- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Maar aan de hand van de beelden die ik zag was Oranje wel vreselijk goed dat toernooi, terwijl Duitsland een stuk kleurlozer acteerde. Vandaar dat men Oranje liever het toernooi zag winnen in het buitenland.
In de beelden die ik in Nederland altijd zie wordt de weg van Duitsland naar de finale nu niet echt heel uitgebreid behandeld.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Die niet op enig technisch vernuft te betrappen Duitsers zijn wel al drie keer Weltmeister geworden. Zij hebben namelijk kampfgeist. In ons woordenboek staat niet eens een woord dat zich met die bewonderenswaardige eigenschap laat vergelijken.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Ik heb er enorm van genoten maar we deden daar natuurlijk niet veel meer dan counteren tegen Frankrijk. Ook tegen Italie zijn twee goals gewoon ordinaire counters al moet ik zeggen dat we toen de eerste helft ook gewoon domineerde. In alle andere duels viel dat echter reuze mee.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Om maar te zwijgen over het knullige verlies tegen Rusland.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb er enorm van genoten maar we deden daar natuurlijk niet veel meer dan counteren tegen Frankrijk. Ook tegen Italie zijn twee goals gewoon ordinaire counters al moet ik zeggen dat we toen de eerste helft ook gewoon domineerde. In alle andere duels viel dat echter reuze mee.
Ik vond dat Oranje toen domineerde, sterk counterde maar ook gewoon heel erg heerste. Niet tegen Rusland, maar wel in de 3 andere duels. Zeker voor een groot deel.
Ik vind Nederlanders die hopen dat de nationale ploeg van Duitsland wint op zijn zachtst gezegd zeer raar.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Tegen Frankrijk en Italie was NL echt gewoon een afwachtende counterploeg hoor (waar overigens niks mis mee is, ik pleitte er al veel langer voor om de tegenstander wat meer de bal te gunnen zodat er wat meer ruimte ontstaat en je niet zoals altijd weer opgesloten zit rondom de 16 van de tegenstander).
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Die niet op enig technisch vernuft te betrappen Duitsers zijn wel al drie keer Weltmeister geworden. Zij hebben namelijk kampfgeist. In ons woordenboek staat niet eens een woord dat zich met die bewonderenswaardige eigenschap laat vergelijken.
Ontkennen we dat dan? Maar Duitsland heeft nog nooit op basis van prachtig voetbal een WK gewonnen, met 1990 wel als allertriestste dieptepunt
Als je dan toch een natie moet omarmen die nog meer WK's heeft gewonnen met inzet, felheid, maar ook superieure techniek, kun je beter naar Brazilië kijken
En dat is iets waar de Duisters ook nog steeds geen antwoord op in huis hebben..
LZA
-
- 474 berichten
- 1557 stemmen
Tegen Frankrijk en Italie was NL echt gewoon een afwachtende counterploeg hoor
Ben ik het mee oneens.
Kijk de eerste helft van NED-FRA maar eens terug. Frankrijk stond het eerste half uur op eigen helft te verdedigen, en gingen pas iets doen nadat ze achter stonden.
En de 2-0 bijvoorbeeld (goal van Persie) was helemaal geen counter, maar gewoon een snelle uitgespeelde aanval over links.
En tegen Italië begonnen beide ploegen erg aanvallend. Het feit dat wij scoorden uit twee counters geeft een beetje een vertekend beeld wat dat betreft. We hadden legio scoringskansen (evenals de Italianen trouwens) en dat waren echt geen counters.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Prachtig voetbal..... ik snap nog steeds niet waarom iemand, behalve de neutrale toeschouwer, daar om geeft. Je wordt toch enkel vrolijk of treurig van de uitslag. Ik heb nog nooit iemand blij gezien na een verloren wedstrijd, al speelde het team nog zo mooi.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Ik vond dat Oranje toen domineerde. Ik vind Nederlanders die hopen dat de nationale ploeg van Duitsland wint op zijn zachtst gezegd zeer raar.
Was echt niet zo. Zeker die wedstrijd tegen de Fransen wordt steevast zwaar overschat. 4-1 klinkt prachtig maar de verschillen waren nog niet half zo groot. Dat laatste (Hopen Duitsland WK wint) is inderdaad op zijn zachtst gezegd vreemd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Prachtig voetbal..... ik snap nog steeds niet waarom iemand, behalve de neutrale toeschouwer, daar om geeft. Je wordt toch enkel vrolijk of treurig van de uitslag. Ik heb nog nooit iemand blij gezien na een verloren wedstrijd, al speelde het team nog zo mooi.
Blij is niet het goede woord maar trots kan wel.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik vind Nederlanders die hopen dat de nationale ploeg van Duitsland wint op zijn zachtst gezegd zeer raar.
Ik hoop dat het voetbal wint. Duitsland of Spanje ofzo. Brazilië als ze het op de heupen krijgen. Nederland als het weer eens aan aanvallen denkt.
Voor laf countervoetbal ga ik komende zomer geen tv in huis halen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Blij is niet het goede woord maar trots kan wel.
Gevoel van trots als je met prachtig voetbal verloren hebt? 
Ik zou er enkel nog treuriger van worden...... Nee, trots mag je enkel zijn na een overwinning.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ontkennen we dat dan? Maar Duitsland heeft nog nooit op basis van prachtig voetbal een WK gewonnen, met 1990 wel als allertriestste dieptepunt
Het versloeg terecht de grote favorieten in de finales van '54 en '74. In 1990 was het hele voetbal failliet, met Nederland overigens als absoluut nulpunt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Wat een vreselijk w.k. was dat zeg, en nog bijna alle wedstrijden van gezien ook.. gelukkig maakte 94 een hoop goed.
btw lol @ speranza
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Om nog even terug te komen op de discussie over mentaliteit. Ik heb nog nooit een speler zo kapot van verdriet gezien als Diego Maradona na de volstrekt onverdiende nederlaag tegen de Duitsers in de WK finale van 1990.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Of Duitsland in 1996. Ben de naam kwijt van die Duitser die speler vh toernooi werd zelfs 
Het Duitsland van WK 2006 en Euro 2008 is wel een ploeg dat respect verdiende. Die speelden behoorlijk en het zag er best oke uit. Maar in 2002 was het ook gewoon ouderwets anti voetbal. En als je dan Duitsland loot aan landen als Paraguay, Amerika en Korea dan sta je snel in een finale.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Om nog even terug te komen op de discussie over mentaliteit. Ik heb nog nooit een speler zo kapot van verdriet gezien als Diego Maradona na de volstrekt onverdiende nederlaag tegen de Duitsers in de WK finale van 1990.
Er gaan genoeg verhalen dat Argentinie van de Fifa perse dat toernooi niet mocht winnen. Moet je maar effe googlen. Ik weet het exacte verhaal niet meer, maar de Duitsers moesten perse van Argentinie winnen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Laten we het dan maar niet over de wedstrijden van Zuid-Korea tegen Spanje en Italië hebben..erg dubieuze beslissingen van de scheidsrechters.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat verbaast me helemaal niets. Want dan zou Diego Maradona in de buurt van de grootheid van Pelé zijn gekomen. Ze hebben hem ook ten onrechte gestraft voor zijn uitspraken na de kwalificatie van Argentinë voor het WK in Zuid-Afrika. Mag hij zijn emoties niet tonen? Voor mij blijft hij de grootste aller tijden. Een echt mens met emoties.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mhow, een coach die roept dat ze kunnen zuigen en eraan kunnen blijven zuigen gaat me wel wat te ver hoor.
Liever nu 2 maand geschorst dan dat ze hem voor het WK zouden schorsen. Wordt weer mooie tv met Diego komende juni.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dieter Eilts speelde een fantastisch EK. Sowieso was dat een heerlijk team natuurlijk, met Moller, Hassler, Sammer, Babbel, Bierhoff en natuurlijk Klinsi. Helaas was Der Lothar er toen niet bij, dan was het helemaal feest geweest 
edit (ff opgezocht): En dan vergeet ik nog de begaafde technicus Scholl, moeilijke huid Ziege en opperduitser Strunz. Dat was gewoon genieten, hoor.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Er gaan genoeg verhalen dat Argentinie van de Fifa perse dat toernooi niet mocht winnen. Moet je maar effe googlen. Ik weet het exacte verhaal niet meer, maar de Duitsers moesten perse van Argentinie winnen.
Ik heb gelezen dat ik de loterij heb gewonnen, een Afrikaanse bank over kan nemen voor 100 euro, de 1.000.000e bezoeker ben van een dozijn sites én dat alle jongedames van Groningen op zoek zijn naar MIJ.
De FIFA verkoopt geen wedstrijden, vergeet dat nou eens. Zucht.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb gelezen dat ik de loterij heb gewonnen, een Afrikaanse bank over kan nemen voor 100 euro, de 1.000.000e bezoeker ben van een dozijn sites én dat alle jongedames van Groningen op zoek zijn naar MIJ.
De FIFA verkoopt geen wedstrijden, vergeet dat nou eens. Zucht.
Wie heeft het over verkopen? Beinvloeden is wat anders. Net even sneller tegen een ploeg fluiten bijvoorbeeld. Kan ook zonder dat je een scheids expleciet zegt dat hij tegen iemand moet fluiten.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De strafschop waaruit Andy Brehme scoorde was ten onrechte toegekend.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Effe wat grappigs tussendoor:
Sjaak Polak is zaterdag voor niets naar Alkmaar gereden. Ricky van den Bergh deed zich voor als Eredivisie Live-presentator Jan-Joost van Gangelen en nodigde Polak uit om bij het duel tussen AZ en ADO Den Haag op te draven als analist.
Om vijf uur was de spelersbus van ADO Den Haag op weg naar Alkmaar. Spelers van de Residentieclub kregen het idee om een grap uit te halen met Polak, die in het seizoen 2004/05 zelf uitkwam voor de groen-gelen. Inmiddels speelt hij voor RBC Roosendaal.
"Hé Sjaak, met Jan-Joost. Kan jij ons nog helpen en naar AZ komen?", zo klonk het vanuit de telefoon van Van den Bergh. Polak, geciteerd door het Algemeen Dagblad: "Oh, wat leuk dat jullie aan me denken. Ik dacht dat ik een beetje uit beeld was. Maar natuurlijk, ik kom er meteen aan."
Nadat Polak ook nog eens sms'te wat hij voor zijn bijdrage zou krijgen, was de grap in de spelersbus helemaal compleet. Van den Bergh reageerde door te zeggen dat hij de standaardvergoeding van 275 euro zou krijgen. Kort voor de wedstrijd werd de echte Van Gangelen geconfronteerd met een verbaasde Polak, die het stadion niet inkwam. Zonder de wedstrijd te bekijken reed de voetballer balend naar huis.
Polak is recent al eens eerder getroffen door een grap afkomstig uit het kamp van ADO Den Haag. Destijds werd zijn huis aan de voorzijde totaal groen/geel geschilderd en stond er in zijn voortuin een bord met de tekst Groeten van schildersbedrijf Midden-Noord.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
.Ze hebben hem ook ten onrechte gestraft voor zijn uitspraken na de kwalificatie van Argentinë voor het WK in Zuid-Afrika. Mag hij zijn emoties niet tonen?
Bullshit. Had men de regels gevolgd, hij had minimum zes maanden gekregen. Als trainer, speler of wat dan ook vertegenwoordig je je land en heb je respect te tonen voor iedereen, ongeacht wat er ook gebeurd. Toen hij de pers nodig had, was hij als een schoothondje en nu maakte hij ze uit voor rotte vis. De grootste? Snuiver ja... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.