- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Mijn vorige bericht beperkt zich tot de analyse over de helaas heel magere Europese resultaten van Inter. Kos wijst terecht op het feit dat Milan de laatste vier jaar Europees ook niets heeft gepresteerd.
Winnaar Champions League 2007..

speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het ontbreken van geweldenaars als Stefan Effenberg en Lothar Matthäus is de reden dat Nederland nog nooit werledkampioen is geworden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Winnaar Champions League 2007..
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
In mijn herinnering was het echt al lichtjaren geleden. Slecht nieuws verdring ik vrij makkelijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het ontbreken van geweldenaars als Stefan Effenberg en Lothar Matthäus is de reden dat Nederland nog nooit werledkampioen is geworden.
Dit keer hebben we Van Bommel. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Om Matthäus een type van Bommel te noemen, daar doe je matthäus toch wel tekort mee. Matthäus was een veel betere spielmacher en scoorde ook veel vaker. Neemt niet weg dat ik blij ben dat van Bommel terug is in het NL XI-tal.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Lothar Matthäus was zowel de betere Wesley Sneijder als de betere Mark van Bommel. Zo'n gigant is nergens meer te vinden.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Aardige omschrijving. Ik kan me er wel in vinden geloof ik.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Lyon wordt steeds minder, staan nu ook 5e ofzo in Frankrijk. Real gaat daar gewoon 2 keer van winnen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ach die fabeltjes dat we in Nederland types als Effenberg, Matthäus en Sweinsteiger missen geloof ik niet. Het is echt niet zo dat Duitse mensen een betere mentaliteit hebben hoor, die Nederlanders winnen net zo graag een wedstrijd. Duitsers tonen echter hun 'agressie' meer. Een speler als Effenberg zou in de Nederlands elftal geen basisplaats hebben en Sweinsteiger (wat een beperkte voetballer) moest nog knokken voor een plaatsje in de selectie.
Rudi Völler noemde Nederland laatst 'überschätzt', toen ze hem vroegen naar de wk kansen van Nederland. Ik geef Völler hier gelijk in, ik weet echter 100% zeker dat Duitsland kansloos is voor de wereldtitel.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik weet nog dat ik dat voor het WK van 2002 ook zei. Ze hebben dat WK ook geen fatsoenlijke wedstrijd afgeleverd, maar stonden wel weer "gewoon" in de finale. Vier jaar later hadden ze ook geen bijzonder elftal, maar wel halve finale.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Duitsland is nooit kansloos voor een WK. Hoe lang blijven we deze ernstige misrekening nog maken?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik weet nog dat ik dat voor het WK van 2002 ook zei. Ze hebben dat WK ook geen fatsoenlijke wedstrijd afgeleverd, maar stonden wel weer "gewoon" in de finale. Vier jaar later hadden ze ook geen bijzonder elftal, maar wel halve finale.
Dat klopt dat deed ik ook, net als in 2006. Het grappige is ook dat de wedstrijd waarin ze uitgeschakeld werden, ook meteen hun beste was. Maar het zat ze de laatste jaren ook niet betaald tegen, ik kan me niet voorstellen dat ze het komend jaar weer gaan flikken, het is toch een vrij beperkt elftal
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
De kracht zit in het collectief en het toernooidenken/spelen, heeft toch wel iets te maken met de mentaliteit imo hoe cliche dan ook, wat dat betreft had Gary Lineker wel gelijk.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maar ik kan er echt met mijn pet niet bij dat een Klose of een Sweinsteiger liever wil winnen dan Matthijsen of Robben.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Duitsers hebben een ongekende kampfgeist. Onderstaand beeld zullen we komende zomer nog heel veel gaan zien. Hij gaat in tegenstelling tot onze spelers na afloop niet met zijn pas geboren baby zwaaien.

Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Maar ik kan er echt met mijn pet niet bij dat een Klose of een Sweinsteiger liever wil winnen dan Matthijsen of Robben.
Misschien niet nee, maar ze hebben wel meer vernuft en zelfbeheersing in verhitte omstandigheden dan bijv. Robben. En Oranje wordt vaak laconiek of juist verkrampt als ze verder komen, en dan ook die fixatie op het moeten aanvallen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Duitsers hebben een ongekende kampfgeist. Onderstaand beeld zullen we komende zomer nog heel veel gaan zien. Hij gaat in tegenstelling tot onze spelers na afloop niet met zijn pas geboren baby zwaaien.
Je verliest geen wedstrijden omdat je met baby's zwaait hoor. Al loopt Sweinsteiger in 90 minuten 50 kilometer, dat maakt hem nog geen betere voetballer dan Sneijder, Robben, Van Persie of Van der Vaart.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Misschien niet nee, maar ze hebben wel meer vernuft en zelfbeheersing in verhitte omstandigheden dan bijv. Robben. En Oranje wordt vaak laconiek of juist verkrampt als ze verder komen, en dan ook die fixatie op het moeten aanvallen.
Maar hoe komt dat volgens jullie dan? Zit de winnaarsmentaliteit in de Duitse lucht? Hoe komt het dat alle Duitsers niet verkrampen en hun zelfbeheersing verliezen en de Nederlnders wel? Het is echt iets wat wij ons zelf wijsmaken, de Duitsers moeten we gewoon pakken.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Want in Spanje, Engeland en Nederland vinden ze het niet erg om te verliezen?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het is eerder de totale onderschatting van het voetbalvermogen van deze helden. Immers, niet alleen bleken Duitse spelers mentaal ijzersterk, het waren ook fabelachtig goede voetballers. Idd, Matthaus was beter dan Sneijder en Van Bommel op hun beste onderdelen. En Beckenbauer had zo veel meer dan Cruyff, het is schrijnend. 'Wij' weigeren dat dan te zien.
Die Klose staat er gewoon om die bal in te koppen, daar is een spits voor. Hier in Holland gaan ze als een spits niet scoort zeuren dat het ligt aan de club, zie het debacle Huntelaar.
Ballack en Schweini op 1 middenveld, dat is 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
D'r is een verschil tussen willen en doen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Hoe ontdaan waren de Nederlandse spelers na de pijnlijke nederlaag tegen Rusland tijdens het laatste EK? Dat vond ik ernstig tegenvallen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ballack en Schweini op 1 middenveld, dat is ...
Een pak minder dan het middenveld van Oranje en dan doel ik op Schweinsteiger.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Maar hoe komt dat volgens jullie dan? Zit de winnaarsmentaliteit in de Duitse lucht? Hoe komt het dat alle Duitsers niet verkrampen en hun zelfbeheersing verliezen en de Nederlnders wel? Het is echt iets wat wij ons zelf wijsmaken, de Duitsers moeten we gewoon pakken.
Duitse cultuur verschilt toch best van de Nederlandse. Punktlichkeit, orde, ondergeschiktheid, zaken die in het bedrijfsleven bovenborrelen en ook in de sportwereld.
En in NL maken we vaak de denkfout dat als je de beste aanvallers ter wereld hebt, je gelijk de meeste kans maakt. De gedachte dat de aanval altijd de beste verdediging is, straffen slimme tegenstanders terecht af.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hoe ontdaan waren de Nederlandse spelers na de pijnlijke nederlaag tegen Rusland tijdens het laatste EK? Dat vond ik ernstig tegenvallen.
Wie was die speler ook alweer die langs het veld lag te kotsen? Moet je eerst het stadion afbreken om te laten zien hoe moeilijk je het hebt? Die Nederlanders waren net als alle andere uitgeschakelde ploegen erg ontdaan.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Minder dan Nigel de Jong zeker
In ieder geval zeker minder dan Van der Vaart, Sneijder, Elia, Robben, Van Persie, De Zeeuw en Van Bommel.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Je hebt in elk geval aangegeven dat Rudi Völler gelijk had in zijn analyse over de kansen van Oranje komende zomer. Wie reken jij tot de favorieten?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.