- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Overigens:
06/09 Georgië - Ierland 1-2
10/09 Montenegro - Ierland 0-0
15/10 Ierland - Cyprus 1-0
11/02 Ierland - Georgië 2-1
28/03 Ierland - Bulgarije 1-1
01/04 Italië - Ierland 1-1
06/06 Bulgarije - Ierland 1-1
05/09 Cyprus - Ierland 1-2
10/10 Ierland - Italië 2-2
14/10 Ierland - Montenegro 0-0
Zo briljant was dat nu ook weer niet...
Overigens (mafketel) ben ik het met je eens dat het best gezellige avondjes zijn op het WK, dat geef ik grif toe. Maar we moeten het ook weer niet overroepen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nou geef mij maar zo'n rapportcijfer hoor, allemachtig.
Geen enkel potje verloren zelfs. Italië ook gewoon 2 keer gelijk.
Ik vind het erg knap van ze als klein voetballand en heel erg jammer dat ze er niet bij zullen zijn.
Ieren zijn een leuk volk, leuke supporters en voetballen nog een beetje alles of niets.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ok dan denken we hier gewoon totaal anders over. Ik zou er nachtmerries van over houden, aangezien ik het WK het mooiste sportevenement op aarde vind.
Dan is het des te vreemder dat je net doet alsof hoe Nederland genaaid werd in 1998 niet vergelijkbaar (of erger) is.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Overigens was dat een uitstekende scheidsrechter in die wedstrijd. En kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij die pingel niet gaf, want het was moeilijk waarneembaar.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik was toen 17 en weet nog dat ik zelfs een traantje heb moeten laten, omdat we Brazilië eindelijk weer eens hadden kunnen pakken sinds 78.
Nederland is ook genaaid ja, maar ik doelde nu even op genaaid worden zodat Nederland niet eens op een hoofdtoernooi terecht kwam.
Het doet allemaal pijn, maar helemaal niet meedoen aan een toernooi zoals de Ieren nu, die misschien 1 keer in de 20 jaar zo dicht in de buurt van plaatsing komen is echt heel rot.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Hij floot tot dat moment inderdaad uitstekend. Maar aangezien ik verre van objectief ben in een dergelijk geval, neem ik het hem nog steeds kwalijk. Het was een 100%-tje. van Hooijdonk beweert dat Baiano het later zelf ook heeft toegegeven aan hem dat het er één was.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik was toen 17 en weet nog dat ik zelfs een traantje heb moeten laten, omdat we Brazilië eindelijk weer eens hadden kunnen pakken sinds 78.
Nederland is ook genaaid ja, maar ik doelde nu even op genaaid worden zodat Nederland niet eens op een hoofdtoernooi terecht kwam.
Het doet allemaal pijn, maar helemaal niet meedoen aan een toernooi zoals de Ieren nu, die misschien 1 keer in de 20 jaar zo dicht in de buurt van plaatsing komen is echt heel rot.
Ik denk dat 95% van de Nederlanders veel sympathie heeft voor Schotten, Australiërs en Ieren, dus dat zal niemand tegenspreken. En op dit forum heeft ook niemand dat gedaan.
Jij begon echter over een conspiracy en over als Nederland genaaid zou worden, vandaar dat ik me toch even geroepen voelde om je er op te wijzen dat je je misschien iets teveel laat meeslepen door je emoties 
Verder no offense.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ierse bond eist een replay:
http://www.vi.nl/Nieuws-item-TS1/172690/Ierse-bond-eist-een-replay-tegen-Frankrijk.htm
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Poeh, blijkt duidelijk dat je geen inlevingsvermogen hebt hoe het moet voelen om als relatief klein voetballand als Ierland het halen van het WK door je vingers te zien glippen en dan nog niet eens door eigen fouten. Ik kan mij niet heugen dat Nederland bij een beslissingswedstrijd zo genaaid is als Ierland gisteren.
En als dit Nederland was overkomen gisteren, dan was het land te klein geweest. Je zal vanmorgen maar als Ier zijn opgestaan en die beelden miljoen keer voor je zien. Het zinnetje "het gebeurt" dekt absoluut de lading niet.
En de vraag aan Naomi blijft hetzelfde en mag dan vervangen worden door Spanje.
Nederland-Rusland vorig EK had ook overgespeeld kunnen worden als Nederland een protest had ingediend. Rusland had rood moeten krijgen maar de scheids trok toen plots de kaart terug. Dat mag niet volgens de regels. Maar Oranje liet het erbij zitten. Ik had me trouwens ook niet fijn gevoel bij een rematch. We waren minder, dat moet je accepteren.
Gister ligt anders. Gewoon een schande hoe zon land genaaid is. Groot gelijk dat de Ieren een rematch aanvragen, al zal de kans 0,0% zijn. Maar eigenlijk hebben ze er recht op.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ierse bond eist een replay:
http://www.vi.nl/Nieuws-item-TS1/172690/Ierse-bond-eist-een-replay-tegen-Frankrijk.htm
En terecht. Die replay komt er niet maar toch een signaal dat je afgeeft.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Bedoelde trouwens WK 74 dat Nederland voor het laats van Brazilie won op een WK. Wat was die wedstrijd toch ongehoord hard haha.
@wavanbuuren: ik spreek misschien soms teveel uit de emotie ja, maar sport is dan ook emotie voor mij.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zou er ook doodziek van zijn en zou enorm pissig zijn op de arbiter. Maar een samenzwering is natuurlijk een ander uiterste, zover wil ik niet gaan.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
@wavanbuuren: ik spreek misschien soms teveel uit de emotie ja, maar sport is dan ook emotie voor mij.
Daar is op zich ook niks mis mee, want dat is het ook en dat is ook meteen het mooie!
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
En terecht. Die replay komt er niet maar toch een signaal dat je afgeeft.
Rematch zou wel leuk zijn anders
Maar zal inderdaad niet gebeuren.
Wel jammer dat een speler als Henry zich aan zo'n bewust handspel moet bezondigen. Zal wel een reflex geweest zijn natuurlijk, maar toch. Kan me niet inbeelden dat de kwalificatie lekker aanvoelt nu.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Henry is ook aardig in mijn achting gezakt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou er ook doodziek van zijn en zou enorm pissig zijn op de arbiter. Maar een samenzwering is natuurlijk een ander uiterste, zover wil ik niet gaan.
Ik hoorde er ook een boel roepen dat er corruptie rondom Spanje-Zuid Korea was in 2002...
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik was toen 17
Je was 18. 
Verder was die wedstrijd tegen Brazilie op het WK '98 ook één van de grootste teleurstellingen voor mij op voetbalgebied, zeker als het om Oranje gaat.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je was 18. 
Verder was die wedstrijd tegen Brazilie op het WK '98 ook één van de grootste teleurstellingen voor mij op voetbalgebied, zeker als het om Oranje gaat.
Moest ik nog worden dat jaar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Donderdag, 19 november 2009 om 18:39
In Duitsland kijkt men vol vertrouwen uit naar het WK van komend jaar zomer in Zuid-Afrika. Niet alleen is de ploeg van Joachim Löw traditiegetrouw een van de favorieten in de eindzege, ook de resultaten in de kwalificatie zeggen veel over de sterkte van die Mannschaft. Daarnaast is er donderdag met opluchting gereageerd op de potindeling voor de loting voor het WK.
In Bild wordt al gesproken van het gebruikelijke geluk dat doorgaans rondom het Duitse nationale team hangt. Het enige gevaarlijke obstakel volgens de krant is niemand minder dan Nederland. "In het slechtste geval worden wij in de eerste ronde gekoppeld aan Holland", bericht het dagblad. In Duitsland is men niet vergeten dat beide landen op het EK van 2004 ook aan elkaar gekoppeld waren, en Duitsland na een ronde al uitgeschakeld was.
Theo Zwanziger, voorzitter van de Duitse voetbalbond (DFB) maakt zich desondanks voor komende zomer geen zorgen. "De eerste ronde op een WK is over het algemeen makkelijker te overleven dan de eerste ronde op een EK", doceert de sportbestuurder. "Als we de knock-outfase overleven, denk ik we een goede kans maken om onze vierde wereldtitel te veroveren."
Wel lachen dat zoveel landen toch Oranje vrezen 
Was ook al met de EK 2008 loting. Domenech en Donadoni verkleurden bijna toen ze bij Oranje's groep kwamen hehe.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik hoorde er ook een boel roepen dat er corruptie rondom Spanje-Zuid Korea was in 2002...
Dat leek me toen vrij duidelijk. Iedereen die de wedstrijd heeft gezien trok die conclusies. De grendrechter destijds heeft toen een boekje open gedaan over Gamal Ghandour (heeft nog aangegeven dat die bal van Joquin toen binnen was en zelfs over de goals heeft ie Gamal Ghandour proberen te corrigeren. Ook een beetje vreemd dat Gamal Ghandour na dat WK stopte met fluiten, hij scheen zelfs door de FIFA gedwongen zijn voor dit besluit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar je ontkent wel dat er iets gespeeld heeft rondom Frankrijk? De link Frankrijk en Uefa baas Platini is ook geen gekke...
Overigens zeg ik niet dat er iets was, maar uit te sluiten valt het ook niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dit is één dwaling, ik snap niet hoe je dat durft te vergelijken met die match uit 2002. Echt een wereld van verschil en hier is er geen fundement om een samenzwering te overwegen. Het is geen guilty until proven innocent, het is andersom.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Je moest dat jaar nog 19 worden, inderdaad.
Ik was wel 17. 
Voor zover de rekensommen.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Wel lachen dat zoveel landen toch Oranje vrezen
Nu we in pot 2 zitten al helemaal, ja. Er is één ploeg die niemand van pot 1 wil loten en dat is Nederland, want dan is heel je "voordeel" om in pot 1 te zitten weg.
Logisch, maar leuk. VREES ONS.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik keek net even de potten door.
Een poule met Spanje, Nederland, Uruguay en Mexico is dus mogelijk.
Kan nog lachen worden...
Overigens heb ik liever dat we een interessante groep loten. Van die kutaffiches als Nederland-Noord Korea (voorbeeldje) word ik ook niet erg opgewonden.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
De laatste toernooien zijn we de moeilijke poules altijd doorgekomen. In 2004 met Duitsland en Tjechië, in 2006 met Servië, Argentinië en Ivoorkust en in 2008 was het helemaal bizar met Frankrijk, Italië en Roemenië.
Toch is Nederland gisteren ook benadeeld met die handsbal. Het is niet gezegd dat Ierland het W.K. dan zou halen, maar als dat wel het geval was, zat Nederland gewoon in pot 1 (zal wel eerder op dit forum gezegd zijn).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
2x servie Rico? Ivoorkust bedoel je
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De laatste toernooien zijn we de moeilijke poules altijd doorgekomen. In 2004 met Duitsland en Tjechië, in 2006 met Servië, Argentinië en Servië en in 2008 was het helemaal bizar met Frankrijk, Italië en Roemenië.
Toch is Nederland gisteren ook benadeeld met die handsbal. Het is niet gezegd dat Ierland het W.K. dan zou halen, maar als dat wel het geval was, zat Nederland gewoon in pot 1 (zal wel eerder op dit forum gezegd zijn).
Ja, lullige bijkomstigheid is dat. Nog lulliger omdat Oranje voor EK 2012 kwalificaties wel groepshoofd is omdat ze dan de regeling gaan veranderen. Schieten we nu niks meer mee op.
Maar goed, ik vrees niemand. En liever Spanje of Brazilie in de groep treffen dan meteen in de 8ste finale knockouts. Dan zijn zulke landen vaak een stuk sterker.
Misschien heeft Oranje mazzel en loten ze Zuid Afrika uit groep 1. Dan zijn we eigenlijk al wel door haha.
Ik vrees niemand. Ik heb alleen respect voor de tegenstander.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
2x servie Rico? Ivoorkust bedoel je
.
Was ik die gekke olifanten gewoon vergeten.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ja, lullige bijkomstigheid is dat. Nog lulliger omdat Oranje voor EK 2012 kwalificaties wel groepshoofd is omdat ze dan de regeling gaan veranderen. Schieten we nu niks meer mee op.
Maar goed, ik vrees niemand. En liever Spanje of Brazilie in de groep treffen dan meteen in de 8ste finale knockouts. Dan zijn zulke landen vaak een stuk sterker.
Misschien heeft Oranje mazzel en loten ze Zuid Afrika uit groep 1. Dan zijn we eigenlijk al wel door haha.
Ik vrees niemand. Ik heb alleen respect voor de tegenstander.
Als je moet beginnen tegen Zuid-Afrika, dan wil ik nog niet direct zeggen dat Nederland dat gaat winnen. Nederland moet snel gaan draaien, nu hebben ze al moeite tegen Australië en Paraguay. Het zal een gekkenhuis worden tijdens de openingswedstrijd van Zuid-Afrika. Uiteraard zou Nederland wel aan hun stand verplicht zijn om te winnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.