- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
En nog even voor Kos: Je hebt je frustratie over Ajax - NEC voldoende geuit. Alleen mis ik nog even je visie op afgelopen weekend.
Volgens mij maakte Saidi hands en was de aangegeven 2 minuten extra speeltijd al lang en breed verstreken.
Dat is toch een behoorlijke portie meeval, zeker gezien de huidige stand.
Hands heb ik niet gezien, maar dat we redelijk goed wegkwamen afgelopen weekend lijkt me nogal duidelijk.
Wat betreft die 2 minuten, die zijn langer geworden door overtredingen en tijdrekken.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Wat je met de wedstrijd daarvoor bedoelt ontgaat me trouwens. Wat is er in die wedstrijd gebeurt dan volgens jou?
Tegen AZ was de kaartverdeling ook al belachelijk. Net als tegen NEC werd bijna elke gelijkwaardige overtreding bestraft tegen de tegenstander van Ajax.
Dat heeft nogal veel invloed op zo'n wedstrijd.
En wat betreft Heubach, die tweede kaart was terecht maar die eerste natuurlijk nooit.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Je hebt je iets teveel laten leiden door Dickie Advocaat vrees ik. AZ maakte een aantal pittige overtredingen die zonder uitzondering terecht geel waren. Sterker nog: Schaars had direct rood moeten krijgen en daarnaast nog 2x geel.
Zeg eens eerlijk: Heb je de wedstrijd wel gezien?
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
En wat betreft Heubach, die tweede kaart was terecht maar die eerste natuurlijk nooit.
Dan moet je bij de FIFA en de UEFA zijn. Hoe knullig en pietluttig ook: Er is écht een regel die het te vroeg nemen van een vrije trap (als de scheidsrechter heeft gevraagd te wachten) verbiedt op straffe van een gele kaart.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Ja, duh dat weet ik ook wel. Probleem is echter dat werkelijk niemand die kaart ook daadwerkelijk krijgt. Zoiets gebeurt zowat elke wedstrijd wel een keer.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dus als jij een boete krijgt omdat je door rood fietst vind je het ook onrechtvaardig?
Dan moet je toch niet bij deze scheids zijn, maar bij de rest?
Bovendien was het zijn eerste gele kaart.
Je kan dan beter zeggen dat Heubach niet zo oerdom moet zijn opzettelijk hands te maken met al geel op zak.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom staat Jol niet ter discussie? Is toch weer kansloos voor de titel, terwijl hij de hoogste begroting heeft....
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als je trainers hebt ontslagen in het tempo waarin Ajax dat heeft gedaan de afgelopen tien jaar gaat zelfs het bestuur van Ajax zich kennelijk wel eens afvragen of het misschien toch niet alleen aan die trainers ligt.
Bovendien heeft Jol vrijwel niets kunnen investeren en zit er (ondanks dat er nu vaak slecht wordt gespeeld) meer balans in het elftal dan onder zijn voorgangers.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ajax heeft best een hoop punten natuurlijk, in een normale competitie doen ze mee voor de titel. Het is dat Twente en PSV echt belachelijk weinig laten liggen. Is het wel eens eerder voorgekomen dat 2 ploegen na 20 wedstrijden nog niet 1 keer hadden verloren?
Het is wel zo dat ik het spel van Ajax (ik zag ze tegen AZ en Fey) nou niet echt overtuigend vind, en de aankopen van Jol zijn keer op keer lachwekkend.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Behalve de Zeeuw en Pantelic (die het goed doen) staan er verder geen aankopen van Jol in toch?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die zeeleeuw staat toch ook bij jullie op de loonlijst....
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou, ik bedoel maar. Pantelic, Atouba, Kerlon. Wat mot je er mee.
Pantelic blijf ik een onbegrijpelijke aankoop vinden hoor.
De Zeeuw is idd een topper, noemde hem in de zomer al de beste aankoop van de hele eredivisie.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Zijn alle 3 inderdaad onbegrijpelijke aankopen. Ze hebben trouwens nog een Braziliaan gehaald.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Die zeeleeuw staat toch ook bij jullie op de loonlijst....
Nee, die staat op de loonlijst van Inter. Ajax betaalt niks voor hem.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De Zeeuw is idd een topper, noemde hem in de zomer al de beste aankoop van de hele eredivisie.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
. dat meen je niet... Naast Suarez de enige speler die het waard is bij een topclub te spelen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nou, ik bedoel maar. Pantelic, Atouba, Kerlon. Wat mot je er mee.
Pantelic blijf ik een onbegrijpelijke aankoop vinden hoor.
Kerlon was huur. Daar heeft Ajax geen cent aan verloren '' waarom niet zou je dan zeggen ''.
Pantelic is een gerenomeerde spits, en heeft momenteel een ratio van 1/2 bij Ajax. Niet zo afschuwelijk slecht lijkt me. Tevens was ook hij transfervrij, en loopt zijn contract tot de zomer. Ook een acceptabel risico lijkt me.
Atouba is momenteel waardeloos inderdaad, maar Jol moet toch heus wel wat in hem zien. Hij heeft immers bij 2 clubs met hem samengewerkt. En ook hij, was transfervrij dacht ik.
Zijn allemaal acceptabele risico's voor weinig geld.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
. dat meen je niet... Naast Suarez de enige speler die het waard is bij een topclub te spelen.
Na Heerenveen thuis is het mis gegaan. Qua spel dan, de resultaten vielen in het begin nog wel mee. En de teloorgang is voor een groot deel te wijten aan De Zeeuw, die na zijn (productieve) optreden tegen Heerenveen alleen nog maar in en rond de zestien van de tegenstander wil spelen. Juist zijn zowel defensieve spel als aanvallende impulsen - hij was een box-to-box-middenvelder - hebben ons in de eerste maanden flink vooruit geholpen. Maar zoals gezegd heeft ie de discipline, dat defensieve, en verbindende na Heerenveen thuis laten vallen voor een ongezonde scoringsdrift.
Gister ook bij het doelpunt van Feyenoord ... Dat ontstond nadat Pantelic in de lucht verloor van Bahia, maar in plaats van dat De Zeeuw daar rekening mee houdt en rond de middenlijn blijft hangen (bij zijn tegenstander), rende hij als een dwaze naar voren en stond al minstens 7 meter voor Pantelic. Als hij gewoon was blijven hangen bij Fer, had die zijn dieptepass waarschijnlijk niet kunnen geven, in ieder geval niet in de grote vrijheid die hij nu genoot. Die discipline bracht ie in het begin wel op, maar hij lijkt nu zo graag op een verkeerde manier van waarde te willen zijn (=scoren) dat de rest er bij inschiet.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Waarom niet Kerlon?
Omdat hij potentieel de positie inneemt van talentvolle jongelingen als Sulejmani, Emanuelson, Aissati of Manucharyan. Je hebt daar al spelers voor, ga ermee aan de slag zou'k zeggen.
Hetzelfde geldt voor Pantelic. Daar zet je gewoon Suarez neer, en als die eens geblesseerd is gooi je een jongen van Jong Ajax voor de leeuwen. Of je had die Argentijn kunnen houden. Of je gaat iets anders spelen. Mogelijkheden te over.
Deze Pantelic verdient gewoon een miljoen euro, schiet er tegen Vitesse een paar in en zal dus wel een contractverlenging krijgen, terwijl hij én 0,0 restwaarde heeft én de plek inneemt van een jeugdig talent.
Ajax koopt en huurt en least maar, en al die acceptabele risico's op een hoop zorgt voor onrust, geldverlies en een onoverzichtelijke selectie.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ajax heeft op dit moment gewoon weinig talenten die goed genoeg zijn. Persoonlijk vind ik dat Pantelic het prima doet. Gisteren maakt ie weer je enige goal en was bij vrijwel iedere fatsoelijke aanval betrokken.
Dat ie af en toe balverlies lijdt en het er soms wat beholpen / jankerig uitziet, dat neem ik graag voor lief.
Tijdens de afwezigheid van Pantelic bakte Suarez er trouwens ook niets van in de spits. Ik hoop dat Suk wat is voor de toekomst. Het feit dat Castillion nog altijd niet bij de selectie zit, stemt me minder positief dan ik ooit was.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Landstitel op 1, daarna succes in Europa, dan de beker en dan die achterlijke Fruitschaal. Maar ik wil de beker best winnen hoor. Onzin dat zoiets plots geen waarde heeft als je even niet om de titel speelt als topclub. Alleen moet je niet doen alsof je de CL wint na een bekersucces. Dat is weer overdreven.
Leuk lijstje. Wat win jij het liefst?
1. Feyenoord CL winnen
2. NL Elftal WK winnen
3. Feyenoord Europa League winnen
4. Feyenoord Landskampioen
5. NL Elftal EK winnen
6. Feyenoord Wereld Beker winnen
7. Feyenoor KNVB Beker winnen
8. Feynoord JC schaal winnen.
Ik twijfel over 1 & 2 aangezien we nog nooit WK zijn geworden, maar denk dat een CL van Feyenoord mij veel meer vreugde zal geven..... Kans is ook kleiner, daar ben ik me van bewust. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
1. Nederland WK
2. Nederland WK
3. Nederland WK
4. Nederland WK
5. Nederland WK
6. Nederland WK
7. Nederland WK
8. Nederland WK
De rest heb ik allemaal al eens van dichtbij meegemaakt (als je voor Feyenoord Ajax leest tenminste) 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik vind Pantelic zeker geen slechte speler, maar Ajax moet verkoopbare spelers (tot een jaar of 26) opstellen met evt. 2 a 3 oudere spelers met een duidelijke meerwaarde. En dat vind ik ook wel weer meevallen met Pantelic.
Al die miljoenen die uiteindelijk toch worden gespendeerd (ook het loon) aan Wielaert, Oleguer, Pantelic, Kennedy of Rommedahl, dan denk ik; zet daar gewoon in nood jongens van Jong Ajax neer, hadden die het zoveel minder gedaan?
Zet die Castillion er in tegen Vitesse en hij schiet die balletjes er ook wel in hoor. En zeker dat balletje van gisteren, die had mijn kreupele buurvrouw van 86 nog niet gemist...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
De 1-0 tegen Vitesse was een goal die niet veel spitsen hadden gemaakt hoor.
Zeker Castillion niet. Die heeft tot nu toe een heel teleurstellend seizoen. Heb hem een aantal keren in het tweede gezien en dat was erg matig.
Verder heeft ie aardig wat belessuretjes gehad als ik me niet vergis.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Punt is dat Pantelic direct (qua loon) en indirect (tegenhouden talent) geld kost en bovendien geen restwaarde heeft. Hij gaat je miljoenen en miljoenen kosten, een club in financiële nood zou zich af moeten vragen of een goaltje tegen Vitesse genoeg is om dat te verantwoorden. Hoeveel punten gaat hij je netto opleveren? Een onmogelijke vraag misschien, maar je moet hem toch stellen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Haha, is die niet spoileren discussie nu alweer geweest. Wat hebben sommige mensen toch een bord voor hun kop.
Ouwe trol!

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Leuk lijstje. Wat win jij het liefst?
1. Feyenoord CL winnen
2. NL Elftal WK winnen
3. Feyenoord Europa League winnen
4. Feyenoord Landskampioen
5. NL Elftal EK winnen
6. Feyenoord Wereld Beker winnen
7. Feyenoor KNVB Beker winnen
8. Feynoord JC schaal winnen.
Ik twijfel over 1 & 2 aangezien we nog nooit WK zijn geworden, maar denk dat een CL van Feyenoord mij veel meer vreugde zal geven..... Kans is ook kleiner, daar ben ik me van bewust.
Ik heb wel eens lang nagedacht wat me meer blijer zou maken. WK winst Oranje of CL eindzege Ajax. Ik vind het echt bijna onmogelijk. Qua prestatie zou de CL eindzege mooier zijn, qua emotie en sfeer zou dat de WK winst zijn. Omdat Ajax het al met de CL is gelukt kies ik denk ik de WK winst van Nederland. Lijkt me ongelooflijk mooi om dat eens mee te mogen maken. Liefst in een finale tegen die irritante Duitsers of Italianen.
Maar het verschil is klein. Je wil niet weten hoe gek ik zou worden als Ajax het onmogelijke nogmaals zou kunnen flikken.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Zowel een WK als een EK winst voor het Nederlands elftal zou mij meer doen dan een Europese prijs voor Feyenoord.
De opzet van zo'n Wereldkampioenschap schikt zich gewoon veel meer voor doldwaze vreugde dan de Champions League.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Anderzijds is een WK maar een paar weken terwijl je een heel seizoen naar de CL eindzege toeleeft als club.
Maar ik zou Nederland wel eens compleet gek willen zien worden na een 1-0 zege op de Duitsers in de finale. Schitterende vrije trap van Sneijder in de 94e minuut 
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Anderzijds is een WK maar een paar weken terwijl je een heel seizoen naar de CL eindzege toeleeft als club.
Maar dat is het 'm nou juist bij mij. Het feit dat er in maar een paar weekjes tijd zo'n complete extase wordt gecreëerd, die met de wedstrijd, met de dag groter wordt, gecomplimenteerd door elke nieuwsbulletin en sportprogramma die de gekheid voedt; In zulke wedstrijden tril ik van spanning en gil ik van vreugde.
Idd, als ik dan al niet een hartverzwakkingen heb gekregen van een bal op de paal van Klose ofzo
.
De goal van Ruud tegen de Russen was al een moment van absurde vreugde, waarbij ik gewoon eng werd van hoe blij ik eigenlijk was om een potje voetbal. Maar goed, dat was tijdig. Nu een keertje voor het eeuwige, please.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.