• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.606 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.888 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Dat is in het verleden misschien best weleens gebeurd, maar de huidige generatie hebben we daar echt nooit op kunnen betrappen. Bovendien denk ik dat van Marwijk de ideale coach is om daar voor te waken.

Ik denk trouwens dat oefenpotjes van andere landen vaak ook niet zo hoogstaand zijn. En tot op heden hebben we die ook geen van allen verloren.

Zo kan ik ook wel gaan roepen dat jong Spanje jong Oranje schromelijk heeft onderschat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Onderschatting misschien niet maar Oranje overschat zichzelf te vaak. En ik heb niet vaak in die oefenpotjes een imponerend Oranje gezien, integendeel.

Ik heb eigenlijk nog nooit een team zien excelleren in een oefenpotje. Zou ook wel heel sneu zijn, als dat wel het geval was.....

Je oefent toch immers om een keertje zonder druk aan elkaar te wennen. Zit ergens tussen een training (Waar je elkaar door endoor kent) en een echte wedstrijd in.

Verwacht er dan ook niets anders van...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja, lullige bijkomstigheid is dat. Nog lulliger omdat Oranje voor EK 2012 kwalificaties wel groepshoofd is omdat ze dan de regeling gaan veranderen. Schieten we nu niks meer mee op.

NL is gewoon groepshoofd daarvoor omdat er 9 (Europese) groepshoofden zijn... logisch dat 'we' daar bij horen. Zo was NL ook groepshoofd tijdens de afgelopen kwalificatie...

Zo bleek ook uit de oh zo lastige poule

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

stinissen schreef:

Zuid Afrika speelt minimaal gelijk in de eerste wedstrijd tegen wie ze ook spelen.Bekijk de statstieken maar eens van gast landen.

Significantie 0,0.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Zo kan ik ook wel gaan roepen dat jong Spanje jong Oranje schromelijk heeft onderschat.

Jong Spanje speelde gewoon goed maar Jong Oranje was effectiever. Tuurlijk zou het kunnen dat ze Oranje onderschat hebben, niet gek met van die jonge Spanjaarden en Nederland staat in Spanje nou ook niet bekend als een internationale grootheid. Een Jeffrey Bruma wordt serieuzer genomen dan bvb. André Ooijer.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Ik heb even gegoogled want die namen zeggen me niks, ik concludeer:

Ahn Young-Hak: Mag de helft van de wedstrijdjes meedoen bij een club uit de K-league.

Kim Yong-Jun: Heeft ervaring in de 2de divisie van China.

Lee Han-Jea: Speelt bij een degradatiekandidaat uit Japan (vorig jaar nog 2de divisie).

Ik wordt er nog niet akelig van.

Zo is het. Die moet je gewoon oprollen met een nulletje of 5. Gewoon niet met 6 verdedigers beginnen, dan lukt dat best.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Jong Spanje speelde gewoon goed maar Jong Oranje was effectiever. Tuurlijk zou het kunnen dat ze Oranje onderschat hebben, niet gek met van die jonge Spanjaarden en Nederland staat in Spanje nou ook niet bekend als een internationale grootheid. Een Jeffrey Bruma wordt serieuzer genomen dan bvb. André Ooijer.

Wat dat betreft heeft Spanje zichzelf trouwens ook jaren overschat. altijd weer één van de favorieten en vaak snel eruit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Denk dat Spanje toch wel aardig respect heeft voor Nederland hoor. Er is eigenlijk geen enkel land dat kleinerend praat over Nederland en terecht voor een landje van slechts 16 miljoen inwoners. Ongelofelijk knap eigenlijk dat we wereldwijd als een goed land worden gezien. Mogen we oprecht trots op zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Wat dat betreft heeft Spanje zichzelf trouwens ook jaren overschat. altijd weer één van de favorieten en vaak snel eruit.

Hun plaatste zichzelf niet in de favorietenrol, hun kunnen er weinig aan doen dat outsiders hun als titelkandidaat tipten. Bovendien speelden er allemaal andere sentimenten mee en groepjesvorming.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

Denk dat Spanje toch wel aardig respect heeft voor Nederland hoor. Er is eigenlijk geen enkel land dat kleinerend praat over Nederland en terecht voor een landje van slechts 16 miljoen inwoners. Ongelofelijk knap eigenlijk dat we wereldwijd als een goed land worden gezien. Mogen we oprecht trots op zijn.

Valt nog vies tegen. Voor het echte Oranje wel maar voor Jong Oranje valt daqt eigenlijk enorm tegen. Vooral omdat bijna iedereen in de Nederlandse competitie speelt en de Eredivisie wordt in Spanje (en in veel andere 'grote' landen) gezien als lachertje.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

De Spaanse kabel

Maar zonder gekheid: De selectie van Spanje was op papier natuurlijk gewoon sterk genoeg om meer prijzen te winnen dan dat ze tot nu toe hebben gedaan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Jong Spanje speelde gewoon goed maar Jong Oranje was effectiever. Tuurlijk zou het kunnen dat ze Oranje onderschat hebben, niet gek met van die jonge Spanjaarden en Nederland staat in Spanje nou ook niet bekend als een internationale grootheid.

Goh, kijken ze daar niet naar het EK onder 20? (of 18, ik weet niet wat het precies wat we laatst wonnen)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

De Spaanse kabel

Maar zonder gekheid: De selectie van Spanje was op papier natuurlijk gewoon sterk genoeg om meer prijzen te winnen dan dat ze tot nu toe hebben gedaan.

Tuurlijk, ze hebben altijd ondermaats gepresteerd, vooral met zo'n selectie. Nu hebben we een hele goede lichting maar ik verwacht ze hoogstens in de kwartfinale in Zuid Afrika.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Is dat niet een beetje indekken?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Goh, kijken ze daar niet naar het EK onder 20? (of 18, ik weet niet wat het precies wat we laatst wonnen)

Spelen er volgens mij niet veel meer bij Jong Oranje die er toen bij waren. Bovendien hebben veel voetballertjes bij Jong Spanje veel gemakzucht, denken nu al helemaal geweldig te zijn. Kijk mij eens bij Real Madrid spelen en die gozer bij FC Utrecht. Onterecht zo'n denkwijze, en vindt Jong Oranje ook kwalitatief beter dan Jong Spanje en vind het Oranje ook wel gelijkwaardig aan Spanje.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tuurlijk, ze hebben altijd ondermaats gepresteerd, vooral met zo'n selectie. Nu hebben we een hele goede lichting maar ik verwacht ze hoogstens in de kwartfinale in Zuid Afrika.

Vanwaar die bescheidenheid? Brazilië is voor mij favoriet, maar Spanje komt daarna.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Is dat niet een beetje indekken?

Niet echt indekken, ik verwacht gewoon niet meer. Als ik ook al zag hoe slecht hun conditie er voor stond in de Confed. cup, wordt het weer lastig om topfit te worden. En Del Bosque is geen Aragones.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Niet echt indekken, ik verwacht gewoon niet meer. Als ik ook al zag hoe slecht hun conditie er voor stond in de Confed. cup, wordt het weer lastig om topfit te worden. En Del Bosque is geen Aragones.

Ik had bij Real altijd wel een zwak voor Del Bosque, maar hoe ze trainen e.d. weet ik natuurlijk niets van.

Zou het niet zo zijn dat de mannen nu ze het EK hebben gewonnen zoiets hebben van: Dit is onze kans om wereld kampioen te worden?

Alhoewel: als je het WK 1990 van Oranje zag

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

Vanwaar die bescheidenheid? Brazilië is voor mij favoriet, maar Spanje komt daarna.

Heeft meer met de historie te maken en ik wil het ze op een toernooi nog wel willen zien doen tegen een groot land. Daar geve nze vaak niet tegen thuis. Spanje had dit EK er natuurlijk i nde kwartfinale al uit kunnen liggen tegen Italië. Indrukwekkend waren ze niet.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

En Del Bosque is geen Aragones.

Del Bosque lijkt me juist zeer geschikt, als er iemand een team kan smeden uit vele vedettes dan is hij het wel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ik had bij Real altijd wel een zwak voor Del Bosque, maar hoe ze trainen e.d. weet ik natuurlijk niets van.

Zou het niet zo zijn dat de mannen nu ze het EK hebben gewonnen zoiets hebben van: Dit is onze kans om wereld kampioen te worden?

Alhoewel: als je het WK 1990 van Oranje zag

Tuurlijk, misschien ben ik wat te pessimistisch en dit is misschien wel de beste selectie sinds tijden. Ook in de breedte staat er kwaliteit maar toch zie ik ze niet hoge ogen scoren. Afgelopen EK waren ze natuurlijk een underdog want Spanje presteert nooit op eindrondes, en nu staan ze weer in de favorietenrol en ik denk dat ze daar weer niet mee om kunnen gaan. Voorgaande jaren hebbe nze dat nooit gekunt iig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

Del Bosque lijkt me juist zeer geschikt, als er iemand een team kan smeden uit vele vedettes dan is hij het wel.

Vind het ook een hele goede trainer, don't get me wrong. Maar in sommige gevallen is ie 'te lief'.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Zelfs Kees Jansma zegt dat Spanje favoriet is hoor ik net in de herhaling van DWDD. Dus kom op Naomi, spreek je uit

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ok, vooruit. Halve finale moet haalbaar zijn. Verder wil ik echt niet gaan .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Het is een begin

Dan kan ik nu met een gerust hart gaan slapen.

En jij mag ook wel opschieten wil je nog voorslapen voor de Lakers

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je hebt gelijk, moet maar even mijn rust gaan pakken, anders redt ik het derde kwart niet. Half time is toch het moment dat ik vaak in slaap sukkel.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Succes vanavond!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Thanks .

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Spanje had ook wel verder kunnen komen tijdens WK 2002, helaas werd de boel toen scheidsrechterlijk gemanipuleerd ten behoeve van Guus en Z-Korea

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

Heeft meer met de historie te maken en ik wil het ze op een toernooi nog wel willen zien doen tegen een groot land. Daar geve nze vaak niet tegen thuis.

Significantie 0,0.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.