• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.075 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.472 acteurs
  • 199.312 gebruikers
  • 9.392.536 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

@wavanbuuren

Dat lijkt me wel.

Dus het 24 uur achter elkaar de liefde bedrijven zou eigenlijk olympisch moeten zijn en het handboogschieten niet?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

otherfool schreef:

Een gezonde geest huist in een gezond lichaam.

Dat ook, maar je vergeet hoe belangrijk een mentale weerbaarheid is.

Dan doel ik op: niet met druk om kunnen gaan, onderschatting, overschatting, slechte instelling, niet tegen je verlies kunnen(met tegenslagen omgaan), je persoonlijke leven dat op z'n kop komt te staan(in de spotlight). Etc. etc.

Kan je wel een mooi afgetraind lichaam hebben, maar deze factoren zijn i.m.o. veel belangrijker.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

@kroonprins

Als je had geschreven 24 uur achter elkaar de liefde bedrijven zou eerder olympisch moeten zijn dan handboogschieten had ik wrs ja geantwoord. Het eerste vraagt tenminste nog iets van een inspanning.

Maar niet alles wat fysiek is, is natuurlijk sport. Feitelijk zijn er maar een stuk of 6 sporten (hardlopen, zwemmen, wielrennen, langlaufen, schaatsen en, vooruit, roeien) en een hele hoop (bedachte) spelletjes.

Ergens helemaal onderaan die spelletjeslijst komt mi darts, tussen tafelvoetbal en ballonvaren in, ergens bij vissen en midgetgolf.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik durf te wedden dat Federer een betere darter zou zijn dan Taylor als hij er net zoveel op getraind had.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

@andere gek:

Waarom wel wielrennen en langlaufen, maar geen schaatsen dan?

Of gewichtheffen?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dat ook, maar je vergeet hoe belangrijk een mentale weerbaarheid is.

Dan doel ik op: niet met druk om kunnen gaan, onderschatting, overschatting, slechte instelling, niet tegen je verlies kunnen(met tegenslagen omgaan), je persoonlijke leven dat op z'n kop komt te staan(in de spotlight). Etc. etc.

Kan je wel een mooi afgetraind lichaam hebben, maar deze factoren zijn i.m.o. veel belangrijker.

Je hebt wel gelijk hoor, talent kun je pas omzetten in prestaties als het koppie mee wil. Maar om bij de discussie te blijven, een mentaal ijzersterk persoon met een bierbuik kan imo geen sporter zijn.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

wavanbuuren schreef:

@andere gek:

Waarom wel wielrennen en langlaufen, maar geen schaatsen dan?

Of gewichtheffen?

Schaatsen staat er tussen.

En geen gewichtheffen, omdat de meest pure sport is zo snel mogelijk van A naar B te gaan, met zo min mogelijk hulpmiddelen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Sorry, even een vuiltje in mijn oog........

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Zavo schreef:

Ik durf te wedden dat Federer een betere darter zou zijn dan Taylor als hij er net zoveel op getraind had.

.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Kai schreef:

Sarpong op huurbasis naar NEC, ik ben zeer benieuwd.

Met optie tot koop. Ben nu al weer wat positiever...

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je hebt wel gelijk hoor, talent kun je pas omzetten in prestaties als het koppie mee wil. Maar om bij de discussie te blijven, een mentaal ijzersterk persoon met een bierbuik kan imo geen sporter zijn.

Volgens mij lopen er in Amerika genoeg stevige bierbuikjes rond in het American Football circuit.

Ik vind jou wel vrij banaal over sport denken, sport is veel meer dan wat jij aangeeft(dat er maar 6 sporten zijn waarbij je van punt a naar punt b moet).

Wie of wat is er om te bepalen of iets een sport is of niet? Er spelen zoveel factoren mee in alle sporten, in de 1 wat meer dan bij de ander, maar dat geeft jou niet het recht om bepaalde sporten geen sport te noemen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

(quote)

Met optie tot koop. Ben nu al weer wat positiever...

Echt waar? Dan is het boek Sarpong bij Ajax toch wel definitief gesloten. Vreemd hoe het kan gaan met een voormalig 'Nederlands grootste talent' (Piet de Visser).

Laatste jaar eigenlijk niet echt gezien, voorheen was hij onwaarschijnlijk goed.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Stond in de krant hier in elk geval.

-edit- hier bijvoorbeeld http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasenwaal/article6024400.ece

Ben daar wel blij mee. Huurlingen zijn kut. Had het echt enorm verrot gevonden als ze weer een speler gehuurd hadden, vooral omdat ze voor het seizoen al hadden aangekondigd dit niet meer te doen.

In het stadion zit daar ook niemand op te wachten.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kai schreef:

Laatste jaar eigenlijk niet echt gezien, voorheen was hij onwaarschijnlijk goed.

In de jeugd misschien, maar in het eerste heeft hij het nooit waargemaakt, vorig jaar stond hij een tijdje in de basis en dat was niet bepaald een succes.

Voor alle partijen het beste denk ik. Als hij het echt heel goed doet het komende half jaar zal Ajax 'm toch wel houden denk ik en anders kan hij verkocht worden, voor de meeste eredivisieclubs is hij wel een versterking denk ik.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik doel ook inderdaad op de jeugd Zavo, maar ik vind dat hij erg weinig kansen heeft gehad in het eerste, ik blijf dus sceptisch. Maar ik hoop dat men bij Ajax weet wat ze doen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Grappig, de 1e foto's van onze vorig jaar aangekomen Koreaan Suk staan op ajax.nl. Vanaf de 1e is hij officieel Ajacied.

Mocht hij nu slecht spelen, dan verwacht ik wel spandoeken met ''You Suk''

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

@kroonprins

Als je had geschreven 24 uur achter elkaar de liefde bedrijven zou eerder olympisch moeten zijn dan handboogschieten had ik wrs ja geantwoord. Het eerste vraagt tenminste nog iets van een inspanning.

Maar niet alles wat fysiek is, is natuurlijk sport. Feitelijk zijn er maar een stuk of 6 sporten (hardlopen, zwemmen, wielrennen, langlaufen, schaatsen en, vooruit, roeien) en een hele hoop (bedachte) spelletjes.

Ergens helemaal onderaan die spelletjeslijst komt mi darts, tussen tafelvoetbal en ballonvaren in, ergens bij vissen en midgetgolf.

Vind jij schaken en dammen wel een sport?

Ik vind darts toch wel aardig topsport hoor. Zowel geestelijk (de druk, het nadenken over het uitgooien) als het raken van het bord met een pijl in een vakje dat slechts een paar centimeters breed is.

Ja, een aantal darters zijn dik en drinken bier. Maar je doet net of toernooien als de Lakeside en het WK darts van de vorige weken kroegentoernooitjes zijn.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

@ otherfool

Vroeger waren de darters dikker en mochten gewoon bier drinken op het podium. Tegenwoordig zijn de meeste darters (van de PDC) vaak in de fitnesszalen te vinden, omdat darten erg vermoeiend is en veel kracht eist.

Al dat reizen en continue trainen, kost erg veel kracht. Phil Taylor stopte met drinken en startte een gezond leven en hij wint in 2 jaar tijd een miljoen pond en 50 toernooien. Nu hij nog beter is geworden, blijven de anderen wel ver achter.

Darten kan dan wel een 'kroegsport' zijn, maar dit spelletje kan gewoon erg spannend zijn. Snooker, pool, tafeltennis zijn ook gewone sporten

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vind darts toch wel aardig topsport hoor. Zowel geestelijk (de druk, het nadenken over het uitgooien) als het raken van het bord met een pijl in een vakje dat slechts een paar centimeters breed is.

Ik zou het toch gewoon een spelletje noemen. Of hooguit een kroegsport. Ik vind het helemaal niet zo gek om het in één adem te noemen met bv. midgetgolf, trouwens. Ik zal maar niet over 'ezeltje prik' beginnen.

Schaken, dammen, etc. reken ik zelf onder denksport, omdat je daar toch vooral je hoofd bij moet gebruiken (en het in theorie niet uitmaakt of je 50 of 150 kilo weegt).

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Volgens mij lopen er in Amerika genoeg stevige bierbuikjes rond in het American Football circuit.

Geen sport.

Ik vind jou wel vrij banaal over sport denken, sport is veel meer dan wat jij aangeeft(dat er maar 6 sporten zijn waarbij je van punt a naar punt b moet).

Wie of wat is er om te bepalen of iets een sport is of niet?

Nu ja, ik heb tenminste een definitie. Als jullie darten toelaten is er geen enkele reden om tafelvoetbal of gamen (las ik in een ander topic) niet toe te laten. Of sneltypen. Ganzenborden. Nee, Sport dient zo puur mogelijk te zijn; geen ingewikkelde regels aub, en wereldprestaties van mensen die er uitzien als topsporter.

Er spelen zoveel factoren mee in alle sporten, in de 1 wat meer dan bij de ander, maar dat geeft jou niet het recht om bepaalde sporten geen sport te noemen.

Ik heb daar mijn gedachten over, laat ik het zo zeggen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, een aantal darters zijn dik en drinken bier. Maar je doet net of toernooien als de Lakeside en het WK darts van de vorige weken kroegentoernooitjes zijn.

Het feit dat het in een kroeg wordt georganiseerd moet hierbij toch een stille hint zijn...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Forse kroeg dan met duizenden mensen erin....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Lakeside Leisure Complex - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Maar zeg eens; tafelvoetbal ook een sport? Gamen? Sneltypen? Eetwedstrijden?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wat is jouw definitie van sport?

Bij darts moet je zowel geestelijk als lichamelijk een inspanning leveren al is dat lichamelijke niet a la voetbal of tennis dat je continue in beweging bent. Maar nergens staat dat dat de enige definitie van bewegen is.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Wat een meesterlijk portret van Lance Armstrong weer. Oké volkomen kritiekloos en één groot egodocument maar ik vond het fantastisch

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat is jouw definitie van sport?

Die heb ik al gegeven; zo snel mogelijk van A naar B met zo weinig mogelijk hulpmiddelen.

Ik was benieuwd naar die van jou/jullie, en op welke gronden darts dan wel een sport zou zijn, en genoemde andere activiteiten niet. Dat gaat lastig worden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Alles waar je op kan trainen en een fysieke of mentale inspanning voor moet doen en in competitieverband kan spelen. En kom ik niet met een potje frikandellen eten ofzo. Gamen weet ik niet, twijfel ik over. Iets als midgetgolf is op zich een sport. Waarom zou dat geen sport zijn en normaal golf wel.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Alles waar je op kan trainen en een fysieke of mentale inspanning voor moet doen en in competitieverband kan spelen. En kom ik niet met een potje frikandellen eten ofzo.

Het spijt me zeer, maar een potje frikadellen (zonder n!) eten past perfect in die definitie... Heb ook wel eens een docu gezien over zo'n gast, benaderde het zeer serieus en trainde elke dag (om zijn maag te rekken).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nja, dat is geen sport, dat is gewoon kijken wie op dat moment de grootste maaginhoud heeft.

Maargoed, er bestaat geen waarheid rondom darts als echte sport.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar de volume van je maaginhoud is te trainen. Al is darts wel een sport, dat otherfool wat kromme definities heeft is allang bekend. Hij heeft ook niet voor niks zo'n username gekozen neem ik aan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.