- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Hmm...ik ben een Stadjer en ben d'r van (:
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Facebook is ook meer een kennissensite dan een echte vriendensite. Verder valt het mij op hoe graag mensen blijkbaar binnen de websitejes van hun eigen landje blijven hangen.
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Beetje wel eigenlijk....mijn ouders zijn geboren Stadjers...maar ik eigenlijk niet....ik ben, slik, een tukker! Ja ja...maar daar woon ik al 19 jaar niet meer...
Dus nep-Groninger is wel van toepassing 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Hehe. Geeft niet, mn vrouw is ook een Tukkertje.
Ik accepteer je. 
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Nou, dan geldt mijn vraag wél weer.
Hoe kom je aan buitenlandse vrienden??
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Ik woon de helft van de tijd in België, veel in Brussel. Erg internationaal (EU stuff).
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Hehe. Geeft niet, mn vrouw is ook een Tukkertje.
Ik accepteer je.
nou bedankt...dat scheelt 
ik ben, net als irl, een open boek...soms té 
btw: ik gebruik FB ook bijv. als datumprikker...i-de-aal!
Ceeda7
-
- 3544 berichten
- 1381 stemmen
Bij Social Network, The (2010):
Facebook Marketing Statistics, Demographics, Reports, and News – CheckFacebook
evolutie : Belgium Facebook Statistics - Socialbakers
dus 4 op 10 heeft een account, met de populatie Wallonie inbegrepen. Bovendien heeft niet iedereen internet of laat staan een pc, of voelt zich afkerig tegen de Facebookhype, of is met alle respect boven bepaalde leeftijd om eraan deel te nemen. 4/10: Niet slecht toch?
Dus echt niet voor mezelf gesproken Nomak en The Batman...
En Nederland doet idd onder als het over FB users gaat. Wel explosieve stijging laatste maanden, dus de hype breidt zich uit 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik behoor lekker tot de underground, jullie tot de mainstream.

Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
6/10 heeft géén Facebook account, dus ...
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
I pod I phone I am is goede docu over Social Media, privacy en zulks.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3578 stemmen
Foeilelijk geïllustreerd vooral.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Dacht eigenlijk dat dit soort docu's niet meer bestonden, sinds ik van school af ben haha.
Het soort voorlichting/beschouwing waar ik in de klas altijd doorheen sliep. 2 duimen omhoog voor die Pantha du Prince track in het begin (blijkbaar de hele aflevering door zelfs), dat nog net wel.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3578 stemmen
Citaat I Pod I Phone I Am (bloedserieus): "Ik heb besloten een analoge blog op te zetten. Dat is eigenlijk precies hetzelfde als een digitale blog, alleen dan in de vorm van een boekje."
Dat is een dagboek, beste vriend.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Citaat I Pod I Phone I Am (bloedserieus): "Ik heb besloten een analoge blog op te zetten. Dat is eigenlijk precies hetzelfde als een digitale blog, alleen dan in de vorm van een boekje."
Dat is een dagboek, beste vriend.

Ergerlijker vond ik het argument 'dat je niks te verbergen hebt.' (in relatie tot het opgeven van je privacy) Of dat je er dan maar niet aan moet beginnen. Wat een keuzevrijheid in deze tijd van overvloed!
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Of ik nou overal mee eens was...ik was wel geboeid #beniknouzodom
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
"beniknouzodom" Is dat een vraag waar je graag antwoord op wilt? Ik zeg graag ja. al is het alleen maar omdat ik dat hett leukste antwoord vind 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
(in relatie tot het opgeven van je privacy)
Niemand die ook even aanhaalt dat je je profiel aardig goed van de buitenwereld kan afschermen als je dat zelf wil ...
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Niemand die ook even aanhaalt dat je je profiel aardig goed van de buitenwereld kan afschermen als je dat zelf wil ...
Je zit dan of met dichtgetimmerde accounts of alles is wijd open. Broadcasting is leuk, maar de totale koppeling van social media (zeker in combinatie met augmented reality) is van een andere (Orwelliaanse) orde.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
De commentaar op Facebook is vaak net dat je het té granulair kan instellen (waardoor het wat te complex wordt en dus niet erg bruikbaar is.
En verder kom je met een beetje gezond verstand ook al ver. Het is niet bepaald revolutionair om te beseffen dat wat je op Twitter roept door iedereen kan gelezen worden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb ooit een Netlogprofiel gehad om zo de jongeren beter te kunnen bereiken van de jeugdbeweging en de dansgroep die ik mee ondersteun. GSM hebben ze wel, maar nooit belwaarde en mail (vooral hotmail) kijken ze maar 1 keer per week na met wat geluk. Maar ik ben snel met Netlog afgehaakt omdat de site veel te jong was (vrij jong doelpubliek). Veel leeftijdgenoten begonnen toen met Facebook en ben dan maar overgestapt. Het helpt enorm met het opvolgen van evenementen en is handig om iemand te bereiken waar je niet meteen een mailadres van hebt.
Dat gedoe van privacy laat je zo ver gaan als je zelf wil. Op de site plaats je immers wat je zelf wil en je kan het dan nog afschermen. Het is niet verplicht om er 100'en vakantiefoto's op te zetten.
Bovendien kan je zeer gemakkelijk spelletjes blokken zodat je die niet meer te zien krijgt.
Denkelijk zal Nederland met z'n Hyves ook wel volgen naar analogie met Netlog in België. Het is zeker niet dat je niet mee bent zonder FB, maar wie houdt van dergelijke netwerksites is dat toch een zeer praktische site. Geen gedoe meer van foto's doormailen, gemakkelijk reclame maken voor een evenement, verjaardagen onthouden, als vereniging kan je snel een groter publiek informeren, ...
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
En verder kom je met een beetje gezond verstand ook al ver. Het is niet bepaald revolutionair om te beseffen dat wat je op Twitter roept door iedereen kan gelezen worden.

Maar de koppeling met een augmented reality layer (waar het mij om gaat) roept om een herdefinitie van openbaarheid. Mijn locatie meetweeten betekent wel dat zo'n layer mij kan pinpointen op het exacte moment bij iemand die door deze augmented realiteit tuurt. Natuurlijk valt zonder een layer het ook te achterhalen (via verschillende interfaces) maar het grootste verschil is dat er nu door opportunisme en niet door doelgerichtheid (je zoekt op een locatie, #onderwerp of @persoon) mijn account(s) ter plekke aan mijn fysieke persoon gekoppeld wordt.
Ik tweet naar het thuisfront hoe lekker de koffie is bij een Starbucks in Amsterdam. Jij komt erachter dat ik de persoon ben die voorkroop. Ergere varianten mogelijk, natuurlijk.
Maar goed, vaak is het er ook om te doen en het is leuke speelgoed als het je 'ding' is. Het biedt gelukkig genoeg leedvermaak, naast narcisme en voyeurisme, een andere nare menselijke eigenschap.
Ik wacht met smart op John Sandford's nieuwe toevoeging in de Prey-series over dit onderwerp. 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Ofwel moet je al erg specifiek tweeten (één Starbucks in Amsterdam?), of je gebruikt van die services als FourSquare die specifiek dienen om je locatie mee te delen.
Punt blijft dat je het allemaal redelijk onder controle hebt. Net hetzelfde als met een GSM trouwens. Dat blijft een toestel om mensen mee te bereiken als _jij_ het wil, niet om op elk moment van de dag bereikbaar te zijn.
Kan je daar niet zo mee omgaan, dan is dat gewoon je eigen verantwoordelijkheid.