- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb zovaak dat ik helemaal gek wordt bij een goal.
Fiorentina-Ajax, de 0-1. Ik liep hier brullend rond. De 1-1 van Ajax 2 minuut voor tijd in de return waar ik zelf bij was. Ongekend. Gister nog bij 0-1...
Ik word niet extreem gek van een goal tegen NEC of Utrecht. Maar in beladen duels en zeker Europees tegen goede teams..prachtig.
En met Oranje heb ik dat ook. Hier ontplofte een hele woonkamer vol mensen bij de 1-1 tegen de Russen. Om een half uur later depressief voor je uit te staren, maar dat terzijde 
Of de penaltyserie op EK 2004 tegen Zweden. Ook fantastisch hoe een kamer compleet gek kan worden haha.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
1. CL
2. WK
3. Europa L.
4. Landskampioen
5. EK
Eerlijk gezegd zonder twijfel. Word veel (on)gelukkiger van Feyenoord dan Oranje, hoewel het hele rijtje natuurlijk een natte droom is.
De wereldbeker en JC-schaal vind ik trouwens maar flauwtjes.
Meest ontladende moment ooit meegemaakt: V. Hooijdonk tegen PSV. Tegen beter weten in hield ik tegen m'n vrienden die het niet meer zagen zitten, vol dat hij nog zou scoren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Liever landskampioen dan een EK voetbal winnen? Nou, ik heb toch liever dan een gewonnen EK met Oranje. Ik win ook liever een EK dan Ajax de EL zou winnen. CL is weer anders...
Maar de EL is toch een groot deel stomme duels tegen de nr 4 van Roemenie en de nr 2 van Kroatie. Pas later in het toernooi wordt het leuk. Over 2 weken ga ik naar Ajax-Juventus. Eindelijk weer eens een mooi affiche na onzinduels tegen Timisoara enzo.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ja toch liever landskampioen, dat lijkt soms moeilijker te bereiken dan EK-winst voor oranje en levert me meer vreugde 
Vind het EK ook een soort mindere broertje van het WK, daar draait het uiteindelijk echt om. Beetje hetzelfde als CL versus Europa League, dat wel ja, maar met de kwartfinale, halve finale en finale van ueafcup nog vers in het geheugen is dat toch erg gaaf, zou Ajax daarin verder komen word je helemaal gek.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mhow, ik vind een EK geen lelijk broertje van het WK. Ik denk zelfs dat het EK kwalitatief het sterkste toernooi ter wereld is op voetbalgebied. Zonder nutteloze kutlanden als Saudi Arabie, Trinidad, Algerije, Nieuw Zeeland en meer van die landen die op eindrondes niks te zoeken hebben. Van de 16 EK deelnemers zijn er vaak 12, 13 bijzonder sterk. Op het WK heb je 32 landen waarvan er zeker 10 nutteloze opvulling zijn als je ze vergelijkt met de kanshebbers.
Ik vind de EL gewoon ruk. Je verdient er niks aan, publiek blijft weg en de leuke tegenstanders blijven weg. Ja, pas na de winterstop vallen die laatste 2 minpunten wat weg en wordt het leuk. Vorig jaar erg genoten van de duels tegen Fiorentina en Marseille. Als je een beetje ver komt wat de EL wel leuk ja.
PS: Ik zou graag grappen maken over jullie gebrek aan landstitels, maar nu wij hem het 6e jaar op rij (record voor Ajax!) niet gaan winnen kan ik maar beter zwijgen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
WK is heilig, dat wordt voor altijd en overal ter wereld onthouden. Weltmeister, alleen de titel al...
Een EK winst van Denemarken en Griekenland bijvoorbeeld, tja leuk hoor, maar dat weten ze na twintig jaar alleen nog in die landen.
PS: hoe langer het duurt, hoe dichterbij die komt en de ontlading groter is 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
WK is heilig, dat wordt voor altijd en overal ter wereld onthouden. Weltmeister, alleen de titel al...
Een EK winst van Denemarken en Griekenland bijvoorbeeld, tja leuk hoor, maar dat weten ze na twintig jaar alleen nog in die landen.
PS: hoe langer het duurt, hoe dichterbij die komt en de ontlading groter is
Die 2 eindzeges waren uitzonderingen.
Frankrijk in 2000, Duitsland in 92, Nederland in 1988, Frankrijk in 1984...toen wonnen gewoon grote landen het toernooi.
Het was ook 2x een eendagsvlieg, want die ploegen hebben na hun eindzeges dat toernooi daarna weinig nog laten zien.
Maar ik ben het met je eens dat het WK vele malen groter en belangrijker is. Maar als je het kwalitatief bekijkt, dan mis je eigenlijk alleen Argentinie en Brazilie bij een EK.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Dat eendagsvliegen het kunnen winnen zegt ook al iets, dat is bij het WK nog nooit gebeurd volgens mij.
Maar uit kwalitatief oogpunt is er inderdaad weinig verschil behalve Arg. en Braz (en ieder toernooi wel 1 of 2 opvallende landen die redelijk ver komen en dan omvallen tegen een grootmacht).
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Een wk winnen zou inderdaad het mooiste zijn. Miljoenen Nederlanders de straat op om feest te vieren dag in dag uit. Inderdaad iets wat ik nog moet meemaken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Komt omdat het WK sowieso een ronde extra kent dankzij 31 ipv 16 teams. En omdat het WK met Argentinie, maar vooral met Brazilie natuurlijk een gigant erbij krijgt.
Maar op een WK heb je ook vaak zat stunts. Zie Korea nog in 2002 en Oekraine in de kwartfinale van 2006.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Meest ontladende moment ooit meegemaakt: V. Hooijdonk tegen PSV. Tegen beter weten in hield ik tegen m'n vrienden die het niet meer zagen zitten, vol dat hij nog zou scoren.
Ik deed exact het zelfde. (Maar geloofde er ook echt in.) 
En riep toen 100 keer op rij: Zie je wel!
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
En de knapste eindzeges van allemaal.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Komt omdat het WK sowieso een ronde extra kent dankzij 31 ipv 16 teams. En omdat het WK met Argentinie, maar vooral met Brazilie natuurlijk een gigant erbij krijgt.
Maar op een WK heb je ook vaak zat stunts. Zie Korea nog in 2002 en Oekraine in de kwartfinale van 2006.
Ja die verrassingen zijn er wel, hoewel die tot nog toe nooit de finale hebben gehaald.
(ps Z. Korea had allang eruit moeten vliegen tegen Spanje en Italie, werden enorm gematst door scheidsrechtersbeslissingen. Maar ze speelden wel prachtig, erg leuk).
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ik deed exact het zelfde. (Maar geloofde er ook echt in.) 
En riep toen 100 keer op rij: Zie je wel!
een ziener... 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En de knapste eindzeges van allemaal.
Nooit gezegd dat het niet knap was. Zeker Griekenland had het dik verdiend. In de groepsfase al Portugal verslaan en als je dan daarna wint van Frankrijk met Zidane, Vieira en Henry, het toen zeer sterke en stugge Tsjechie verslaat en daarna het gastland in de finale voor een 2e keer dat toernooi klopt, dan verdien je het dik.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ook wel kutnieuws vandaag trouwens. Boulahrouz wil dolgraag naar Ajax toe en wil zelfs dan 3 kwart van zijn huidige salaris inleveren. En nog heeft Ajax niet de financien om dit te kunnen oplossen 
Marco van Basten en Martin van Geel, bedankt! 35 miljoen uitgegeven aan onzin.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Ik vind dat niet zo onverstandig van de RvC. Bouhlarouz is ook weer zo'n risico'tje waar je maar weer van moet afwachten of het goed uitpakt. Ook nooit echt een lange periode fit die jongen.
Wacht dan even tot je een speler verkoopt en koop met dat geld eens een fatsoenlijke verdediger die er meteen staat. Al zal dat ook niet zo makkelijk zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind Boulahrouz juist een verdediger die er meteen staat. En hij voldoet aan veel eisen. Nederlandstalig sprekende speler, fysiek sterke speler, pure mandekker...echt een speler die we zoeken. Echt zonde als het niet zou lukken. Morgenavond sluit de markt. Er is nog wel beweging tussen ADO den Haag en Wielaert. Wie weet komt dat rond, dan is er misschien nog 1% hoop...
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3599 stemmen
1. Landskampioen
2. Zie 1
3. Zie 1
4. CL overwinning
5. EL
6. WK
7. EK
8. Degradatie Ajax (grapje
}
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik vind Boulahrouz juist een verdediger die er meteen staat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Er lopen wel een aantal dure contracten deze zomer af he. Oa Luque en Ogararu zullen dan nokken. Scheelt bij Luque toch al snel een salarispost van 2 miljoen per jaar.
OIeguer speelt gister inderdaad als een beest. Maar goed ook want Alderweireld is nu 2 tot 4 weken geblesseerd. Maar ook Oleguer zou ik na dit seizoen laten gaan. Te dure kracht voor de bank. Ik zou na de zomer gewoon Blind als backup houden. Doet het uitstekend bij Groningen.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Oleguer echt een hele matige verdediger,en toen die gister het veld in kwam vreesde ik al.
Hij deed het niet slecht maar werd gered door Stekelenburg toen Makaay hem uitspeelde.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oleguer maakte juist Makaays aanval bijna volledig onschadelijk. Oleguer speelde een dijk van een wedstrijd. Ben ook niet meer zon fan van hem, heeft een paar hele slechte duels gespeeld, ook dit seizoen nog. Maar hij is vele malen nuttiger als Wielaert.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Als Makaay hem goed inschiet in de verre hoek is het een doelpunt.
Dijk van een wedstrijd vind ik overdreven maar ruime voldoende kreeg die zeker maar als Makaay hem inschiet wint Feyenoord en heeft Olegeur toch Makaay niet onschadelijk gemaakt,Stekelenburg redde knap hoor op die inzet.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Toch maar Vertonghen links-back en dan Oleguer in het Centrum?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik vind prijzen voor Feyenoord belangrijker dan Oranje. Dit was zo'n 10 jaar geleden zeker gelijkwaardig. Ik denk ongeveer zo:
1. CL Feyenoord
2. WK Oranje
3. Europa League Feyenoord
4. Landskampioen Feyenoord
5 EK Oranje
Etc.
Hoewel ik bij elk v/d 5 wel een traantje zal laten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Toch maar Vertonghen links-back en dan Oleguer in het Centrum?
Nee, want Alderweireld is geblesseerd geraakt. Daarom speelt Oleguer. Dus als Vertonghen LB wordt, dan hebben we nog een 2e centrumverdediger nodig.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik zou na de zomer gewoon Blind als backup houden. Doet het uitstekend bij Groningen.
Blind is daar inderdaad uitstekend begonnen. Toch denk ik dat ie als centrumverdediger (nog?) veel te kwetsbaar is en zou verzuipen op dit moment (sowieso wat klein). Laten we Wiel komende zomer maar voor een goed bedrag verkopen en Blind dan net als zijn vader laten starten op rechtsback. Dan zien we vanzelf of ie ooit goed genoeg zal zijn als centrumverdediger.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Dat is waar, maar voor de toekomst?
Als Alderweireld weer kan,
dan bedoel ik dus: Van der Wiel - Oleguer - Alderweireld - Vertonghen
Lijkt me een zeer stabiele verdediging
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.