• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.988 gebruikers
  • 9.370.982 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

Het is misschien niet vernieuwend meer, maar Grandaddy wordt per album wel steeds beter. Sumday is m.i. hun beste cd. Klinkt veel uitgebalanceerder en rijker dan zijn (soms wat wisselvallige) voorgangers.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Maar daardoor ook minder spannend, denk ik. Op The Sophtware Slump staan een aantal fantastische nummers (so you'll aim toward the sky is mijn favoriete nummer van hen), maar als geheel wordt het al snel saai. Ik hoor wel dat het verre van slecht is (integendeel!), maar het pakt me gewoon minder dan voorheen. Maar wellicht is mijn smaak ook wel veranderd door de jaren heen, ten nadele van Grandaddy.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Voor mij was The Sophtware Slump net even een tikkeltje beter dan (het toch al fantastische) Western Freeway. Sumday heb ik tot mijn schande nog niet gehoord. Kennen jullie ook hun bijeenraapsel Broken Down Comforter Collection? Minder dan de reguliere albums, maar toch erg goed.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Die heb ik nooit gekocht omdat het een verzameling van 2 eps waarvan ik eentje al los had. Wel vreemde muziek (het haalt het zelfs bij het oude werk van de Flaming Lips ), maar bijzonder leuk.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Volgende band-pitch (het is gewoon te leuk ): wie kent Modest Mouse? Eerste twee albums zijn top-zus-en-zoveel-allertijden-werk, derde cd was ruk, vierde komt eraan.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik pas bij Modest Mouse. Moet er ergens mp3'tjs van hebben, maar heb daar nauwelijks naar geluisterd.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Herman, vertrappel daar even één van mijn favoriete bands, wil je?

Ik weet natuurlijk niet welke nummers jij hebt gehoord, maar bijvoorbeeld Edit The Sad Parts, Sleepwalking, Grey Ice Water, Baby Blue Sedan, zo godsgruwelijk mooi!

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Dat zijn geen nummers van The Moon & Antarctica, geloof ik. Ik heb het even nagezocht, en dat is dus het album dat ik schijn te hebben.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

herman78 schreef:

Dat zijn geen nummers van The Moon & Antarctica, geloof ik. Ik heb het even nagezocht, en dat is dus het album dat ik schijn te hebben.

Pah, hun slechtste album. Koop gauw "This is a long drive for someone with nothing to think about" en "The lonesome crowded west". Of begin bij hun BRILJANTE! ouwe-rommel-verzamelaar "Building nothing out of something".

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik zal Soulseek 's aanslingeren. Als het bevalt, koop ik het alsnog.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Soulseek, nooit begrepen. Moet je me toch eens uitleggen (hoor ik de mods daar PM roepen?).

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Soulseek is heel eenvoudig. Heb je een gewone Windowsbak. Ik kan het je wel uitleggen via PM.

De muziekdiscussies kunnen verder wel gewoon hier blijven toch? Dat we nu aan het 1-2'en zijn komt meer doordat de rest van Moviemeter in bed ligt, of op de chat zit.

Ik verwacht morgen in ieder geval weer halve epistels van onze Belgische vriend Zachery.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Welke dan? Toch niet de Pixies zeker?

Was daar mis mee ?

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

yosemite44 schreef:

(quote)

Was daar mis mee ?

Helemaal niets, ik vind ze geweldig. Maar echt duistere muziek maken ze niet toch? Zeker niet als je het vergelijkt met This Mortal Coil.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

"When you look at the sky in a poetic kind of way you know when you grope for luna."

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

T.O. schreef:

Kruder & Dorfmeister

Gisteren de K&D Sessions in huis gehaald.... Gaaf!!! Thanks for the tip!!

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

geweldige cd natuurlijk, vooral de remix van depeche mode. luister ook eens naar tosca!

jester

• 806 berichten
  • 1245 stemmen

Ralfke schreef:

Metroplois 2000: Scenes From New York (live) van Dream Theater is en blijft het ultieme luistergenot. Niet normaal meer, welk een niveau deze band haalt. Kent iemand dit werkje?

Ik ken deze DVD niet, wel de CD's. Vooral Images and Words en Scenes from a memory zijn mijn favorieten.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Modest Mouse? Is dat die groep die van die "fwoepfwoepfwoepkèngkèng"-muziek maakt?

Héél leuke plaat: "Dig My Mood" van Nick Lowe!!!!

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

Modest Mouse? Is dat die groep die van die "fwoepfwoepfwoepkèngkèng"-muziek maakt?

Volgens mij bedoel je Mouse On Mars.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Inderdaad, Yak

Modest Mouse is die gitaargroep waar die zanger van Built To Spill (Doug Martsch?)destijds zo enthousiast over was.

Modest Mouse heeft trouwens één van de mooiste album titels ever: "This Is A Long Drive For Someone With Nothing To Think About" (beetje lang, maar kom )

Over Built To Spill gesproken: ook één van de beste gitaaralbums van de jaren '90 (allez, volgens mij dan): "There's nothing wrong with love" (alweer zo'n leuke titel )

Nu we toch bezig zijn mijn tien favoriete "gitaar"platen uit de U.S.A. :

- The Afghan Whigs - Gentlemen

- Pavement - Slanted & Enchanted

- X - Los Angeles

- Television - Marquee Moon

- Swell - Too many days without thinking (soms van toepassing op mij )

- American Music Club - Mercury (melancholie is altijd nodig!)

- Barkmarket - L.Ron

- The Replacements - Tim (mooiste tiener-tune op deze plaat ever "Kiss Me On the bus" - OK, OK, samen met "Teenage Kicks" van The Undertones)

- The Posies - Frosting on The Beater (powerpop! Yeah!)

- The db's - Repercussion/Stands for decibels

- wel niet uit de V.S. maar een superplaat! "Underwater Moonlight" van The Soft Boys

- buiten categorie: R.E.M. + The Ramones

Lijstjes - het High Fidelity-gehalte in mij blijft angstaanjagend hoog

KillaJah

• 356 berichten
  • 856 stemmen

Stevie Ray Vaughn niet vergeten!

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Zachery Glass schreef:

- Television - Marquee Moon

- Swell - Too many days without thinking (soms van toepassing op mij )

Held! Swell, volgens mij kent bijna niemand dat! Eens bestempeld als de nieuwe Nirvana (door John Peel), maar nooit doorgebroken. Desalniettemin een van de beste Amerikaanse gitaarbands van het vorige decennium. Too Many Days Without Thinking is fenomenaal, voor What I Always Wanted, misschien wel het mooiste nummer allertijden. Het valt niet eens op dat er eigenlijk maar twee regels tekst worden gezongen... Sunshine Everyday is ook heel mooi. Ik associeer dat nummer heel erg met een hevige verliefdheid van een paar jaar geleden... Wist je trouwens dat er een alternatieve versie bestaat die Everyday Sunshine heet? Dat was ooit 's een b-kantje. Ik heb hem ergens op tape staan.

En in Television's Marquee Moon is ook al zo'n prachtplaat.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Zachery Glass schreef:

Modest Mouse heeft trouwens één van de mooiste album titels ever: "This Is A Long Drive For Someone With Nothing To Think About"

Niet alleen één van de mooiste titels, ook één van de mooiste albums ever.

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

nog zo'n geweldig goeie "Americana" of "alternative country" of hoe-je-het-ook-wil-noemen band is

My Morning Jacket .

Kent iemand die?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Tonyvdb schreef:

My Morning Jacket .

Kent iemand die?

Da! Goede band, en ze zitten op één van de leukste labels allertijden: Darla.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Tonyvdb schreef:

nog zo'n geweldig goeie "Americana" of "alternative country" of hoe-je-het-ook-wil-noemen band is

My Morning Jacket .

Kent iemand die?

Ja, idd geweldig!

Dan houd je vast ook wel van The Walkabouts en de Scud Mountain Boys?

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

zijn er mensen die de muziek van Don Johnson ook weten te waarderen ?

nummers als 'Tell it like it is' en met name 'Heartbeat' vind ik erg goed.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

roda schreef:

zijn er mensen die de muziek van Don Johnson ook weten te waarderen ?

uh....NEE

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

en die van Bruce Willis dan ?

'Under the Boardwalk'

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.