• 15.738 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.845 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Drexciya is een naam die je veelvuldig voorbij hoort komen, maar ik ken ze eigenlijk alleen van wat mixplaten (tot mijn grote schande).

T.O.

• 2413 berichten
  • 2790 stemmen

Het is een quasi-mysterieus electrogezelschap uit Detroit. Niet allemaal even goed (maak dan ook geen cd met 21 nummers!), maar zeker wel het beluisteren waard.

Leuke titels ook, zoals Triangular Hydrogen Strain en Oxyplasmic Gyration Beam

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Als we het over leuke titels hebben .. Flabby Context Backache Tourist, Indelible Tranquil Stairway From A Looped Mustard Fabric, Suggestive Humid Battle Piano & Horseman en vele anderen. Komende van Void Settler aka Labyrinth aka nog een paar honderd synoniemen.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ik ben een groot fan van de titels van The Locust, hierzo.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Onderhond schreef:

Als we het over leuke titels hebben .. Flabby Context Backache Tourist, Indelible Tranquil Stairway From A Looped Mustard Fabric, Suggestive Humid Battle Piano & Horseman en vele anderen. Komende van Void Settler aka Labyrinth aka nog een paar honderd synoniemen.

Wat is dat voor muziek? Een artiest die zijn songs zulke titels geeft is beslist de moeite waard. Allerbeste songtitel vind ik trouwens nog steeds deze: Anyone Who Names A Track "Anyone Who Names A Track So And So Can Kiss My Such And Such Ass Can Kiss My (Adjective) (Noun) Ass" Can Kiss My (Better Adjective) (Better Noun) Ass . Sowieso is Doormouse goed in het benoemen van zijn tracks.

Ook de titels van Anal Cunt zijn altijd wel grapig.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Wow, ken jij Void Settler?

BoordAppel, Void Settler/Labyrinth heeft een plaat uitgebracht bij hetzelfde label als N-Vitral, in die richting gaat de muziek van VS dus ook. Al is het meer offbeat en hebben vooral z'n Labyrinth releases veel ambient invloeden. In noem het graag industriele techno/hardcore, maar eigenlijk is het helemaal niet in een hokje te plaatsen.

Luister anders even wat samples van z'n releases op deze site! Proceed manually...

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Inderdaad gesigned bij Third Movement ... trouwens, voor de mensen die ooit op soulseek zitten, Void zit daar ook ... is ook zo vriendelijk om al z'n tracks te sharen, en zelfs een babbeltje te slaan. Zeer aardige man .

Goodfella: als je nog ergens darkcore bij zet in je omschrijving, ga ik akkoord

Kyra

• 285 berichten
  • 93 stemmen

The Doors!!! _o_

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Goodfella schreef:

Luister anders even wat samples van z'n releases op deze site! Proceed manually...

Hehe, klinkt goed wazig. Mooie muziek dus . Ik moet al die thirdmovement dingen nog allemaal checken. Ik ken nu alleen N-Vitral en Catscan. Ik heb al lekker wel de nieuwste N-Vitral shit gehoord . Dat zal iedereen wel weer goed gaan vinden want het klinkt weer akelig vet.

T.O.

• 2413 berichten
  • 2790 stemmen

BoordAppel schreef:

Ook de titels van Anal Cunt zijn altijd wel grapig.

http://www.darklyrics.com/a/analcunt.html

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Jammer dat die muziek zo gruwelijk kut is.

Overigens vind ik die hele band niet meer dan een gimmick, en nog flauw ook.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Ik moet al die thirdmovement dingen nog allemaal checken.

Check Peaky Pounder (Fin) dan maar eens uit. Zeer leuke variatie op de normale darkcore ... om nog maar te zwijgen van DJ Hellfish/DJ Producer natuurlijk

SSeagal

• 1866 berichten
  • 659 stemmen

N-Vitral, Dj Producer, Catscan, Peaky Pounder en Armageddon project zijn toch wel mijn favourites, errug vaag, hard en variërend, zoals goede darkcore/industrial dat betaamt.

SSeagal

• 1866 berichten
  • 659 stemmen

oh...en voor ik het vergeet....Ophidian en Void Settler zijn ook zeeeeeeeerrrrrrr goed!

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Onderhond schreef:

om nog maar te zwijgen van DJ Hellfish/DJ Producer natuurlijk

Juistem! Ken je ook de Venetian Snares en het Tigerbeat6-spul?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Onderhond schreef:

Peaky Pounder (Fin)

Hihi

Maar desalniettemin een van m'n absolute favorieten. Venetian Snares werd al door een vriend aangeraden als 'Aphex Twin on speed' dus ik ben benieuwd, moet er nog achteraan in ieder geval. En nu we toch een beetje met industrial bezig zijn... Converter, Hypnoskull, Imminent Starvation, Ingler... anyone?

Enne.. Dr. Macabre! Leverde twee weken geleden een fantastische liveset af in de Powerzone te Amsterdam. Jammer dat een groot deel van dat publiek alleen maar loos wil beuken en dan ook meteen stil gaat staan als iemand een beetje speelt met die vierkwartsmaat. Outside Agency was voor mij overigens ook een openbaring op dat feest.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Ingler is wereldbekend , maar dan wel als Laurent Hô's. Leuke sideproject, dat zeker Als je houdt van die industrial hardcore, moet je maar eens naar het Uncivilizedworlds Records label zoeken (Hô's eigen label met veel powernoise, industrial hardcore en anderen, oa de fantastische Sulphuric Saliva). Heb thuis link liggen, zal vanavond posten.

Venetian is best bekend, en heeft inderdaad wel wat met de hele IDM scene. Autechre, Squarepusher, Aphex combinatie ... Voor de mensen die het nog iets experimentelere willen -> Tsujikiri. Voor de Warp favorieten, ook zeker eens een kijkje nemen op het µ-Ziq label.

SSeagal

• 1866 berichten
  • 659 stemmen

Onderhond schreef:

Mijn meest favourite titel is van Peaky Pounder, so weird :

Kreikkalais Kirkkoa

en van Void Settler vind ik : Gnomes tinker with time ook wel grappig.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Wat vind men van de nieuwe Incubus? Heb alleen Megalomaniac voorbij zien komen, maar dat klonk wel goed.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Check Peaky Pounder (Fin) dan maar eens uit. Zeer leuke variatie op de normale darkcore ... om nog maar te zwijgen van DJ Hellfish/DJ Producer natuurlijk

Peaky Pounder is stiekem nederlander Da Goose...

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Tijd voor de links die ik beloofd had.

Uncivilised World Records

Label van Laurent Hô dat zowat het beste van de Franse harde underground scene vertegenwoordigd. Heel wat Hardcore/Darkcore/Powernoise/Industrial, maar ook Dark Ambient (onder verscheidene sublabels)

Ad Noiseam

Label dat zich bezighoudt met een stevige portie Industrial/Dark Ambient/Broken Beats. Cdatakill moet zowat de bekendste artiest van het label zijn, maar nog veel leuks te vinden

µ-Ziq

Bekend Brits label met een resem steengoede artiesten (waaronder Hellfish/Producer/Venetian Snares/Kid Spatula/Doormouse/Speedranch ...

Peaky Pounder

Homepage van de man. Leuke snippets te vinden.

Discogs!

De IMDb van de electronische muziek. Schat aan informatie.

Veel plezier ermee.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Onderhond schreef:

µ-Ziq

Bekend Brits label met een resem steengoede artiesten (waaronder Hellfish/Producer/Venetian Snares/Kid Spatula/Doormouse/Speedranch ...

En natuurlijk µ-Ziq zelf.

Aphex' label Rephlex is ook de moeite van het vermelden waard, met ondermeer Bogdan Raczynski, The Bug en die rare snuiter van een Cylob.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

µ-Ziq is eigenlijk Kid Spatula (Mike Paradinas als ik me niet vergis).

Bogdan Raczynski is ook zeker een aanrader. Why, Why!! is een uiterst schattig nummertje.

Verrast me eigenlijk dat hier nog zoveel electronic kenners zitten. Een mens verneemt zo nog eens wat

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben me op het moment aan het verdiepen in de wereld van de electronica [Autechre, Biosphere, Squarepusher etc.], dus nog een n00b op dat terrein. Er staat me nog wat te wachten als ik dit zo allemaal lees .

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

Smoke on the Water van Deep Purple !

wat een geweldig nummer, de dvd met dts helemaal met het volume open. heerlijk gewoon .

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Dionysos: meer dan je ooit kan ontdekken . Eén van die harde realiteiten waar je als muziekliefhebber (veel meer dan als filmliefhebber) mee rekening moet houden. Maar uhm, niet te hard aan denken en gewoon zoveel mogelijk goeie muziek luisteren

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

En zo is het .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Dionysos schreef:

Jammer dat die muziek zo gruwelijk kut is.

Overigens vind ik die hele band niet meer dan een gimmick, en nog flauw ook.

Ja die muziek gaat idd helemaal nergens over en het is eigenlijk ook niet meer dan een gimmick, wat ze zelf ook vinden aangezien het allemaal brave huisvaders zijn. Overigens is het een goed avondje lachen als je al die teksten eens door gaat lezen (verstaan doe je het niet).

Onderhond schreef:

Verrast me eigenlijk dat hier nog zoveel electronic kenners zitten.

Dankzij soulseek en de juiste mensen. Van Hellfish en DJ Producer heb ik ook een paar tracks, klinken ook allemaal erg lekker. Vooral die wazige gabber-breakbeats vind ik vet. Jammer dat dit alles op CD moeilijk aan te komen is. Een platenspeler heb ik niet (ook geen geld voor) dus dan moet je je toevlucht wel zoeken op het net.

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1060 stemmen

En ik maar denken dat soulseek dood was Stom van me zeg.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

BoordAppel schreef:

Jammer dat dit alles op CD moeilijk aan te komen is. Een platenspeler heb ik niet (ook geen geld voor) dus dan moet je je toevlucht wel zoeken op het net.

Je hoeft niet te verwachten dat Van Leest ook Hellfish-cd's verkoopt nee, maar een album als Meat Machine Broadcast System is gewoon te vinden bij de betere platenzaak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.