- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ja , need for speed underground ziet er wel erg mooi uit. Je kan auto's echt volledig ombouwen tot ware racemachines.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Ja ik heb het al veel gespeelt bij een vriend op playstation 2 en is echt wel leuk. Het heeft een enorm snelheidsgevoel maar wat het tunen betreft, vind ik dat er buiten honderden stickers toch niet superveel om te bouwen valt, er hadden toch meer opties in gemogen naar mijn mening.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Je kunt bv. je motor maar 3 keer opfokken en dan kan je kiezen uit een paar verschillende pakketjes die toch allemaal het zelfde zijn (alleen de merken zijn anders).
Ik vind dat je meer moet kunnen experimenteren met verschillende onderdelen, zodat je zelf kan uitzoeken wat het beste met wat loopt. Nu pak je gewoon die motor en klaar is kees.
Aan je carosserie kan je daarentegen wel veel veranderen maar je hebt hier ook 3 graden van bv spoilers. En als je een level 3 spoiler hebt krijgt je auto een hogere waardering dan bij een level 1 spoiler. Maar als je dus een van die level 1 spoilers mooier vind wordt je gedwongen een level 3 spoiler te kiezen anders heb je volgens het spel een auto die minder uitstraling heeft.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik vind dat je meer moet kunnen experimenteren met verschillende onderdelen, zodat je zelf kan uitzoeken wat het beste met wat loopt. Nu pak je gewoon die motor en klaar is kees.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Gisteren een tijdje de drag-variant gespeelt... spel weet leuk het Fast & The Furious sfeertje neer te zetten (incl. van die foute DMX-achtige rap). Trillen van het beeld geeft een fantastisch gevoel van snelheid, probeer dan nog maar 's uit te wijken voor een trein (kan ook aan het bier gelegen hebben)
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
probeer dan nog maar 's uit te wijken voor een trein (kan ook aan het bier gelegen hebben)
Je moet je nitro gebruiken en over de schans links springen 
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
schans is poep als je vergeet het gaspedaal los te laten (engine blown)
spel zit wel vol met frustrerende dingen (muren waar je echt nog 10 cm vandaan bent knal je tegen op. Vangrails zijn 'oneindig' hoog.
Tegenstanders rammen je van achter...je spint en vliegt van de baan.
Je ramt de tegenstander van achter en....je spint en vliegt van de baan.
auto's reageren anders in drifts en dragraces dan in gewone wedstrijden.)
toch blijf ik 't spelen. Iemand al een manier gevonden om het op een LAN te spelen?
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
die schans was rechts 
ah ja excuseer
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Deze week is Doom 10 jaar geworden en bij Gamespy besteden ze er de hele week aandacht aan. Zelfs 2 retro reviews, verder wat leuke artikelen en op vrijdag nieuwe Doom III dingen! Zo is maar weer bewezen wat ik allang wist: Doom is het beste spel ooit gemaakt
.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
In ieder geval het meest onder de indruk dat ik ooit van een spel ben geweest. Zo'n grote stap voorwaarts is er volgens mij nooit weer gemaakt.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Was misschien NET een jaartje of 2 van voor dat ik echt met gamen begon maar ik vond het toen ik het voor het eerst speelde niet zo heel erg leuk. Heb het vaak aan de kant gezet voor One Must Fall of zelfs Wolfenstein 3d... En ik durf te wedden dat ze over 5 jaar ook een feestje houden als Half-Life 10 jaar is!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
maar ik vond het toen ik het voor het eerst speelde niet zo heel erg leuk. Heb het vaak aan de kant gezet voor One Must Fall of zelfs Wolfenstein 3d...
:O Wolf was leuk hoor en een hele prestatie toen het uitkwam, maar Doom was toch echt veel leuker en het was een revolutie in spelletjesland dat op de pc toen weinig voorstelde. Wolf heb ik dit jaar nog een keertje gespeeld en na 5 levels heb je dat wel gezien, beetje saai. Doom staat zelfs nu nog als een huis (wel spelen met de Doomsday engine!). Ik speel t elke jaar nog wel een keertje uit
. Alleen Serious Sam komt qua gameplay een beetje in de buurt van Doom. Maar goed, ieder zn meug.
Was niet echt een revolutie maar van mij mogen ze, ook al een geweldig spel! Jammer dat HL2 is uitgelekt anders was ik daar nu waarschijnlijk mee bezig, en met mij vele anderen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vond sowieso de AI in Half-Life al geweldig maar was Half-Life ook niet het eerste (3d-shooter) spel met scripted scenes ofzo? Zoiets had ik gehoord... Anyway, ik vond Half-Life wel degelijk een revolutie. Het zette een nieuwe standaard, net als Doom (blijkbaar
) zowel single-player als multi-player (al die mods! met als klap op de vuurpijl natuurlijk Counterstrike). Ook de verhaallijn vond ik erg goed (wat is het verhaal achter Doom eigenlijk?
) en de originele levels mochten er ook wezen (dat level bij die klif, erg cool). En het is nog erg spannend ook! Zit je in het pikkendoner in zo'n ventilatieschacht... batterij van zaklamp op... shit... springt er opeens zo'n wandelende hersenkwab op je af met een superenge kreet. Brr. Jups, voor mij blijft Half-Life de ultieme shooter. En de uitbreidingen Blue Shift en Opposing Force maken het nog veel en veel gaver, echt geweldig om het hele incident van een andere kant te zien.
Oja, en Serious Sam vond ik echt te debiel voor woorden. Voor hersenloze actie zou ik nog eerder Sokoban spelen...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ik vond sowieso de AI in Half-Life al geweldig maar was Half-Life ook niet het eerste (3d-shooter) spel met scripted scenes ofzo? Zoiets had ik gehoord... Anyway, ik vond Half-Life wel degelijk een revolutie. Het zette een nieuwe standaard, net als Doom (blijkbaar
) zowel single-player als multi-player (al die mods! met als klap op de vuurpijl natuurlijk Counterstrike).
De AI is zeker goed bij Half-Life (behalve die grunts die zich de hele tijd met hun eigen granaten opblazen
) en een nieuwe standaard zette het ook, vooral hoe het verhaal verteld wordt. Scripted sequences werden al eerder gebruikt alleen nog nooit zo efficient als in HL.
Mods bestonden al eerder, bij Doom bijvoorbeeld en die hadden ook een grote community. HL is alleen wat gebruiksvriendelijker.
) en de originele levels mochten er ook wezen (dat level bij die klif, erg cool).Het verhaal zelf stelt op zich niet zoveel voor maar hoe het verteld werd was fantastisch en dat was in zeker zin revolutionair te noemen. Maar het verhaal is exact hetzelfde als dat van Doom: experiment gaat verkeerd en je staat er alleen voor. Uitwerking is dan wel ontzettend verschillend.
Architectuur is bij Doom misschien nog wel beter dan bij HL (hoewel daar natuurlijk ook pareltjes van maps tussen zitten). Soms lijkt het zelfs dat ze wegen boven elkaar hadden wat met de engine helemaal niet kon.
Bij HL ben ik me ook regelmatig kapot geschokken ja, maar bij Doom niet minder vaak. Die geluiden! AAAAA soms werd je dat allemaal gewoon teveel. Bovendien spraken de vijanden me meer aan en ik houd wel van het dom rond rennen, met strafen ontwijken en raak schieten principe
.
Of Doom
. Ja blijkbaar houdt jij niet van dat genre, want SS is daar een topper in.
Doom was een revolutie omdat het de grenzen van de hele pc game industrie verlegde. Door Doom kon HL ontstaan, door Doom werd online gamen groot (alhoewel Quake daar misschien een iets grotere vinger in de pap had) en door Doom begon het modden. HL was een heel erg goed spel, geen revolutie maar een evolutie.
Oja, nog een goeie tip: als je m nog niet gespeeld hebt ga dan NU They Hunger voor HL downen. Daar zit ook een lekker sfeertje in en schrik je je regelmatig de pleures.
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Zucht, Max Payne 2 gister eindelijk kunnen spelen en hij is zo geweldig! Die kan gelijk op nr 2 in mijn games top 3 maar deel 1 blijft absoluut op 1 staan. Volgens mij heb ik weer een verslaving te pakken (En dat was met deel 1 al erg genoeg). En Max, tja hij ziet er iets ouder uit maar het blijft een aantrekkelijke man
.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Na het lezen van de paar laatste posts in dit topic heb ik spontaan zin gekregen om Half-Life weer eens te spelen, de enige 3D-shooter die ik echt intensief heb gespeeld. Afgezien van Unreal Tournament voor het online knallen, gaaf was dat.
Vroeger was ik een echte game-nerd, speelde echt van alles. Mijn PC top 5 was [en is]:
01. Warcraft 1 + 2
02. Half-Life
03. Transport Tycoon
04. Unreal Tournament
05. Falcon 4.0
Nu is die manie al een paar jaar voorbij.
Op de PC althans. Want een maat van mij heeft me nog niet zo lang geleden besmet met het Nintendovirus. Hierdoor heb ik alsnog, veel te laat, een oude kinderwens in vervulling laten gaan: een Super Nintendo en Nintendo 64 aanschaffen
.
Op deze consoles speel ik wel regelmatig wat, en schaf ik ook spul voor aan.
Deze maand gaat er nog een Gamecube aan de collectie toegevoegd worden. Normaal heb ik niet zo'n hoge pet op van die nieuwe consoles, maar dit zag er toch wel erg geil uit.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Mijn top 5 qua games uit 2003:
1. Star Wars: Knights of the Old Republic (Xbox)
2. Metroid Prime (GC)
3. F-Zero GX (GC)
4. The Legend of Zelda: The Wind Waker (GC)
5. Soul Calibur 2 (GC)
Prince of Persia: Sands of Time komt nog uit dit jaar, kan wezen dat die uiteindelijk nog een plaats weet te veroveren in de top 5.
Halo voor XBox heb ik begin dit jaar voor het eerst gespeeld, maar stamt al uit 2001 dus mag dan eigenlijk niet in het lijstje komen te staan. Anders was die game de onbetwiste nummer één geweest.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Dionysos, probeer voor je N64 vooral de 'heilige drie-eenheid' Super Mario 64, GoldenEye en The Legend of Zelda: Ocarina of Time te bemachtigen. Heb je meteen drie van de allerbeste games ooit verschenen in huis 
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Dionysos, probeer voor je N64 vooral de 'heilige drie-eenheid' Super Mario 64, GoldenEye en The Legend of Zelda: Ocarina of Time te bemachtigen. Heb je meteen drie van de allerbeste games ooit verschenen in huis 
Ha, ik heb deze alledrie al geruime tijd in huis. En je hebt gelijk, dit zijn wel De Grote Drie
.
Is de Zelda op de Cube wat? Die wou ik namelijk aanschaffen, maar hij schijnt wat tegen te vallen hoorde ik.
neo
-
- 15436 berichten
- 10048 stemmen
En Max, tja hij ziet er iets ouder uit maar het blijft een aantrekkelijke man
.
Nu nog steeds zo into Max, pas maar op hij wordt nog Mad als hij dit hoort 
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Is de Zelda op de Cube wat? Die wou ik namelijk aanschaffen, maar hij schijnt wat tegen te vallen hoorde ik.
Neeeeehj...the Windwaker is te gek!!!
Ik prefereer wel Perfect Dark boven GoldenEye trouwens.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ik heb ze beide gespeeld op een emulator en ik vond Perfect Dark ook leuker. Ze halen het trouwens allebei never nooit nie bij een pc shooter.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Neeeeehj...the Windwaker is te gek!!!
Ah wel, hij blijft sowieso wel op de aanschaflijst staan. Zelda is tof!
Naar Perfect Dark zit ik al eeuwen te vissen, is zeer moeilijk aan te komen dezer dagen. Ik heb hem nog nooit gespeeld, maar toen ik hoorde dat-ie beter was dan Goldeneye vond ik dat ik hem wel blind kon aanschaffen. Tot op heden dus niet gelukt
.
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
[Trots-mode-on] Heb ik alledrie
[/trots-mode-off]
Maar persoonlijk vind ik Zelda nog altijd de beste, en Super Mario de minste, het is wel een leuk spel, maar na zoveel datzelfde muziekje enzo te horen, word j wel erg geirriteerd !
En wat Perfect Dark betreft ... niet echt veel beter dan GoldenEye, als het al beter is tenminste !
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Ik moet zeggen dat mijn favoriet nog altijd de SNES is. Geweldig hoe die spellen van 10 jaar geleden nog altijd dat gelikte audiovisuele 3D-geweld van tegenwoordig er vierkant uit rossen
.
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Nu nog steeds zo into Max, pas maar op hij wordt nog Mad als hij dit hoort 
Ja hallo, kan ik er wat aan doen dat de makers van het spel hem zo leuk maken
.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Naar Perfect Dark zit ik al eeuwen te vissen, is zeer moeilijk aan te komen dezer dagen. Ik heb hem nog nooit gespeeld, maar toen ik hoorde dat-ie beter was dan Goldeneye vond ik dat ik hem wel blind kon aanschaffen. Tot op heden dus niet gelukt
.
Ga naar http://www.marktplaats.nl en zoek op Perfect Dark. Altijd wel mensen die hem willen verkopen! Maareh... tis een leuk spel, maar haalt het ab-so-luut niet bij Goldeneye hoor. Zowel de single- als de multiplayer zijn bij Goldeneye beter.