• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.075 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.499 acteurs
  • 199.313 gebruikers
  • 9.392.531 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

L_T_B

• 266 berichten
  • 504 stemmen

Het blijft een onnozele, nooit eindigende discussie, maar laten we de Dikke (wel passend bij een sport als darts ) er eens bijpakken.

sport de; v(m) -en allerlei lichamelijke oefeningen en ontspanning waarbij vaardigheid, kracht en inzicht vereist worden: aan ~ doen

Dus darts is letterlijke genomen een sport (end of discussion!). Hoe je dat persoonlijk ziet is een ander verhaal. Voor mij zit het ook op hetzelfde niveau als flipperen o.i.d.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nja, dat is geen sport, dat is gewoon kijken wie op dat moment de grootste maaginhoud heeft.

Haha, ja en gewichtheffen is gewoon kijken wie op dat moment de meeste spieren heeft. Wielrennen is gewoon kijken wie op dat moment de meeste longinhoud heeft. Geef toe; frikadellen eten is trainbaar en fysiek en mentaal best zwaar en er worden competities in gehouden.

Maargoed, er bestaat geen waarheid rondom darts als echte sport.

Ligt aan je definitie. Die van mij klopt voor 6 sporten, jammer dan voor best zware dingen als turnen ofzo, maar het alternatief is het toelaten van darten, ballonvaren, frikadellen eten of tafelvoetbal.

L_T_B schreef:

sport de; v(m) -en allerlei lichamelijke oefeningen en ontspanning waarbij vaardigheid, kracht en inzicht vereist worden: aan ~ doen

Kijk, dat is dus veel en veel te breed van onze vrinden van Van Dale. Dan ben ik 's ochtends als ik m'n lenzen indoe al aan het sporten.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

L_T_B schreef:

Het blijft een onnozele, nooit eindigende discussie, maar laten we de Dikke (wel passend bij een sport als darts ) er eens bijpakken.

Dus darts is letterlijke genomen een sport (end of discussion!). Hoe je dat persoonlijk ziet is een ander verhaal. Voor mij zit het ook op hetzelfde niveau als flipperen o.i.d.

Nogal beperkte definitie (en tegelijk ook weer te breed), waarmee je darten net wel binnen de definitie laat vallen (hoewel, kracht?), en denksporten net weer niet.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Kijk, dat is dus veel en veel te breed van onze vrinden van Van Dale. Dan ben ik 's ochtends als ik m'n lenzen indoe al aan het sporten.

vernuftig werkje blijft dat idd.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3286 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Nogal beperkte definitie (en tegelijk ook weer te breed), waarmee je darten net wel binnen de definitie laat vallen (hoewel, kracht?), en denksporten net weer niet.

Denksport is dan ook een apart lemma .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Mensen toch jullie lullen teveel over randzaken en te weinig over de zaken die er echt toe doen. Het prachtige portert van Lace Armstrong eerder vanavond bijvoorbeeld.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Was zeer de moeite waard inderdaad. Naast Michael Jordan misschien wel de sporter waar ik het meeste respect voor heb.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Mensen toch jullie lullen teveel over randzaken en te weinig over de zaken die er echt toe doen. Het prachtige portert van Lace Armstrong eerder vanavond bijvoorbeeld.

Das wielrennen, das saai.

Maar terug naar het darten....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Is dat door Mart gemaakt?

Zo heel soms is het gebrek aan een tv vervelend... wachten dus op uitzendinggemist...

The Oceanic Six schreef:

Das wielrennen, das saai.

Misschien dat dit je even zoet kan houden als hier echte sport wordt besproken...

L_T_B

• 266 berichten
  • 504 stemmen

Naomi Watts schreef:

[...] dat otherfool wat kromme definities heeft is allang bekend. Hij heeft ook niet voor niks zo'n username gekozen neem ik aan.

In het land der blinden is éénoog koning...

Dat interview met LA wil ik ook nog wel eens bekijken. Aan de ene kant is het een enorme egoïstische eikel, maar andere kant zet hij zich ook weer enorm in voor de samenleving. Ik blijf het een fascinerende man vinden. En een gesprekje Smeets/Armstrong is sowieso meestal wel grappig en interessant.

Maar terug naar de spannende ontknoping van Chester City tegen Luton Town.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

otherfool schreef:

Is dat door Mart gemaakt?

Zo heel soms is het gebrek aan een tv vervelend... wachten dus op uitzendinggemist...

Yep Mart heeft het gemaakt. Het is dan ook weer volkomen kritiekloos maar het doet geen afbreuk aan de kwaliteit.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dat ga ik morgen zeker ff kijken dan. En dan natuurlijk de senkjoes tellen

Dat clippie van de trainende Armstrong uit '94 op de NOS site was alvast een aardige warm-up...

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Haha, ja en gewichtheffen is gewoon kijken wie op dat moment de meeste spieren heeft. Wielrennen is gewoon kijken wie op dat moment de meeste longinhoud heeft. Geef toe; frikadellen eten is trainbaar en fysiek en mentaal best zwaar en er worden competities in gehouden.

Sorry hoor, maar ik lees hier echt de grootste onzin van de afgelopen pagina's. Verlaag jezelf nou niet tot dit niveau. Als je zo gaat beginnen kunnen we pas echt lachen om jou "heilige 6 sporten".

Want dat is ook simpel van a naar b hollen. Als ik boodschappen doe ga ik ook van a naar b. Ook een sport. Als ik ga douchen sport ik ook, want ik ga van a naar b. Ik pak nu even een glas drinken, ik ga van a naar b, ook een sport.

Jij prefereert de meest saaie sporten die er zijn, dat is nog geen reden om andere sporten af te kraken.

Bij voetbal heb je tenminste een doel voor ogen, komt er techniek, tactiek, uithoudingsvermogen, inzicht enz. bij kijken. Dat is veel leuker dan als een kip zonder kop een 100 meter sprint te trekken.

Tennis, een tactische sport en tegelijkertijd een uitputtingsslag en zoveel diversiteit, je kan de bal hard slaan, plaatsen, lobben, smashen, je kan de tegenstander alle hoeken in sturen. Veel meer afwisseling en maakt het ook een echtere sport dan simpel van a naar b hollen.

etc. etc. etc. etc. Zo kan ik wel over een heleboel sporten doorgaan.

Allemaal veel uitgebreider dan simpel van a naar b rennen. Misschien zijn de dingen die jij opnoemt wel geen sport als we zo simpel en banaal sporten gaan afkraken.

Ligt aan je definitie. Die van mij klopt voor 6 sporten, jammer dan voor best zware dingen als turnen ofzo, maar het alternatief is het toelaten van darten, ballonvaren, frikadellen eten of tafelvoetbal.

Vraag me toch af waar de definitie van sport dan klopt in jou 6 sporten. 100 meter sprint heb je niet veel aan inzicht en vaardigheid. Gewoon domme brute kracht zo hard mogelijk vooruit rennen.

Jammer dat je zo tegen sport aan kijkt, er zijn zoveel mooie sporten op de tv te bewonderen en dan zo simpel erover denken.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

timbo_ schreef:

Yep Mart heeft het gemaakt. Het is dan ook weer volkomen kritiekloos maar het doet geen afbreuk aan de kwaliteit.

Ik heb het niet gezien, maar als het volkomen kritiekloos is (zoals te verwachten bij Smeets) dan doet dat wél af aan de (journalistieke) kwaliteit.

Ik ga het ook niet kijken want ik wordt een beetje moe van die eeuwige ophemeling van Armstrong door Smeets. We kennen die Armstrong nu wel. Waarom niet eens een portret van Contador maken? Hij is de nieuwe topper, maar we weten eigenlijk weinig van hem. Zou veel interessanter zijn om Contador eens wat beter te leren kennen.

Item rond Bolt was trouwens wel heel interessant afgelopen zondag.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Discussie maar met een half oog gevolgd, maar toch opvallend dat veel mensen niet doorhebben dat sport niet alleen atletisch, maar ook denksport en vaardigheden kan betreffen.

Is gewoon een kwestie van definitie.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

De ultieme sportmannen vind ik de tienkampers in atletiek. Ongelooflijk hoe zij zoveel disciplines (met aspecten zoals uithouding, kracht, snelheid en souplesse) kunnen beheersen, heel veelzijdig en getraind tot op het bot. Is ook veel breder dan alleen hardlopen (waar je trouwens ook inzicht en vaardigheid voor moet hebben).

Overigens geeft de cultuur/maatschappij vaak aan of iets een sport of een spelletje is (niet voor niets dat de sporten bij de Spelen uitgebreid kunnen worden.) Globaal genomen vind ik alles dat professioneel kan worden gedaan (binnen/buitenland), sport, ongeacht over welke vaardigheden je moet beschikken of dat het in teamverband of individueel is. Darts, dammen, voetbal, zeilen, whatever, allemaal sport die onder een bepaalde tak vallen.

Kun je natuurlijk altijd flauwe uitzonderingen bedenken (wanneer een sport een bepaalde status wel of niet krijgt van het commite), en pokeren en WK Games (maar dan nog, ook dat vereist talent, training en vaardigheden).

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Als ik boodschappen doe ga ik ook van a naar b.

Als je dat zo snel mogelijk doet ben je wmb idd aan het sporten.

Bij voetbal heb je tenminste een doel voor ogen, komt er techniek, tactiek, uithoudingsvermogen, inzicht enz. bij kijken. Dat is veel leuker dan als een kip zonder kop een 100 meter sprint te trekken.

Wie heeft het over leuker? Sport hoort helemaal niet leuk te zijn.

Vraag me toch af waar de definitie van sport dan klopt in jou 6 sporten. 100 meter sprint heb je niet veel aan inzicht en vaardigheid. Gewoon domme brute kracht zo hard mogelijk vooruit rennen.

Mijn definitie dan ook niet over inzicht en vaardigheid...

Jammer dat je zo tegen sport aan kijkt, er zijn zoveel mooie sporten op de tv te bewonderen en dan zo simpel erover denken.

Ik kijk graag voetbal en tennis enzo. Leuke spelletjes.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

't Wordt tijd dat het terug voetbal is, al dat geleuter over wat nu wel of niet een sport is...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zavo schreef:

Ik heb het niet gezien, maar als het volkomen kritiekloos is (zoals te verwachten bij Smeets) dan doet dat wél af aan de (journalistieke) kwaliteit.

Was idd een goed nieuws show. Maar het interview gedeelte was eigenlijk maar heel kort, verder een terugblik op 2009.

Ik ga het ook niet kijken want ik wordt een beetje moe van die eeuwige ophemeling van Armstrong door Smeets.

Toch; als iemand dat verdient is het Armstrong wel. Groter dan dat worden ze niet. En ja ik heb ook een geel bandje om

Zou veel interessanter zijn om Contador eens wat beter te leren kennen.

Lees je mee, Mart?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

Discussie maar met een half oog gevolgd, maar toch opvallend dat veel mensen niet doorhebben dat sport niet alleen atletisch, maar ook denksport en vaardigheden kan betreffen.

Is gewoon een kwestie van definitie.

Maar je ziet toch zelf wel dat dan je definitie veel te breed wordt?

Typen is een vaardigheid

Voor een kruiswoordpuzzel moet je denken

Zou je dat sporten willen noemen? En waarom dan wel/niet?

Jawaddedadde schreef:

't Wordt tijd dat het terug voetbal is, al dat geleuter over wat nu wel of niet een sport is...

Nu ja, ik vind het nuttiger dan de gebruikelijke Ajax is de bestuh posts

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Maar je ziet toch zelf wel dat dan je definitie veel te breed wordt?

Het gaat er niet om 'wat ik vind' . Het valt gewoon onder sport, of je het wil of niet.

Om zelf te gaan verkondigen dat je het geen sport vind lijkt me tamelijk nutteloos.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Je maakt je er zelf wat al te makkelijk van af. Je volgt een definitie die sneltypen, kruiswoordraadsels en frikadellen eten sporten noemt, onder het mom van 'het is nu eenmaal zo'. Nou dat vind ik dan dus geen goede definitie.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Die zaken vallen bij mijn weten ook niet echt onder sport.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Daar gaat het nu juist om. Waarom is dat geen sport? En tafelvoetbal, ballonvaren en darten wel? En sudoku wel maar kruiswoordraadsels niet?

Wie geeft nu eens antwoord?

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Waarschijnlijk heb je als vereiste dat ze een eigen sportbond hebben.

En vallen onder danwel atletisch, denksport of vaardigheden.

Denksport moet onder meer analytisch denkvermogen bezitten bijvoorbeeld.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

Laat ik het zo stellen otherfool, waarom is rennen van a naar b wel een sport en met 22 man een bal in een doel proberen te trappen niet?

Wie ben jij om te bepalen dat rennen van a naar b wel een sport is en de rest niet?

Denk dat bijna iedereen het er wel mee eens is dat sport veel meer is dan wat jij zegt. Sport is nou eenmaal een breed begrip.

Als ik buiten een potje ga voetballen, ga ik niet zeggen dat ik even een spelletje ga doen. Nee, ik ga sporten. Omdat je aan je conditie werkt e.d.

Jij brengt dat vingerverfen en tafelvoetbal en zo ter sprake, wij weten allemaal ook wel dat dit geen sport zijn en daar hebben we het toch ook niet over?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

otherfool schreef:

Daar gaat het nu juist om. Waarom is dat geen sport? En tafelvoetbal, ballonvaren en darten wel? En sudoku wel maar kruiswoordraadsels niet?

Wie geeft nu eens antwoord?

Wikipedia

Er blijft natuurlijk altijd discussie over mogelijk, als jij aan je eigen definitie wilt vasthouden, dan ga je je gang maar, maar dat is niet echt een breedgedragen definitie lijkt me.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Nu ja, ik vind het nuttiger dan de gebruikelijke Ajax is de bestuh posts

Ik niet.

Blij als het weer de 17e is en Ajax weer een officieel duel kan ballen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Laat ik het zo stellen otherfool, waarom is rennen van a naar b wel een sport en met 22 man een bal in een doel proberen te trappen niet?

Omdat je zo snel mogelijk kunnen voortbewegen simpel, puur, natuurlijk en evolutionair nuttig is. Voetbal kun je net zo goed 12 tegen 12 spelen, of 5 tegen 5. Er zitten allemaal bedachte dingen aan, ik bedoel alleen die buitenspelregel al, met een stuk of 7 uitzonderingen. Is bedacht voor amusement.

Jij brengt dat vingerverfen en tafelvoetbal en zo ter sprake, wij weten allemaal ook wel dat dit geen sport zijn en daar hebben we het toch ook niet over?

Aargh tafelvoetbal staat op de 'lijst van sporten'! En volgens al jullie definities gewoon terecht. Beseffen jullie je dat wel?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Otherfool waarom open je niet een topic Studio Spelletje? Kun je hier (in je eentje) over de "echte" sporten ouwehoeren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.