• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.991 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.972 stemmen

Nachtmerries en Dromen

zoeken in:

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Droom de laatste tijd echt weer zo raar. Vorige week had ik 2 nachten achter elkaar een soort van dezelfde droom dat ik in een vreemd huis was en dat ik overal geesten zag ronddwalen. En het gekke was is dat de droom de volgende nacht weer verder ging waar ie eindigde.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Wellicht heb je dat ook gedroomd.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ik droom wel vaker 'cinematisch', waarbij ik zelf een hoofdrol speel in een naadloos gemonteerd geheel, of er een toeschouwer van ben.

Laatst zat ik een 'After Hours'-achtige droom (nachtmerrie) waarin ik mijn saaie woonwijk wilde ontvluchten om naar het centrum te gaan. Dat lukte dus maar niet.

Een ding is mij helder bijgebleven:

Ik ging maar weer richting huis en ik rende (waarom weet ik ook niet).

Dan rijdt er een bus langs en de buschauffeur, met een brandende sigaret tussen zijn vingers, wenkt naar mij alsof hij mij die sigaret aanbiedt. Als hij stopt, geeft hij mij z'n sigaret en zegt hij: kun je het even vasthouden, ik moet even luchten.

Gonzo8000

• 484 berichten
  • 10 stemmen

ToNe schreef:

Ik droom wel vaker 'cinematisch', waarbij ik zelf een hoofdrol speel in een naadloos gemonteerd geheel, of er een toeschouwer van ben.

Laatst zat ik een 'After Hours'-achtige droom (nachtmerrie) waarin ik mijn saaie woonwijk wilde ontvluchten om naar het centrum te gaan. Dat lukte dus maar niet.

Een ding is mij helder bijgebleven:

Ik ging maar weer richting huis en ik rende (waarom weet ik ook niet).

Dan rijdt er een bus langs en de buschauffeur, met een brandende sigaret tussen zijn vingers, wenkt naar mij alsof hij mij die sigaret aanbiedt. Als hij stopt, geeft hij mij z'n sigaret en zegt hij: kun je het even vasthouden, ik moet even luchten.

Blijf nou eens van die paddo's af

riesma

• 3706 berichten
  • 3082 stemmen

clockwork72 schreef:

En het gekke was is dat de droom de volgende nacht weer verder ging waar ie eindigde.

Dan moet je op het logo links- of rechtsboven in beeld letten. Als die uitfade, wordt je waarschijnlijk wakker.

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

Back on the subject!

Ik heb laatst nog een nachtmerrie gehad, maar geen gewone! Wel ik droomde dus dat ik in mijn bed lag, en het was volle maan. Plots verscheen er vlak voor mijn raam een zogenaamde Dementor, uit de Harry Potter reeksen. De maan scheen in mijn kamer, waardoor ik enkel een pikzwarte schim van de Dementor zag. Hij begon (zoals in de films) mij gedachten op te zuigen. Er was wel iets raars mee: de Dementor had heel kleine heldere ogen, waarmee het mij aanstaarde.

Maar het raarste was: Ik vond het helemaal niet eng. Ik was zelfs zeer relax! Ja ik weet echt niet hoe dat komt. Echt raar! Ik wordt de laatste tijd eigenlijk weinig gekweld door nachtmerries. Tja...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij zoog je nare gedachtes waarschijnlijk op, waardoor je relaxed en chill werd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik droomde dat ik bij Balkenende op het torentje in zijn kantoor zat.

Geen flauw idee hoe mijn hersens daar nou weer opkwamen.

Ik weet eigenlijk alleen nog dat ik vroeg: "Over een tijd weet niemand meer wie je bent en wat je hebt gedaan voor Nederland he?"

Daarop barstte Balkenende in snikken uit en stotterde "neehee eenenenen ik heeeeeb nognog wel zo mijn bbbbbest gedaan".

Verder weet ik er niks meer van.

Stapler

• 117 berichten
  • 212 stemmen

.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ik droomde vannacht over mijn werk en over gesprekken met collega's. En toen ik wakkeer werd ben ik maar naar mijn werk gegaan en ik had weer exact dezelfde gesprekken met mijn collega's

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik heb vannacht in mijn droom een romantische nacht doorgebracht op een eiland... met Iwein van Expeditie Robinson.

Van ALLE mensen, met IWEIN. Brrrr...

(afbeelding)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hoe romantisch dan?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Nou.. ik was mijn bikini kwijt, die lag ergens in een boom ofzo.. Hij zou hem wel even zoeken, in ruil voor een ''klein (hand)gebaar'' van mijn kant..

Ah bah, wil het me eigenlijk niet eens meer herinneren. De leuke dromen vergeet ik zo, maar dit soort onzin blijft me bij. Gelukkig werd ik vrij snel wakker.

planet_of_death

• 3962 berichten
  • 178 stemmen

Expeditie Robinson is voor mij sowieso een nachtmerrie.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Elineloves schreef:
Ik heb vannacht in mijn droom een romantische nacht doorgebracht op een eiland... met Iwein van Expeditie Robinson.

Elineloves schreef:
Nou.. ik was mijn bikini kwijt, die lag ergens in een boom ofzo.. Hij zou hem wel even zoeken, in ruil voor een ''klein (hand)gebaar'' van mijn kant.

Het is maar wat je romantisch vind

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ja zo romantisch was het niet, voor mij, maar ik wou het nog enigzins subtiel inpakken ofzo. Blegh. Romantisch met Iwein kan ik me sowieso niet voorstellen. Doe dan Dennis ofzo.

*Hoopt dat ze vannacht niet dezelfde droom over Sergio heeft, anders heeft God echt een hekel aan me.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Ik had vannacht een droom in een droom. Eerst had ik een erg vage droom en toen werd ik in m'n droom wakker gemaakt door een vriend die zei dat ik het openingslied van Shin Chan in mijn slaap liep te zingen. En toen werd ik echt wakker

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Onlangs Inception gekeken?

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Dat niet, dat is alweer een tijdje geleden. Al legde ik die link zelf ook al

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik had de bekende 'tanden vallen uit' droom laatst. Blijft eng.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Mijn eerste droom daarvan moet nog komen

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Shin Chan zingen in je slaap .

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Het is wel een gruwelijk catchy nummer

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

jazeker.

Van mijn moeder hoorde ik dat ik een keer A Thousan Miles zat te neuriën.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Ik zat een keer in mijn slaap de hele tijd tieten te zeggen. Jammer dat ik dat hoorde van mijn vriendin toen ik wakker werd

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

dominion schreef:

jazeker.

Van mijn moeder hoorde ik dat ik een keer A Thousan Miles zat te neuriën.

Kan dat nummer niet horen zonder aan White Chicks (2004) te denken.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat was ook de reden waarom het in me hoofd zat wat toen hadden we die film net gezien.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Die scene is echt grappig

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Hmm, nodig tijd voor mij om White Chicks te herzien dus.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik doe hem altijd na in de auto. Dikke lol met mezelf dan.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.