• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.049 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.694 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Elia is sneller, technischer, scoort meer, heeft meer power, heeft meer persoonlijke klasse, heeft het op een hoger niveau al bewezen etc.

Je mag het oneens zijn hoor, no problemo.

Ik heb nog nooit in mijn leven zo een onzin gelezen als wat jij nu hebt geschreven.

Technischer, dat wel.

Meer power? Ik denk dat er niet veel aanvallers in de Eredivisie meer power dan Cissé hebben. En dat meen ik echt.

Cissé is fysiek zo sterk als een beer, veel krachtiger dan Elia.

Sneller??? Echt niet!

Scoort meer???? Die doelpunten zijn dan nooit opgenomen in de statistieken zeker?

Cissé heeft zelfs evenveel gescoord in minder wedstrijden.

Hoger niveau? Twente speelt 2 jaar hoog in de Eredivisie en dan is het ineens hoog niveaa? Maar goed, is toch net makkelijker om bij een team met zo goede spelers rond je goed te presteren.

Cissé moet alles alleen doen, staat er helemaal alleen voor en moet zich vaak ook nog eens erg ver terug laten zakken om de bal op te halen.

Cissé is trouwens international, hij speelt samen met mannen als Drogba, de Touré's, de Koné's, Kalou, ......

Is dat dan geen hoog niveau?

En Cissé heeft nooit zo een goede opleiding gehad als Elia, hou daar ook rekening mee. Vandaar dat hij zo een laatbloeier is.

En wat een kanonskogel dat die in beide benen heeft, pure oerkrachten!

Alleen de afwerking moet nog verbeteren.

OlafK

• 955 berichten
  • 1827 stemmen

Of Elia sneller is, durf ik te betwijfelen, dat hij technischer is, is absoluut waar.

Scoren doen ze allebei niet echt. Als je met power op kracht doelt, dan is Cissé véél beter. Elia heeft een 'jonges-lijffie' in vergelijking met Cissé. Over de persoonlijke klasse kan ik niet oordelen. Op een hoger niveau bewezen? In clubverband uiteraard wel. Internationaal gezien is Cissé een stuk verder. Dat is een volwaardig Ivoriaans international!

Wél heeft Elia ook zn leeftijd mee. Hij is namelijk nog drie jaar jonger dan Cissé.

Ik denk dat ze in ieder geval vrij gelijkwaardig aan elkaar zijn. De een heeft iets meer van het een, de ander meer van het ander.

Ik vind overigens 14 miljoen veel te veel voor Elia (de 8 die Ajax biedt, is een redelijke prijs) en 2,5 voor Cissé veel te weinig (5 miljoen is een redelijke prijs).

En om nog even terug te komen op het Engelaar-verhaal. Hij heeft wel degelijk meer ervaring dan de jonkies Enoh en Anita. Uiteraard niet meer dan Gabri, maar dat zei ik ook niet . Sterker nog; door de aanwezigheid van Gabri zou een komst van Engelaar ook overbodig zijn.

Is het overigens ook echt helemaal uitgesloten dat Van der Vaart niet terugkomt naar Ajax? Ik vraag me overigens af wat hij bij Real verdient. Want als Ajax 3 miljoen (toch?) kan neerleggen voor Luque, dan moet 4 a 5 miljoen voor Van der Vaart toch geen probleem zijn? dan heb je én een echte Ajacied én een echte topspeler. Beter 1 Van der Vaart dan 10 Luques !

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

OlafK schreef:

Wél heeft Elia ook zn leeftijd mee. Hij is namelijk nog drie jaar jonger dan Cissé.

Dat is makkelijk te verklaren.

Elia is op zijn leeftijd verder omdat hij een geweldige opleiding heeft gehad bij een grote club.

Vergeet niet dat Cissé nog niet zo heel lang geleden nog nooit op voetbalschoenen had gespeeld. Dat is volgens mij de verklaring waarom hij zo een laatbloeier is.

OlafK

• 955 berichten
  • 1827 stemmen

Dat is ook zo, maar het is natuurlijk wel zo dat een speler als Elia (die nu pas 21 is) waarschijnlijk verder is op 24 jarige leeftijd dan Cissé (die 24 is) nu is. Dit zal altijd tot uiting komen in de hoogte van de transfersom, welke verklaringen er ook voor zijn te geven.

Ultieme droomscenario: Cissé naar PSV waarbij Roda bij een doorverkoop 10% krijgt, transfersom: om en nabij de 5 miljoen. Daarnaast: Nijland een jaar huren en Bakkal (in mijn ogen één van de meest ondergewaardeerde voetballers in NL) gratis krijgen.

Dromen mag, toch?

stijf

• 342 berichten
  • 232 stemmen

Mwoa, ik vind leeftijd niet heel erg belangrijk qua doorbreken.

Drogba geloof ik pas op zijn 25e doorgrebroken, ribery pas op zijn 23e zijn eerste interland gespeeld. Stam speelde op zijn 20e voor DOS Kampen en vd Sar speelde op zijn 19e nog bij Noordwijk, was daar nota bene 2e keeper... Laat Elia het maar eens waarmaken.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Monsterman noemen ze hem al. Wat een ploert is dat zeg. Denkt dat ie het gemaakt heeft met zijn omhooggevallen dorpsclub die eens 2 jaar aardig presteert.

.

Door dit soort instelling moet Munsterman vooral doorgaan met belachelijke bedragen vragen. . Net alsof Ajax nog iets voorstelt.

En Elia is idd niet beter dan Cissé.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Door dit soort instelling moet Munsterman vooral doorgaan met belachelijke bedragen vragen. .

eens

Net alsof Ajax nog iets voorstelt.

wanneer sta je er nou is boven, je lijkt wel een calimero

En Elia is idd niet beter dan Cissé.

de toekomst zal het uitwijzen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Eerste thuiswedstrijd vrijdags om 6 uur. .

dat begint al weer goed.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ach dan heb je je porsie gehad verlopig.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Heerlijke discussie jongens, thanks!

Oh ja: Cissé

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik snap echt niet wat mensen in Cissé zien, speelt al jaren in de eredivisie, toevallig net een redelijk seizoen gespeeld en nu is het opeens een topper? Totaal overschat in mijn ogen, leuke speler voor een middenmoter, meer niet.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Cissé is de bomb dit seizoen. Speelt met gemak met mannetjes als Drogba en Kalou, is een ongeslepen diamant, want -daar heb je gelijk in- hij kan nóg beter worden.

En tja..tegenwoordig hoef je alleen maar snel te kunnen rennen om al een topper te zijn in onze competitie. Zie bijv. Elia.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha Boukhari wordt gevolgd door Feyenoord en hij ziet dat zelf ook wel zitten. Zou de giller van de maand worden als ze hem halen.

@ Nomak: Je clubbril mbt Cisse is echt veel te groot. Dat ie international is en dus speelt met Drogba en Toure zegt me niet zo veel. Het gaat om zijn prestaties. Elia's prestaties schat ik een stuk hoger in, liet het ook al zien in Europese duels met belangrijke goals en acties.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Ik denk dat Been en Beenhakker wel wijzer zullen zijn dan Boukhari te halen. Laten we het hopen. En anders een transfervrije speler voor "erbij". Als er daarnaast nog maar een spits bij komt. Cissé. En Purovic volgen ze ook. Is mij niet heel bekend.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik las wel dat een Ajax delegatie gister toch bij het jeugd EK aanwezig was bij Zweden-Servie. Daarin hebben ze Marcus Berg en Obradovic (Servische linksback) gevolgd die ze al een tijd volgen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Hebben ze Berg niet lang genoeg kunnen volgen? Ze volgen Groningen sowieso al jaren, heb ik het idee.

Ik denk dat Elia wel iets beter is dan Cissé op het moment, als ik eerlijk ben. Hopelijk ben ik van mening verandert als Cissé een jaar lang geweldig heeft gespeeld in de Kuip.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zie Cisse niet naar de Kuip komen. Ja hoogstens met een andere club als ze Feyenoord treffen. Ik hoop en verwacht dat Ajax akkoord raakt met Elia en Twente en dat Twente dan toch Cisse overneemt.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Wie weet. We zullen zien. Het zal aan Cissé zelf liggen. Roda lijkt wel oren te hebben naar een speler van Feyenoord + wat miljoentjes. Feyenoord heeft zat spelers in de uitverkoop die Roda graag wil hebben.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik las wel dat een Ajax delegatie gister toch bij het jeugd EK aanwezig was bij Zweden-Servie. Daarin hebben ze Marcus Berg en Obradovic (Servische linksback) gevolgd die ze al een tijd volgen.

Klopt inderdaad. Jol zegt overigens dat die niet 10 miljoen uit wil -en kan- geven aan Berg, nou, voor minder doen we hem echt niet weg hoor!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Ik hoop dat ajax overal naast pist.

Is Boukhari niets voor ajax?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Feyenoord mag Berg hebben van mij. Ajax moet minstens 20 miljoen geven.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Voetbalnieuws - KNVB schikt zich in zaak Fortuna Sittard - Sportweek.nl

welkom terug, praktisch van de dood.

en alle Ajax tegenstanders, wat laten jullie je kennen zeg.

deze is voor jullie.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Hoezo? Als je tegenstander van ajax bent, dan hoop je toch dat het ze tegen zit?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Neeeeeeeee. Een smiley! Doe me dit niet aan.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik snap niet zo goed waarom Ajax zich nu op aanvallers richt, terwijl ze verdedigers nodig hebben. Berg of Elia is leuk als Suarez vertrekt, maar anders niet nodig. Ze hebben vorig jaar de meeste goals gemaakt met deze aanvallers en Cvitanich en Sulejmani kunnen alleen maar beter worden.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Ajax heeft alleen een linksback nodig. Ik denk dat Wielaert en Olequer straks een beetje gewend zijn aan Ajax. Misschien dat ze onder Jol beter gaan presteren, dat is toch een betere (lees: menselijkere) coach dan MvB. Als je Wielaert en Olequer wegdoet op basis van vorig seizoen, dan mag je 80% procent van de selectie wel wegdoen.

Verder hebben ze ook nog Verthongen, Alderweireld en van der Wiel voor de positie van centrale verdediger.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wielaert en Olequer samen is echt niet goed genoeg. Beetje dezelfde types, waar je een ander type verdediger (sneller, technischer) naast moet hebben.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Veel sites melden dat Cristiano Ronaldo voorlopig nog een weeksalaris van 665.000 euro heeft geweigerd.

Dat moet toch een typfout zijn?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Berg weer es de pannen van het dak gespeeld op het EK tegen Servie. De 20 miljoen-waarde komt in zicht...

Spetie

• 38871 berichten
  • 8228 stemmen

Nomak schreef:

Veel sites melden dat Cristiano Ronaldo voorlopig nog een weeksalaris van 665.000 euro heeft geweigerd.

Dat moet toch een typfout zijn?

idd, dat zou 34,5 miljoen per jaar zijn aan salaris en 1,10 Euro per seconde.

Ja dat is ook een beetje weinig. Snap wel dat hij dat weigert.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.