• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.135 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.875 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

Ehm oke.. maar als ik al iets roep is dat echt niet gegeneraliseerd, terwijl dat in Mikoz geval nu juist de bedoeling lijkt te zijn.

Oké, ik geloof je (en hou je in de gaten )

Verder No hard feelings.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Dat is nou de charme van het voetbal. Foutjes horen er nu eenmaal bij.

[...]

Nee hoor, ik vind het ook schandalig en heb wel medelijden met die arme Ieren.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

mikoz schreef:

Mooi overgens dat Rusland eruit ligt. Vreselijk volk

Je bent ervaringsdeskundige? Wel eens in Rusland geweest? Wat een flauwekul, mikoz.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Net gezien.

Grensrechter staat op een meter of 40, met minimaal 3 man tussen hem en de bal (waaronder Henry) en het gaat snel. Is niet te zien. Ergens wel vergelijkbaar met die handsbal van die Italiaan tegen Nederland.

Je kunt niet verwachten dat de scheidsrechter op appel van Ierland spelers een beslissing neemt. Dit soort dingen gebeuren, gaat niet met opzet en van een complot is geen sprake (ik las ergens dat Frankrijk 2 minuten hiervoor ook een pingel had kunnen krijgen).

Eventjes de 4e man inschakelen en klaar is Kees... Als je als Ierland zijnde alleen al die mogelijkheid hebt zou Henry het niet eens proberen, of iig meteen toegeven dat het hands was. Dusssss Platini schone taak!

Irish comedian Patrick Kielty on Twitter: "Thierry Henry... more Hands than a German phone book..."

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3286 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zo saai vindt ik Griekenland ook niet spelen, in 2004 ook van ze genoten ondanks de uitschakeling van Spanje.

In 2004 speelden ze wel leuk en sowieso grappig dat ze dat toernooi wonnen. Ik ging in dat jaar ook in Griekenland op vakantie, veel gratis bier bij het noemen van het EK, dat was ook wel geinig .

Maar daarna was het toch wel erg treurig. Zo'n beetje het sufste voetbal op de Europese velden. Op het laatste EK was het spel echt niet om aan te zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik moe teerlij kzeggen dat mijn mening alleen gebaseerd is op 2004, heb ze in 2008 niet zien spelen volgens mij. Wel tof dat je toen in Griekenland was, lekker gezellig dus .

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

YouTube - France v Ireland World Cup Qualifier 2009 - Thierry Henry Handball

Als je goed kijkt en een lijn trekt zou de lijnrechter hier duidelijk zicht op moeten hebben. Er zit geen enkele speler direct tussen hem en de hand van Henry op dat moment. Als Ier had ik vandaag waarschijnlijk ziek thuis gezeten.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3286 stemmen

Wel tof dat je toen in Griekenland was, lekker gezellig dus

Zeker weten. Ze hebben ons nog een heel voetballied geleerd. Ze vonden het ook erg tof dat we het Griekse alfabet kenden, dat zorgde voor nog meer gratis bier .

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

dutchtuga schreef:

YouTube - France v Ireland World Cup Qualifier 2009 - Thierry Henry Handball

Als je goed kijkt en een lijn trekt zou de lijnrechter hier duidelijk zicht op moeten hebben. Er zit geen enkele speler direct tussen hem en de hand van Henry op dat moment. Als Ier had ik vandaag waarschijnlijk ziek thuis gezeten.

Zie nu pas de beelden voor het eerst! Wat een rip-off! En absoluut geen accidenteel hands, maar voor de volle 100% bewust. Jammer toch voor de Ieren om er op die manier uit te gaan...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Nu zal Frankrijk wel wereldkampioen worden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Zie nu pas de beelden voor het eerst! Wat een rip-off! En absoluut geen accidenteel hands, maar voor de volle 100% bewust. Jammer toch voor de Ieren om er op die manier uit te gaan...

Nu begrijp ik dat Blatter geen gebruik wil maken van videobeelden.

Zijn grote vriendjes moeten en zullen doorgaan. Dit was andersom nooit gebeurd! Blinde vinken, leek wel handbal.

O mijn god, dit zal Nederland toch overkomen zijn zeg om er op zo'n manier corrupt uit te vliegen. Zou ik nooit meer vergeten als ik een Ier was.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

De beschuldingingen gaan me nu wel een stapje te ver. Dat het een schande is ben ik eens. Een conspiracy vind ik grote onzin

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens met wavanbuuren, dit is echt geen samenzwering. Een onbewuste arbitrale dwaling, that's it.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het blijft gewoon een algemeen gegeven dat een scheidsrechter bij cruciale beslissingen vaak in het voordeel van het grote land fluit of de grote club. Dit was mijn inziens niet goedgekeurd bij Ierland thuis.

Conspiracy niet nee, want Blatter en de zijne kunnen niet in de toekomst kijken dat zo'n goal op die manier gaat vallen, maar reken maar dat, waar dan ook vandaan, druk is uitgeoefent dat het voor het WK beter is als Frankrijk doorgaat. Die hele FIFA is 1 grote boevenbende.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leuk, Harm van Veldhoven op MM .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Druk uitgeoefend? Kom nou... Die scheids baalt nu enorm, want de kans op een WK is voor hem nogal afgenomen. En vertel nu eens waarom hij Frankrijk 2 minuten eerder geen pingel gaf?

Dat de Fifa een boevenbende is, is verder volstrekt helder.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Naomi Watts schreef:

Leuk, Harm van Veldhoven op MM .

En als het nou Nederland was geweest dat zo genaaid werd?

Hoe zou je dan reageren? En een eerlijk antwoord graag.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Ik zou ook gek worden. Ik zie een rematch eigenlijk wel zitten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Een rematch

Nederland is ook wel eens 'genaaid.' Het gebeurt. En het zit ook wel eens mee.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

En als het nou Nederland was geweest dat zo genaaid werd?

Hoe zou je dan reageren? En een eerlijk antwoord graag.

Als je Naomi een beetje kent dat weet je dat je in deze vraag Nederland beter kunt vervangen voor Spanje

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

otherfool schreef:

Een rematch

Nederland is ook wel eens 'genaaid.' Het gebeurt. En het zit ook wel eens mee.

Poeh, blijkt duidelijk dat je geen inlevingsvermogen hebt hoe het moet voelen om als relatief klein voetballand als Ierland het halen van het WK door je vingers te zien glippen en dan nog niet eens door eigen fouten. Ik kan mij niet heugen dat Nederland bij een beslissingswedstrijd zo genaaid is als Ierland gisteren.

En als dit Nederland was overkomen gisteren, dan was het land te klein geweest. Je zal vanmorgen maar als Ier zijn opgestaan en die beelden miljoen keer voor je zien. Het zinnetje "het gebeurt" dekt absoluut de lading niet.

En de vraag aan Naomi blijft hetzelfde en mag dan vervangen worden door Spanje.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Overigens gebeurde er bij Nederland tegen Italie natuurlijk ook zoiets vergelijkbaars, met die handsbal in de goal.

Konden de scheids en grensrechters ook niet zien, maar werd later wel rechtgezet door de 4de official.

dat is dus het enige wat je nodig hebt in zulke situaties.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Ik kan mij niet heugen dat Nederland bij een beslissingswedstrijd zo genaaid is als Ierland gisteren.

.

Dan heb je een slecht geheugen. Ik zal je helpen. Pierre van Hooijdonk, 1998, tegen Brazilië, halve finale WK, 1 minuut voor tijd, een gele kaart voor een schwalbe ipv een verdiende pingel. Anders hadden we gewoon in de finale gestaan. Lijkt me minstens zo erg.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

Of Gascoigne met z'n gebroken neus tegen Wouters. .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

Of Gascoigne met z'n gebroken neus tegen Wouters. .

Daar liep Cascoigne een beetje ongelukkig tegen aan, daar kon Wouters ook niks aan doen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik heb een aardig geheugen en ik zei dan ook beslissingswedstrijden om een eindtoernooi te halen. Er zijn al duizenden verschrikkelijke beslissingen genomen door scheidsrechters in de toernooien zelf.

Dit was zo'n geweldige kans geweest voor Ierland. Ze hadden het momentum en dan sta je daar als Ierse speler na de wedstrijd van: "Tsja daar speel je dan al die poule-potjes zo goed voor". Ik kan bijna de pijn voelen van die gasten. Ik heb dan ook absoluut niks met Frankrijk. Maar ja, niks meer aan te doen.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Daar liep Cascoigne een beetje ongelukkig tegen aan, daar kon Wouters ook niks aan doen

Was trouwens ook niet z'n neus maar z'n oor meen ik.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Poeh, blijkt duidelijk dat je geen inlevingsvermogen hebt hoe het moet voelen om als relatief klein voetballand als Ierland het halen van het WK door je vingers te zien glippen en dan nog niet eens door eigen fouten. Ik kan mij niet heugen dat Nederland bij een beslissingswedstrijd zo genaaid is als Ierland gisteren.

En als dit Nederland was overkomen gisteren, dan was het land te klein geweest. Je zal vanmorgen maar als Ier zijn opgestaan en die beelden miljoen keer voor je zien. Het zinnetje "het gebeurt" dekt absoluut de lading niet.

En de vraag aan Naomi blijft hetzelfde en mag dan vervangen worden door Spanje.

Nu ja, de Ieren hadden op dat moment 50% kans het te halen, ze waren er nog niet. Verder blijft het natuurlijk maar een spelletje. Zeer spijtig, maar er zijn ergere dingen. Als het Nederland was overkomen had ik het jammer gevonden, maar er geen minuut slaap om verloren hoor.

En eh ja, dit wel een beslissingswedstrijd noemen maar de halve finale van een WK niet... da's een beetje vreemde definitie dan. Op zo'n manier heeft NL volgens mij exact 3 beslissingswedstrijden gespeeld. Waar ze idd niet werden 'genaaid'.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

(quote)

Was trouwens ook niet z'n neus maar z'n oor meen ik.

Hij brak zijn jukbeen om precies te zijn....

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nu ja, de Ieren hadden op dat moment 50% kans het te halen, ze waren er nog niet. Verder blijft het natuurlijk maar een spelletje. Zeer spijtig, maar er zijn ergere dingen. Als het Nederland was overkomen had ik het jammer gevonden, maar er geen minuut slaap om verloren hoor.

Ok dan denken we hier gewoon totaal anders over. Ik zou er nachtmerries van over houden, aangezien ik het WK het mooiste sportevenement op aarde vind. En dan gaan dooddoeners als er zijn belangrijkere dingen dan voetbal voor mij even niet op. Kan mij er nu al op verheugen om alle wedstrijden te gaan volgen, huiskamer vol naar Nederlands elftal kijken. Alle interviews,voor en nabeschouwingen. Prachtig en dat is allemaal stukken minder als Nederland er niet bij is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.