaat impliciet zichzelf de schuld toen hij zei dat de instelling en vechtlust prima was.

Dus ging het op een ander front mis. Namelijk dat je een totaal achterhaald systeem consequent blijft handhaven. Angstig Kluivert blijft handhaven...Davids weer een kans geeft om het te verkloten. Niets verfrissends durft te brengen. Waarom geen vd Vaart vanaf het begin...waarom geen nieuwe gezichten? En vooral...waarom geen Van Hooijdonk als je met 2 buitenspelers gaat spelen en voorzetten kunt verwachten?

Als je Van Hooijdonk, vd Vaart en Makaay op de bank houdt en Seedorf erin brengt gooi je in feite de handoek al in de ring.

Davids zou al helemaal niet in oranje meer mogen spelen.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

roda schreef:

Nederland verliest van Schotland 1-0 hahaha

vind je dat grappig... nou ik niet. Zit ik dadelijk gvd weer een groot tournooi te kijken zonder Oranje.

jacom

• 305 berichten
  • 2251 stemmen

davids is een uitstekende speler, hij moet gewoon af entoe zich rustig houden

maar technisch gezien is hij toch één van de beste spelers van de wereld

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Iedereen heeft wel een mening over Oranje en over de opstelling... ik zou zeggen, zet je opstelling voor a.s. woensdag eens neer (dus wel uit de huidige selectie... Stam is geschorst dus die kan er niet in). Ik zal beginnen:

Van der Sar

Ooijer -- De Boer -- Senden

Vd Meijde -- Sneijder -- Vd Vaart -- Overmars

Makaay -- Van Hooijdonk

Laat dus de andere jongens maar eens beginnen. Met de oude garde lukt het toch niet. V Hooijdonk in de spits om oorlog te maken en voor de vrije trappen, Sneijder is de ideale man om Makaay door het centrum te bedienen. slechts 3 man achterin, vol op de aanval en kijken waar het schip strand.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

jacom schreef:

davids is een uitstekende speler, hij moet gewoon af entoe zich rustig houden

maar technisch gezien is hij toch één van de beste spelers van de wereld

Davids is onbesuist, over zijn top en zit bij Juve meer op de bank dan dat ie in het veld staat. Lekker op de bank neezetten a.s. woensdag.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Redlop schreef:

Als je Van Hooijdonk, vd Vaart en Makaay op de bank houdt en Seedorf erin brengt gooi je in feite de handoek al in de ring.

Davids zou al helemaal niet in oranje meer mogen spelen.

helemaal mee eens Redlop!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Wouter schreef:

Je praat met de kudde mee. Dit horen we nu al een paar jaar. Maar heb jij iemand iets moois zien doen?!

Laat ik het zo zeggen: er wordt te vaak geprobeert de moeilijke weg te kiezen. Een spits die liever de derde tegenstander nog even uitspeelt ipv meteen maar te schieten, de Boer die regelmatig uiterst riskante passjes van achteruit geeft die vaak net niet worden onderschept... Waarom kan er niet gewoon een bal van A naar B worden gespeeld? Onze mannen willen veel te veel zichzelf profileren ipv vanuit een teamgeest te denken.

Ook dat roept iedereen, maar ik heb echt nog geen enkele speler van oranje dit horen beweren. Deden ze dat maar weer eens, oranje mist lef.

Dan zijn die uitspraken toendertijd waarschijnlijk door de media verzonnen Ik kan me in ieder geval nog goed een uitermate tevreden Advocaat herinneren. En ook al hebben de spelers het niet direct gezegd, de algemene tendens die vlak na de loting heerste slaat ongetwijfeld ook over op het team.

Alleen al de manier waarop de Schotten die aanval opzetten waaruit hun treffer voortkwam toont al aan dat we de tegenstander weer 's volkomen verkeerd hebben ingeschat.

Ik zie niet in wat dat met inschatten te maken had.

't leek vantevoren wel alsof we een of ander uitgerangeerd B-team tegen zouden komen (zo ervaarde ik dat tenminste ), maar dat bleek niet zo te zijn. Want uitgerangeerde B-teams combineren niet -onder leiding van een groot talent van Manchester United nota bene- zó kundig naar een goal toe. Een kwestie van de tegenstander verkeerd inschatten, dus.

Er schort natuurlijk wel meer aan, zoals ik al zei. Maar volgens mij kan je die hele kwestie rond de mentaliteit van het team niet zomaar afdoen als larie.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Wouter schreef:

Alleen al de manier waarop de Schotten die aanval opzetten waaruit hun treffer voortkwam toont al aan dat we de tegenstander weer 's volkomen verkeerd hebben ingeschat

Schotten konden de aanval zo opzetten omdat Van Bronckhorst stond te slapen en op totaal de verkeerde plek liep. Hij had veel dichter bij de cornervlag moeten staan bij de hoekschop al. Vervolgens komt mijnheer als een dolle aanrennen en schuift uit alsof gvd z'n zaalvoetbalschoenen aan heeft.

Ook Giovanni op de bank woensdag! Senden op zijn plek, die is in Engeland in bloedvorm op dit moment.

T.O.

• 2423 berichten
  • 2801 stemmen

Gewoon spelers als Kluivert, Seedorf, De Boer en Overmars niet meer selecteren. Hebben hun beste tijd (voorlopig) wel gehad.

Ik zie niet echt dat hun 'mindere' vervangers het slechter zullen gaan doen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Lijkt me onzin om Kluivert nu al af te schrijven na één slechte wedstrijd. Kluivert heeft het bijna altijd goed gedaan in het Nederlands Elftal en is ook topscorer. Hij is nu even uit vorm, dus woensdag niet selecteren, maar dat zal echt wel weer goed komen. Ik denk dat hij toe is aan een transfer naar een andere club en dat hij dan wel weer opbloeit.

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Goodfella schreef:

(quote)

Laat ik het zo zeggen: er wordt te vaak geprobeert de moeilijke weg te kiezen. Een spits die liever de derde tegenstander nog even uitspeelt ipv meteen maar te schieten,

Ik heb helemaal niemand iemand zien uistpelen.

de Boer die regelmatig uiterst riskante passjes van achteruit geeft die vaak net niet worden onderschept... Waarom kan er niet gewoon een bal van A naar B worden gespeeld? Onze mannen willen veel te veel zichzelf profileren ipv vanuit een teamgeest te denken.

Onzin. De Boers mentaliteit is precies hetzelfde als in '98 toen hij een van de beste verdedigers (zeker opbouwend) ter wereld was. Hij is gewoon over the hill.

(quote)

Dan zijn die uitspraken toendertijd waarschijnlijk door de media verzonnen Ik kan me in ieder geval nog goed een uitermate tevreden Advocaat herinneren.

Maar dat was toch ook logisch? Als je Schotland loot als je ook Spanje kan krijgen, bof je. Vrijwel meteen gaf hij aan dat het deslaniettemin een serieus te nemen voetballand is.

En ook al hebben de spelers het niet direct gezegd, de algemene tendens die vlak na de loting heerste slaat ongetwijfeld ook over op het team.

Ik heb nergens iets van onderschatting geproefd. Wel de overtuiging dat oranje het in principe zou moeten lukken. En dat is ook zo. Als dat niet zo was, zouden we nu niet pissed zijn.

(quote)
(quote)

't leek vantevoren wel alsof we een of ander uitgerangeerd B-team tegen zouden komen (zo ervaarde ik dat tenminste ),

Dan ligt de onderschatting bij jou. Heb zulks nooit horen beweren.

maar dat bleek niet zo te zijn. Want uitgerangeerde B-teams combineren niet -onder leiding van een groot talent van Manchester United nota bene- zó kundig naar een goal toe. Een kwestie van de tegenstander verkeerd inschatten, dus.

Jij, ja. Of dacht je dat oranje niet wist dat er spelers bijzaten die in de Engelse hoogste divisie spelen?

Er schort natuurlijk wel meer aan, zoals ik al zei. Maar volgens mij kan je die hele kwestie rond de mentaliteit van het team niet zomaar afdoen als larie.

Larie en apenkool. Oranje miste vooral kwaliteit.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Wouter schreef:

Ik heb helemaal niemand iemand zien uistpelen.

Wat dacht je van Andy van der Meyde ?!

Voor mij DE verrassing van de wedstrijd. Hij was de enige buitenspeler die WEL langszij wist te komen en enkele gevaarlijke passes kon leveren.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Wouter schreef:

Oranje miste vooral kwaliteit.

Mentaliteit is daar in mijn ogen een onderdeel van, da's alles wat ik d'r nog over wil zeggen.

...en ik ben blij dat Robben er weer bij zit! In de basis met die gast.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Op dit moment op NL3: Holland Sport.

Voor de wedstrijd wordt aan Stam en Kluivert gevraagd wie hun directe tegenstander is en dat weten ze niet eens!

El Ninjo

• 329 berichten
  • 2321 stemmen

Agony schreef:

Iedereen heeft wel een mening over Oranje en over de opstelling... ik zou zeggen, zet je opstelling voor a.s. woensdag eens neer

v.d. Sar

Ooijer -- de Boer -- Bouma

Bosvelt -- Sneijder -- v.d. Vaart -- Cocu

v.d. Meijde -- v. Nistelrooij -- Robben

geen Kluivert (was voor de zoveelste keer dramatisch slecht in Oranje), geen Davids (afgaande op afgelopen zaterdag duidelijk niet in vorm) en geen Seedorf (geen teamspeler, gaat eerst een half uur lopen met de bal voordat hij 'm afspeelt)...maar hier heeft Dick waarschijnlijk het lef niet voor.

jester

• 809 berichten
  • 1253 stemmen

ik kan me voor een belangrijk deel in je opstelling vinden, al lijkt ie me defensief erg kwetsbaar, zeker zonder Stam. Ik zou in ieder geval Cocu naar achteren halen. Maar ja, Advocaat zal het wel niet met ons eens zijn.

Ik sluit me aan bij Hugo Borst (zaterdag in het Ad, en gisteravond in Studio Voetbal): ze kunnen maar beter niet naar Portugal gaan, want daar hebben ze niets te zoeken.

Nieuwe bondscoach, nieuwe spelers, op naar de kwalificatie WK 2006.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Nou, als ze de rotte appels er uit weten te halen, is er nog veel mogelijk. Mits de bondscoach het lef heeft dat te doen.

Vreselijk irritant mannetje trouwens, die Hugo Borst. Mulder jr. is er zo te zien ook niet blij mee dat hij aan tafel zit...

jester

• 809 berichten
  • 1253 stemmen

Het probleem is dat Advocaat die appels er niet uit zal halen, die blijft gewoon vasthouden aan de gevestigde orde. Hoe veel moeite heeft het niet gekost voordat ie Van der Vaart selecteerde. En dan kan ie geen keuze maken tussen Kluivert en Van Nistelrooij, en wie offert ie op? En wie was in 10 minuten gevaalrijker dan Kluivert in bijna een hele wedstrijd?

El Ninjo

• 329 berichten
  • 2321 stemmen

jester schreef:

ik kan me voor een belangrijk deel in je opstelling vinden, al lijkt ie me defensief erg kwetsbaar, zeker zonder Stam.

Mee eens...schorsing van Stam is misschien nog wel het slechtste van afgelopen zaterdag, maar Oranje kan het zich niet meer permiteren weer te behoudend te beginnen...dan riskeren ze net als in de afgelopen wedstrjden, opnieuw achter de feiten aan te gaan lopen. Je moet in ieder geval de slag op het middenveld zien te winnen en met v.c. Vaart en Sneijder heb je in potentie in ieder geval ook genoeg creativiteit richting de voorhoede.

El Ninjo

• 329 berichten
  • 2321 stemmen

Als het maar geen 1 - 0 wordt...krijgen we weer penalties

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.