- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Twente zwijnt en zwijnt maar..
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Toch gister maar de hele pot van Ajax gekeken voor ik feest ging vieren. Mijn supportershart kan het niet aan om halverwege te vertrekken... 
Ajax speelde gister een hele zwakke 1e helft. Heerenveen trouwens ook, maar zij hadden met die lob die net uit de goal gehaald werd tenminste 1 kans. Gelukkig was de 1e echte kans na rust meteen 0-1 en toen speelde Ajax een stuk beter onder leiding van de geweldige Eriksen. Wat een giga talent! Die jongen is een echte Ajax speler zoals er vroeger veel waren. 1x raken, doorspelen, tempo erin, combineren...
Ajax had de pot alleen veel sneller moeten beslissen. Heerenveen had een paar keer kans op de gelijkmaker. Gelukkig werd het 0-2.
Moest ook wel, want iets eerder zat ik flink te vloeken toen dat )#*@($ Twente 1-1 en 1-2 maakte. Lompe lul van een Greene had Twente een nederlaag moeten toebrengen. Twente wint zoveel potjes in de slotfase. AZ thuis, Utrecht thuis, NEC uit, Vitesse uit en ook Vitesse thuis en ik vergeet er vast nog wat. Bah.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
De samenvatting van Ajax liet heel iets anders zien...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat liet de samenvatting zien dan?
Samenvattingen van de NOS zijn trouwens altijd erg zwak moet ik zeggen. Ik zie vaak de hele wedstrijd en in samenvatting hebben ze vaak belangrijke delen of momenten gewoon weggelaten..
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ajax heel matig en Heerenveen eindelijk weer op hun oude niveau, alleen nu nog de kansen benutten.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tsjah, ze lieten ook de twee onterecht afgekeurde doelpunten niet zien (alleen die van Pantelic, waarbij ze ook nog stellig durfden te beweren dat het wél buitenspel was). Bovendien mistte er een aantal grote kansen/mogelijkheden (zowel van Heerenveen als Ajax).
Feyenoord overigens geluk dat de scheids - die er wederom 2 meter vanaf staat, met z'n gezicht naar de situatie - de handsbal van Bahia (?) in de zestien weigerde te zien.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Tsjah, ze lieten ook de twee onterecht afgekeurde doelpunten niet zien (alleen die van Pantelic, waarbij ze ook nog stellig durfden te beweren dat het wél buitenspel was). Bovendien mistte er een aantal grote kansen/mogelijkheden (zowel van Heerenveen als Ajax).
Feyenoord overigens geluk dat de scheids - die er wederom 2 meter vanaf staat, met z'n gezicht naar de situatie - de handsbal van Bahia (?) in de zestien weigerde te zien.
Dat doelpunt van Pantelic maakte ie echt wel in buitenspelpositie. Daarvoor had de scheids een keer afgefloten voor buitenspel en toen had Ajax wel recht van klagen. Ook toen stond Pantelic buitenspel maar de bal ging naar Suarez en die stond dat duidelijk niet.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De bal ging niet naar Pantelic, dus kán het geen buitenspel zijn. Dat iemand van Heerenveen hem daarna zijn richting in tikt, kan hij ook niks aan doen. Geen buitenspel dus.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik wou zeggen. Net als vorige week tegen Twente is Ajax weer een zuivere goal ontnomen.
Neemt niet weg dat Ajax niet super speelde. Maar goed, 0-2 telt. Lastig uitduel weer eens gewonnen.
We hebben nu tot het einde een relatief makkelijk programma met alleen nog PSV die naar ons komt.
Komende week met Juventus en daarna Vitesse kan best leuk worden voor ons.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Utrecht - Feyenoord stil gelegd... Spreekkoren van Utrecht aanhang.
Edit: hervat.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
We hebben nu tot het einde een relatief makkelijk programma
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
De bal ging niet naar Pantelic, dus kán het geen buitenspel zijn. Dat iemand van Heerenveen hem daarna zijn richting in tikt, kan hij ook niks aan doen. Geen buitenspel dus.
Bal hoeft ook niet naar Pantelic te gaan, gaat erom of hij voordeel haalt uit de buitenspel positie. Was duidelijk zo dus duidelijke buitenspelgoal. Wel even regels goed kennen voordat jullie zomaar wat roepen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Onzin, hoe vaak wordt een bal niet eerst naar links gespeeld terwijl rechts iemand buitenspel staat, en legt diezelfde speler hem vervolgens af op de andere? Dan wordt er toch ook niet afgefloten? Bij Eredivisie Live werd het naderhand ook nog uitgelegd in de studio.
Buiten dat werd er nog een doelpunt onterecht afgekeurd (wat ze dus niet lieten zien bij SP), en daar was helemaal geen twijfel over mogelijk.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Het lijkt me eerder dat jij zomaar wat roept timbo. De bal komt - gewoon - van een Heerenveense voet. Of hij dan buitenspel staat maakt niets uit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Onzin, hoe vaak wordt een bal niet eerst naar links gespeeld terwijl rechts iemand buitenspel staat, en legt diezelfde speler hem vervolgens af op de andere? Dan wordt er toch ook niet afgefloten? Bij Eredivisie Live werd het naderhand ook nog uitgelegd in de studio.
Buiten dat werd er nog een doelpunt onterecht afgekeurd (wat ze dus niet lieten zien bij SP), en daar was helemaal geen twijfel over mogelijk.
Hoe vaak wordt een shot op goal dat de keeper eruit houdt en een spits die buitenspel stond op het moment van schieten vervolgens erin schiet wel niet afgekeurd?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Het lijkt me eerder dat jij zomaar wat roept timbo. De bal komt - gewoon - van een Heerenveense voet. Of hij dan buitenspel staat maakt niets uit.
Nee nee op moment dat Ajacied de bal steekt staat Pantalic buitenspel als die bal vervolgens via een Heerenveen voet bij Pantalic belandt haalt die dus voordeel uit zijn buitenspelpositie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Onzin, hoe vaak wordt een bal niet eerst naar links gespeeld terwijl rechts iemand buitenspel staat, en legt diezelfde speler hem vervolgens af op de andere? Dan wordt er toch ook niet afgefloten?
Had hier thuis net nog een discussie daarover. Kwamen er ook niet uit waarom ene wel buitenspel is en andere niet.
Maar dit staat in de regels:
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld actief bij het spel is betrokken door:
- in te grijpen in het spel; of
- een tegenstander in diens spel te beïnvloeden; of
- voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie.
Dat laatste leek me gisteren het geval.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Niet goed spelen, toch de 3 punten mee
Laatste wat ik hoorde voordat ik weer teleurgesteld wegliep 
PSV ontsnapt weer, jammerlijke omhaal op de lat en een kopbal van de lijn, grootse kansen tegen het einde van heracles en had het graag 1-1 zien worden maar helaas..
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Na dit weekend is wel duidelijk dat PSV weer gewoon kampioen wordt. Dit was weer een ouderwets erbarmelijke wedstrijd waarin ze tig keer gered zijn door hun keeper, de lat, een speler op de lijn, om uit een standaardsituatie sneaky te scoren. Gefeliciteerd alvast aan de PSV-fans
.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat laatste leek me gisteren het geval.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Dit was een hele zware middag. Ongelofelijk veel mazzel maar de drie punten zijn binnen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Feit is dat ik liever uit naar RKC of NEC ga dan uit naar PSV en AZ zoals Twente moet.
Maar ik zeg ook niet dat we alles gaan winnen. Ik leef van duel tot duel. Maar onze inhaalrace moet op zich niet onmogelijk zijn. 6 punt achter is door ons goede doelsaldo eigenlijk maar 5 punt. Als Twente verliest en gelijkspeelt en wij zouden dan winnen, dan heb je hen ingehaald.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Maar dan heb je PSV ook nog voor je.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik ga ook niet voor de titel. Eerst Twente maar eens inhalen om ieder geval nog voorrondes CL af te dwingen. Daarna zien we wel of strijden met PSV nog haalbaar is. Ik vrees van niet. Die voetballen zich weer op zijn PSV's naar de titel met saai en niet leuk spel.
Maar Twente is wel te pakken. Die hadden eigenlijk gister moeten verliezen. Wordt nog spannend.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Feit is dat ik liever uit naar RKC of NEC ga dan uit naar PSV en AZ zoals Twente moet.
Maar ik zeg ook niet dat we alles gaan winnen. Ik leef van duel tot duel. Maar onze inhaalrace moet op zich niet onmogelijk zijn. 6 punt achter is door ons goede doelsaldo eigenlijk maar 5 punt. Als Twente verliest en gelijkspeelt en wij zouden dan winnen, dan heb je hen ingehaald.
Wat een logica. Dan staat Ajax er gewoon nog 1 achter..
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Niet. Als wij 2x winnen en Twente verspeelt 5 punten (gelijk en een verlies) dan staan wij door het veel betere doelsaldo 2e en niet zij.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Twente heeft nu 58 punten. Jij zegt twente 1 keer gelijk en 1 keer verliezen, dus dan hebben ze 59 punten.
Ajax heeft nu 52 punten en 2 keer winst zou dan 58 punten zijn.
59 blijft meer dan 58 he?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Oja, ik rekende hun puntje die ze dan krijgen niet mee 
Nja, Twente valt nog te pakken als ze met dit slechte voetbal doorgaan. Itt Ajax weet Twente in slechte wedstrijden minder te scoren. Wij scoren eigenlijk altijd wel.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Iedereen roept dat VVV-Venlo al veilig is. We laten buiten de Koel echter veel te veel punten liggen tegen directe concurrenten, zoals vandaag weer tegen Sparta. Ik baal hier als een stekker van. Dit is een smet op Vasteloavend.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Goh, wat speelde PSV weer hyperaanvallend.. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.