- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
ben net wakker 
T.O.
-
- 2413 berichten
- 2790 stemmen
ben net wakker 
Ik ben al vijf uur aan t werk, vandaar dat ik zo bot reageer 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Sn@ke, ik zou als ik jou was maar eens naar Underworld luisteren. Voor mij de perfecte combinatie van rock en techno.
Ik ken enkel Born Slippy (natuurlijk). Kun je wat andere nummers aangebevelen?
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Rez is best te pruimen. Gehoord op ILT, en best veel sfeer 
Maar ermm ... om Underworld nu Techno te noemen. Waren daar niet echt op hun plaats vond ik.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik ken enkel Born Slippy (natuurlijk). Kun je wat andere nummers aangebevelen?
Ik kan hun eerste twee platen van harte aanbevelen. Daarna werd het (een goed nummer hier en daar uitgezonderd) behoorlijk ruk.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
om Underworld nu Techno te noemen.
Underworld is JUIST techno, alleen verstaan ze er in Engeland blijkbaar wat anders onder dan hier.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Gaan er mensen naar de festivals deze zomer?? Ik vind Rock Werchter dit jaar wel erg interessant met Muse, Korn en Metallica.
R/W 2004:
Pixies, Kosheen, Monster Magnet, Lenny Kravitz, Ben Harper & the Innocent Criminals. Metallica, the Darkness, T. Raumschmiere, Muse, de Heideroosjes, Lamb, David Bowie, Dropkick Murphys, Placebo, The Rasmus en Korn.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Dave Clark, Marco Bailey, Gayle San, Umek ... da's zowat het type DJ dat heden ten dage op technofeestjes rondzwerft. Niet echt wat Underworld op de dansvloer legt lijkt me.
Nu zijn die subgenres in de electronica scene wel enorm dubieus en veranderlijk.
Edit : Enkel Lamb staat me wel aan op dat lijstje. Alleen jammer dat die live 10 keer minder zijn. Meestal het geval met die trip-hop achtige formaties.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1060 stemmen
R/W 2004:
Pixies, Kosheen, Monster Magnet, Lenny Kravitz, Ben Harper & the Innocent Criminals. Metallica, the Darkness, T. Raumschmiere, Muse, de Heideroosjes, Lamb, David Bowie, Dropkick Murphys, Placebo, The Rasmus en Korn.
Mooie line up!! Waar wordt dat ergens gehouden?
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Mooie line up!! Waar wordt dat ergens gehouden?
Bij onze zuiderburen. Zie voor meer info www.rockwerchter.be[/url]
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Voor de mensen hier die een stevige pot Metal kunnen waarderen [Agony, Hobbes, e.a.] is dit wellicht een interessante link:
http://nrk.no/magasin/upunkt/musikk/inferno_2003/2713354.html
Het concert van Immortal op Inferno 2003, vlak voordat ze uit elkaar gingen.
Ik zit het nu weer eens te kijken, en man man man wat kunnen die gasten strak spelen! Zelfs de nummers van het teleurstellende album Damned in Black knallen hier het zweet uit den bilnaad.
Argh, het blijft toch een van mijn favoriete bands.
Immortal 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Hier nog geen lijssie geplaatst? 
Ok dan, here goes nothing:
1 ) Muse (eenzaam aan top, heerlijk die piano gecombineerd met raggende gitaren)
2 ) The Offspring (puur jeugdsentiment maar ze klinken nu nog harstikke goed (oude albums dat wel))
3 ) Nirvana (Come, as you are, as you were, as i waaaaant you to be! *zucht*)
4 ) Foo Fighters (Dave Grohl = god)
5 ) Queens Of The Stone Age (vooral laatste album, met Dave Grohl
)
6 ) REM (moet ik nog veel van horen maar Losing My Religion e.d. hebben een indruk van jewelste achtergelaten)
7 ) Prodigy (normaal niet mijn smaak, maar Prodigy is een uitzondering)
8 ) Eminem (ook niet mijn smaak, maar ook Eminem is uitzonderlijk goed in het genre)
9 ) Gorrilaz (relaxheid ten top)
10 ) Chili's (overall toch sterk, sommige nummers vind ik niet goed, andere geweldig (met als toppunt "Parallel Universe"))
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Phoenix schreef
Naar R.E.M. luisteren kan schadelijke gevolgen hebben. Ik zal mezelf als voorbeeld stellen. In '91 zat deze jongen te staren naar de "Hit 50" op een vrije woensdagnamiddag. Tien jaar was hij toen, een onbeschreven blad op muzikaal gebied (hij had twee Lp's: ééntje van Duran Duran en ééntje van Doe Maar). Plotseling kwam er een clip voorbij - hij wist niet waar hij het had. En het nummer dat erbij hoorde - was nog beter.
Nu ben ik er 23, en jawel - nog steeds vind ik die R.E.M.-albums fantastisch om naar te luisteren.
Ja - ik weet niet exact waarom, maar die nummers van de Foo Fighters (aaai - moet me nog steeds "One by one" aanschaffen - die financiële middelen toch
) slagen er altijd in om me een absurd gevoel van geluk te bezorgen. Zo'n nummer als "Everlong" bijvoorbeeld - ik heb het sedert '97 al zo'n kleine duizend keer gehoord, schat ik - en nog steeds bezorgt het me nog kippenvel en een adrenaline-rush.
En jawel - die laatste cd van Muse moet ik me ook nog aanschaffen.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Ja - ik weet niet exact waarom, maar die nummers van de Foo Fighters (aaai - moet me nog steeds "One by one" aanschaffen - die financiële middelen toch
) slagen er altijd in om me een absurd gevoel van geluk te bezorgen. Zo'n nummer als "Everlong" bijvoorbeeld - ik heb het sedert '97 al zo'n kleine duizend keer gehoord, schat ik - en nog steeds bezorgt het me nog kippenvel en een adrenaline-rush.
Ha, ik heb precies hetzelfde
. Foo Fighters waren al jeugdsentiment en een tijd geleden had ik The Colour and the Shape voor een appel en een ei aangeschaft. En het heeft nog steeds dezelfde magie in zich van al die jaren terug...gelukkig!
Lekker en zeer afwisselend rockalbum. Luchtig en toch zo in elkaar gezet dat het m'n aandacht voor de volledige drie kwartier kan vasthouden. Hij vindt dan ook zeer regelmatig zijn weg naar mijn cdspeler en vooralsnog verveelt-ie geen moment.
Vorige week heb ik ook hun naamloze debuut aangeschaft, dat ik ook nog van vroeger kende. Deze maakt tot nu toe niet die indruk van The Colour.... Hij is wel wat "harder" en compomislozer, maar toch....iets te ongenuanceerd wellicht? Ik weet niet, hij slaat in ieder geval minder aan.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Deze maakt tot nu toe niet die indruk van The Colour.... Hij is wel wat "harder" en compomislozer, maar toch....iets te ongenuanceerd wellicht? Ik weet niet, hij slaat in ieder geval minder aan.
Die mindere nuance zou misschien kunnen voortvloeien uit het feit dat het eerste Foo Fighters album quasi volledig is in ingespeeld door Dave zelf. Er was zelfs geen échte groep toen de cd uitkwam, meen ik me te herinneren. Pas na de release van het debuut heeft "den Dave" de ritmesectie van Sunny Day Real Estate (nog steeds een aanrader - hun cd van '98: "How it feels to be something on") weggeplukt om op tour te vertrekken.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Zo'n nummer als "Everlong" bijvoorbeeld - ik heb het sedert '97 al zo'n kleine duizend keer gehoord, schat ik - en nog steeds bezorgt het me nog kippenvel en een adrenaline-rush.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Het is wel een goede band verder, maar mist iets. Iets origineels of zo.
[ouwehoermodus aan] Ach, het hoeft niet altijd origineel te zijn voor deze jongen
Ik kan niet de hele dag luisteren naar Charles Ives, Stockhausen of Paganini, soms (lees: meestal) heb ik een grotere behoefte aan gewoon recht-voor-de-raapse popnummers.
Paul Weller, Paul Westerberg of Nick Lowe zijn ook niet echt "origineel" - maar voor mij is het perfecte popmuziek. Het heeft waarschijnlijk iets te maken met mijn "emotionele thuis" op muzikaal gebied.
Komt daarbij dat sommige heel innovatieve muziek op het eerste gehoor fantastisch klinkt, maar die nummers kunnen me meestal niet echt bijblijven.
Het is het "wauw! wat een schitterende muziek!"-gevoel, maar daarna tsja ... blijft de grote leegte achter. Zo'n groepen als At The Drive-In , ... And You Will Know Us By The Trail of Death of Unwound : ik luister(de) ernaar, vind (vond) het verbluffende muziek, maar ik kan er geen "band" mee opbouwen.
Bij Beck heb ik dat bijvoorbeeld dan weer wel: z'n cd "Mutations" is heel innovatief qua klankkleur én klinkt tegelijk heel warm. "The piper at the gates of dawn" van Pink Floyd is ook heel origineel (voor mij dan
) en warm tegelijkertijd. En dan vergeet ik natuurlijk het complete oeuvre van Captain Beefheart (ik vergeet waarschijnlijk nog zo'n tiental muzikanten)
[ouwehoermodus uit]
Wil ik maar zeggen: het hoeft niet écht innovatief te zijn voor mij, zolang het mij maar het gevoel schenkt: "ik leef verdomme". Nummers als "20th Century Boy" van T-Rex of "Wild wood" van Paul Weller scoren waarschijnlijk héél laag op de originaliteitsmeter, maar ze zijn wel o-zo belangrijk voor mij.
Net zoals die eerste twee cd's van de Foo Fighters (het debuut heb ik twee maal opnieuw mogen kopen - nadat ik ze uitgeleend had "vrienden"), die zorgden niet voor aardverschuivingen in het poplandschap, maar ze voelden wél goed aan.
Op het debuut speelde trouwens Greg Dulli mee - dus dat moet wel een goeie cd zijn 
T.O.
-
- 2413 berichten
- 2790 stemmen
Nummers als "20th Century Boy" van T-Rex of "Wild wood" van Paul Weller scoren waarschijnlijk héél laag op de originaliteitsmeter, maar ze zijn wel o-zo belangrijk voor mij.
Twee hele goede nummers inderdaad. Misschien zoek je wel naar het woord 'catchy'
.
Weller legt altijd veel bezieling in zijn nummers, daardoor worden ze goed denk ik, ook al is het muzikaal niet zo vernieuwend. Dit geldt ook voor zijn nummers met The Jam en Style Council zoals 'Town Called Malice' en 'Shout to the Top'. 
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1060 stemmen
Ik vond net wat op internet over Autechre.
Ze hebben een heel stel albums uitgebracht. Ik ken ze niet maar het lijkt me wel interressant. Wat is het beste album?
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Tri Repetae vind ik hun sterkste, maar het vorig jaar verschenen Draft 7.30 is ook geweldig. Hun albums ontlopen elkaar in kwaliteit niet echt, hoewel ik Confield toch duidelijk minder vind.
Je kan ook bij het begin beginnen: Incunabula uit '93. Dan hoor je de ontwikkeling in hun geluid waarschijnlijk het beste.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1060 stemmen
Bedankt Yak, ik ga gewoon bij het begin beginnen. (toch fijn die allofmp3.com) Ben benieuwd!
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Tri Repetae vind ik hun sterkste, maar het vorig jaar verschenen Draft 7.30 is ook geweldig. Hun albums ontlopen elkaar in kwaliteit niet echt, hoewel ik Confield toch duidelijk minder vind.
Je kan ook bij het begin beginnen: Incunabula uit '93. Dan hoor je de ontwikkeling in hun geluid waarschijnlijk het beste.
Tri Repetae vind ik tot nu toe ook hun beste. Leuke vondsten, het geheel ligt ook -relatief- makkelijk in het gehoor. Van Confield heb ik niet alles gehoord, maar ook die valt me niets tegen, na vooraf flink wat kritiek te hebben gelezen erover. Het ligt ietswat moeilijk in het gehoor, even doorbijten was het wel. Maar nu kan ik concluderen dat ook dit een zeer tof werkje is.
Alleen is het wel kut dat hier in de buurt geen albums van Autechre te krijgen zijn
.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Alleen is het wel kut dat hier in de buurt geen albums van Autechre te krijgen zijn
.
En daar hebben we dus het internet voor! Of specifieker: de WarpMart.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Ja, heb al bij verschillende [Nederlandse] mailorders gekeken, een aardig aantal van hen heeft CD's op voorraad. Ik koop bij voorkeur echter m'n spul in de winkel, omdat ik nogal ongeduldig ben wat dit soort zaken aangaat. En voor dit soort acts bespaar je toch nauwelijks geld als je het via internet aanschaft.
Bedankt voor de link, maar helaas ben ik niet in het bezit van een crrrrreditcard.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Favoriet Autechre album is voor mij waarschijnlijk Amber. Best al oud, en één van hun rustigste albums, maar lekker ... niks kan echter op tegen Autechre - Gantz Graf + videoclip in de ciné. Eén van m'n beste filmervaringen ooit 
En uhm, Autechre CDs liggen bij ons gewoon in de FNAC/Mediamarkt, al zullen de oude wel niet zo makkelijk meer te vinden zijn ...
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Ja, Autechre is nou niet echt een obscuur bandje waar niks van te vinden is.
Philla
-
- 1 berichten
- 185 stemmen
ik heb geen specifieke voorkeuren..ik vind alle genres wel wat leuks hebben
T.O.
-
- 2413 berichten
- 2790 stemmen
Nu we het over Autechre hebben...heb gister een cd van Drexciya gehoord, Neptune's Lair. Is iemand hier bekend mee?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.