• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.875 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.568 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Ben het met je eens, Knisper. Als ze straks weer zo'n toernooi spelen als 2 jaar geleden, zie ik ze in de 1e ronde stranden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Guus heeft ook niet altijd geluk. Ik noem het bij hem ook gewoon kunde.

Kan me toch echt de halve finale tegen Barcelona met Chelsea duidelijk voor de geest halen, waar Chelsea volledig onterecht op het laatste moment verloor.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nederland wordt gewoon 1e in de poule met overmacht en moet daarna volgens mij tegen de nummer 2 wat dan waarschijnlijk Paraguay wordt.

Daarna moet ik het inderdaad maar weer zien. van Marwijk laat zich in ieder geval niet zo te kijk zetten als Nederland tegen Rusland denk ik.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

van Marwijk laat zich in ieder geval niet zo te kijk zetten als Nederland tegen Rusland denk ik.

Alsof dat aan Van Basten lag .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja man, tactisch werden ze volledig overspeeld.

De backs van Rusland waren hun geheime wapen en die hadden veel beter afgestopt moeten worden. Leek wel op een bepaald moment alsof niemand meer wist welke man ze moesten pakken. Dat moet je als trainer na 5 minuten al inzien dat je wat zaken moet omzetten, ook al gaat dat ten koste van je eigen aanvallende spel. Je zag duidelijk dat Hiddink zijn huiswerk tig keer beter had gedaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tja, ook een veel betere tacticus natuurlijk. En welke rechtsback had in hemelsnaam Zhirkov af kunnen stoppen? Geen van Bommel ook. Dan houdt het wel snel op.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Hij had ook niet afgestopt moeten worden, maar ze hadden beter gebruik moeten maken van de ruimte die hij achter zich liet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Als Spanje het 2 keer tegen Rusland kan, had Nederland ook gewoon een goede kans moeten hebben. Rusland had werkelijk met 12-0 kunnen winnen ipv 3-1.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nederland is op papier toch wel een maat of twee te klein voor Spanje.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tja, ook een veel betere tacticus natuurlijk.

Maar dat ligt tdus ook aan van Basten.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

I blame KNVB for it. Net als dat Vader Abraham ook maar zn job deed wat hem werd gevraagd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ligt eerder aan de genialiteit en wereldklasse van Hiddink. van Marwijk had het niet beter gedaan. van Marwijk mag nog niet eens de zuurstof van Hiddink's buurman inademen.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Van Marwijk mag nog niet eens de zuurstof van Hiddink's buurman inademen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ligt eerder aan de genialiteit en wereldklasse van Hiddink. van Marwijk had het niet beter gedaan. van Marwijk mag nog niet eens de zuurstof van Hiddink's buurman inademen.

Van Marwijk staat in principe ook pas aan "het begin" van zijn trainersloopbaan in vergelijking met Hiddink. Ik zeg niet dat van Marwijk zo groot zal worden, daar is een klein wonder voor nodig.

En je bent zo goed als je laatste toernooi. Niemand die Spanje een kans gaf voor de titel (ik wel ). Nu is Spanje ineens favoriet op het W.K. te winnen. Op papier heeft Spanje een sterk team, daar is iedereen het mee eens, maar alles moet kloppen op een W.K. Het kan zomaar een keer kloppen voor Oranje. Op papier is Spanje sterker dan Oranje, maar 2 maten vind ik grote onzin.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik schat oranje deze jaargang ook hoger in, en van Bommel is daar vooral verantwoordelijk voor. Ik vond Oranje twee jaar geleden minimaal twee maten te klein voor Spanje, dat mag je gek vinden .

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Achteraf praten is makkelijk. Daarnaast heeft Oranje op 1 wedstrijd na een prima toernooi gespeeld. Tot dusver praatte iedereen over Oranje niet over Spanje. En natuurlijk heeft Spanje het uiteindelijk een stuk beter gedaan.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Dankzij Van der Sar en (mooie, dat wel) counters hebben we wedstrijden gewonnen, maar dat was toch meer geluk dan wijsheid?

Ik heb geen moment het gevoel gehad dat ze een wedstrijd onder controle hadden, zowel technisch als tactisch.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als je hier een beetej actief was dan wist je dat ik vooraf ook al gezegd had dat de successen in de poule een 'fluke' waren. In Nederland praatte ze veel over Oranje maar destijds in Oostenrijk/Zwitserland (ja, ik was er) ging het toch vooral om Spanje, Rusland, Turkije en Duitsland.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Ich bin Derrick schreef:

Dankzij Van der Sar en (mooie, dat wel) counters hebben we wedstrijden gewonnen, maar dat was toch meer geluk dan wijsheid?

Ik heb geen moment het gevoel gehad dat ze een wedstrijd onder controle hadden, zowel technisch als tactisch.

Maar Oranje speelde de wedstrijden wel tegen sterke landen als Frankrijk en Italië. Tegen Roemenië hadden ze de wedstrijd overigens wel onder controle, met een B-elftal. En counters moet je ook kunnen beheersen; misschien wel het belangrijkste van het hedendaagse voetbal (snelheid, 1 x aanraken, scoren). Je hoeft je niet te schamen om wedstrijden via counters te winnen, dat is zelfs een goede manier.

Doldwaze wedstrijden als tegen Italië en Frankrijk kun je moeilijk tactisch beheersen, al vind ik niet dat Nederland dat slecht heeft gedaan. Net alsof 3-0 en 4-1 winnen tegen absolute toplanden een makkie is. Dat vind ik veel te makkelijk om te zeggen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als je hier een beetej actief was dan wist je dat ik vooraf ook al gezegd had dat de successen in de poule een 'fluke' waren. In Nederland praatte ze veel over Oranje maar destijds in Oostenrijk/Zwitserland (ja, ik was er) ging het toch vooral om Spanje, Rusland, Turkije en Duitsland.

Onwaar (of je bedoelt ná de uitschakeling van Oranje). Dat is misschien wat je wilde horen. Kom op, de buitenlandse kranten stonden vol van Oranje. Daarnaast stond Oranje bij de Engelse bookmakers op nr. 1 na de winst tegen Frankrijk. Spanje dartelde ook bovenaan de lijst, inderdaad.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Na Italië was er veel euforie inderdaad, ook in het buitenland maar tegen Frankrijk zagen veel ook wel dat het een lucky win was (alleen in Nederland niet vreemd genoeg) en zoals altijd stond Oranje er niet op het moment dat ze er wel moesten staan. Ze hebben goed gespeeld tegen Italië maar dan houdt het ook wel op. Zo geweldig waren ze niet.

Die nummer 1 bij bookies zegt ook niet zoveel. Dat schommelt per minuut.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Feit dat Nederland daarna op 1 stond bij de bookmakers geeft wel aan dat er meer mensen waren die de wedstrijd tegen Frankrijk niet als een 'lucky win' beschouwden. Bovendien werd daarna ook Roemenië simpel op zij gezet. En zonder kwestie Boularouz, was datzelfde ook met Rusland gedaan, daar ben ik van overtuigd. Spanje was dan de eerste echt spannende krachtmeting geworden.....

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind dat nog altijd zo'n onzin. En ook zeer onrespectvol tegenover Bouhlarouz' familie, om het daar op af te schuiven.

Want ja, dat werd gedaan. En dat terwijl ze daar juist ook kracht uit hadden kunnen putten, door bokkie voor elkaar te staan als team zijnde en te zeggen: We doen dit voor Boula, jeuh!

Maar nee hoor. Er werd gewoon ordinair misbruik van gemaakt.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Het verloop van de wedstrijd tegen Frankrijk was in groot voordeel voor Nederland inderdaad. Soms moet je wat geluk hebben. Ze hadden ook met 1-0 of 2-0 achter kunnen staan en dan hadden ze misschien niet meer gewonnen. Maar Oranje scoorde daarnaast erg fraaie doelpunten. Waar oogstrelende acties aan vooraf gingen. De goal van Robben en Sneijder en van Persie waren natuurlijk subliem. Dat met matig voetbal en geluk afdoen is mij te simpel. En voor Nederland stond er weinig meer op het spel tegen Roemenië, maar voor laatstgenoemde wel. Als je hen zo makkelijk opzij weet te zetten met een b-elftal, dan kun je wel wat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ich bin Derrick schreef:

Ik vind dat nog altijd zo'n onzin. En ook zeer onrespectvol tegenover Bouhlarouz' familie, om het daar op af te schuiven.

Want ja, dat werd gedaan. En dat terwijl ze daar juist ook kracht uit hadden kunnen putten, door bokkie voor elkaar te staan als team zijnde en te zeggen: We doen dit voor Boula, jeuh!

Wat een onzin, heeft niet met respect te maken of niet. Het doorbrak de vibe en focus en pakte NIET goed uit.... Gewoon simpele analyse. Had Nederland tot die tijd kut gespeeld en was het door kwestie Boularouz ineens de sterren van de hemel gaan spelen, had ik de kwestie ook de credit gegeven.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Ich bin Derrick schreef:

Ik vind de situatie rondom Bouhlarouz ook geen excuus. Daar moet je als prof mee om kunnen gaan. Zeer vervelend voor Bouhla natuurlijk.

Wel werd de euforie, de flow wat gedempt. Maar goed, het was natuurlijk het vervelendst voor Bouhla en zijn familie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die Reinbo . Het afschuiven op situatie Boulahrouz, dat zou het zijn. Reinbo zou een goede Ajacied zijn .

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Wat een onzin, heeft niet met respect te maken of niet. Het doorbrak de vibe en focus en pakte NIET goed uit.... Gewoon simpele analyse.

Dan is het duidelijk dat Nederlanders de mentaliteit missen om ooit iets te winnen, want zoiets mag natuurlijk geen excuus zijn.

stinissen (crew films & series)

• 23484 berichten
  • 76997 stemmen

Vanavond naar Bayern kijken (sport 1) daarna 1000 meter mannen en hopen op een succes.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Oranje was in 2008 gewoon erg goed. 2x verdiend gewonnen van Italie en Frankrijk. Ja, de goals vielen op goede momenten, maar zeker tegen Italie had Nederland er nog wel 3 kunnen maken. En werd van Nistelrooij een zuivere penalty ontnomen.

Rusland was toen helaas gewoon sluwer. Hiddink kende ons beter dan Van Basten Rusland kende. Daarnaast zat alles die pot mee bij Rusland. Dat niveau haalden ze voorheen niet en daarna ook niet meer. Soms heb je die pech.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.