• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.869 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Soulseek dood ? Ik mag er niet aan denken

En ik denk dat de beter platenzaak daar in Nederland ook effectief beter moet zijn. Zelfs in onze house/electronic shop in Antwerpen zijn CDs als MMBS niet te vinden (American Import ... is eigenlijk best een kutplatenzaak).

Nu zijn de meeste van die CDs wel redelijk eenvoudig via het net te verkrijgen, mits bezit van een visa en een portie geduld.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Yak schreef:

Je hoeft niet te verwachten dat Van Leest ook Hellfish-cd's verkoopt nee, maar een album als Meat Machine Broadcast System is gewoon te vinden bij de betere platenzaak.

Ik heb al de tip gekregen dat ik een keer bij de Waaghals in Nijmegen moet kijken.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Bezoeken de electronicakenners -geef het beestje een naam- hier overigens ook wel eens een obscuur feestje..?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Goodfella schreef:

Bezoeken de electronicakenners -geef het beestje een naam- hier overigens ook wel eens een obscuur feestje..?

New Forms in Den Haag is al jaren legendarisch voor piepjanknor-pruttel-electronica. En een ass kicking wicked Kid 606!

T.O.

• 2413 berichten
  • 2790 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik heb al de tip gekregen dat ik een keer bij de Waaghals in Nijmegen moet kijken.

Goeie winkel! Een aantal van de lui die achter de toonbank staan zijn zelf ook dj (drumnbass/hardcore/2step/vage shit) en kunnen je ook echt helpen, in tegenstelling tot die n00bs bij de FRS bijvoorbeeld.

Sjan

• 777 berichten
  • 2748 stemmen

Qua cd's vond ik het echter niet veel voorstellen. Ze hadden niet echt veel en 't zag er voor het grootste deel uit of ze er al vanaf de opening liggen te verstoffen. Elpee's echter: ik keek m'n ogen uit, ontzettend veel en ik geloof meteen dat die gasten er ook wel verstand van hebben.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

En dat soort winkels mis ik hier in Den Haag dus. Ik zal wel eens bij de Waaghals gaan kijken als ik in de buurt van Nijmegen ben, ik ben nu toch wel benieuwd geworden.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Om even op de Void Settler en Peaky Pounder-achtige, industrial hardcore/techno/darkcore terug te komen, aangezien hier toch wel genoeg geinteresseerden blijken te zijn; Er zijn onder de naam Mindustries wat nieuwe talenten opgestaan bij het Enzyme label... Hier kan je wat samples beluisteren van hun meesterlijke debuutplaat.... Deux ex Machina.

Met dank aan tovenaar voor de tip!

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Rock is mijn muziek, van soft tot country rock en van rock 'n roll tot pop rock. Mijn helden zijn Elvis Presley, Johnny Cash, Bob Dylan, Neil Young, Tom Waits en The Rolling Stones.

Verder zijn er bepaalde niet-rock nummers die ik erg goed vind, zoals I Ain't Mad at Cha van Tupac, Big Poppa van Biggy Smalls, No Woman, No Cry van Bob Marley, Strange Fruit van Billie Holiday en Black Magic Woman van Carlos Santana.

Ik luister nooit R&B, techno, trance, metal en hardcore en 90% van wat er tegenwoordig geproduceerd wordt is wat mij betreft troep. Sterker nog, 'artiesten' als Britney Spears, Pink, Jay Z, Eminem, Nelly, Sean Paul en 50 Cent zouden verboden moeten worden.

ichi

• 788 berichten
  • 7208 stemmen

Komende vrijdag naar Simplon, Cold Meat industry package met oa In Slaughter Natives, Coph Nia, Deutsch Nepal. Dat wordt smullen geblazen.

Dankzij Soulseek al heel wat vage coole muziek ontdekt. Het kan mij niet extreem genoeg zijn. Als het op de een of andere manier maar intens is.

Keiharde Noise/industrial:Converter, Merzbow, Slogun, Winterkalte,

De interessantere Metal: Khanate, Keelhaul, Cave In, Botch, etc

IDM herrie: Astrobotnia, Freeform, Black Lung, Xingu Hill, David Kristian

Fucked up Jazz van latere Coltrane, Peter Brotzman, Last Exit, John Zorn, Albert Ayler

Minimale soundscapes: Thomas Koner, Fransisco Lopez, Stars of the Lid, Bernhard Gunther

(Dark) Ambient: Inade, Lustmord, Troum, Shinjuku Thief, Robert Rich

Progressive/art/kraut rock: Neu!, Art Zoyd, Magma, Faust

Vage shit: Atomsmasher, Acid Mothers Temple, Ligtning Bolt, Zu

En nog veeel meer, zoals alles van Constellation, Kranky enzovoort. En waar ik de laatste tijd helemaal op kick is Bohren & der Club of Gore, slome duistere jazz met een behoorlijke Badalamenti vibe...:Z etc, etc

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ah, kijk ik hier een tijdje niet, blijken de mensen met interesse in Peaky Pounder zich hier verzameld te hebben ....

Peaky is meesterlijk natuurlijk. Laukku!

Kippis!

SSeagal

• 1866 berichten
  • 659 stemmen

tovenaar schreef:

Peaky is meesterlijk natuurlijk. Laukku!

Kippis!

Zekers. Peaky Pounder > _o_

SSeagal

• 1866 berichten
  • 659 stemmen

Al wat oudere plaat (nou ja, oud....) die goed blijft en zooooooooooo goed is, is D-Passion met "Fuck the free world", kent vast wel iemand hier, meesterlijke plaat, draai ik samen met de eerder genoemde Kreikkalais Kirkkoa helemaal grijs tot op het bot, heerlijk!

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Ik las een recensie in de OOR van de nieuwe plaat van John Frusciante (ja, de gitarist van de Chilli Peppers). De beste man maakt namelijk ook soloplaten. De muziekstijl is expirimenteel met computersounds en natuurlijk (breekbare) gitaarsongs.

Van zijn vorige was ik niet echt weg, maar deze is fantastisch. Heb de nummers ff gepindakaast om een idee te krijgen, maar deze plaat ga ik zo gauw mogelijk aan mijn collectie toevoegen. WOW!!!

*edit* = voor de geïnteresseerden; het album heet "Shadows Collide With People".

gozo

• 92 berichten
  • 73 stemmen

Ben helemaal weg van k d Lang's nummer Hain't It Funny en enkele favorieten zijn:

Lhasa de sela met album La Llorona

Bob Dylan met album Blonde on blonde

en stemmen van Dionne Warwick, Cassandra Wilson, Nina Simone, Joan Armatrading, Roy Orbison, Johnny Cash, Elvis Presley, Marvin Gaye.

Om maar even wat op te noemen.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Zijn hier mensen die Novastar een warm hart toedragen? Joost Zweegers (eigenlijk een Nederlander) heeft tot nu twee cd's uit: "Novastar" (het debuut - die bevat een paar hoogtepunten uit de Belgische popgeschiedenis) en nu dus "Another lonely soul" (maar wàt een lelijke hoes, Joost!).

Hoe dan ook - héél warme plaat, vind ik.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

SSeagal schreef:

"Fuck the free world"

Lekker ja, maar B-kant Do it Like Rik vind ik persoonlijk nog een tikkie lekkerder .

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Zachery Glass schreef:

Zijn hier mensen die Novastar een warm hart toedragen? Joost Zweegers (eigenlijk een Nederlander) heeft tot nu twee cd's uit: "Novastar" (het debuut - die bevat een paar hoogtepunten uit de Belgische popgeschiedenis) en nu dus "Another lonely soul" (maar wàt een lelijke hoes, Joost!).

Hoe dan ook - héél warme plaat, vind ik.

Ken maar 1 nummer van hem, een single van zijn eerste plaat (weet de titel van het nummer niet eens meer), maar dat vond ik wel goed. Is hij een aanradertje wat jou betreft?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Sjoerd schreef:

Ik las een recensie in de OOR van de nieuwe plaat van John Frusciante (ja, de gitarist van de Chilli Peppers). De beste man maakt namelijk ook soloplaten. De muziekstijl is expirimenteel met computersounds en natuurlijk (breekbare) gitaarsongs.

Van zijn vorige was ik niet echt weg, maar deze is fantastisch. Heb de nummers ff gepindakaast om een idee te krijgen, maar deze plaat ga ik zo gauw mogelijk aan mijn collectie toevoegen. WOW!!!

*edit* = voor de geïnteresseerden; het album heet "Shadows Collide With People".

Hmm, de Chili's, hè? Welke van de 4 is dat? "Flea"? Of die wildeman ? FF uitsjekken.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Phoenix schreef:

Hmm, de Chili's, hè? Welke van de 4 is dat? "Flea"? Of die wildeman ? FF uitsjekken.

Flea is de bassist.

De gitarist is die ongewassen hippie .

Overigens doet de beschrijving van het album hierboven me denken aan Kid A van Radiohead. Zou wel leuk zijn als die vergelijking klopte, erg stoere plaat is dat nl. Wel moeilijk.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Frusciante was toch ten tijde van pak 'm beet Mother's Milk al uit de band geflikkerd?

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Hij zit weer in de band sinds Californication. Ten tijde van de release van dat album werd je ook doodgegooid met items rondom die reunion.

T.O.

• 2413 berichten
  • 2790 stemmen

Yak schreef:

Frusciante was toch ten tijde van pak 'm beet Mother's Milk al uit de band geflikkerd?

Op Blood Sugar Sex Magik deed hij nog vrolijk mee. Daarna is ie eruit gestapt. Zelf dus.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

T.O. schreef:

Op Blood Sugar Sex Magik deed hij nog vrolijk mee. Daarna is ie eruit gestapt. Zelf dus.

Ah.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Volgens mij is Frusciante destijds uit de band geknikkerd vanwege zijn zware drugsverslaving. Kan het mis hebben hoor. Op Blood Sugar Sex Magik doet ie inderdaad nog mee.

Zijn eerste 2 soloplaten zijn ook onbeluisterbaar omdat hij toen nog zo met zichzelf en zijn verslaving worstelde, de derde was al beter. En de 4e... tja: gewoon heel erg mooi.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Idd. Heb net Second Walk gepindakaast en die is om te smullen!

Kijken of de rest ook te vinden is (erg zeldzaam nl.)

En het is dus toch die wildeman .

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

T.O. schreef

Daarna is ie eruit gestapt. Zelf dus.

Ja - ik kan me nog beelden herinneren waarop Frusciante zijn gitaar in de laadbak van een pick-up banjerde om daarna een verre horizon tegemoet te rijden. Dit was in '92, dacht ik (ik was toen nog jong).

Kunnen we even van de gelegenheid gebruik maken om de naam Hillel Slovak te laten vallen - want "The Uplift Mofo Party Plan" was toch ook géén mis werkje.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Downloaddiscussie verwijderd.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Sjoerd schreef over Novastar

Ken maar 1 nummer van hem, een single van zijn eerste plaat (weet de titel van het nummer niet eens meer), maar dat vond ik wel goed. Is hij een aanradertje wat jou betreft?

Die eerste cd van Novastar (titelloos debuut) met "Wrong" (zal waarschijnlijk dat nummer zijn dat je gehoord hebt) is volgepakt met wondermooie popnummers ("The best is yet to come", "Carelessly dating", "Moreau", "Caramia" én vooral "Lost & Blown Away") - maar ik heb wat problemen met die productie van Zweegers' debuut: zo prominent aanwezig - te veel strijkers hier, te veel bliepjes daar.

Novastar had destijds zo'n singletje met drie akoestische nummers (met o.a. het o-zo pakkende "Blueprint") - en die nummers kwamen beter uit de verf zonder die productie van Wouter Van Belle.

De nieuwe cd "Another lonely soul" is een andere zaak. Ben er nog niet helemaal uit - hoe goed deze plaat wel is. Ze doet me qua klankkleur wat denken aan "Human Conditions" & "Alone with everybody" van Richard Ashcroft.

Aanrader? Wat mij betreft zeker!

SSeagal

• 1866 berichten
  • 659 stemmen

kappeuter schreef:

Downloaddiscussie verwijderd.

Lekker dan, mocht ik dat niet vragen aan tovenaar? Nu weet ik nog niks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.