- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Je hebt in elk geval aangegeven dat Rudi Völler gelijk had in zijn analyse over de kansen van Oranje komende zomer. Wie reken jij tot de favorieten?
Brazilië en in mindere mate Spanje, Engeland heeft ook een erg sterk elftal.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ha! Schweini neemt 's ochtends geroerde Elia met een snufje Robben als ontbijt. Kopje Vaart erbij en schransen maar!
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Duitse cultuur verschilt toch best van de Nederlandse. Punktlichkeit, orde, ondergeschiktheid, zaken die in het bedrijfsleven bovenborrelen en ook in de sportwereld.
Oké hier heb je misschien wel een punt, al blijf ik het moeilijk vinden te geloven dat dit ook in de nationale elftallen zit.
Nou ik acht Nederland kansloos met name door onze verdediging, een Nederland met de verdediging van Engeland zou ik direct tot een van de favorieten rekenen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dan onderschat je naast Duitsland ook Italië en Argentinië.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Engeland overschat je juist enorm. Die hebben na 1966 nooit meer iets gepresteerd.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ha! Schweini neemt 's ochtends geroerde Elia met een snufje Robben als ontbijt. Kopje Vaart erbij en schransen maar!
Hij heeft natuurlijk een hele imponerende naam en een 'over lijken gaande' blonde kop, voetballend gezien is het maar zo-zo.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Lees ik hier toch een hele kleine stap richting erkenning? 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Engeland overschat je juist enorm. Die hebben na 1966 nooit meer iets gepresteerd.
Dat zegt niks.
Dan onderschat je naast Duitsland ook Italië en Argentinië.
Een lijstje maken met zes favorieten is natuurlijk te simpel. Dan kan ik je elk jaar een lijstje geven wie kampioen wordt, de Champions League en het WK wint.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Lees ik hier toch een hele kleine stap richting erkenning?
Nou niet zozeer erkenning, ik probeer jullie te begrijpen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Nou ik acht Nederland kansloos met name door onze verdediging, een Nederland met de verdediging van Engeland zou ik direct tot een van de favorieten rekenen.
Ja dat is zo. Alleen Engeland weet ik niet, die worden ook altijd zo onbezonnen en zie ik niet zo gauw weer een groot toernooi winnen. Maar goed dat laatste dacht ik eerst ook van Spanje 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Italië gaat volgende zomer iets doen dat sinds het WK van 1962 niet meer is gebeurd. La squadra azzuri gaat hun WK titel succesvol verdedigen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hij heeft natuurlijk een hele imponerende naam en een 'over lijken gaande' blonde kop, voetballend gezien is het maar zo-zo.
We zullen zien. Mijn Duitse vlaggetjes staan al weer te popelen om boven tafel te worden gehaald. Lekker fris voetbal zoals ik het graag mag zien.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het is eerder de totale onderschatting van het voetbalvermogen van deze helden. Immers, niet alleen bleken Duitse spelers mentaal ijzersterk, het waren ook fabelachtig goede voetballers. Idd, Matthaus was beter dan Sneijder en Van Bommel op hun beste onderdelen. En Beckenbauer had zo veel meer dan Cruyff, het is schrijnend. 'Wij' weigeren dat dan te zien.
Die Klose staat er gewoon om die bal in te koppen, daar is een spits voor. Hier in Holland gaan ze als een spits niet scoort zeuren dat het ligt aan de club, zie het debacle Huntelaar.
Ballack en Schweini op 1 middenveld, dat is
Beckenbauer vergelijken met Cruijff. Dat is het meest domme dat ik hier in tijden heb gelezen....
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
We zullen zien. Mijn Duitse vlaggetjes staan al weer te popelen om boven tafel te worden gehaald. Lekker fris voetbal zoals ik het graag mag zien.
Goor zeg, supporter voor Die Mannschaft als Nederlander zijnde.
Ik heb liever dat we dan maar nooit het WK winnen en eervol ten onder gaan, dan dat ik symphatie zou hebben, laat staat supporter zijn, van de Duitse 11.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Schweinsteiger is een uitstekende speler hoor.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Goor zeg, supporter voor Die Mannschaft als Nederlander zijnde.
Ik heb liever dat we dan maar nooit het WK winnen en eervol ten onder gaan, dan dat ik symphatie zou hebben, laat staat supporter zijn, van de Duitse 11.
Wat heb je tegen de Duitsers?
(m.u.v. dat ze 'goor' zijn, wat dat ook moge betekenen
) .
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat heb je tegen de Duitsers?
(m.u.v. dat ze 'goor' zijn, wat dat ook moge betekenen
) .
Jij maakt er wat anders van. Supporter voor Die Mannschaft zeg ik. Ik zeg nergens wat algemeens over Duitsers. Het is zo not done om als Nederlander te supporten voor de Duitse nationale ploeg. Uitleg ga ik je niet geven, dat zou je moeten kunnen snappen.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Nah, dat tweede punt van je vind ik wel ver gaan. Ik heb ook liever dat Nederland wint, maar een beetje sympathie voor de Duitsers moet kunnen. Zij kunnen er ook niks aan doen dat die gasten in '74 het verneukt hebben.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nah, dat tweede punt van je vind ik wel ver gaan. Ik heb ook liever dat Nederland wint, maar een beetje sympathie voor de Duitsers moet kunnen. Zij kunnen er ook niks aan doen dat die gasten in '74 het verneukt hebben.
Kom op zeg. Het Duitse voetbal staat voor alles waar het Nederlandse voetbal niet voor staat. Zij hebben 1 voordeel; ze hebben hun toernooien omgezet in prijzen en wij niet.
Je kan toch niet serieus symphatie hebben of supporter zijn van een ploeg met gasten als Ballack, Klose en Schweinsteiger. C'mon...
Ik ben niet anti Duits overigens, maar supporten voor de Duitse nationale ploeg vind ik vies als Nederlander zijnde.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ballack is bij Chelsea wat minder, maar bij Bayern was ie groots. In 2002 was het toch vooral aan hem en Kahn te danken dat Duitsland de finale haalde met dat matige elftal. Ik kan wel begrijpen dat iemand supportert voor een uitstekende voetballer als Ballack.
Dat is wat anders dan de vlaggen boven tafel halen, want dat gaat mij ook twee stappen te ver.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het Duitse voetbal staat voor alles waar het Nederlandse voetbal niet voor staat.
Aanvalslust, torinstinct, mentaliteit en klasse?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De met afstand sympathiekste speler die ooit gespeeld heeft is wel een Duitser. Ik heb het over Jürgen Klinsmann.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Aanvalslust, torinstinct, mentaliteit en klasse?
Resultaatvoetbal. In 1 woord kan je het verschil omschrijven. En graag ik ook zou willen dat Oranje het WK eens wint, ik zou niet willen ruilen met het Duitse voetbal.
Je 4 omschrijvingen slaan grotendeels nergens op, want dat hebben wij ook. Veel meer zelfs. Alleen mentaliteit hebben hun vaker beter gehad. Net die 10% extra voor die moeilijke winst. Waar zij hem dan 1-0 winnen, verliezen wij hem 0-1.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Die mentaliteit betekent overigens niet gewoon de 'wil om te winnen' , maar dat ook daadwerkelijk kunnen. Dat is niet zo makkelijk kwantificeerbaar.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Duitsland speelt toch echt al jaren aanvallender dan Nederland, maar goed, reputaties en vooroordelen zijn er om gehandhaafd te worden.
Zo schijnen er ook nog steeds mensen te zijn die denken dat Nederland in '74 beter was dan Duitsland. Kijk de beelden er nog eens op na zou'k zeggen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Duitsland speelt toch echt al jaren aanvallender dan Nederland, maar goed, reputaties en vooroordelen zijn er om gehandhaafd te worden.
Zo schijnen er ook nog steeds mensen te zijn die denken dat Nederland in '74 beter was dan Duitsland. Kijk de beelden er nog eens op na zou'k zeggen.
Tsja, heb je zeker EK 2008 bijvoorbeeld eens gemist.
Overigens speelt Duitsland aanvallender dan vroeger, zeker waar. Maar nog blijft het vaak een laffe ploeg. Zie Rusland uit een paar maanden geleden.
En ik heb de WK finale van 74 nooit compleet dus ik weet het niet. Maar aan de hand van de beelden die ik zag was Oranje wel vreselijk goed dat toernooi, terwijl Duitsland een stuk kleurlozer acteerde. Vandaar dat men Oranje liever het toernooi zag winnen in het buitenland. Maargoed, otherfool moet altijd graag een afwijkende mening hebben dus je zal het er vast niet mee eens zijn.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
We hebben één spits met torinstinct. Die zit nu echter op de bank bij Milan.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Over het ontbreken van een over mijn lijk mentaliteit zijn de meesten het wel eens. Dan blijft te weinig over om eindelijk eens wereldkampioen te worden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tsja, heb je zeker EK 2008 bijvoorbeeld eens gemist.
Overigens speelt Duitsland aanvallender dan vroeger, zeker waar. Maar nog blijft het vaak een laffe ploeg. Zie Rusland uit een paar maanden geleden.
En ik heb de WK finale van 74 nooit compleet dus ik weet het niet. Maar aan de hand van de beelden die ik zag was Oranje wel vreselijk goed dat toernooi, terwijl Duitsland een stuk kleurlozer acteerde. Vandaar dat men Oranje liever het toernooi zag winnen in het buitenland. Maargoed, otherfool moet altijd graag een afwijkende mening hebben dus je zal het er vast niet mee eens zijn.
Of men het NL gunde, dat zal best. Maar ik heb de finale wel helemaal terug gezien, en DL was een paar klasses beter hoor. Auke Kok schrijft daarover in Wij Waren De Besten:
"Kok turft de kansen en dan blijkt dat het beeld van de tweede helft anders is dan in het collectieve geheugen van de Nederlandse voetbalsupporter. Duitsland werd zeker niet gedeklasseerd. Sterker, hoewel Nederland een overwicht heeft, wordt Duitsland een penalty onthouden en een zuivere goal van Müller wordt afgekeurd wegens buitenspel. Eigenlijk had niemand mogen mopperen als de einduitslag 4-1 had geluid."
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Mijn god, worden de Duitsers hier nu al verafgood? Hoe ver moet je heen zijn en in een neerwaartse cynische spiraal over je eigen land om het Duitse nationale elftal te omarmen 
Duitsers staan vooral voor op conditioneel, fysiek en mentaal vlak blijven rennen, standaardsituaties 100x blijven uitvoeren (corners e.d.) net zolang totdat de tegenstander bezwijkt. Op enig technisch vernuft heb ik nog nooit een Duits voetballer kunnen betrappen.. en al helemaal niet vergeleken bij een Cruyff, Van Basten of een Bergkamp 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.