• 16.042 nieuwsartikelen
  • 179.158 films
  • 12.282 series
  • 34.117 seizoenen
  • 649.608 acteurs
  • 199.330 gebruikers
  • 9.394.266 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:
Feyenoord was wel aardig, maar tot aan de 16 meter. Feyenoord heeft welgeteld 2 kansen voetballend weten te creëren, die van Makaay en die voorzet die van de lijn werd weggekopt. Vond Feyenoord in aanvallend opzicht bijzonder zwak. Tomasson is de grootste teringlijer die er op deze aardbol rondloopt. Die heeft werkelijkwaar de hele wedstrijd niets anders lopen doen dan duikelen, verder geen pepernoot geraakt. Enige goede aanvallende speler bij Feyenoord was Wijnaldum, die hield nog wel is spelers bezig. Maar een Cissé en een Landzaat waren compleet onzichtbaar.

Daarintegen heeft Ajax veel meer kansen weten te creëren en was het duidelijk aan de betere hand in de tweede helft. Vooral de laatste paar minuten stond Feyenoord zwaar onder druk en komen ze zeer gelukkig weg met Vink(die een scc bij Feyenoord heeft gehad). Die MOEST namelijk 2 ballen op de stip leggen, Suarez één keer onderuit geschoffeld en De Cler die met zijn hand naar de bal ging. Vink stond er met zn neus bovenop, vond hem sowieso niet erg sterk vandaag. Mede alle duikelingen van Tomasson die werden bestraft waren te lachwekkend voor woorden.

Denk dat elke Ajacied wel baalt van de 1-1, het was onnodig en we hadden hier meer moeten scoren, vooral Suarez had weer een paar intikkers gemist

grappig toch dat jij en ajax&litmanen - en misschien meer ajacieden - beweren dat ajax aan de winnende hand was. Feyenoord had de grootste kansen, ajax had meer mogelijkheden/kansen dan Feyenoord. Ik denk dat beide ploegen gelijkwaardig waren over het geheel gezien (eerste 20 minuten vond ik Feyenoord sterker, laatste 20 minuten ajax). Toch ben ik het eens met VI: als er al een club tevreden moet zijn met de uitslag, dan is het ajax. Maar beide teams hebben niets aan een gelijkspel. De nummer 1 t/m 4 lijkt me bekend, alleen de volgorde kan veranderen (plek 1+2: Twenten & PSV, plek 3+4: ajax en Feyenoord).

Jol spreekt over dat het vervelend is om op zo'n manier een doelpunt tegen te krijgen, maar vergeet dat Feyenoord ook knullig in de fout ging bij de 0-1.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Naast die hele domme schwalbe was Tomasson gewoon uitermate slim bezig. Gezichtje naar eigen doel, schop op de benen, en gaan liggen; tja, dat zijn nou eenmaal overtredingen. Zoiets heet vernuft.

Pantelic, dat was iemand waar ik me groen en geel aan ergerde, bleef maar janken en jammeren.

En over die handsbal... tja, het zal wel een Feyenoord - Ajax dingetje zijn, dus laat ik het maar aan de "neutrale" toeschouwer, als die uberhaupt bestaat, om te beslissen of het nou een "duidelijke" penalty was of niet. In mijn optiek mag je dan ook bij elke hoekschop een paar gele kaarten en strafschoppen geven voor trekken en duwen. Mja, want hands is hands

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Denk dat je de samenvatting dan nog maar is even moet kijken zometeen. In de 2e helft komt Feyenoord een flink aantal keer heel goed weg, i.c.m. de niet gegeven penalties baal ik eigenlijk als een stekker. De manier waarop de tegengoal valt, dat van Ajax was tenminste een mooi voetballende goal. Er had gewoon veel meer in gezeten.
Een gelijkspel schiet Ajax nergens mee op, Feyenoord overigens ook vrij weinig.
Dus dat streept elkaar uiteindelijk weg.

Maar zo interpreteert iedereen natuurlijk op zijn eigen manier een wedstrijd, de goals hadden in ieder geval wel aan beide kanten kunnen vallen. Vond het best een vermakelijke wedstrijd, een wedstrijd hoeft niet altijd "goed" te zijn om te vermaken, vooral de spanning was heerlijk. Al blijft het een eeuwige zonde een stadion zonder uitvak, neemt iets van de charmes weg van een stadion bezoeken.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

lykathea schreef:
Naast die hele domme schwalbe was Tomasson gewoon uitermate slim bezig. Gezichtje naar eigen doel, schop op de benen, en gaan liggen; tja, dat zijn nou eenmaal overtredingen. Zoiets heet vernuft.

Pantelic, dat was iemand waar ik me groen en geel aan ergerde, bleef maar janken en jammeren.

En over die handsbal... tja, het zal wel een Feyenoord - Ajax dingetje zijn, dus laat ik het maar aan de "neutrale" toeschouwer, als die uberhaupt bestaat, om te beslissen of het nou een "duidelijke" penalty was of niet. In mijn optiek mag je dan ook bij elke hoekschop een paar gele kaarten en strafschoppen geven voor trekken en duwen. Mja, want hands is hands

Het zit jou wel heel erg diep met die handsbal he? Laat ik jou uit je droomwereld helpen, het was gewoon 100% hands, de Cler ging met zijn arm naar de bal. Geen discussie over mogelijk, finito!

En over Tomasson, tuurlijk was het slim dat hij overal aan het duikelen was, hij kreeg de scheids ook wel vaak mee, behalve bij die belachelijke schwalbe of course. Alleen als dat nou niet ten koste zou gaan van zijn overige spelmomenten zou het niet erg zijn. Dit ging het dus wel, heb Tomasson op het vallen na werkelijkwaar geen 1 moment gevaarlijk gezien in de wedstrijd. Overigens Makaay ook totaal niet gezien in dat half uur, behalve dat schot op Stekelenburgs voet

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:
(quote)

grappig toch dat jij en ajax&litmanen - en misschien meer ajacieden - beweren dat ajax aan de winnende hand was. Feyenoord had de grootste kansen, ajax had meer mogelijkheden/kansen dan Feyenoord. Ik denk dat beide ploegen gelijkwaardig waren over het geheel gezien (eerste 20 minuten vond ik Feyenoord sterker, laatste 20 minuten ajax). Toch ben ik het eens met VI: als er al een club tevreden moet zijn met de uitslag, dan is het ajax. Maar beide teams hebben niets aan een gelijkspel. De nummer 1 t/m 4 lijkt me bekend, alleen de volgorde kan veranderen (plek 1+2: Twenten & PSV, plek 3+4: ajax en Feyenoord).

Jol spreekt over dat het vervelend is om op zo'n manier een doelpunt tegen te krijgen, maar vergeet dat Feyenoord ook knullig in de fout ging bij de 0-1.

Noem dan eens echte kansen (dus schoten en kopballen op of net naast de goal? Ik kom niet verder dan het schotje van Makaay dat door Oleguer nog tot een kleinere kans kon worden beperkt. Ajax had via Emanuelson, Rommedahl, Suarez en Pantelic toch de nodige kansen. En dan vergeet ik maar even de 2 penalty situaties.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Na afgelopen woensdag was het wel eindelijk fijn om te zien hoe Ajax minimaal 1 penalty door de neus geboord werd.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

De bal raakte misschien de hand van de Cler, maar daar kun je echt geen penal voor geven. En ik kon ook niet goed zien of het nu buiten of binnen de 16 was. Maar aan jullie commentaar te zien, zal het er wel binnen zijn geweest.

En laten we niet vergeten dat Enoh zijn 2e gele kaart had moeten krijgen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:
Na afgelopen woensdag was het wel eindelijk fijn om te zien hoe Ajax minimaal 1 penalty door de neus geboord werd.

Heeft vrij weinig met Ajax of geen Ajax te maken, het niveau v.d. scheidsrechters is gewoon niet al te best in Nederland. Elke club wordt gewoon vaak genaaid door de scheids, of het nou Ajax of NEC is....

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De bal raakte misschien de hand van de Cler, maar daar kun je echt geen penal voor geven. En ik kon ook niet goed zien of het nu buiten of binnen de 16 was. Maar aan jullie commentaar te zien, zal het er wel binnen zijn geweest.

Wanneer had Enoh geel moeten krijgen dan? Die 1e gele kaart was al lachwekkend... Die van de Cler was overigens ongeveer 1,5 meter binnen het strafschop gebied, bal ging niet eens heel hard. Was gewoon een heel dom moment van hem, hij ging overduidelijk met zn hand naar de bal.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:
(quote)

Noem dan eens echte kansen (dus schoten en kopballen op of net naast de goal? Ik kom niet verder dan het schotje van Makaay dat door Oleguer nog tot een kleinere kans kon worden beperkt. Ajax had via Emanuelson, Rommedahl, Suarez en Pantelic toch de nodige kansen. En dan vergeet ik maar even de 2 penalty situaties.

Tomasson had gewoon moeten scoren toen hij ging liggen. Ik begrijp ook niets van zijn actie. En er was nog zo'n moment dat hij een bal kreeg voor het doel. In het begin kreeg Feyenoord een aardige kans en voor de rest nog wat mogelijkheden. ajax was zo nu en dan best gevaarlijk rondom de 16, maar die ballen van Suarez waren nog best moeilijk.

Feyenoord had meer balbezit, ajax counterde gevaarlijk. Soms druk van Feyenoord, soms druk van ajax, een typisch gevalletje gelijkspel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hoe kom je toch bij die laatste zin? Hij kreeg geel (terecht) en daarna hield hij zich heel aardig in. Al snap ik Jol niet dat hij Gabri zo opzichtig nu overslaat. Hij had ook Gabri erin kunnen zetten en Enoh kunnen wisselen.

En de actie van de Cler leek toch wel op een pingel. Maar sowieso De Vrij tegen Suarez. Schandalig dat Vink die niet ziet.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

rep_robert schreef:
(quote)

Het zit jou wel heel erg diep met die handsbal he? Laat ik jou uit je droomwereld helpen, het was gewoon 100% hands, de Cler ging met zijn arm naar de bal. Geen discussie over mogelijk, finito!

Wie benoemen hier nou steeds "2" penalty situaties; de ajacieden. Het blijft maar terugkomen, dus reageer ik daarop, en daarom zit het mij zo diep? Het enige wat mij stoort is de pertinente onzinnige houding van het jankende volk, het gevoel dat jullie wat ontslipt is; zeer begrijpelijk, we hebben allen een roze bril op. Maar laat mij daar dan ook lekker op reageren, ja? Finito.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:
(quote)

Wanneer had Enoh geel moeten krijgen dan? Die 1e gele kaart was al lachwekkend... Die van de Cler was overigens ongeveer 1,5 meter binnen het strafschop gebied, bal ging niet eens heel hard. Was gewoon een heel dom moment van hem, hij ging overduidelijk met zn hand naar de bal.

Ik moet het terugzien. Enoh tackelde van achteren. Maar goed, ik heb eigenlijk geen zin om het over de scheids te hebben. Dat deed ik ook niet toen Feyenoord in de Arena werd genaaid.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Tomasson had gewoon moeten scoren toen hij ging liggen. Ik begrijp ook niets van zijn actie. En er was nog zo'n moment dat hij een bal kreeg voor het doel. In het begin kreeg Feyenoord een aardige kans en voor de rest nog wat mogelijkheden. ajax was zo nu en dan best gevaarlijk rondom de 16, maar die ballen van Suarez waren nog best moeilijk.

Feyenoord had meer balbezit, ajax counterde gevaarlijk. Soms druk van Feyenoord, soms druk van ajax, een typisch gevalletje gelijkspel.

Typ je nu echt expres de naam van Ajax zonder hoofdletter?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

lykathea schreef:
(quote)

Wie benoemen hier nou steeds "2" penalty situaties; de ajacieden. Het blijft maar terugkomen, dus reageer ik daarop, en daarom zit het mij zo diep? Het enige wat mij stoort is de pertinente onzinnige houding van het jankende volk, het gevoel dat jullie wat ontslipt is; zeer begrijpelijk, we hebben allen een roze bril op. Maar laat mij daar dan ook lekker op reageren, ja? Finito.

Als je niet tegen discussie kan, ga dan wat anders doen. Dit soort overhitte, gefrustreerde gebrul van je slaat nergens op. Je kan het ook wat normaler brengen. Doet iedereen nu in dit topic.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ik kan me eigenlijk alleen een goed schot van Bahia in de beginfase herinneren. Tomasson zag al dat Steek er goed bij zat, dus dacht hij maar: " ik ga even een hele slechte schwalbe uitvoeren"

Die kansen van Suarez waren best groot hoor, jammer dat hij keihard overschoot en te gehaast in het zijnet schoot.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Als je niet tegen discussie kan, ga dan wat anders doen. Dit soort overhitte, gefrustreerde gebrul van je slaat nergens op. Je kan het ook wat normaler brengen. Doet iedereen nu in dit topic.

Hij klinkt ook wel erg gefrustreerd inderdaad, niet eens zin om met hem te discussiëren eigenlijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Klopt, ik vergeet het moment met Bahia. Al was dat niet een kans die ongelooflijk dichtbij was.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:
Ik kan me eigenlijk alleen een goed schot van Bahia in de beginfase herinneren. Tomasson zag al dat Steek er goed bij zat, dus dacht hij maar: " ik ga even een hele slechte schwalbe uitvoeren"

Die kansen van Suarez waren best groot hoor, jammer dat hij keihard overschoot en te gehaast in het zijnet schoot.

In het stadion leek dat wel mee te vallen. Ik moet het allemaal nog terugzien. Die bal over bijvoorbeeld leek me vrij moeilijk. En ik zat schuin achter het doel waar de actie van Tomasson/Stekelenburg zich afspeelde en het leek er zeer op dat Tomasson had kunnen scoren als hij zich niet zo zielig zo laten vallen.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

The Oceanic Six schreef:
(quote)

Kunnen we weer niet tegen wat gif? Het is een non-discussie, er was amper gevaar, maar De Cler raakt de bal met z'n hand, gut oh gut, een penalty ontnomen! Dat is dus kinderachtig gezever. En dat ga ik dus echt niet afdoen als een gewone discussie, of jij dat nou wil of niet

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

lykathea schreef:
(quote)

Kunnen we weer niet tegen wat gif? Het is een non-discussie, er was amper gevaar, maar De Cler raakt de bal met z'n hand, gut oh gut, een penalty ontnomen! Dat is dus kinderachtig gezever. En dat ga ik dus echt niet afdoen als een gewone discussie, of jij dat nou wil of niet

Gelukkig kreeg Feyenoord niet zo'n lucky moment mee in de wedstrijd tegen Twente thuis. Beetje hypocriet

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik had ook wel een strafschop gewild.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Jol begint ook steeds meer een karikatuur van zichzelf te worden.

Vanavond gewoon de trainer van mijn club, RVVH - jaja!- bij Studsio Voetbal. Wie had dat ooit kunnen denken. Jan Everse.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

lykathea schreef:
(quote)

De termen die je gebruikt vind ik gewoon onnodig aangezien de sfeer hier prima is na de wedstrijd.
En hoe wil je anders uitleggen dat een bal die tegen de hand van De Cler aanvliegt in de 16 geen penalty is?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:
(quote)

Gelukkig kreeg Feyenoord niet zo'n lucky moment mee in de wedstrijd tegen Twente thuis. Beetje hypocriet

Moet je nu zo diep graven - Feyenoord-Twente, in het begin van de competitie nota bene. Het gaat om deze wedstrijd. Bij die bal van de Cler was Feyenoord al bezig met een counter. Naar mijn idee totaal geen penal. Die van Suarez en de Vrij moet ik terugzien, maar dat was wel een penal, volgens mij.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hypocriet van wie? Van mij? Ga je dat nou menen? Hoor je mij ook maar één keer zeggen dat Suarez geen penal had moeten krijgen? Maar omdat Feyenoord een keer een gelukje mee had in Twente, volgens jouw, mag ik hier niet praten over het geklaag van de ajacieden? Say what?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het gaat erom dat dit nu al het 3e jaar op rij is dat Ajax genept wordt in Rotterdam met penalty's.

2 jaar terug schwalbe Mols. Vorig jaar idem en een zuivere pingel ontnomen bij Suarez. En dit jaar opnieuw 2x.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, zo werden wij genept in de Arena, Suarez had daar met rood eraf gemoeten. Vond zelf dat hij wat vaker geel had kunnen trekken voor Ajax, Die nummer 21 (meen ik) had volgens mij gewoon een 2e geel moeten krijgen, maar die Vink luisterde gewoon slecht naar mij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.