- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Nee, trots mag je enkel zijn na een overwinning.
Oneens.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Een speler als Effenberg zou in de Nederlands elftal geen basisplaats hebben en Sweinsteiger (wat een beperkte voetballer) moest nog knokken voor een plaatsje in de selectie.
Toch was die Schweinsteiger goed voor 3 (2enhalf) goals in de wedstrijd om de 3e/4e plaats in 2006. Ik weet niet welke Nederlandse speler die hier op randje selectie zit daar toe in staat is. Ik denk geen enkele, eigenlijk.
Zie Schweini eigenlijk ook liever voetballen dan Sneijder.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wauw, de altijd interessante 3e/4e plek wedstrijd. Ja, voor zon duel gaat men zich 100% nog inspannen na dat ze net een finaleplek hebben gemist zeg... 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
De Duitsers wel, de Nederlanders niet nee.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Goddank toe. Wat een ongelooflijk dom iets dat toch zeg, een 3e/4e plek voor een toernooi. Ieder land is doodziek de finale gemist te hebben en dan moet je zon nietszeggend potje nog spelen. Er tellen maar 2 plekken vanaf de halve finale en dat zijn de 2 plekken in de finale.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
De met afstand sympathiekste speler die ooit gespeeld heeft is wel een Duitser. Ik heb het over Jürgen Klinsmann.
Ja, fantastische speler inderdaad. En ook als coach een verademing. Jammer dat hij het niet gered heeft bij Bayern, maar ik vond het wel leuk dat hij de Duitsers in 2006 voor zich wist te winnen.
En ik heb de WK finale van 74 nooit compleet dus ik weet het niet. Maar aan de hand van de beelden die ik zag was Oranje wel vreselijk goed dat toernooi, terwijl Duitsland een stuk kleurlozer acteerde. Vandaar dat men Oranje liever het toernooi zag winnen in het buitenland. Maargoed, otherfool moet altijd graag een afwijkende mening hebben dus je zal het er vast niet mee eens zijn.
Als je het niet gezien hebt, moet je er ook niet zo stellig een mening over uiten. De Nederlandse televisie laat steevast een erg gekleurde samenvatting zien, met alleen de beelden waarin 'Clockwork Orange' goed aan het spelen was. Als je de hele wedstrijd ziet, blijkt de overwinning voor de Duitsers meer dan terecht.
Afgezien van Duitsland op Euro 2000 heb ik nooit echt iets tegen die ploeg gehad.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Goddank toe. Wat een ongelooflijk dom iets dat toch zeg, een 3e/4e plek voor een toernooi. Ieder land is doodziek de finale gemist te hebben en dan moet je zon nietszeggend potje nog spelen. Er tellen maar 2 plekken vanaf de halve finale en dat zijn de 2 plekken in de finale.
Tsja, de Nederlanders voelen zich al snel te groot voor zoiets inderdaad. Ook niet meer dan terecht dat het getergde en gemotiveerde Kroatie van ons won in 1998, zij wilden zich tenminste nog van hun goede kant laten zien.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tsja, de Nederlanders voelen zich al snel te groot voor zoiets inderdaad. Ook niet meer dan terecht dat het getergde en gemotiveerde Kroatie van ons won in 1998, zij wilden zich tenminste nog van hun goede kant laten zien.
Dus? Lekker boeiend of je 3e of 4e wordt. Na een halve finale telt alleen de finale. De rest moet inpakken en naar huis gaan.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Laffe sportmentaliteit heb jij zeg. Brons is nog altijd beter dan niets.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Second place is a fancy word for losing. Brons is inderdaad niks. En al helemaal niet in het voetbal.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
3/4e plek kan mij ook gestolen worden for the records, al getuigt het wel weer van karakter om ook díe met de volle inzet te spelen voor volk en vaderland.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het is beter om de verliezers van de halve finale beiden brons te geven, zoals ook bij het judo op de Olympische spelen gebeurt.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Of Duitsland in 1996. Ben de naam kwijt van die Duitser die speler vh toernooi werd zelfs 
Dieter Eilts ja? Ik had gedacht aan Oliver Bierhoff. Die was wel topscoorder, toch?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het zegt natuurlijk veel over een toernooi als een controlerende middenvelder tot beste speler wordt gekozen.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Matthias Sammer werd op Euro '96 verkozen tot beste speler en Alan Shearer was de topscorer op dat toernooi!
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Dat klopt, good old Alan Shearer.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Het zegt natuurlijk veel over een toernooi als een controlerende middenvelder tot beste speler wordt gekozen.

Het zegt wat over de gemiddelde voetballiefhebber dat altijd de man die het laatste tikje mag geven tot speler van het toernooi wordt gekozen...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Matthias Sammer werd op Euro '96 verkozen tot beste speler en Alan Shearer was de topscorer op dat toernooi!
Nee hoor. Zoals anderen al eerder meldden was het toch echt Dieter Eilts die tot speler van het toernooi werd uitgeroepen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heerenveen wil Wielaert overnemen
Hopen dat dat lukt.
Groningen wil jong Ajax coach Huistra als nieuwe hoofdtrainer. Dat vind ik dan weer jammer. Maarja, kan Frank de Boer het volledig overnemen. Misschien met Bergkamp samen?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Schijnt zelfs al rond te zijn met Huistra, volgens de NOS.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Voor al de Wesley Sneijder haters, hij weet wel waar het o.a. om draait in het voetbal:
Wesley heeft zich als enige speler van Inter Milan onder de hooligans gemengd. Samen met Yolanthe ging hij in op de uitnodiging een bezoekje te brengen aan de harde kern op de tribune. „Dat was indrukwekkend”, vertelt Yolanthe. „Voor die mensen is hun club het belangrijkste dat er is. Daar willen ze bij wijze van spreken voor sterven. Ze riepen Wesleys naam en er was alleen maar respect. Op een gegeven moment, toen we Milaan nog aan het verkennen waren, kwamen we bij een nachtclub. De nachtportier had enorme bewondering voor Wesley als voetballer en hij vroeg of hij een shirtje van hem mocht hebben. Wesley zei ja, en hij is ook zo’n eerlijke jongen dat hij dat shirtje een week later ging brengen nadat hij erin gespeeld had. Die nachtportier bleek een van de leiders van de harde kern van de Inter-fans te zijn. Bij wedstrijden klimt hij op een smal randje van de balustrade van de tweede ring in het stadion en geeft dan aan wat de spreekkoren in het stadion moeten scanderen. Dat werd dus ’Wesley Sneijder Wesley Sneijder’. Dan word je wel helemaal warm hoor, als je zoiets hoort. Dan voel je je echt heel welkom.”
(alleen de woordkeuze voor Hooligans in de eerste zin begrijp ik niet echt)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De feiten van EK voetbal 1996
In totaal zijn er 155 gele kaarten tijdens het toernooi gegeven en 7 rode kaarten.
Topscoorder van het EK 1996 was Alan Shearer van Engeland met 5 doelpunten.
Speler van het toernooi was Jürgen Klinsmann van Duitsland.
In 2004 werd met de verkiezing van Aílton, voor het eerst een buitenlandse speler verkozen tot speler van het jaar. Jürgen Klinsmann is de enige speler die zowel in Duitsland (1988 en 1994) als in Engeland (1995) speler van het jaar werd. Lothar Matthäus werd in 1990 zowel Duits, als Europees, als wereldvoetballer van het jaar. Ook Franz Beckenbauer (1976), Karl-Heinz Rummenigge (1980) en Matthias Sammer (1996) werden Europees voetballer van het jaar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou is het weer Klinsmann als beste speler...
Volgens mij was het toch die 1e speler, Dieter nogwat die op de vorige pagina stond.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik dacht dat Edgar Davids de speler van dat toernooi was...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het was Dieter Eilts, zoals ik gisteren al heb aangegeven.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ik dacht dat Edgar Davids de speler van dat toernooi was...
ik dacht Seedorf
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
Schijnt zelfs al rond te zijn met Huistra, volgens de NOS.
Wordt om twee uur gepresenteerd, volgens de laatste berichten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voor al de Wesley Sneijder haters, hij weet wel waar het o.a. om draait in het voetbal:
Wesley heeft zich als enige speler van Inter Milan onder de hooligans gemengd. Samen met Yolanthe ging hij in op de uitnodiging een bezoekje te brengen aan de harde kern op de tribune. %u201EDat was indrukwekkend", vertelt Yolanthe. %u201EVoor die mensen is hun club het belangrijkste dat er is. Daar willen ze bij wijze van spreken voor sterven. Ze riepen Wesleys naam en er was alleen maar respect. Op een gegeven moment, toen we Milaan nog aan het verkennen waren, kwamen we bij een nachtclub. De nachtportier had enorme bewondering voor Wesley als voetballer en hij vroeg of hij een shirtje van hem mocht hebben. Wesley zei ja, en hij is ook zo'n eerlijke jongen dat hij dat shirtje een week later ging brengen nadat hij erin gespeeld had. Die nachtportier bleek een van de leiders van de harde kern van de Inter-fans te zijn. Bij wedstrijden klimt hij op een smal randje van de balustrade van de tweede ring in het stadion en geeft dan aan wat de spreekkoren in het stadion moeten scanderen. Dat werd dus 'Wesley Sneijder Wesley Sneijder'. Dan word je wel helemaal warm hoor, als je zoiets hoort. Dan voel je je echt heel welkom."
(alleen de woordkeuze voor Hooligans in de eerste zin begrijp ik niet echt)
Bron? Wesley's eigen site?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Nee dan Mario Been, die stond vroeger ook op vak S. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.