• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.048 acteurs
  • 199.238 gebruikers
  • 9.387.398 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

BoordAppel schreef:

Fable

Ik hoop toch zo dat dit ook op de PC komt. Dit moet ons het vehikel Black&White doen vergeten. Zit wel zo godsgruwelijk ingenieus in elkaar.

Battlefield: Vietnam

Hopen dat er serial keys te downloaden zijn als je het illegaal hebt.

STALKER

Inderdaad foto-realistisch mooi.

Half-Life 2

Vervolg van Half-Life 1, 'nuff said.

Doom III

Het ziet er inderdaad geweldig mooi uit, maar ik vrees dat het niet veel meer wordt dan 5 intense uren vol dom monsters knallen. Laten we hopen dat ik het mis heb.

Vanaf maart is het zover! (BF Vietnam en Far Cry)

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

SilverGun schreef:

Uh, vóór Duke 3D waren de 2D games er al hoor.

Is waar ook, ff niet aangedacht. Maar toch is het niet waar wat Yak zegt, anders had ik t zeker weten geweten. Doom ken ik echt van binnen naar buiten.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Phoenix schreef:

Het ziet er inderdaad geweldig mooi uit, maar ik vrees dat het niet veel meer wordt dan 5 intense uren vol dom monsters knallen. Laten we hopen dat ik het mis heb.

Dat kan nog wel eens meevallen aangezien ze de scriptschrijver van the 7th Ghuest en the 11th Hour hebben ingehuurd en het hele spel gestoryboard is. Er zullen daarom denk ik wel veel scripted sequences in voor komen, maar goed dat had HL ook en dat is ook een geweldig spel.

Trouwens, 5 uur monsters knallen vind ik helemaal niet erg . De AI is volgens Id ook zo goed dat het spel elke keer anders is, monsters die door muren springen, die je flashlight zien en meer van dat soort dingen.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

BoordAppel schreef:

Is waar ook, ff niet aangedacht. Maar toch is het niet waar wat Yak zegt, anders had ik t zeker weten geweten. Doom ken ik echt van binnen naar buiten.

Wat dat niet Duke Nukem? Er hingen er vier of vijf in die kamer. Elke keer dat je er één raakte kreeg je die pruttelgeluidjes, en na een paar keer raak wastie hartstikke dood. Na alle vier of vijf kon je het level uit.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Nee het was commander Keen. In map 32 het super secret level: Grosse!. Eerst moet je een zooi SS'ers verslaan en daarna nog een Cyberdemon. En dan kom je idd in de kamer die beschrijft met 4 Keen's hangend aan een touw. Als je ze neerschiet vallen ze helemaal uit elkaar, met idd de pc speaker geluidjes en bijbehorend ik-ben-dood Keen gezichtje. Na de 4 gaat er een muur omhoog waar de eind switch zit. Check ook dit plaatje.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ok, ik ben duidelijk uitgeluld.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

http://kleiduif.lapoo.nl

Als je van eenvoudige schietspelletjes houd, moet je dit eens proberen. Begin NIET meteen op Medium of Hard, maar rond eerst de 10 levels van Easy af, naarmate je verder komt wordt het neerschieten van die dingen gewoon routine.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Half-Life 2 is wederom uitgesteld. Verwacht hem dus niet voor het eind van de zomer in de schappen... Bron

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Slecht nieuws maar wel te verwachten. Het zou wel jammer zijn dat als het uitkomt het dan al verouderd is.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Heeft iemand al de demo van Unreal Tournament 2004 uitgeprobeerd? Het ziet er wederom likkebaerdend goed uit, hoewel niet erg veel verschil met UT2003. Het draait ook nog eens perfect op mijn redelijk oude pc (1800 MHZ, 256 MB RAM, GeForce 3). De nieuwe spelmodes begrijp ik nog niet omdat ik het pas 1 keer gespeeld heb maar het ziet er veelbelovend uit, je hebt dit keer namelijk voertuigen en voertuigen heersen altijd. De demo zelf is erg goed. Je hebt bijna alle wapens en er zijn veel maps beschikbaar. Aanrader!

KillaJah

• 356 berichten
  • 856 stemmen

Ik heb nog maar 1 mode gespeelt maar vond hem erg leuk met die tanks en jeeps enzo.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

dat hele Unreal heeft me nooit echt kunnen interesseren. Demo is mooi, verzorgd, leuke vehicles, aardig arsenaal wapens, maar het kan me in de verste verten niet boeien. Geef mij maar Battlefield 1942 of zoiets...

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Veel maps? 1 per mode toch? Anyway, het bevalt me wel. Heb al lang niet hersenloos geschoten . De Onslaught mode is inderdaad het leukst. Het is de bedoeling dat je de "hoofdnode" van de andere kleur molt. Dit kun je pas doen als hij niet meer in "linked" is met een andere node van die kleur. Je kunt op het kaartje zien welke nodes allemaal gelinkt zijn (verbonden met streep). Om dus bij deze hoofdnode te komen moet je meestal eerst alle andere nodes van de tegenstander uitschakelen en onder jou controle krijgen. Je kunt alleen een node onder controle krijgen als hij zich naast een node vind die op dat moment van jou is (zie kaartje). Je kunt het ook zien aan een node zelf. Als hij verbonden is, en nog niet onder iemands controle, dan rijzen er gele sterretjes uit op. Loop er overheen en hij begint automatisch met jouw "vlag" te maken. Dit kun je versnellen door met de alternative fire van je Link Gun op de node te schieten. Op deze manier kun je ook je eigen voertuigen repareren.

Ik lag 1 keertje trouwens helemaal dubbel. Ik had zo'n Manta (zo'n ding met 2 ventilators aan de zijkant ) en daarmee crosste ik een beetje over ventjes heen (met rechter muisknop kan je aan de grond blijven). Op een gegeven moment plette ik iemand tegen een muur. Tot mijn grote verassing hoorde ik heel hard die karakteristieke zware stem in de lucht: "SANDWICH!" . Kwam ff niet meer bij .

Vind het trouwens ook geweldig dat die map zo groot is. Je kunt lekker snipen en met je AVRIL vliegtuigen uit de lucht knallen als je op die berg staat. Nadeel vind ik dat de master server nogal eens problemen heeft en ik heel vaak moeite heb met connecten.

PS. Ik heb BF1942 nooit gespeeld . Dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet echt...

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Phoenix schreef:

Vind het trouwens ook geweldig dat die map zo groot is. Je kunt lekker snipen en met je AVRIL vliegtuigen uit de lucht knallen als je op die berg staat. Nadeel vind ik dat de master server nogal eens problemen heeft en ik heel vaak moeite heb met connecten.

PS. Ik heb BF1942 nooit gespeeld . Dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet echt...

Dat blijkt want die Onslaught-map vind ik echt niet groot ofzo

Zeker niet als je het vergelijkt met (daar is ie weer) *trompetgeschal* Battlefield 1942.

De rest van de multiplayer modi in Unreal vind ik trouwens niet bijzonder... alleen Onslaught is de moeite.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ach, een lekker potje DeathMatch gaat er ook wel eens in hoor .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Nadeel vind ik dat de master server nogal eens problemen heeft en ik heel vaak moeite heb met connecten.

Ik ga er van uit dat ze dat in de retail versie er wel uit hebben gewerkt. De voorgaande UT delen hebben allemaal een erg solide netcode.

Hersenloos schieten is trouwens niet echt de manier om te winnen (behalve tegen bots, ook leuk soms), vooral een gezellig potje Bombing Run vereist goede teamplay, anders ben je nergens. Helaas is dat zonder headset of een lan bijna niet te bereiken, behalve als je in een clan zit misschien.

De rest van de multiplayer modi in Unreal vind ik trouwens niet bijzonder... alleen Onslaught is de moeite.

Vind je bombing run niet leuk?

Overigens gaat een vergelijking met BF:1942 niet echt op, totaal verschillende insteek. En die map bij de Onslaught mode is zo precies groot genoeg.

Ik kijk trouwens ook wel uit naar Battlefield: Vietnam. Lekker met keiharde muziek uit je heli, vietcong neermaaien. YEAH!

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik kijk trouwens ook wel uit naar Battlefield: Vietnam. Lekker met keiharde muziek uit je heli, vietcong neermaaien. YEAH!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Och, kom, het is maar een spelletje hoor. Amerikanen neermaaien als Vietcong zal trouwens net zo veel plezier opleveren .

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Bombing Run is idd ook wel geinig, maar ik heb gewoon niks met futuristische shooters. Heel raar, maar Quake en Doom vind ik ook niet bijzonder. Enige futuristische shooter die ik over internet leuk vond was Red Faction, maar dan ook meer omdat er van alles stuk kon

Battlefield Vietnam ga ik meteen kopen als ie in de winkel ligt, vind ik echt fantastisch.

En je hebt gelijk: de vergelijking BF1942 en UT2004 gaat niet echt op, maar als je grote maps wil moet je toch echt bij BF1942 zijn.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Ik ken meer mensen die niets met futuristische shooters hebben. Ik vind ze beide wel geinig, UT en MOHAA heb ik beide bijvoorbeeld helemaal grijs gespeeld. Combinaties zijn ook altijd leuk, HL bijvoorbeeld. STALKER ga ik daarom ook wel leuk vinden denk ik, moderne wapens maar wel met wazige muterende monsters.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Ja STALKER wordt heel erg stoer volgens mij...

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Phoenix schreef:

Ach, een lekker potje DeathMatch gaat er ook wel eens in hoor .

Als ik deathmatch wil doen speel ik MOHAA... veel leuker

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Sjoerd schreef:

Bombing Run is idd ook wel geinig, maar ik heb gewoon niks met futuristische shooters.

[cough] System Shock 2 [/cough]

[cough] Deus Ex [/cough]

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Ja, maar da's anders

Da's meer RPG/shooter...

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Nick Kang schreef bij het musicmetertopic:

(quote)
Ja.

Kom maar op .

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Ik kan er iig wel 1 noemen, Diablo 2 echt gigantisch lang houdbaar door de meesterlijke multiplayer (speel het al 4 jaar lang met slechts korte rustpauzes).

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik ken meer mensen die niets met futuristische shooters hebben.

I'm one of them.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Padd0 schreef:

Ik kan er iig wel 1 noemen, Diablo 2 echt gigantisch lang houdbaar door de meesterlijke multiplayer (speel het al 4 jaar lang met slechts korte rustpauzes).

Okay, nog 49 te gaan . Ik kan er zelf al wel een paar (FPS) noemen:

Battlefield 1942

Half-Life (alle mods meegerekend)

Doom (eerste mp-optie, toch Boordappel? )

Unreal Tournament

RPG heb ik nooit gespeeld eigenlijk, online.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Phoenix schreef:

Battlefield 1942

Half-Life (alle mods meegerekend)

Doom (eerste mp-optie, toch Boordappel? )

Unreal Tournament

RPG heb ik nooit gespeeld eigenlijk, online.

Allemaal leuk en ik vind ze niet beter of slechter dan RtCW (daar gaat t toch nog over?). Doom heerst idd maar eigenlijk vooral voor de co-op functie die nog steeds leuk is omdat er bijna geen FPS zijn met zo'n functie. Van de recentere kan ik me alleen Serious Sam herinneren.

En die online RPG's, daar moet je toch allemaal voor betalen?

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Mag Atomic Bomberman ook?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.