• 16.042 nieuwsartikelen
  • 179.158 films
  • 12.283 series
  • 34.119 seizoenen
  • 649.609 acteurs
  • 199.331 gebruikers
  • 9.394.316 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

The Oceanic Six schreef:
(quote)

De termen die je gebruikt vind ik gewoon onnodig aangezien de sfeer hier prima is na de wedstrijd.
En hoe wil je anders uitleggen dat een bal die tegen de hand van De Cler aanvliegt in de 16 geen penalty is?

Omdat niet elke handsbal een handsbal is, wat de puristen dan ook willen beweren (Hup, oleguer ook geel en een penal voor Feyenoord, tja, hij beschermd dan wel z'n lichaam, maar kom op, een arm is een arm). - De Cler ging weg uit de 16, kreeg z'n hand inderdaad tegen de bal, wat niemand ook tegenspreekt, maar ik zie het heel simpel, de intentie is er niet om iemand er uit scoringspositie te brengen, noch er eigen gewin uit te halen, het was niks meer dan een ongelukkige combinatie waardoor meneer de bal raakt met de hand.

Als je daar al een penalty voor wil geven, terwijl er géén enkel gevaar was, dan is het einde zoek.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Vink heeft trouwens een seizoenskaartje bij onze "vrienden" uit Rotterdam gehad he

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Wacht maar tot in de finale van de beker, ajax wordt daar verslagen.
En zeg dan niet dat de beker je niks doet.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

lykathea schreef:
(quote)

Omdat niet elke handsbal een handsbal is, wat de puristen dan ook willen beweren (Hup, oleguer ook geel en een penal voor Feyenoord, tja, hij beschermd dan wel z'n lichaam, maar kom op, een arm is een arm). - De Cler ging weg uit de 16, kreeg z'n hand inderdaad tegen de bal, wat niemand ook tegenspreekt, maar ik zie het heel simpel, de intentie is er niet om iemand er uit scoringspositie te brengen, noch er eigen gewin uit te halen, het was niks meer dan een ongelukkige combinatie waardoor meneer de bal raakt met de hand.

Als je daar al een penalty voor wil geven, terwijl er géén enkel gevaar was, dan is het einde zoek.

Je ziet ze voor veel en veel minder gegeven worden.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het gaat erom dat dit nu al het 3e jaar op rij is dat Ajax genept wordt in Rotterdam met penalty's.

(afbeelding)

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Tomasson speelde de bal te ver voor zich uit en liet zich inderdaad veel te makkelijk vallen. Wat Suarez trouwens ook deed, bij het minste contact duikelde hij al. En die handsbal vond ik ook geen penal, onopzettelijk en buiten scoringspositie.
Voor de rest aan allebei de kanten kansen met een spannend slot, en Feyenoord meer grip op de wedstrijd eerste helft. Vooral de linkerachterhoede van Ajax werd weggespeeld.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

lykathea schreef:

(quote)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stoerrrrr....

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

rep_robert schreef:

Je ziet ze voor veel en veel minder gegeven worden.

Oh, ik beweer juis: voor veel en veel erger worden ze vaak ook niet gegeven

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

13woutie13 schreef:
Wacht maar tot in de finale van de beker, ajax wordt daar verslagen.
En zeg dan niet dat de beker je niks doet.

Zei ik al aan het begin van het beker seizoen, de beker is de meest nietszeggende prijs die er te behalen valt. Het is gewoon genant wanneer een top 3 club een huldiging heeft voor het winnen van de beker.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Hoezo?

Als Feyenoord tegen Ajax in de finale staat, verwacht ik dat beide ploegen alles uit de kast halen om te winnen. Al is het alleen voor de supporters die een mooie wedstrijd willen zien

Menace2society

• 426 berichten
  • 0 stemmen

Tja,zelfs met de scheidsrechter aan hun kant kan Feyenoord niet winnen.

Zoals de laatste jaren weer thuis makkelijk gewonnen,uit gelijk door dwalingen van de scheids zoals altijd.

Vink is zoals altijd laf.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Vreselijk weer dat gejank op de scheids

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Na afloop van het duel tussen Ajax en Feyenoord bleef Pieter Vink een eerlijk man. De arbiter gaf toe dat hij een penaltysituatie rondom Luis Suarez verkeerd beoordeeld heeft tijdens de wedstrijd.

In het eerste bedrijf van de wedstrijd was het duidelijk te zien dat Stefan de Vrij Luis Suarez duidelijk haakte. Deze actie had Pieter Vink echter niet waargenomen, en besloot hierdoor om geen strafschop toe te kennen aan Ajax. Maar na afloop van de wedstrijd bekeek hij de situatie nog eens, en moest toegeven dat het een zuivere penalty was.

"Na het zien van de beelden is het duidelijk dat er contact was, iets wat ik niet zag in de wedstrijd. Hier had ik een strafschop voor moeten geven", aldus de arbiter van het duel tegenover de camera's van Eredivisie Live

Het verleden van Suarez zou volgens Vink geen invloed hebben gehad op zijn beslissing. "Nee, absoluut niet. Ik denk dat je elke wedstrijd scherp moet zijn op alle situaties en niet specifiek op één speler. Dit was gewoon een menselijk fout, helaas."

De speler in kwestie kon het besluit niet echt geloven. "Ik maakte geen schwalbe, moet je toch eens zien. Ik word duidelijk gehaakt. Maar Suarez blijft Suarez blijkbaar bij de scheidsrechters", aldus de aanvaller na afloop van het duel.

Tekst: Voetbalcentraal

Tegenover radio Rijnmond verklaarde Vink het volgende: "Ach, bij ajax hebben ze altijd wat te zeuren. Heb ze dit jaar 3x gefloten en ze hebben 1 punt gehaald."

Heeft iemand het schuingedrukte gedeelte gehoord toevallig?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Zei ik al aan het begin van het beker seizoen, de beker is de meest nietszeggende prijs die er te behalen valt. Het is gewoon genant wanneer een top 3 club een huldiging heeft voor het winnen van de beker.

Wel als je die huldiging ergens op een afgelegen parkeerterrein organiseerd.

Maar je kan het ook goed doen:

(afbeelding)

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Bottleneck schreef:

Vreselijk weer dat gejank op de scheids

De clinex is nu alweer op.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Tekst: Voetbalcentraal

Tegenover radio Rijnmond verklaarde Vink het volgende: "Ach, bij ajax hebben ze altijd wat te zeuren. Heb ze dit jaar 3x gefloten en ze hebben 1 punt gehaald."

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

13woutie13 schreef:

Hoezo?

Als Feyenoord tegen Ajax in de finale staat, verwacht ik dat beide ploegen alles uit de kast halen om te winnen. Al is het alleen voor de supporters die een mooie wedstrijd willen zien

Omdat 9 van de 10 beker overwinningen te simpel voor woorden zijn.

Ajax haalt dit jaar notabene de finale door achtereenvolgens AGOVV - Dordrecht - WHC - NEC - Eagles uit te schakelen. Dat is toch geen feest waard?

Wat heeft Feyenoord eraan als het de beker wint? Wanneer het daarnaast ook weer gewoon vierde wordt in de competitie?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zie afbeelding boven....

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Omdat 9 van de 10 beker overwinningen te simpel voor woorden zijn.

Ajax haalt dit jaar notabene de finale door achtereenvolgens AGOVV - Dordrecht - WHC - NEC - Eagles. Dat is toch geen feest waard?

Wat heeft Feyenoord eraan als het de beker wint? Wanneer het daarnaast ook weer gewoon vierde wordt in de competitie?

Een goed gevoel, een winnaarsmentaliteit.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Kai schreef:

Een prijs en een feest voor pak 'em beet 130.000 man, genoeg reden.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Ik vind het niet genant om met de beker op de Coolsingel te staan als je achtereenvolgens AZ, PSV, Twente en Ajax verslaat. Hoewel Feyenoord nog maar op de helft is. Dit zou zeer zeker een mooie bekerwinst zijn. Maar nu lopen te ver op de feiten vooruit.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het gaat erom dat dit nu al het 3e jaar op rij is dat Ajax genept wordt in Rotterdam met penalty's.

2 jaar terug schwalbe Mols. Vorig jaar idem en een zuivere pingel ontnomen bij Suarez. En dit jaar opnieuw 2x.

Dat gezeur op de scheids telkens. Het gaat om het voetbal en ik weet nog wel dat Feyenoord Ajax 2 seizoenen geleden bij vlagen weg speelde. [spoiler Vandaag was het gelijkwaardig. Kon beide kanten op. De 1e helft wordt vaak snel vergeten, want Feyenoord domineerde de eerste 25 minuten, tot het doelpunt uit de lucht kwam vallen (fout Landzaat + Bahia).

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Feyenoord heeft toevallig (wanneer ze de beker winnen) wel een heel mooi lijstje inderdaad.

Maar dan nog, dan heb je gewonnen, wordt je vierde in de competitie en speel je volgend jaar weer in een poule met, de nummer 2 van Cyprus, de nummer 3 van Wit-Rusland en de kampioen van Moldavië. Wat een feest, wat een feest.

Ik kan wel 100 betere redenen verzinnen voor een feestje op de Coolsingel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik snap niet dat zowel van Ajax als Feyenoord-kant er niet vooral teleurstelling is dat je kan inlopen op PSV en dat beiden niet hebt gedaan. Dit is gewoon een verlies voor zowel Feyenoord als Ajax. PSV laat niet elke week meer punten liggen zoals vandaag. Echt zonde.
Het lijkt er ook vaak op dat als PSV verliest of gelijk speelt Ajax ook altijd verliest of gelijk speelt. Ja en als je dan de onderlinge duels tegen PSV bijna altijd verliest kun je wel zien waar bijna elk jaar ongeveer dat gat van 9 punten vandaan komt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Beker winst staat voor mij compleet los van het halen van Europa league voetbal, dat behoor je gewoon in de competitie af te dwingen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:
Ik snap niet dat zowel van Ajax als Feyenoord-kant er niet vooral teleurstelling is dat je kan inlopen op PSV en dat beiden niet hebt gedaan. Dit is gewoon een verlies voor zowel Feyenoord als Ajax. PSV laat niet elke week meer punten liggen zoals vandaag. Echt zonde.
Het lijkt er ook vaak op dat als PSV verliest of gelijk speelt Ajax ook altijd verliest of gelijk speelt. Ja en als je dan de onderlinge duels tegen PSV bijna altijd verliest kun je wel zien waar bijna elk jaar ongeveer dat gat van 9 punten vandaan komt.

Bij Feyenoord zijn we zo reeel dat de top 2 al lang uit zicht is (3e of 4e worden is prima voor dit seizoen). Misschien dat een van die twee clubs nog inzakt, maar zeker niet allebei..

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Kai schreef:

Ik kan wel 100 betere redenen verzinnen voor een feestje op de Coolsingel

Alleen liggen die nu buiten bereik. De beker is eigenlijk de enige reële optie en dan moet je er vol voor gaan, boeiend dat het dan geen Europese navolging heeft.

Wat ik me trouwens afvraag; zijn de Eagles nu al niet bij voorbaat zeker van Europees voetbal met Feyenoord, Twente en Ajax nog in de race? Of moeten ze dan perse de finale halen om waarschijnlijk als verliezend finalist af te sluiten?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Was toch 2 seizoenen terug dat PSV ook zo'n gat had, maar dat het nog oerspannend werd? Ik vind dat je nooit moet opgeven zolang er nog genoeg wedstrijden zijn om de koploper te laten zweten. Dat is geen dromen toch?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Alleen liggen die nu buiten bereik. De beker is eigenlijk de enige reële optie en dan moet je er vol voor gaan, boeiend dat het dan geen Europese navolging heeft.

Wat ik me trouwens afvraag; zijn de Eagles nu al niet bij voorbaat zeker van Europees voetbal met Feyenoord, Twente en Ajax nog in de race? Of moeten ze dan perse de finale halen om waarschijnlijk als verliezend finalist af te sluiten?

Volgens mij moeten ze eerst de finale halen willen ze daar eventueel recht op hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.