• 16.042 nieuwsartikelen
  • 179.158 films
  • 12.282 series
  • 34.117 seizoenen
  • 649.608 acteurs
  • 199.329 gebruikers
  • 9.394.213 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Binnen de normen? Een overtreding is dus buiten de normen, jochie. Maar felheid is goed, en nergens benoem ik dat ik het erg vind, maar dan moet je, nogmaals, niet gaan jammeren (als in, suggestief lopen klagen, wat je ook dat) over een bal die licht de hand aanraakt van De Cler.

"Een zuivere penalty" ga ik in elk geval geen analist ooit horen zeggen over die bal op de hand van De Cler, anders mag meneer gelijk weer van de buis. Ridicuul gezever.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Is deze oproep aan ieders aandacht ontsnapt?

Free hugs.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ach het blijft natuurlijk DE klassieker he.

Dan mogen de emoties zo net na de wedstrijd best wel eventjes oplopen.

Als je daarna maar weer even rustig tot 10 telt en de wedstrijd op je gemakkie nog eens gaat analyseren. Dan ziet alles er vaak toch net wat genuanceerder uit.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Jammer dat Luis die pengel niet kreeg. Met 0-2 is het uitspelen en wegwezen. Tomasson heeft zich trouwens tot nieuwe duikelkoning van Nederland gekroond.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

lykathea schreef:
Binnen de normen? Een overtreding is dus buiten de normen, jochie.
Schaf contactsporten dan maar af

Maar felheid is goed, en nergens benoem ik dat ik het erg vind, maar dan moet je, nogmaals, niet gaan jammeren (als in, suggestief lopen klagen, wat je ook dat) over een bal die licht de hand aanraakt van De Cler.
Hands is hands. Die van Vlaar is de uitzondering, het veranderde het spelverloop niet. In een volle 16 ( waar de bal niet naar de hand gaat ? ) is het een ander verhaal.

"Een zuivere penalty" ga ik in elk geval geen analist ooit horen zeggen over die bal op de hand van De Cler, anders mag meneer gelijk weer van de buis. Ridicuul gezever.
Hij had er wel degelijk op gekund

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Kai schreef:
Bizar slechte wedstrijd, en een onnodig gelijkspel.

Inderdaad, Feyenoord had misschien meer verdiend. Maar al met al wel een terechte uitslag.

Tomasson had moeten scoren ipv zichzelf te laten vallen in het strafschopgebied. Grote kans voor Makaay ook. De ene keer druk van Feyenoord, de andere keer van ajax. Ajax was hier en daar gevaarlijk voor de goal, en de grootste kansen waren voor Feyenoord. Toch had Feyenoord hier meer uit moeten slepen, met het thuisvoordeel.

Aan 1 punt heeft Feyenoord niet zoveel, net als ajax.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Materny schreef:
Schaf contactsporten dan maar af

Quote jij is effe normaal joh, als ik zeg dat ik een overtreding niét erg vind, moet je het wel in de context houden.

Hands is hands. Die van Vlaar is de uitzondering, het veranderde het spelverloop niet. In een volle 16 ( waar de bal niet naar de hand gaat ? ) is het een ander verhaal.

Hands is hands... oh maar(!) toch zijn er uitzondering. Ja, uiteraard

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Materny schreef:
Ach, heeft al dat anti-Ajax volk hier ook weer wat om over te lachen. Feit blijft dat Feyenoord nog steeds niet het niveau van Ajax kan behalen,en dat zal nog lange tijd zo blijven.

Naar welke wedstrijd heb jij gekeken? Feyenoord was minstens gelijkwaardig aan ajax. De 2e helft waren beide teams slordig.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Materny schreef:
(quote)

Ach gut, was Ajax te fel voor de jongetjes uit Rotterdam ? Het was een keurige wedstrijd zonder dat er daadwerkelijk iemand over de schreef ging. Dat Ajax wat agressiever speelde (binnen de normen) dan Feyenoord is niks mis mee.

En als je een uitgesproken mening ( waar jammer ik ? ) waar menig analyticus het over eens is afdoet als ridicuul, dan is de gehele persoon Lykathea in mijn ogen ridicuul.

Hoe kom je erbij dat ajax agressiever was? Ik vond dat Feyenoord er meer strijd in gooide, waardoor Feyenoord vaak wat ruimte kreeg om goede aanvallen te produceren, helaas lukte dat amper. Ik vond dat Feyenoord ajax vaak aftroefde op strijd. Daarnaast bleeft ajax redelijk gevaarlijk voor het strafschopgebied van Feyenoord. Ik kan ook wel leven met de 1-1. Terechte uitslag, lijkt me. Triest ook om te zeuren over die zogenaamde handsbal van de Cler.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Zo ook weer terug. Best saai zonder uitsupporters, maar een Kuip met 50.000 Feyenoordsupporters is ook wel wat.

Heb er uiteindelijk een leeg gevoel bij, niet blij, niet teleurgesteld.
In ieder geval geen moment onder de indruk geweest van het spel van Ajax. Alleen wat is Suarez snel op de eerste meters.. En Wijnaldum was goed op dreef.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:
Ach, heeft al dat anti-Ajax volk hier ook weer wat om over te lachen. Feit blijft dat Feyenoord nog steeds niet het niveau van Ajax kan behalen,en dat zal nog lange tijd zo blijven.

Ik vond Feyenoord minstens gelijkwaardig vandaag....

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Een wedstrijd Feyenoord-Ajax staat altijd op zich. Geen mens die zeker weet wat de uitslag wordt.

Cupido

• 524 berichten
  • 1914 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

2-3 in het voordeel van Nadal. De laatste 2 wedstrijden waren wel voor Soderling.

Even gekeken:

Nadal - Djokovic 14-7

Nadal - Murray 7-2

Nadal - Del Potro 4-3

Ik zou verder niet weten wie eventuele angstgegners voor Nadal zijn?

Nalbandian, Davydenko en Cilic nu ook, om maar even een paar te noemen. Maar het is zinloos om head-to-head als graadmeter te gebruiken. Het gaat er om wanneer je er staat in de allergrootste toernooien en Federer heeft er tot dusver 16 maal gestaan (vandaag dus weer, op zeer overtuigende wijze!) Nadal domineert Federer in de onderlingen ontmoetingen, maar Federer domineert de rest van het veld veel meer dan Nadal tot nu toe gedaan heeft.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hele mooie en hele spannende klassieker gezien. Voetballend niet super, maar het was heel boeiend. Ajax laat na te winnen, maar Feyenoord had zeker ook goede kansen. Maar toch...na de 1-1 had Ajax het af moeten maken. Jammer dat Vink de overtredingen van De Vrij en De Cler niet floot. Was 2x een zuivere penalty. Maarja, kan gebeuren...
Oleguer speelde trouwens enorm sterk. Opvallend. Suarez is zijn scherpte al een hele tijd kwijt. Heel raar. Feyenoord had in Gio en Wijnaldum 2 goede spelers. Wel stom hoe die 1-1 uiteindelijk valt. Urby was weer eens dom. Maargoed, titelkansen zijn toch weg. Al speelt PSV nu wel 0-0...

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Vond dat ajax niet veel kansen had na de 0-1.

excuses, snap niet waarom ik geen spoilers gebruikte, zal wel door de spanning van vanmiddag komen. Was namelijk wel een spannende wedstrijd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Je moet spoileren. Dat weet je ondertussen toch wel?

En Ajax had genoeg kansen na de 0-1. Oa een goed schot van Urby na een corner en Suarez die enkele momenten verklootte.

Maar helaas...

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

PSV laat twee dure punten liggen in Arnhem. Desondanks verwacht ik dat genoemde club uit Eindhoven kampioen gaat worden, zoals ik reeds vóór aanvang van dit seizoen heb aangegeven.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:
(quote)

Ik vond Feyenoord minstens gelijkwaardig vandaag....

Ik spreek over het algemene vertoon. Onder Been gaat het nu een stuk beter, maar met het voetbal wat ze vertonen en de wisselvalligheid die ze bezitten zijn ze nog lang geen titelkandidaat ( in vergelijking met Ajax ) .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zijn beide niet echt titelkandidaat dit jaar. Ben benieuwd wie de beker pakt....

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:
(quote)

Ik spreek over het algemene vertoon. Onder Been gaat het nu een stuk beter, maar met het voetbal wat ze vertonen en de wisselvalligheid die ze bezitten zijn ze nog lang geen titelkandidaat ( in vergelijking met Ajax ) .
Ajax wel dan? Ook totaal niet lijkt me.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Over de twee ploegen die dat wel zijn wordt hier volledig ten onrechte nauwelijks gesproken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

En terecht. Want die stellen niks voor

Op de dag van de Klassieker zijn alle andere duels en teams nikszeggend.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Feyenoord was wel aardig, maar tot aan de 16 meter. Feyenoord heeft welgeteld 2 kansen voetballend weten te creëren, die van Makaay en die voorzet die van de lijn werd weggekopt. Vond Feyenoord in aanvallend opzicht bijzonder zwak. Tomasson is de grootste teringlijer die er op deze aardbol rondloopt. Die heeft werkelijkwaar de hele wedstrijd niets anders lopen doen dan duikelen, verder geen pepernoot geraakt. Enige goede aanvallende speler bij Feyenoord was Wijnaldum, die hield nog wel is spelers bezig. Maar een Cissé en een Landzaat waren compleet onzichtbaar.

Daarintegen heeft Ajax veel meer kansen weten te creëren en was het duidelijk aan de betere hand in de tweede helft. Vooral de laatste paar minuten stond Feyenoord zwaar onder druk en komen ze zeer gelukkig weg met Vink(die een scc bij Feyenoord heeft gehad). Die MOEST namelijk 2 ballen op de stip leggen, Suarez één keer onderuit geschoffeld en De Cler die met zijn hand naar de bal ging. Vink stond er met zn neus bovenop, vond hem sowieso niet erg sterk vandaag. Mede alle duikelingen van Tomasson die werden bestraft waren te lachwekkend voor woorden.

Denk dat elke Ajacied wel baalt van de 1-1, het was onnodig en we hadden hier meer moeten scoren, vooral Suarez had weer een paar intikkers gemist

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Over de twee ploegen die dat wel zijn wordt hier volledig ten onrechte nauwelijks gesproken.

Ik zou zeggen: supporters laat je horen...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:
Feyenoord was wel aardig, maar tot aan de 16 meter. Feyenoord heeft welgeteld 2 kansen voetballend weten te creëren, die van Makaay en die voorzet die van de lijn werd weggekopt. Vond Feyenoord in aanvallend opzicht bijzonder zwak. Tomasson is de grootste teringlijer die er op deze aardbol rondloopt. Die heeft werkelijkwaar de hele wedstrijd niets anders lopen doen dan duikelen
(

De Zeeuw had anders ook aardig last van evenwichtstornissen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

De Zeeuw had anders ook aardig last van evenwichtstornissen.

De Zeeuw werd goed gedekt. Kwam te weinig in het spel voor. Dat had Feyenoord weer goed bedacht. Pas later in de 2e helft vond ik de Zeeuw wat meer aanwezig.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Gelukkig had je Vink meezitten die nooit voor Ajax duikelingen floot. Dus dat scheelt

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Slechte wedstrijd was het vooral.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ik vond het vooral spannend.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Was gewoon een wedstrijd waar de ploeg die het eerst zou scoren, achter over kon leunen en op de counter kon gaan spelen. Helaas was dat Ajax, dat doelpunt viel eigenlijk uit het niets. Verder kan ik me redelijk vinden in de analyse van Re-robert. Van uit mijn positie dacht ik dat Feyenoord een hele grote kans miste in de 1e minuut, was die er in gegaan hadden we een hele andere pot gekregen. Grooste teleurstelling vind ik dat Feyenoord na de 1-1 die er voor mijn gevoel gewoon aan zat te komen, niet door kon drukken. Ben in ieder geval nooit bang geweest om tegen een nederlaag aan te lopen. Gelijk spel is gewoon een uitslag die klopt bij het spel beeld. feyenoord meer balbezit, Ajax iets gevaarlijker op de counter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.