• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.605 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.888 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

stinissen (crew films & series)

• 23522 berichten
  • 77046 stemmen

Een groep met bv Spanje , Brazilie en Frankrijk of Italie zou ik graag zien geen landen als Noord Korea of het aller belaberste Zuid-Afrika dat zijn juist de moeilijkste in de group fases.

• 23522 berichten
  • 77046 stemmen

Zuid Afrika speelt minimaal gelijk in de eerste wedstrijd tegen wie ze ook spelen.Bekijk de statstieken maar eens van gast landen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De laatste toernooien zijn we de moeilijke poules altijd doorgekomen. In 2004 met Duitsland en Tjechië, in 2006 met Servië, Argentinië en Ivoorkust en in 2008 was het helemaal bizar met Frankrijk, Italië en Roemenië.

Toch is Nederland gisteren ook benadeeld met die handsbal. Het is niet gezegd dat Ierland het W.K. dan zou halen, maar als dat wel het geval was, zat Nederland gewoon in pot 1 (zal wel eerder op dit forum gezegd zijn).

Helemaal waar wat je zegt. Al moest in 2004 Tsjechie B nog wel even Duitsland afhouden voor ons. We kwamen door, maar dankzij de wissel van Dikkie Dik was het erg peniebel. Wat was ik zenuwachtig tijdens Tsechie - Duitsland zeg. Dan kun je toch beter maar zelf spelen.

• 23522 berichten
  • 77046 stemmen

Nogmaals oefen wedstrijden hebben geen enkele zin, ga liever gewoon trainen en speel nooit meer voor kats z'n kut.

• 23522 berichten
  • 77046 stemmen

Er is maar 1 oefenwedstrijd die je kunt toepassen en dat zijn onze oosterburen: Duitsland.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Als je moet beginnen tegen Zuid-Afrika, dan wil ik nog niet direct zeggen dat Nederland dat gaat winnen. Nederland moet snel gaan draaien, nu hebben ze al moeite tegen Australië en Paraguay. Het zal een gekkenhuis worden tijdens de openingswedstrijd van Zuid-Afrika. Uiteraard zou Nederland wel aan hun stand verplicht zijn om te winnen.

Nu misten we ook Sneijder, Robben en van Persie en speelde Oranje niet met 150% bezieling zoals op het EK. Ik maak me geen zorgen. Komend WK staan we er gewoon.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een azijn zeikers weer.... en als ze dadelijk winnen ineens allemaal weer een oranje muts op...

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Nederland moet met kut tegenstanders te maken krijgen in die poule fase. Ze moeten erin komen, ze mogen een 0-0'tje spelen, de laatste wedstrijd van de poule (wel in eigen handen) moet beslissend worden... en dan verder.

Als Nederland iets steeds verkeerd doet is het wel te vroeg pieken. Dat is fataal voor dit land.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nee, Oranje moet juist pittige tegenstanders hebben. Dan zijn ze meteen scherp. Anders krijg je het oude Nederlandse onderschatten weer. Juist als je 1e duel Nederland-Spanje is, dan is Nederland beter dan als je Nederland-Noord Korea hebt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Geef mij maar Noord-Korea hoor, daar winnen we zelfs met een jupiler-league-elftal van. Maar het maakt allemaal niet zoveel uit, het moet raar lopen willen we de poule niet door komen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

Geef mij maar Noord-Korea hoor, daar winnen we zelfs met een jupiler-league-elftal van.

Je kan het ook overdrijven. Ik mag hopen dat dit niet de opvatting is van de Oranje selectie anders wordt het weer helemaal niks.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Je kan het ook overdrijven. Ik mag hopen dat dit niet de opvatting is van de Oranje selectie anders wordt het weer helemaal niks.

Je snapt hem. Dit bedoel ik. Ik heb liever dat we met wat respect en zelfs een beetje vrees naar de tegenstander kijken. Dan is Oranje een stuk sterker. Zie Italie en Frankrijk. Of als wij favoriet genoemd worden, zie NL-Rusland. Gemiste kans, had een EK finale kunnen zijn in 2008.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mee eens.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Rusland had ik zeer veel respect voor op het EK, maar we werden die wedstrijd niet weggetikt, omdat onze spelers 1 voor minder waren, maar meer omdat de meester Hiddink alle zwakke plekken pijnlijk open wist te leggen. Van Basten wist dat de backs van Rusland de sleutel zouden vormen en nog wist hij zich niet te wapenen. Puur gemis aan trainers-ervaring. Denk dat het Nederlands elftal ook echt geen gebrek aan respect had voor Rusland. We hadden na de geweldige poule-presentaties weer een ouderwetse off-dag op de cruciale momenten van een toernooi.

Laat ons dit WK maar gewoon met zwaarbevochten 1-nulletjes winnen. Dan kan er helemaal van overschatting geen sprake meer zijn.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Tja de selectie moet vooraf in de camera roepen 'dat zo'n wedstrijd altijd lastig is', dat men Noord-Korea 'niet moet onderschatten' en dat ze 'het koppie erbij moeten houden'.

Komop het zijn amateurs Noord-Korea moet je gewoon stuk spelen, ik meen het overigens dat je met een jupiler-league-elftal van Noord-Korea wint.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dit soort uitspraken heb jij wel vaker. Zo'n denigrerende uitspraak had je volgens mij ook eens over een jong Ajax en een AGOVV en eventjes 4-0 winnen, zoiets? Alsof bvb Ahn Young-Hak, Kim Yong-Jun en Lee Han-Jea een stelletje lul-de-behangers zijn . Als je i nde J-League voetbalt kan je wel wat hoor, en zo zijn er wel meer bij NK die in de J-League actief zijn. Helemaal niets amateurs.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dit soort uitspraken heb jij wel vaker. Zo'n denigrerende uitspraak had je volgens mij ook eens over een jong Ajax en een AGOVV en eventjes 4-0 winnen, zoiets?

Ja was ook niks mis mee, Ajax hoort AGOVV ook op te rollen met laten we zeggen 6-0, dat die spelers dan als een stelletje slapjanussen over het veld lopen kan ik ook niks aan doen.

Alsof bvb Ahn Young-Hak, Kim Yong-Jun en Lee Han-Jea een stelletje lul-de-behangers zijn .

Ik heb even gegoogled want die namen zeggen me niks, ik concludeer:

Ahn Young-Hak: Mag de helft van de wedstrijdjes meedoen bij een club uit de K-league.

Kim Yong-Jun: Heeft ervaring in de 2de divisie van China.

Lee Han-Jea: Speelt bij een degradatiekandidaat uit Japan (vorig jaar nog 2de divisie).

Ik wordt er nog niet akelig van.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dan nog Kai. Als je op een WK speelt, dan dien je niemand te onderschatten. Ik heb wel meer verrassingen gezien.

Feit is dat het typisch Nederlands is om een klein land te onderschatten en dan slecht te voetballen. Dat moeten we eens voorkomen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

Ja was ook niks mis mee, Ajax hoort AGOVV ook op te rollen met laten we zeggen 6-0, dat die spelers dan als een stelletje slapjanussen over het veld lopen kan ik ook niks aan doen.

Oneens. Dat noemen ze arrogantie, niets meer, niets minder.

Ik heb even gegoogled want die namen zeggen me niks, ik concludeer:

Ahn Young-Hak: Mag de helft van de wedstrijdjes meedoen bij een club uit de K-league.

Kim Yong-Jun: Heeft ervaring in de 2de divisie van China.

Lee Han-Jea: Speelt bij een degradatiekandidaat uit Japan (vorig jaar nog 2de divisie).

Ik wordt er nog niet akelig van.

En met die feiten zijn het nog steeds geen amateurs. Ze hebben zich gekwalificeert voor het WK, dus wat meer respect is wel op zijn plaats. Een goede prestatie voor NK.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hehe ik keek net even op de Twente site om te kijken wat ze over Ruiz en Costa Rica zouden zeggen die verloren van Ajacied Suarez. Wat denk je? Geen woord. Wel Brama in Oranje maar de rest skippen ze maar. Sja...zo kan ik ook een goed nieuws site creeeren

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

(quote)

En met die feiten zijn het nog steeds geen amateurs. Ze hebben zich gekwalificeert voor het WK, dus wat meer respect is wel op zijn plaats. Een goede prestatie voor NK.

Ik denk sowieso dat die Noord Koreanen zich een slag in de rondte gaan werken komend WK. Ik wil niet weten wat die malloot van een Kim doet als grote leider als zijn geliefde natie slecht presteert....

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

Geen arrogantie, maar ik ga Oranje/Ajax niet kleiner maken dan dat we zijn.

Respect is er wel degelijk, ik vind het knap dat ze zich geplaatst hebben. Neemt niet weg dat een beetje voetballand hier makkelijk van moet winnen. Hartstikke leuk die voetballers van Noord-Korea die soms bij hun buurlanden mogen meedoen, maar dit mag voor jongens als Van Persie, Sneijder en Robben geen probleem zijn.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dan nog Kai. Als je op een WK speelt, dan dien je niemand te onderschatten. Ik heb wel meer verrassingen gezien.

Feit is dat het typisch Nederlands is om een klein land te onderschatten en dan slecht te voetballen. Dat moeten we eens voorkomen.

Ik doe helaas niet mee dus ik mag ze best onderschatten, daar worden de kansen van Oranje echt niet minder op.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je snapt hem. Dit bedoel ik. Ik heb liever dat we met wat respect en zelfs een beetje vrees naar de tegenstander kijken. Dan is Oranje een stuk sterker. Zie Italie en Frankrijk. Of als wij favoriet genoemd worden, zie NL-Rusland. Gemiste kans, had een EK finale kunnen zijn in 2008.

Je vergeet voor het gemak de affaire Boulahrouz op het EK. Hierdoor was het elftal volledig van slag met al die jonge vaders. Verder had van Basten hem achteraf niet moeten laten spelen, maar naar huis moeten sturen (was geen fout, maar het pakte verkeerd uit).

En Hiddink had de juiste tactiek bedacht tegen het land dat hij zo goed kende.

Had in mijn bescheiden optiek niks te maken met wie favoriet was en wie niet en al zeker niet met onderschatting, maar volledig met de omstandigheden.

Van Roemenië won het zelfde elftal nog met gemak, terwijl onderschatting daar veel eerder op de loer lag.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Exact, het verlies tegen Rusland was totaal niet te wijten aan onderschatting, maar aan gebrek (het doorbreken van) de focus. Naar mijn mening is dat voor 99% de oorzaak. Een meer ervaren van Basten had Boularouz direct vrij gegeven en de rest van de selectie gefocust op het trainingsveld. Dat is wat mij betreft het enige wat Van Basten fout had gedaan, want verder was het een grandioze prestatie en had ik ons graag tegen Spanje en Duitsland zien uitkomen in die vorm.

Hopelijk voelt de selectie dit ook en vormen ze deze zomer een onverslaanbaar team.

• 23522 berichten
  • 77046 stemmen

Kai schreef:

Geef mij maar Noord-Korea hoor, daar winnen we zelfs met een jupiler-league-elftal van. Maar het maakt allemaal niet zoveel uit, het moet raar lopen willen we de poule niet door komen.

Hoe kom je er in godsnaam bij dat Noord Korea zo zwak is , dat is juist een ploeg die op het WK actief is die je nou net niet moet onderschatten.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Daar komt nog bij dat we sindsdien geen wedstrijd meer hebben verloren tegen een hele serie tegenstanders die toch zeker voor onderschatting in aanmering zouden komen.

In oefenpotjes is het weleens anders, maar tijdens de gehele kwalificatiereeks heb ik een zeer gedereven oranje gezien.

Wat mij betreft genoeg reden om de onderschattingsmythe maar eens te gaan begraven.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Hoe kom je er in godsnaam bij dat Noord Korea zo zwak is , dat is juist een ploeg die op het WK actief is die je nou net niet moet onderschatten.

Ik heb het hierboven al aangegeven, gewoon een gebrek aan kwaliteit. Maar laten we afwachten tot de zomer en dan oordelen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

wavanbuuren schreef:

Wat mij betreft genoeg reden om de onderschattingsmythe maar eens te gaan begraven.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nounou pff kom even he, sinds wanneer moeten wij nu ook al bang worden voor Noord Korea. Een beetje vertrouwen in de FIFA nr. 3 mag je wel hebben zeg. Onderschatten is nooit goed, maar die rollen we wel op en met 1-0 winnen is ook 3 punten waard. Ik ben nog banger dat ze een keer gaan testen of hun raketten Nederland kunnen bereiken als dat ze van ons winnen op het WK.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Onderschatting misschien niet maar Oranje overschat zichzelf te vaak. En ik heb niet vaak in die oefenpotjes een imponerend Oranje gezien, integendeel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.