- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Iedereen met een monsterpc moet NU naar hier surfen, 1 van de mirrors uitkiezen, 1 á 2 uurtjes downloaden (als je kabel hebt)en deze adembenemende demo spelen. Far Cry is de naam. Het ziet er werkelijk verbluffend mooi uit (ik met mijn 2,8 gigaherz processor, Radeon 9800 Pro videokaart en 1028 mbram geheugen kan em met alles op zijn hoogst nog niet eens helemaal vloeiend draaien, beetje framedrops als je te snel heen en weer zwiept, dus dat zegt wel wat over het detail van het minstens 1 bij 1 kilometer grote level waarin je speelt) en de AI is ongeëvenaard (vooral als je hem op hard speelt).
Zo besloop ik 4 mannetjes in de jungle, en ik ritselde wat in een struikje. Toen hoorden ze me, gingen met z'n 2en kijken wat er aan de hand was, zagen me en riepen gedecideerd wat commands ("RIGHT!", "LEFT!", "I'LL GET BACKUP!") naar elkaar en naar de 2 achtergebleven personen waarna ze me met z'n 3en gingen omsingelen (echt waar, het lijkt wel of ze ter plekke aanvalspatronen verzinnen) terwijl de 4e hulp ging halen (zoals ze hadden afgesproken).
Deze 4e kwam na 1 minuut terug met 3 nieuwe ventjes. Dit alles terwijl ik de eerste drie al amper kon raken omdat ze vliegensvlug van boom naar rots bewogen en vanaf daar me belaagden met kogels en granaten.
En dan heb ik het nog geeneens over de physics die wel ontzettend realistisch zijn. Ze rollen van trappen, tuimelen in zee en komen later bovendrijven. Je schiet ze in hun hoofd: ze vallen naar achter. Je schiet ze in hun been: ze zakken in elkaar. Niet te geloven... En ze reageren zelfs nog als je ze, uit frustatie over de schade die ze aan je gedaan hebben, een paar schoten na verkoopt (ze veranderen van houding etc.).
Voor mensen met een sterk systeem (de specs zijn als gezegd erg fors, hopelijk word de engine nog wat getweaked voordat het hele spel uitkomt) gaat dit een echte must worden, zeker voor FPS fans.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Nooit gehoord van dat spel, maar ik ben benieuwd! Download staat aan 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Eigenlijk slecht dat ze dat spel maken en dat bijna niemand het dan kan spelen
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ook op Gamespy zijn ze erg positief over Far Cry. Ze vergelijken het zelfs met Doom III en Half-Life II, en dat wil wat zeggen. Ik ga de demo ook maar ff downloaden ook al heb ik maar een Pentium IV, 1,8 gigaherz met een GeForce 3 en 512 mb RAM.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
465 MB!!!! WTF!!!! Het moet niet gekker worden met die demo's zeg! Met dat horrelinternet van @home dat ik hier heb kan ik die nooit benedenladen, maar ja toch maar proberen.
[edit]Gelukkig hebben ze bij 3dGamers een bittorrent versie, puike site![/edit]
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Daarmee kun je het wel op low (of zelfs medium!) spelen hoor denk ik.
Eigenlijk slecht dat ze dat spel maken en dat bijna niemand het dan kan spelen
.
Nou ja... als ze een kilometers groot eilandenstelsel (1 level dus!) met dit soort omgeving kunnen weergeven
.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
465 MB!!!! WTF!!!!
Euh.. die van mij is zelfs 496 MB..?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Euh.. die van mij is zelfs 496 MB..?
487.237.110 bytes zegt bittorrent. Waar download je m van?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja 496 mb is de juiste grootte volgens mij. Die heb ik ook namelijk. Ik had hem eerder al gedownload maar toen ik hem wilde unzippen kreeg ik "unsuspected end in archive". Wellicht heb je niet de volledige versie of zo...
Ik raad jullie trouwens nogmaals aan hem meteen op hard te doen
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ik heb hem van 3dgamers en dat is toch wel een betrouwbare site, ik waag het erop. Denk trouwens toch dat ik hem niet goed kan spelen, met deze, voor huidige begrippen, langzame computer.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Eigenlijk is dit spel gewoon een paar jaar te vroeg gemaakt
.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
487.237.110 bytes zegt bittorrent. Waar download je m van?
File Rush dacht ik.
Heb 'm net heel even gespeeld en het ziet er inderdaad erg mooi uit. Echter.. het bootje waar je in begint is bij mij half doorzichtig (??) en heeft allemaal rare strepen enzo, en ook als je beschoten wordt vliegen er allemaal rare strepen door de lucht die blijven hangen. Zullen wel kogels voorstellen maar zoals ik het zie hoort het vast niet
. Even wat met de instellingen stoeien denk ik.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Wat voor een videokaart heb je? Heb je de nieuwste drivers?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Hehe, zal wel niet, ongetwijfeld
Ik ga het eens nakijken.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Voor een radeon moet je idd wel de goeie catalyst driver hebben... En DirectX9 is ook wel belangrijk denk ik.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Wie kent het goeie oude Carmageddon nog? De CD-Rip is te downloaden vanaf deze site:
Deze site staat wereldwijd bekend als de site die de meeste spelletjes heeft; het gaat dan om de wat oudere spellen die nergens meer te koop zijn.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Carmageddon is echt een leuk (en vrij ziek) spel. Deel 2 staat nog op mn pc en als ik niets beters te doen heb wil ik dat nog wel eens doen. Er geeft toch niets meer voldoening dan met een pedestrian electro bastard ray de straten schoonvegen?
Jammer dat deel 3 zo saai (zombies!) was, want het zag dr wel mooi uit.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ik vond dat oude vrouwtje met haar krukken wel grappig... Als je dan met je auto langs haar scheurde hoorde je: "I was in the war!" 
Een prima spel om je woede op af te reageren.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Had dat spel destijds niet tot kamervragen geleid?
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Leuke tip voor de MK DoubleDash fans!
Als de mirror mode zelfs geen echte uitdaging meer biedt, leg je dan eens toe op het Time Trailen. Met de link hierboven heb je een aantal leuke concurrenten erbij. De strijd gaat om het hoogste aantal behaalde punten (snelste tijd 10 punten, aflopend naar 1 punt voor de 10e plek) .... Superverslavend (en ik ben de gelukkige nr.1 maar helaas niet voor lang want dhr. MAK gaat me zeker WEER inhalen één dezer dagen)
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Leuke tip voor de MK DoubleDash fans!
Als de mirror mode zelfs geen echte uitdaging meer biedt, leg je dan eens toe op het Time Trailen. Met de link hierboven heb je een aantal leuke concurrenten erbij. De strijd gaat om het hoogste aantal behaalde punten (snelste tijd 10 punten, aflopend naar 1 punt voor de 10e plek) .... Superverslavend (en ik ben de gelukkige nr.1 maar helaas niet voor lang want dhr. MAK gaat me zeker WEER inhalen één dezer dagen)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Had dat spel destijds niet tot kamervragen geleid?
Staat me ook iets van bij ja. Die mensen hadden het spel natuurlijk nooit gespeeld en gaan dan al meteen met een beschuldigend vingertje wijzen. Er zit behoorlijk wat humor in (peds with stupid heads, miniature pedestrians, pinball mode om maar wat te noemen) dus echt serieus is het niet te nemen. Wat wil je ook als je hoofdpersoon Max Damage heet en je tegenstanders namen hebben als Mothertrucker.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Wat maar weer eens te meer bewijst dat het al jaren nergens meer over gaat in dit kutland.
Tof spel was dat overigens, dat Carmageddon. Eigenlijk het enige "race"spel voor de PC dat ik echt intensief heb gespeeld.
Bij deel 2 was de lol er wel weer af, toen ben ik ook afgehaakt. Maareh, zoete herinneringen aan het eerste deel
.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Maareh, zoete herinneringen aan het eerste deel
.
Heb ik ook. 
Vroeger zo vaak gespeeld. Als je ruzie had met iemand > Carmageddon > ruzie verdwenen...
Carmageddon II vind ik toch iets minder t.o.v. deel 1. Gisteren een tijdje een CD-Rip ervan gespeeld...
Ik klink misschien geweldadig, maar wat ik toch echt mis in die spellen, zijn toch wel fietsers, en bijvoorbeeld terrasjes waar mensen aan het dineren zijn. :evil
Wel een grappig verschijnsel uit Carmageddon II: bij had laden staat er Carpocalypse Now met hetzelfde lettertype als van Apocalypse Now...
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Wie kent het goede oude Duke Nukem 3D nog? Wat het spel voor mij zo volmaakt maakte, was toch wel de muziek.
Hier alle 30 muziekbestanden:
http://www.ttdpatch.net/midi/duke3d.zip
Een paar aanraders:
- Gotham
- Aliens, Say you Prayers!
- Invader
- Water World
- Plasma
- Grab bag
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Jeetje U96, jij met je goude oude spellen die net een paar jaar oud zijn... ik voel me ineens erg oud 
De originele Duke Nukem, DIE was oud. Daarna de verbeterde VGA (!!!) versie, dat was al wat minder oud. En Duke3D is gewoon een moderne 3d shooter ! pfuh!
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Duke Nukem kon je in Doom nog afknallen in een geheim level. Compleet met die geluidskaartloze prietel-pruttel-geluidjes. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Mooi link, U-96! Stalker, Aliens, Say you Prayers!, Taking Names, The City Streets en Ah, geez! zijn mijn favorieten. Vooral die laatste was altijd een fijne keus voor mn zelfgemaakte maps. Maar weer eens mee beginnen als de windows versie van Duke wat verbeterd wordt.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Duke Nukem kon je in Doom nog afknallen in een geheim level. Compleet met die geluidskaartloze prietel-pruttel-geluidjes. 
Nee, je kon de space marine (en Luke Skywalker en Snake Plissken en nog wat meer) in Duke afknallen. In Doom kon je in Grosse! commander Keen afknallen met idd die mooie geluidjes. Duke kwam ook na Doom dus wat je zegt is vrij onmogelijk
.
Ik Duke zitten trouwens echt ongelofelijk veel verwijzingen naar films en andere spellen. Die me nu even te binnen schieten: Independence Day, Escape from..., Star Wars, Star Trek (inclusief Klingons!), Doom, Quake.
Check trouwens ook deze site. Daar sta je bij fileplanet uren voor in de rij en hier heb je de trailers van spellen in een seconde op je scherm. Check zeker de trailers van: Fable, Far Cry: physics filmpje ziet er goed uit, merkwaardig einde, Battlefield: Vietnam (vette muziek!), Halo 2, STALKER: pijn aan je ogen zo mooi! Wel trailer 3 kijken, Half-Life 2: briljant als de G-Man ineens Hebreeuws praat, en nog lip-sync ook!, Doom III: persoonlijke favoriet, de trailer zou zo van een film kunnen zijn en laat zien dat de graphics en physics absoluut briljant zijn, vooral de schaduwen zijn geweldig mooi. Verder de gebruikelijke prachtige architectuur en monsters, zoals we van Id gewend zijn. De gameplay belooft intens te worden, alleen of t meer is dan alleen hersenloos knalwerk moeten we nog maar zien.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
.Uh, vóór Duke 3D waren de 2D games er al hoor.