• 17.267 nieuwsartikelen
  • 182.334 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.088 acteurs
  • 200.433 gebruikers
  • 9.465.303 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ze weten dat als ze vierde worden, ze Feyenoord tegen krijgen en worden ze vjfde krijgen ze AZ.

En dan...?

Wat winnen ze daar mee?

mental_jos

• 263 berichten
  • 770 stemmen

als ze in de playoffs az krijgen kunnen ze alsnog 010 treffen in de volgende ronde van de playoffs

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8181 stemmen

Tuurlijk worden er geen spelletjes gespeeld, wat een onzin. Mocht dat zo zijn, dan doe je dat toch geen 5 ronden vtv al? En al helemaal niet tegen respectievelijk ADO en Nac thuis, dat zou toch veel te opzichtig zijn? Ajax is gewoon in slechte doen dit jaar en Feyenoord even uit vorm. Op dit moment is het gewoon zo dat puntverlies van beide clubs mogelijk is.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

En dan...?

Wat winnen ze daar mee?

Danny Blind heeft al laten doorschemeren dat hij liever tegen AZ speelt in de "eerste ronde".

Ik twijfel of Ajax van één van de twee kan winnen dus wat dat betreft maakt het niet veel uit maar ik kan me toch wel voorstellen dat ze liever AZ treffen.

Maar dan moeten ze eerst maar eens bij de eerste 5 zien te komen want het resterende programma van Ajax liegt er niet om en Heerenveen (2 punten) en Groningen (3 punten) komen erg dicht bij

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ach, ik ben toch redelijk tevreden over Ajax

Ze hebben nu al 100% zeker Europees voetbal behaald en mis ook nog wel een kans op voorronde Cl.

Blind heeft veel tegenslagen gehad dit seizoen, maar ik ben langzaam toch achter hem gaan staan.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Ze hebben nu al 100% zeker Europees voetbal behaald en mis ook nog wel een kans op voorronde Cl.

Laat ze maar zorgen dat ze die kans op voorronde CL behouden, dan heeft AZ 100% zeker Europees voetbal.

(raar systeem)

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

Dadelijk wordt AZ tweede maar is Feyenoord beter af met hun derde plaats. Utrecht is toch altijd nog wel gemakkelijker te verslaan voor AZ dan Ajax (die vijfde staat). Dat play off systeem wordt alsmaar belachelijker!

maxcomthrilla

• 15587 berichten
  • 2878 stemmen

Ik hoop dat AZ de Champions League voorrondes ingaat, ze verdienen het!

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Leno schreef:

Utrecht is toch altijd nog wel gemakkelijker te verslaan voor AZ dan Ajax (die vijfde staat). Dat play off systeem wordt alsmaar belachelijker!

Als Utrecht boven Ajax staat zijn ze gewoon beter of mis ik nu iets .

Lijkt mij volkomen logisch, ik snap niet hoe dit de play-offs belachelijk maakt. je kunt net zo goed zeggen: O jee, Twente gaat naar Europa want ze staan 3de en Ajax niet want ze staan 10de, maar Ajax is veel beter, wat een dom systeem zeg .

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)
Als Utrecht boven Ajax staat zijn ze gewoon beter of mis ik nu iets .

Lijkt mij volkomen logisch, ik snap niet hoe dit de play-offs belachelijk maakt. je kunt net zo goed zeggen: O jee, Twente gaat naar Europa want ze staan 3de en Ajax niet want ze staan 10de, maar Ajax is veel beter, wat een dom systeem zeg .

Ajax is gedurende het seizoen wel beter gaan ballen natuurlijk, terwijl de plaats op de ranglijst rekening houdt met de prestaties gedurende het hele seizoen.

Ik denk dat momenteel Utrecht iets minder is dan Ajax, terwijl ze maandenlang iets beter waren.

Play offs hebben het probleem dat ze het niveau van een club in de maanden april en mei (waarin de play offs gespeeld worden (?) onevenredig veel hoger waarderen dan het niveau van een club gedurende het hele seizoen.

Ik geloof niet in zo'n waardering, en uiteindelijk zal het naar mijn idee er voor zorgen dat de Nederlandse afvaardiging in de Europese bekertoernooien zwakker is dan mogelijk, en dus ten nadele van het Nederlandse voetbal werken.

(En bovendien wil ik geen play off tegen Ajax, puur op antipathie, maar dat is persoonlijk)

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kos schreef:

Als Utrecht boven Ajax staat zijn ze gewoon beter of mis ik nu iets

Je mist iets ja , Utrecht kan boven Ajax staan maar Ajax is natuurlijk veel beter , Utrecht heeft gewoon mazzel gehad door veel wedstrijden nipt te winnen , Ajax heeft er met de pet naar gegooid maar is in een top duel natuurlijk 2 keer zo goed.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Materny schreef:

Blind heeft veel tegenslagen gehad dit seizoen, maar ik ben langzaam toch achter hem gaan staan.

Waarom in hemelsnaam?

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

kijkert schreef:

Ajax is gedurende het seizoen wel beter gaan ballen natuurlijk,

Natuurlijk? Aan het begin speelden ze soms nog wel aardig, nu immer klote. het verschil zit hem in 1 speler: Huntelaar.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Natuurlijk? Aan het begin speelden ze soms nog wel aardig, nu immer klote. het verschil zit hem in 1 speler: Huntelaar.

Ja en door Hunterlaar gaat het hele elftal beter voetballen , omdat ze nu teministe kunnen rekenen op een spits die een keer godverdomme die bal erin trapt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Tsjaaa, het gehele team steunt momenteel maar op enkele spelers en als die er niet zijn is Ajax niet veel waardt.

Dan heb ik het over mensen als bijv: Huntelaar, Stekelenburg, Trabelsi, Lindenberg & Galasék.

Zij maken het spel, en brengen orde in het team.

Zij zorgen ook voor fatsoendelijke opbouw, ipv die bal naar voren te rossen elke keer.

Hopen dat ze voor volgend jaar 11 van zo'n spelers in de basis hebben.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Over Stekelenburg en Galasek ben ik het niet eens.

Stekelenburg blundert meer dan dat hij orde brengt en Galasek is alang over zijn top heen.

Ajax heeft wel inderdaad meer vastigheid nodig , daarom zijn Stam en Perez ook twee geweldige aankopen.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Stekelenburg blundert?? Hij was de reden dat het tegen Breda geen 1-3 was geworden! Ik vind hem steeds beter keepen.

En ik vind Perez ook steeds slechter voetballen, ook raakt hij uit vorm, wat heeft Ajax nog aan hem..

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8181 stemmen

Turkeyloverz schreef:

En ik vind Perez ook steeds slechter voetballen, ook raakt hij uit vorm, wat heeft Ajax nog aan hem..

Dus als een voetballer eens een keer de vorm niet heeft, blijft dat de rest van z'n carrière zo?

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Dat zei ik niet, maar de rest van z'n carriere? Die man is al 31 en ik geloof niet dat zo iemand snel weer in vorm raakt.

Maar dat is alleen hoe ik het zie, de tijd zal het leren..

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Ja en door Hunterlaar gaat het hele elftal beter voetballen , omdat ze nu teministe kunnen rekenen op een spits die een keer godverdomme die bal erin trapt.

Dat beter voetballen zie ik niet echt.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Maar dat is er toch echt wel. Misschien wat knullige nederlagen maar geloof me we komen er wel.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

En door huntelaar zijn ze NATUURLIJK beter gaan ballen, zeurkous.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

wavanbuuren schreef:

(Rijkaard, Adriaanse en ten Cate circuleren al).

Keep on dreaming..

Geef me één reden waarom Rijkaard het grote Barcelona zou veruilen voor Ajax. Ten Cate heeft al aangegeven niet meer een club te willen trainen aangezien hij het zo prima naar zijn zin heeft bij Barcelona. Tevens zou ik als ik hem was nooit zo'n risico nemen om een wankelend Ajax te trainen. Adriaanse kleine kans, maar die wil eerst wat gaan neerzetten met FC Porto, bij Ajax heeft ie al een keer gefaald en ik neem aan dat hij zeker niet zal terug keren bij een Ajax waar hij grote kans heeft opnieuw mee te falen. Hij heeft net furore gemaakt met AZ, maar als FC Porto nog dit jaar het kampioenschap uit handen zal geven, en volgend jaar wederom slechte prestaties levert in de Champions League dan zie ik (graag) Adriaanse nog weleens terugkeren bij Ajax. Hij heeft immers nog gezegd dat hij wel terug wil komen als het bestuur opstapt, nou Arie is al opgerot..

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ze zijn helemaal niet beter gaan voetballen, dat is juist het punt. Het is nog steeds even slecht met als verschil dat Huntelaar sinds de winterstop 12 keer een bal in het net werkt. Als je die wegneemt sta je in het rechterrijtje.

Eigenlijk is er maar één speler die echt beter is gaan voetballen sinds de komst van Huntelaar en dat is in mijn ogen Rosenberg. Bij hem is heel veel druk weggenomen, hij heeft een vaste plaats en hij schiet er gewoon een aantal in.

Het is een basis waar je verder mee zou KUNNEN komen, maar dan moet er wel een trainer zijn die het aandurft om Rosenberg te laten staan waar hij nu staat, Perez op 10 durft te zetten en Sneijder gewoon weer links of het middenveld te posteren. Want dat moet het ongeveer gaan worden toch ? Dan moet je wel een trainer hebben met autoriteit die Sneijder kan overtuigen dat het beter is als hij niet op 10 speelt en daar kan Blind problemen mee krijgen. Sneijder lijkt mij immers niet het mannetje dat de nummer10 positie zomaar weg gaat geven.

In de tussentijd is Ajax aan het slapen wat betreft het aankoopbeleid. Terwijl ze bezig zijn met Krohn-Dehli en de Mul loopt Kemy Agustien vrolijk naar AZ terwijl heel veel mensen het met mij eens zijn dat Agustien zeker het niveau van Krohn-Dehli en de Mul evenaart of zelfs gewoon beter is.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

mikoz schreef:

Je mist iets ja , Utrecht kan boven Ajax staan maar Ajax is natuurlijk veel beter , Utrecht heeft gewoon mazzel gehad door veel wedstrijden nipt te winnen , Ajax heeft er met de pet naar gegooid maar is in een top duel natuurlijk 2 keer zo goed.

En Ajax heeft nooit nipt gewonnen?

Sorry, maar ik vind dit echt grote bullshit. Utrecht vind ik gewoon beter dan Ajax, nu nog steeds. In 2006 is Utrecht overigens ook beter dan Ajax, en dat is sinds Huntelaar.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

mikoz schreef:

Hele elftal beter voetballen? ze spelen nog steeds superslecht, misschien nog wel slechter dan voorheen.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Dat zei ik niet, maar de rest van z'n carriere? Die man is al 31 en ik geloof niet dat zo iemand snel weer in vorm raakt.

Maar dat is alleen hoe ik het zie, de tijd zal het leren..

Wat een onzin. Omdat hij 31 is zou hij niet in vorm kunnen raken, hoe verklaar je dan de revival in de laatste twee jaar van Barry van Galen of die van Philip Cocu ?

Bovendien moet je niet onderschatten wat een impact het heeft op een speler die weet dat hij het volgend seizoen bij een andere club speelt. Ik ben het met je eens dat Perez niet op zijn best is maar ik denk ook dat hij in zijn hoofd al bezig is met zijn volgende avontuur.

Met een goede coach word Perez volgend jaar onnoemelijk belangrijk bij Ajax.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

mikoz schreef:

Maar dat is er toch echt wel. Misschien wat knullige nederlagen maar geloof me we komen er wel.

Het is niet knullig, het is inspiratieloos. Jan van Halst liet zondag in de uitzending van de wedstrijden met behulp van wat beelden zien dat er een aantal spelers zijn die de kantjes er vanaf lopen.

Kijk bijvoorbeeld naar Trabelsi. Tegen Inter speelt hij geweldig en is hij de man van de wedstrijd maar tegen NAC kan hij het gewoon niet opbrengen. Hij komt bijna niet mee naar voren en hij laat achterin zijn man lopen. Tja... inspiratieloos dus.

De ene helft van het team kijkt uit naar het avontuur wat ze volgend jaar in het buitenland tegemoet gaan, een ander gedeelte gelooft het allemaal wel en smachten naar het einde van het seizoen en de paar jonkies die er dan bij mogen zijn te druk bezig met zichzelf te bewijzen en vergeten te voetballen, voornamelijk in teamverband.

Wat moet je ermee ?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die de huidige prestaties van Ajax proberen goed te praten

Huntelaar is een geschenk uit de hemel geweest, maar verder is het al een jaar lang om te janken zo slecht!

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Juist daarom. Omdat Ajax zo vreselijk slecht was voor de winterstop kon het alleen maar beter. Huntelaar zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat er punten binnenkomen (zij het tegen kleinere ploegen) waardoor het LIJKT alsof het allemaal wat beter gaat. Maar als je wat wedstrijden van Ajax in de competitie in zijn geheel bekijkt krijg je een heel ander beeld als dat je in de samenvatting krijgt voorgeschoteld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.