• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.370.987 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Pavement is toch die band die bewust vals speelt ?

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Inderdaad - maar ik kén nog zo'n groep die nog harder "bewust vals" kan spelen: Sonic Youth

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

Agony schreef:

Nu we het toch over allemaal muziektips hebben. Ik vind de muziek die St. Gemain (beetje lounch/chill) maakt helemaal te gek. Hebben jullie nog tips in die richting?

Air, Jazzanova, Kruder & Dorfmeister, Tosca...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

Inderdaad - maar ik kén nog zo'n groep die nog harder "bewust vals" kan spelen: Sonic Youth

Pavement rocked (Stephen Malkmus alleen rocks trouwens ook). Een andere geweldige band die bewust of onbewust over de schreef gaat: The Pastels.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Zijn dat die Schotten?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

Zijn dat die Schotten?

Zachery, gast, ik zal je vertellen: The Pastels, dat zijn van die Schotten.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Yak schreef:

Pavement rocked (Stephen Malkmus alleen rocks trouwens ook). Een andere geweldige band die bewust of onbewust over de schreef gaat: The Pastels.

Rocked ? Verleden tijd ?

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Yak schreef

die bewust of onbewust over de schreef gaat

Er is nog zo'n groepje: Swell Maps. Neurotische tiener muziek - gemaakt met speelgoedinstrumenten - nu ken ik maar een paar nummers: "Let's build a car" bijvoorbeeld is héél oe-oe-oe-bla-bla-dzèng-dzèng muziek (moeilijk te omschrijven, vandaar ). Heeft daar eigenlijk iemand een LP of Cd van? (Ik heb er nooit één gevonden)

Trouwens, Yak, welke plaat raad je mij aan van The Pastels? Ik ben al een tijdje van plan een cd aan te schaffen van die maffe Schotten (als het financieel weer snor zit weliswaar ), maar welke?

En omdat we nu toch zo vrolijk bezig zijn - even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat "Superfly" van Curtis Mayfield één van de meest sexy platen is die er bestaan!

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

kappeuter schreef

Rocked ? Verleden tijd ?

Yep - helaas. "Terror Twilight" (de naam alleen van die CD alleen al !)was hun laatste cd. Maar zoals eerder gezegd (door Yak denk ik) géén paniek - Stephen Malkmus gaat vrolijk door én hoe. Ik heb trouwens ooit een Steve Vai-imitatie ten beste zien geven op Pukkelpop - dat was pas écht lachen (Steve Vai-fans - sorry hoor - jullie hebben 100 % gelijk: een muzikant moet z'n techniek beheersen - maar ik ben nu eenmaal het type: "als het rammelt, kan het altijd nog wat méér rammelen"

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

Trouwens, Yak, welke plaat raad je mij aan van The Pastels? Ik ben al een tijdje van plan een cd aan te schaffen van die maffe Schotten (als het financieel weer snor zit weliswaar ), maar welke?

"Sittin' Pretty" uit '89 wordt vaak als hun beste plaat beschouwd. Zelf vind ik "Illumination" ook geweldig. Voor een dwarsdoorsnede van hun werk: de compilatie "A Truckload of Trouble".

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

"als het rammelt, kan het altijd nog wat méér rammelen"

Ken je dan de topvrolijke muziek van Tullycraft? Precies een week geleden live gezien in Amsterdam, fuckin beste optreden van dit jaar!

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

Zachery Glass schreef:

(quote)

Er is nog zo'n groepje: Swell Maps. Neurotische tiener muziek - gemaakt met speelgoedinstrumenten - nu ken ik maar een paar nummers: "Let's build a car" bijvoorbeeld is héél oe-oe-oe-bla-bla-dzèng-dzèng muziek (moeilijk te omschrijven, vandaar ). Heeft daar eigenlijk iemand een LP of Cd van? (Ik heb er nooit één gevonden)

Nu je het over kinderinstrumentjes hebt, kent iemand hier Self? 1 van zijn cd's (ik geloof dat het namelijk maar één man is - Mahaffey) is ook in het geheel opgenomen met kinderinstrumentjes (achter op de cd staat een lijstje met alle instrumentjes, waaronder:Mattel disney piano, playschool busy guitar en de heuse talking whiz kid plus ). De naam van de cd is Gizmodgery. D'r staat ook nog een erg coole versie op van het nummer 'what a fool believes'. Naast deze cd heeft hij nog veel meer albums gemaakt die alle zeer de moeite waard zijn.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Tullycraft & Self? Nog nooit van gehoord!

Alweer nieuwe groepen ontdekt, alletwee bedankt! (Yak & Sjan - jullie verdienen alletwee een plaats in de eregalerij !)

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Self ken ik niet, klinkt geinig.

Zachery, je moet (nou ja.. je mág) even naar Tullycraft's site gaan. Ze hebben liefst 17 tracks online gezet. Als je geen zin hebt om ze allemaal te beluisteren, pik dan in elk geval 8 Great Ways eruit (vergeet niet het geluid op max te zetten).

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

Van Kyuss ken ik overigens alleen het nummer 'demon cleaner', wel meteen een rauw nummer (ook de versie waarin Maynard James Keenan van Tool zingt). Van Pavement ken ik alleen ´brighten the corners´ en dan vooral de nummers ´stereo´ en ´shady lane´, waarbij ik altijd een ontzettende grijns op m´n kop kreeg. Toen ik nog ietsje jonger was (zo'n zes jaar geleden) luisterde ik vooral naar Senser-Stacked up (beetje de voorlopers van de nu-metal, met bliepjes, blopjes en hier en zo nu en dan een rap), het titelloze album van Karma to Burn (beetje in het straatje van Kyuss), Quicksand-Manic Depression (grondleggers van de emo-rock), prachtige muziek hoewel de productie een beetje mager klinkt. Verder was er nog the Rollins Band-Weight met allesdoener Henry Rollins én met de geweldige clip van het nummer 'liar'. Naast Quicksand is Eleven Pictures ook een erg goeie emo-band (ik geloof dat ze uit Zweden komen), vooral Initials vind ik een prachtige plaat met als hoogtepunt het nummer 'anywhen'. Natuurlijk waren er nog Rage Against the Machine (vooral het debuut), Korn (alleen de eerste cd, ok de 2e mag ook nog wel), Smashing pumkins (vooral Siamese dream en the Mellon Collie luisterde ik erg veel). Betere emo-core bands van de afgelopen jaren zijn en die zeker de moeite zijn om iets van te beluisteren zijn My Vitriol, Christiansen, Far (helaas uit elkaar, maar gelukkig is de zanger Jonah Sonz Matranga later, en nu nog steeds, verder gegaan met een soloproject onelinedrawing en daarna nog met de band New end Original). Mijn favoriete band is Thursday die pas ná 2000 met een album kwamen, maar volgens mij wel met een tijdloos album. Tegenwoordig luister ik vooral naar Rap metal, Nu metal (niet de standaard-bandjes, maar de wat onbekendere, waaronder veel Franse, Nederlandse en Belgische bandjes), Emo-core en soms een beetje Math-core (Candiria en the Dillinger Escape Plan).

Nu heb ik wel genoeg verteld over m'n muzieksmaak door de jaren heen.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ken je Rainer Maria, Sjan?

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Dillinger Escape Plan ken ik van een paar nummers. Erg tof! Moet je ook 's proberen naar Naked City van John Zorn te luisteren. Misschien wel wat voor jou.

Qua emo: ik ben zelf momenteel erg weg van The Mars Volta, opgestaan uit de resten van At The Drive-In, die ik vroeger ook helemaal geweldig vond. Een mix van punk, emo, jazz, salsa en rock. Nogal pretentieus, maar als je het kan behappen, de plaat van de eeuw (tot nu toe dan). Verder ken ik Thursday van slechts ene paar nummers. Een andere emoband die ik wel leuk vind is Sunny Day Real Estate, helaas ook uit elkaar.

Wat Self betreft: ik heb de CD Breakfast With Girls. Erg leuke, inventieve liedjes idd.

NERD

• 1719 berichten
  • 1429 stemmen

Heb het al gezegd bij de film, maar doe het nog maar eens: Hayden - Trees Lounge. Echt zo'n ongelooflijk mooi en integer nummer. Met een prachtige en aparte stem van Hayden.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik heb een promoteepje van een album van Hayden (paar maanden geleden voor 50 cent gekocht bij correct), maar er nog nooit naar geluisterd... (waarom is er geen smiley dat schaamte uitdrukt?)

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Nou Yak - ik heb die site meteen bij m'n favorieten geplaatst. Weet je meteen hoe ik denk over de groep - Bedankt, Yak!

Ik veronderstel dat de heer Yak ook een hardleerse Guided By Voices-fan is

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

van Hayden heb ik vorig jaar op een vlooienmarkt een CD gekocht (voor 2 EURO!) : "The closer I get". Heel goed !

nog goddelijke groepen :

Flaming Lips iemand?

Grandaddy misschien?

Giant Sand?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

Nou Yak - ik heb die site meteen bij m'n favorieten geplaatst. Weet je meteen hoe ik denk over de groep - Bedankt, Yak!

Je bedoelt Tullycraft? Dan ben je net te laat fan geworden, want gauw terugkomen naar onze regio zal waarschijnlijk niet gauw gebeuren! Luister ook eens naar die overige mp3's, stuk voor stuk fantastisch.

Ik veronderstel dat de heer Yak ook een hardleerse Guided By Voices-fan is

Niet hardleers, ik ben begonnen bij 'Mag Earwhig!' en heb bij elke nieuwe release bijna gelijktijdig achteruitgewerkt en ook weer ouwetjes opgesnord. Absoluut een geweldige band! En kende je dit al?

NERD

• 1719 berichten
  • 1429 stemmen

Grandaddy ken ik wel een aantal nummers van ja heel apart, en toch mooi

En The Closer I Get zou een van de mindere albums van hem zijn volgens Allmusic Tony

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Tonyvdb schreef

Giant Sand?

Aha Sure thing, ik heb zo'n cd waar hun twee eerste LP's op staan, ook nog "Ramp" dacht ik. En "Chore of Enchantment" - da's een superplaat!

Echt zo'n plaat voor de kerel die géén meisje kan krijgen en dan maar kijkt naar de dansende koppels vanaf de zijkant

Grandaddy/The Flaming Lips - iederéén moet daar wel fan van zijn zeker? Zo'n goeie muziek, daar zouden miljoenen platen verkocht van moeten worden.

Ik heb zo'n cd van The Flaming Lips ("Hit to Death In A Future Head") en sjonge, sjonge daar staan een paar van de mafste nummers die ik ken - check vooral het "bonusnummer" uit.

En Yak, bedankt voor de link - iemand die me alle nummers uit het hoofd kan zeggen van Guided By Voices krijgt van mij het complete oeuvre van Jos Vandeloo

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

Grandaddy: The Software Slump staat in mijn kast. Voor hun laatste (Sumday) heb ik gewacht tot hun optreden op Werchter, maar dat stelde me toch wat teleur tegenover de vorige keer dat ze er stonden. Voorlopig koop ik die nieuwe dus niet.

The Flaming Lips hebben met The Soft Bulletin echt meesterlijke plaat afgeleverd die ik nog steeds enkele keren per maand draai. Ondanks de positieve recensies heb ik hun nieuwste ook niet gekocht, al begin ik nu wel nieuwsgierig te worden afgaande op de kritieken uit Engeland.

Luistert er hier eigenlijk nog iemand naar Pinback?

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Sumday is op zijn geheel inderdaad een stuk minder dan de twee vorige, beetje gekke plaat : 12 nummers, de eerste 6 zijn minder en de laatste 6 niet minder dan geniaal !

Pinback vind ik ook goed, maar niet alle nummers blijven hangen.

Beetje wisselvallig.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Wolkenmeter schreef:

Luistert er hier eigenlijk nog iemand naar Pinback?

Ik heb alleen 'Blue Screen Life', schijnbaar iets minder dan hun eerste maar ik vind 'm ge! wel! dig! De wetenschap dat de eerste plaat nóg beter is doet me deugd. O, ik heb ook hun 'Some Voices'-EP op vinyl. Ken je ook de band waar de helft van Pinback uit is voortgekomen, Three Mile Pilot?

Ralfke

• 764 berichten
  • 2075 stemmen

Metroplois 2000: Scenes From New York (live) van Dream Theater is en blijft het ultieme luistergenot. Niet normaal meer, welk een niveau deze band haalt. Kent iemand dit werkje? Ik heb de DVD (met geweldige extra's) momenteel thuis liggen... eh... staan eigenlijk!

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

Wolkenmeter schreef:

The Flaming Lips hebben met The Soft Bulletin echt meesterlijke plaat afgeleverd die ik nog steeds enkele keren per maand draai. Ondanks de positieve recensies heb ik hun nieuwste ook niet gekocht, al begin ik nu wel nieuwsgierig te worden afgaande op de kritieken uit Engeland.

Wat mij betreft is hun laatste cd (Yoshimi battles the pink robots) zelfs nog beter dan The soft bulletin, dus je kan hem gerust aanschaffen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ralfke schreef:

Metroplois 2000: Scenes From New York (live) van Dream Theater is en blijft het ultieme luistergenot. Niet normaal meer, welk een niveau deze band haalt. Kent iemand dit werkje

Helaas wel. Ik heb wel 's Dream Theater moeten aanhoren, maar het is niets voor mij. Ik ben sowieso niet echt een symfo-liefhebber (alhoewel ik nog steeds op zoek ben naar Arrakeen's Differences), maar Dream Theater... Argh! Ik word constant zenuwachtig van die voortdurende tempowisselingen. Technisch heus wel knap, maar het doet me niets. Gelukkig beleven anderen er wel plezier aan.

Wat Grandaddy betreft: een jaar of 5 geleden was ik er helemaal weg van na een geweldig optreden op Pinkpop en het fantastische Under The Western Freeway. Maar The Sophtware Slump heeft me nooit echt kunnen pakken. Sumday heb ik niet meer gekocht, maar wel 's gehoord en het klonk niet echt vernieuwend meer. Dat probleem had ik ook al met The Sophtware Slump, het vernieuwende is er vanaf.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.