- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ofwel moet je al erg specifiek tweeten (één Starbucks in Amsterdam?), of je gebruikt van die services als FourSquare die specifiek dienen om je locatie mee te delen.
Zo kan ik bij Twitter bijv. nergens mijn locatiesettings t.o.v. third-party applicaties opgeven.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Iemand die nog meer geen zak van deze discussie snapt?
Wat een vaktermen allemaal, kunnen we ook gewoon in ABN praten? Denk dat ik de basis wel snap. Maar Mash up, AR-layer, third party applicaties, geotagging, augmented reality layer, pinpointen etc. gaat mij mn petje te boven hehe.
Denk niet dat veel mensen snappen wat je hier allemaal mee wilt bedoelen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Iemand die nog meer geen zak van deze discussie snapt?
Wat een vaktermen allemaal, kunnen we ook gewoon in ABN praten? Denk dat ik de basis wel snap. Maar Mash up, AR-layer, third party applicaties, geotagging, augmented reality layer, pinpointen etc. gaat mij mn petje te boven hehe.
Denk niet dat veel mensen snappen wat je hier allemaal mee wilt bedoelen
Tja, dan wordt het hoogtijd dat je je gaat inlezen, want dit soort zaken worden straks net zo gewoon als sms en ADSL.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Tja, dan wordt het hoogtijd dat je je gaat inlezen, want dit soort zaken worden straks net zo gewoon als sms en ADSL.
Als je een ict opleiding doet ja. Als die termen straks tot de dagelijkse cultuur gaan behoren hoef ik me ook niet in te lezen ja. Al betwijfel ik echt ten zeerste, dat terzijde.
"Hallo, hoe gaat het met u?
Ja, het gaat goed hoor. Ik zat alleen even vast met mijn mash up toen ik mijn vrouw op de computer betrapte terwijl ze een third party applicatie aan het downloaden was. Het liep voor geen meter, dus zei ik dat ze haar vriendin even moest geotaggen. Aangezien de AR-Layer over de pinpointer geconnect moest worden."
Nee, ik zie het niet zo dagelijks gebruikt worden 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Nee, ik unfollow je klinkt lekker.
Tegen de tijd dat het tot de dagelijkse taalgebruik zal horen, zal het wel afgewaterd worden aan het niveau van de gebruikers, nl. kwekken, krabbelen en misschien wel piepen of iets in die trant.
Tot die tijd lijkt 't mij dat deze benamingen voor ontwikkelingen, waarbij Engels de voertaal is, logischer is dan omslachtige Nederlandse vertalingen ervoor te zoeken.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
voor een zelden vertoond staaltje interessantdoenerij.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Was ook niet lullig bedoeld hoor, alleen er wordt hier een discussie gevoerd die voor de normale mens niet te volgen is. Dan zou het wel leuk zijn als we ook zouden weten wat alles betekende.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ik snap de verwarring wel, hoor.
Maar dit was meer een discussie n.a.v. de technologie zoals die te zien was in het programma en minder over Facebook zelf. Daarin kwamen de meeste dingen wel langs, zoals Augmented Reality (AR). Aangezien ik mij tot Onderhond richt en hij zelf in de internetindustrie werkt, ga ik ervan uit dat hij wel weet welk probleem ik schets.
Maar in essentie gaat het om het volgende: technologie kan een zo compleet mogelijke profiel van mij maken, vanwege het openbare karakter van de verschillende diensten. De veilige marge, die je bijv. hebt met Twitter, verdwijnt als er een dienst is, die dankzij de GPS-gegevens (je weet wel, TomTom) van je smartphone, je online profiel op je persoontje plakt terwijl je aan het winkelen bent.
Moest ik eerst (voorbeeld) alle anti-Ajax tweets in de gaten houden en hopen dat die knakker ook nog z'n locatie meepost en dan er nog moet staan als ik eraan kom, zodat ik hem kan rammen, kan ik nu gewoon zien (en dat bedoel ik met het opportunismefactor) welke personen er in mijn gezichtsveld tweeten en waarover. Natuurlijk overdrijf ik hier wel een beetje, maar dat ik mijn locatie meestuur wil niet zeggen dat ik gelijk vogelvrij ben voor iedereen, ook al impliceert 'openbaarheid' dat wel.
Je wilt in het openbaar toch ook niet door een Shawshank Redemption-hater geconfronteerd worden omdat hij dat zag op je openbare Facebook? 
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Was ook niet lullig bedoeld hoor, alleen er wordt hier een discussie gevoerd die voor de normale mens niet te volgen is. Dan zou het wel leuk zijn als we ook zouden weten wat alles betekende.
Ben helemaal geen digifreak, sterker zelfs volgens mij ben ik de laatste geweest die over ging naar een mobiele telefoon, laat staan dat ik in 't bezit ben van een blackberry of iPhone maar deze discussie is nog prima te volgen hoor. In mijn omgeving kun je namelijk niet om de gesprekken over aps heen...
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Ik ga binnenkort pas over op een headphone, vooral om zakelijke redenen. Heb nu nog een Nokia waar je mee kan bellen 'en smsen! Hoe nostalgisch! :s
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ben helemaal geen digifreak, sterker zelfs volgens mij ben ik de laatste geweest die over ging naar een mobiele telefoon, laat staan dat ik in 't bezit ben van een blackberry of iPhone maar deze discussie is nog prima te volgen hoor. In mijn omgeving kun je namelijk niet om de gesprekken over aps heen...
Een app voor je iphonedownloaden is wat anders dan die termen hier hoor
Jij zal ook wel verstand hebben van pc's of zo 
Maar snap het inmiddels al een klein beetje.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad slap gelul hiero. Des te langer of moeilijker de woorden, des te minder je te zeggen hebt, geldt een wijs gezegde hier.
Tegen de tijd dat het tot de dagelijkse taalgebruik zal horen, zal het wel afgewaterd worden aan het niveau van de gebruikers, nl. kwekken, krabbelen en misschien wel piepen of iets in die trant.
Pfff... teiltje graag. 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
En daarom zit jij dus nog op Hyves ipv. Facebook, Don.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik heb zowel Hyves als Facebook. Enige voordeel dat ik geef aan FB is dat het internationaal is maar daar is dan ook alles mee gezegd. Geef mij maar Hyves. Veel overzichtelijker, makkelijker en leuker.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Touché
Het is gewoon de waarheid. 
Ik geef grif toe dat ik lang niet zo slim ben als bijv. ToNe of Onderhond. Maar ik zal andere kwaliteiten hebben. (hoop ik
)
*zelfkennis-modus uit*
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
heeft niet zo veel met slim te maken, maar meer met interesse. Snap ook best wel dat het sommigen nog weinig zegt, maar ben er van overtuigd dat dat snel gaat veranderen. het zijn immers handige toepassingen die op vele manieren de weg naar de 'gewone' consument zullen vinden. Dus over een jaar of zo kan je gewoon weer lekker meepraten. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nou met alle zelfrespect, zulk niveau zal ik nooit halen. Laat mij maar lekker de domme jongen zein. Eh..zijn.
Vind het alleen van wat weinig respect tonen om tegenover mensen die je iets vertelt en niet snappen gelijk zulke dingen te zeggen:
Daarmee wordt toch een beetje geimpliceerd (moeilijker moeten de woorden niet worden zeg) dat het niveau van de gebruikers niet hoog wordt ingeschat door ToNe. En dat vind ik een beetje hautain, that's all I guess.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Aangezien Hyves (meer dan Facebook) tegemoet komt aan het (gebruikers)niveau (en de grote verschillen daarin) krijg je een platform dat net zo sterk is als de zwakste schakel. Denk aan je gezellige collega die alleen maar opgepimpte kettingbrieven stuurt. Een keuze daarin is dat je voor gangbare termen een begrijpelijke vertaling verzint, zoals dat is gebeurt met 'krabbels'.
Hiermee impliceer ik niet dat de gebruikers dom zijn, maar dat de makers er rekening mee hielden dat er gebruikers zullen zijn die volkomen digibeet zijn. Aangezien de drempel van Facebook wat hoger ligt geldt dat ook voor het gemiddelde (gebruikers)niveau. Al was het maar om de simpele reden dat zij een chatoptie nemen zoals het is, ipv. te infantiliseren naar kwebbelen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
er is ook een officiele MovieMeter pagina, alleen doe ik er nog niet veel mee
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Die van Reservoir Dogs is minder officieel? Daar ben ik 'lid' van namelijk....
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Inmiddels ben ik begonnen om automatisch wekelijks wat info over nieuwe bioscoopfilms op de MovieMeter Facebook page. Dit zal langzaam uitgebreid worden zodat je hier straks bv. op de hoogte kan worden gehouden over tv tips, prijsvragen, informatie tijdens downtime, enzovoorts. En je kunt je vriendjes natuurlijk laten zien dat je liefhebbber bent van de site 
Er staat op de homepage sinds een paar dagen een "like boxje" voor MovieMeter.nl | Facebook
Het nut van deze page is wat mij betreft deels service toe naar mensen die niet dagelijks op de site komen maar er toch in geinteresseerd zijn. Informatie over nieuwe releases is bv. iets dat we heel vroeger via een e-mail nieuwsbrief deden, wat een paar jaar geleden vooral via RSS feeds werd gedaan, maar wat je nu steeds meer naar Twitter en Facebook ziet verschuiven.
Aan de andere kant is een actieve Facebook page met veel likes/fans natuurlijk gewoon goede reclame voor de site.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik zou het handiger vinden als "Nieuwe bioscoopfilms deze week" linkt naar deze pagina: http://www.moviemeter.nl/cinema/new/. Jij niet Jordy?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Met de huidige (automatische) manier van berichten plaatsen op Facebook lukt het me helaas niet om een plaatje van een film te plaatsen, met daar achter een link naar een andere url dan de betreffende filmpagina. Vandaar dat het voor nu even is zoals het nu is.