• 15.959 nieuwsartikelen
  • 178.933 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.527 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Ach volgens mij valt dat allemaal wel mee bij die lui uut Gelderland en proberen ze een beetje wannabe Celtic-Rangers na te doen.

Neem nou zo'n Pothuizen, zelfbenoemd opper-NEC-er. Stapte toch ook mooi over naar Vitesse toen zij iets meer geld boden?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Maar goed, ik had het dan ook niet over een fusie tussen NEC en Vites.

Soms moet je de tering naar de nering zetten.

Ik weet niet wie uit de buurt van Sittard of zo komt en hoe groot de haat jegens Roda en vice versa is. Maar helemaal geen club meer kunnen supporten lijkt me toch ook niet echt geweldig.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja de spelers kiezen sowieso wel voor hun eigen hachje.

Supporters switchen wat moeilijker. Misschien als ze 350000 euro zouden krijgen om van Vitesse-supporter Nec-supporter te worden, dat de clubliefde opeens ook weg is. Met geld is loyaliteit vaak te kopen. Mensen zijn een zwak en beïnvloedbaar ras

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

RKC niet inderdaad, Willem II mag er wat mij betreft wel in blijven. Hebben wel een erg leuk jong middenveld met veel creativiteit. Alleen die voorhoede...

Zie dan nog liever de bejaardenclub van NAC degraderen, maar dat zit er ook niet echt in.

RKC voegt ook weinig toe, maar Willem II heb ik gewoon echt een hekel aan. Wat mij betreft mogen De Graafschap en Go Ahead Eagles terugkeren. Voegen allebei meer toe dan de twee Brabantse ploegen.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Ich bin Derrick schreef:

Ach volgens mij valt dat allemaal wel mee bij die lui uut Gelderland en proberen ze een beetje wannabe Celtic-Rangers na te doen.

Neem nou zo'n Pothuizen, zelfbenoemd opper-NEC-er. Stapte toch ook mooi over naar Vitesse toen zij iets meer geld boden?

Slecht voorbeeld! Ten eerste was ie toen nog helemaal geen opper-nec'er, ten tweede heeft ie zich daar altijd publiekelijk spijt van gehad.

Maar sowieso moet zoiets idd niet kunnen. Werd destijds ook volledig afgezeken.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

kos schreef:

FC Den Bosch .

Ook zo'n nietszeggende club met een kleine supportersschare. Mag op Totodivisieniveau blijven wat mij betreft.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

Willem II mag er wat mij betreft wel in blijven. Hebben wel een erg leuk jong middenveld met veel creativiteit. Alleen die voorhoede...

Allemaal gehuurd. Komende zomer vertrekken Nijland, Donald en van der Heyden gewoon weer naar hun clubs. Willem II is saai, suf en zielloos. Snel kwijtraken. En RKC is al helemaal boring.

Ik zie graag die 2 verdwijnen en in de plaats De Graafschap en nog een club terugkeren. Doe me dan maar Go Ahead erbij.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik vind het allemaal een beetje onzin al die nep haat tussen steden: Breda - Tilburg, Nijmegen - Arnhem, Almelo - Enschede, Rotterdam - Amsterdam .

Doordeweeks zitten ze allen in hetzelfde kantoor of klaslokaal en winkelen ze in dezelfde supermarkt.

Maar bij het voetbal is er dan een zogenaamd mentaliteitsverschil... Nee er is amper verschil tussen Oost- en West-Brabant of Nijmegen en Arnhem. Zo'n mijnstreek van jaren terug is helemaal niet meer van belang, men vind het gewoon leuk om zogenaamde haat te hebben richting andere streken.

Voetbalpubliek is in elke streek bijna overal hetzelfde, arbeiders clubs en elite clubs ze bestaan niet meer.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Nijmegen -Arnhem gaat wel wat verder en langer terug dan alleen voetbal hoor...

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Ik word er ook altijd zo moe van. Ik zou een hekel moeten hebben aan Heerenveen ofzo, als Groninger zijnde.. tja.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Dat zeg je nu ook alleen maar omdat Groningen eindelijk eens boven Heerenveen staat.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Een ploeg waar Bak Nielsen en Grindheim in spelen kan sowieso niet leuk zijn.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Veendam ligt meer voor de hand. Al is dat eerder een ploeg waar je medelijden mee moet hebben.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Veendam ligt meer voor de hand. Al is dat eerder een ploeg waar je medelijden mee moet hebben.

Wel es zien spelen? Vorig jaar VVV helemaal weggetikt man.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Aan de enorme haat tussen Rangers en Celtic kan dit alles inderdaad niet tippen. Dat gaat vele malen dieper.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Een ploeg waar Bak Nielsen en Grindheim in spelen kan sowieso niet leuk zijn.

Ze hadden ook beide een terroristenbaard zaterdag, had je dat gezien?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ich bin Derrick schreef:

(quote)

Wel es zien spelen?

Ik doel op de uitzichtloze situatie waarin heel veel clubs uit de Jupiler League zich bevinden. Deze club is na het faillissement van Haarlem het bekendste voorbeeld hiervan.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Nijmegen -Arnhem gaat wel wat verder en langer terug dan alleen voetbal hoor...

Dat geloof ik ook wel en het is bijna 10 jaar geleden dat ik voor het laatst naar NEC ben geweest. Maar is het verschil tussen iemand uit Arnhem en Nijmegen nou echt zo groot? Ik denk dat dat wel meevalt.

Ik denk dat mensen uit Nijmegen bijna allemaal wel leuke vrienden en collega's in Arnhem hebben wonen. Dus hoe groot is die zogenaamde haat dan nog?

Als de Ajax-hooligan in Rotterdam was geboren dan was hij Feyenoord-hooligan geweest, en omgekeerd.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Ik doel op de uitzichtloze situatie waarin heel veel clubs uit de Jupiler League zich bevinden. Deze club is na het faillissement van Haarlem het bekendste voorbeeld hiervan.

Veendam is op dit moment bezig met een noodsprong waarbij er spaanders zullen vallen. (wat Derksen vanavond als ''nieuws'' gaat brengen) Dit is het laatste seizoen van de roemruchte club, gezeteld aan de wereldberoemde Langeleegte waar ik als klein jochie Romario heb zien spelen.

Zucht. Kutbestuur.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

De Lange Leegte heb ik nooit bezocht en mijn club speelt gelukkig een niveau hoger.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Haha, VVV speelt ook 1 seizoen in de Eredivisie, gelijk praatjes.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

speranza schreef:

Aan de enorme haat tussen Rangers en Celtic kan dit alles inderdaad niet tippen. Dat gaat vele malen dieper.

En de haat tussen die 2 clubs kan niet tippen aan de immense haat tussen River Plate en Boca Juniors.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Dat geloof ik ook wel en het is bijna 10 jaar geleden dat ik voor het laatst naar NEC ben geweest. Maar is het verschil tussen iemand uit Arnhem en Nijmegen nou echt zo groot? Ik denk dat dat wel meevalt.

Ik denk dat mensen uit Nijmegen bijna allemaal wel leuke vrienden en collega's in Arnhem hebben wonen. Dus hoe groot is die zogenaamde haat dan nog?

Als de Ajax-hooligan in Rotterdam was geboren dan was hij Feyenoord-hooligan geweest, en omgekeerd.

Het is natuurlijk allemaal betrekkelijk. Maar om te zeggen dat het hetzelfde is als overal, of een soort 'gecreerde haat' is echt onzin.

Om een voorbeeld te geven: Er zijn talloze oude Nijmegenaren of Arnhemmers die helemaal niks met voetbal hebben en die niets met elkaar te maken moeten hebben bijvoorbeeld.

het is niet dat het echt haat is maar het er is zeker wel een soort frictie, die overal in doorloopt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Het is natuurlijk allemaal betrekkelijk. Maar om te zeggen dat het hetzelfde is als overal, of een soort 'gecreerde haat' is echt onzin.

Ik ben voor Ajax en ik kom elke dag in Eindhoven, ik heb werkelijk geen idee waarom ik Eindhoven zou moeten haten. Ik koester ook geen wrok richting Rotterdam ofzo.

Om een voorbeeld te geven: Er zijn talloze oude Nijmegenaren of Arnhemmers die helemaal niks met voetbal hebben en die niets met elkaar te maken moeten hebben bijvoorbeeld.

Dat is toch gewoon bekrompen? Ik zou werkelijk waar niet weten waarom je als inwoner van Arnhem een inwoner van Nijmegen zou moeten haten.

het is niet dat het echt haat is maar het er is zeker wel een soort frictie, die overal in doorloopt.

Dat die frictie er is geloof ik wel, maar ik denk dat die mensen die frictie ook gewoon nodig hebben. Het is vooral iets wat men graag ziet en voelt, in werkelijkheid valt er niet zoveel op elkaar te zeiken.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Je doet net alsof ik het wil goedpraten of zo, maar het is gewoon een constatering. Al decennia lang hebben Arnhem en Nijmegen iets tegen elkaar om diverse redenen.

En tijdens derby's worden dat soort gevoelens natuurlijk alleen maar opgeklopt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind elkaar haten of expres steden vermijden ook bullshit. Maar sportieve afkeer naar elkaar vind ik ook geen punt.

Ik ben 1x bij PSV geweest, voor mijn pa's verjaardag die voor PSV is. Had hem PSV-Arsenal kado gedaan. PSV won ook nog. Er is niet zoveel mis met Eindhoven. Maar daarom zie ik PSV wel graag in crisis.

Maar al die overdreven haat waarbij je spullen gaat slopen, mensen gaat slaan of woorden als 010 en 020 gebruiken, te sneu voor woorden. Dat zijn ook geen voetbalfans meer, maar gewoon hersenloze druiven.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Je doet net alsof ik het wil goedpraten of zo

Was in ieder geval niet de intentie.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Cisse speelde al die tijd op te kleine schoenen...

Misschien dat hij met een maatje groter ineens beter blijkt dan Suarez.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ah daarom kijkt ie altijd naar zijn voeten

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vind elkaar haten of expres steden vermijden ook bullshit. Maar sportieve afkeer naar elkaar vind ik ook geen punt.

Ik ben 1x bij PSV geweest, voor mijn pa's verjaardag die voor PSV is. Had hem PSV-Arsenal kado gedaan. PSV won ook nog. Er is niet zoveel mis met Eindhoven. Maar daarom zie ik PSV wel graag in crisis.

Maar al die overdreven haat waarbij je spullen gaat slopen, mensen gaat slaan of woorden als 010 en 020 gebruiken, te sneu voor woorden. Dat zijn ook geen voetbalfans meer, maar gewoon hersenloze druiven.

Ik krijg die naam amper uit mijn bek, sorry.. ook het opschrijven ervan zorgt voor een soort tijdelijke vingerverkramping. Ik heb echt een enorme hekel aan die stad aan de Maas en die club. Ik weet dat dat niet des Ajacied is, maar ik kan er niks aan doen, die negatieve houding van die gasten slaat op mij over denk ik. Maar los daarvan is een beetje rivaliteit natuurlijk volstrekt normaal. Dat schuimbekken en rode waas gebeuren is een beetje zielig inderdaad, denk dat dat ook te maken heeft met een forse dosis alcohol en de nodige poedertjes. Zoveel fanatisme is nogal creepy, niet voor niks mijden allerlei mensen de kuip als ze weer ns wat kritisch hebben durven zeggen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.