- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ene Honda die op Twitter riep dat er na 5 uur duidelijkheid kwam over zn transfer. Tenminste, 99% kans dat iemand een Honda account heeft aangemaakt.
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1448 stemmen
Ene Honda die op Twitter riep dat er na 5 uur duidelijkheid kwam over zn transfer. Tenminste, 99% kans dat iemand een Honda account heeft aangemaakt.
Hoax inderdaad:
Hoax-recept: 1) Maak een twitter acount aan 2) Stuur wat vage tweets de wereld in 3) Wacht rustig het sneeuwbaleffect af Hahahahahah, HOAX!
26 minuten ago from web
Gelukkig maar.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Integendeel ik wil juist dat Ajax zich versterkt. Maar bij werkelijk alles komt Ajax uit bij de eredivisie. Elia, Berg, Wielaert, Braafheid en ga zo maar door, er zijn pakweg 10-15 interessante competitie's voor ajax, zou de best haalbare speler toevallig steeds in Nederland voetballen? Natuurlijk niet! Ajax probeert niet sterker te worden van een verkoop, Ajax probeert zich te handhaven. In een halfjaar tijd verliezen we Huntelaar en Vermaelen, we kregen/krijgen er Wielaert en Berg voor terug, dan doe je het toch gewoon fout?
Van die spelers weet je wel wat je koopt. Spelers uit andere competities moeten zich aanpassen aan een nieuwe stad/land/cultuur en een nieuwe competitie. Iedere competitie heeft zo zijn eigen stijl en het is moeilijk in te schatten of een bepaalde speler er in kan aarden.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Van die spelers weet je wel wat je koopt. Spelers uit andere competities moeten zich aanpassen aan een nieuwe stad/land/cultuur en een nieuwe competitie. Iedere competitie heeft zo zijn eigen stijl en het is moeilijk in te schatten of een bepaalde speler er in kan aarden.
Tuurlijk maar spelers moeten ten eerste over de kwaliteiten beschikken, zelfs dat is al vaak niet het geval (Wielaert). Ten tweede is de overgang van de provincie naar Amsterdam ook erg groot, die aanpassingsproblemen blijf je (vooral bij Ajax) toch wel houden.
Of je die speler nu uit Enschede, Belgrado, Helsinki of Brussel haalt het blijft toch per speler verschillend hoe snel hij zich aanpast. Jongens als Trabelsi, Suarez en Maxwell voelde zich meteen goed. Chivu, Sulejmani, Zlatan en Sonck niet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
PSV heeft geen geld en is haar contacten kwijt, PSV is gedwongen uit te komen bij Ooijer, VOH en Engelaar. Wat ik niet erg vind als ajacied overigens, PSV doet het op dit moment ook slecht.
Uitstekende aankopen door PSV. PSV kon wel wat goede ervaren Nederlanders gebruiken. Verder heeft PSV onlangs nog een uitstekende aankoop gedaan met Toivonen dus met die contacten zit het ook nog wel goed. Nee PSV op dit moment titelkandidaat nummer 1 voor mij.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Inderdaad geen slechte aankopen. Zulk soort spelers mist Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha hou op. Wielaert of Ooijer, dat maakt weinig verschil al is Ooijer iets beter. Engelaar terwijl wij Vertonghen, Gabri, Enoh en Anita voor die plekken hebben. Ik wist het wel dan als ik mocht kiezen. Leuke speler, maar hij had ons verre van versterkt.
Ajax is bezig met Elia en Berg. Mochten ze komen of anders 1 van hen, dan zijn het ieder geval kwaliteitsimpulsen.
OlafK
-
- 955 berichten
- 1827 stemmen
Hm ik denk niet dat Elia een kwaliteitsimpuls is voor Ajax hoor. Een heel aardige voetballer, daar niet van, maar niet beter dan je al hebt.
Engelaar heeft als voordeel boven Enoh en Anita dat hij wat meer ervaren is. Gabri heeft die ervaring echter ook, dus Engelaar zou inderdaad overbodige luxe betekenen.
Ajax heeft echter behoefte aan een échte versterking achterin. Ik denk echter niet dat je die op dit moment in Nederland vindt...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha grapjas. Engelaar ervaren? Die heeft een paar Uefa Cup potjes en anderhalf EK duel gespeeld. Gabri heeft jarenlang in Barcelona 1 gespeeld. Lindgren heeft ook veel meer internationale ervaring trouwens.
Kwalitatief heeft Elia wel degelijk meerwaarde maar ik ben het met je eens dat hij niet echt nodig is. Liever Berg als centrumspits.
En achterin gerne eens wat. Volgens verhalen tekent Obradovic na het jeugd EK voor Ajax. Das een Servische linksback die Ajax al een tijd scout.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Met Ooijer, VOH en Engelaar zou Ajax wel een stuk meer in balans zijn. En of iemand individueel (iets) beter is wil niet per definitie iets zeggen. We hebben allemaal gezien hoe goed de 'betere' individualisten van Ajax de afgelopen jaren zijn geweest, tegenover de 'mindere' individualisten van goede collectieven als Twente en AZ.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ooijer is snel passe. Heeft nu nog wel niveau maar is oud en heeft ook vaak pijntjes. Verder een nuttige kracht maar niet beter dan pakweg Oleguer.
Vennegoor zou wel wat toevoegen bij ons met zijn lengte en kracht. Kleine Dario is niet echt een succes gebleken.
Engelaar voegt helemaal niks toe, is minder dan alle controleurs die we al hebben.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik heb het ook niet specifiek over deze spelers, ik zeg 'zulk soort' spelers. Ooijer en Engelaar zijn wel types die een ploeg willen en kunnen sturen, dat zijn Oleguer en Gabri niet. In het veld niet, althans.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax zoekt wel ervaren speler met leidinggevende capaciteiten. Had Marco nou maar een betere band met Davids gehad...
Die hebben we afgelopen seizoen echt gemist.
Voor nu is het lastig. Seedorf kan ik noemen maar die komt toch niet. Ajax moet maar eens zoeken. Misschien heeft Jol uit zijn Spurs of HSV tijd een routinier in de smiezen.
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1448 stemmen
Munsterman was net bij Studio Sport. Ajax wilde Elia in 4 termijnen van een jaar betalen. Zeer begrijpelijk dat Munsterman niet mee wilde werken, dat kan natuurlijk echt niet.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat kan natuurlijk echt niet? Dat gebeurt overal, hoor.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Dat kan natuurlijk echt niet? Dat gebeurt overal, hoor.
Inderdaad, zowat bij iedere transfer wordt alles in schijven afbetaald.
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1448 stemmen
Ah oke, dat wist ik niet. Maar ik kan wel begrijpen dat Munsterman daar niet aan mee wil werken, al zal het zoals gewoonlijk weer tactiek zijn om een hoger bedrag te vangen. Persoonlijk vind ik dat ze voor Berg moeten gaan, en Elia moeten laten zitten. Ajax kan het geld nu beter gebruiken door de verdediging te versterken.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
zowat bij iedere transfer wordt alles in schijven afbetaald.
Bij Munsterman kan dat niet, Munsterman denkt namelijk dat hij een God is die het voetbal heeft uitgevonden.
hunkydory
-
- 168 berichten
- 0 stemmen
1. Helemaal waar.
2. Ajax heeft wel altijd geluk met transfers (Babel, Vermaelen o.a.) dat ik goed kan begrijpen dat Munsterman ervan baalt dat zijn top spelers voor een fooi de deur uitgaan. Het moet wel in de juiste verhouding blijven natuurlijk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Munsterman is niet realistisch. Hij wil 12 miljoen voor Elia en 15 miljoen voor Arnautovic.
Maar hij zegt dat hij enkele dagen moest bijkomen omdat hij zo geschrokken was van de vraagprijs voor Cissé.
Voor Cissé zou de vraagprijs toen 2,5 miljoen zijn geweest!
Is dat nog realistisch? Die Munsterman wil wel de hoofdprijs voor zijn spelers, maar wil wel alles wegkapen voor een appel en een ei.
Alsof Elia zoveel beter is dan Cissé, laat me niet lachen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bij Munsterman kan dat niet, Munsterman denkt namelijk dat hij een God is die het voetbal heeft uitgevonden.
Monsterman noemen ze hem al. Wat een ploert is dat zeg. Denkt dat ie het gemaakt heeft met zijn omhooggevallen dorpsclub die eens 2 jaar aardig presteert.
Ajax kreeg zijn geld voor Zlatan van Juventus ook in termijnen en van Roma ook voor Chivu. Als je het maakt krijgt en als je het financieel maar kan verwerken.
Gezeik. Zo zullen Twente spelers ook pissed raken als de kans op een andere club nihil raakt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Alsof Elia zoveel beter is dan Cissé, laat me niet lachen.
Sorry, maar schakel aub eens je clubhart uit in dit geval. Het verschil in Elia en Cisse ziet iedereen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Denk dat dat verschil ook wel meevalt, al zijn het twee totaal verschillende type spelers. In ieder geval is de verhouding in Munsterman-munten (14 tegen 2,5) ronduit belachelijk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het verschil in Elia en Cisse ziet iedereen.
Heeft niets met clubhart te maken.
Mag jij me eens even uitleggen waarom Elia dan zoveel beter is.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Sowieso, welke club heeft er nu onmiddelijk 15 mio € tot zijn beschikking.. Ik denk dat geen enkele Europese (sub)topper alles in één schijf betaalt. Behalve die maffia in Madrid misschien.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heeft niets met clubhart te maken.
Mag jij me eens even uitleggen waarom Elia dan zoveel beter is.
Elia is sneller, technischer, scoort meer, heeft meer power, heeft meer persoonlijke klasse, heeft het op een hoger niveau al bewezen etc.
Je mag het oneens zijn hoor, no problemo.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Meer scoren doet ie niet, hoor. Maar buiten dat; vind ze niet echt vergelijkbaar. Elia moet het voornamelijk hebben van z'n techniek, Cissé is net zoiets als Koné.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.