- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3218 stemmen
Dit heeft te maken met intuïtie of zoiets.
Maar wat nou als je intuïtie het fout heeft? 
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Reactie op tekst van Ibendb
Overcapacity...
Vannacht had ik een toffe droom:
Ik had een wedstrijd gewonnen via een weekblad en had de hoofdprijs gewonnen. Die houdt in dat ik 1x mag meedoen aan het spelprogramma "Wipe-out!'. Ik, vol enthousiasme deed mee aan de competitie. Ik had zo te zien massa's moeite om uit die modder te geraken en verloor veel tijd. En net aan die big balls werd ik wakker.
Die rode bollen vond ik altijd het leukst.
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Weirde droom gehad. We waren op een mooie, zonnige locatie in een supermooi gebouw. Mijn moeder stelde mij voor aan de Franse actrice Juliette Binoche. Vervolgens heb ik de hele avond met haar gekletst...vreemd want ik heb al sinds lange tijd geen film met haar gezien. Hoewel ik haar wel cool vind.
Wat zegt dit?! 
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Je praat teveel..
Ha, dat zeiden mijn vrienden op Facebook ook al nav mijn droom...en als zelfs jij, een onbekende, het zegt...;)
tommykonijn
-
- 5139 berichten
- 2356 stemmen
Bij dromen heb ik vaak dat als er iets heel leuks gaat gebeuren ik wakker word. Automatisch probeer ik dan terug te keren naar die droom, maar dat lukt nooit en dat is heel erg frustrerend
Al meen ik me te herinneren dat het me laatst op de een of andere manier is gelukt.
tommykonijn
-
- 5139 berichten
- 2356 stemmen
Overigens schijn ik de laatste tijd ook vaker te praten in mijn slaap, iets wat ik nooit eerder gedaan heb..
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Tja dromen en nachtmerries, gelukkig laatste dagen geen last of hinder van gehad.
Heb momenten gehad waar ik hele rare dingen mee maakte of deed. waarschijnlijk volgens iemand is dat heel normaal als je over het algemeen enge films kijkt net wat ik dan graag doe, dan droom je daar vaker over, en dan ook in combinatie met wat je dan op de dag zelf hebt mee gemaakt.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Tja dromen en nachtmerries, gelukkig laatste dagen geen last of hinder van gehad.
Heb momenten gehad waar ik hele rare dingen mee maakte of deed. waarschijnlijk volgens iemand is dat heel normaal als je over het algemeen enge films kijkt net wat ik dan graag doe, dan droom je daar vaker over, en dan ook in combinatie met wat je dan op de dag zelf hebt mee gemaakt.
Als je graag horror kijkt en er geen last van hebt . Daarmee bedoel ik dat je geen of nauwelijks angsten doorstaat tijdens de films bekijken , lijkt het me het sterk dat films de oorzaak zijn van je rare dromen en nachtmerries.
Of denk je teveel na over de films nadat je ze gekeken hebt? Daar had ik vroeger last van.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Als je graag horror kijkt en er geen last van hebt . Daarmee bedoel ik dat je geen of nauwelijks angsten doorstaat tijdens de films bekijken , lijkt het me het sterk dat films de oorzaak zijn van je rare dromen en nachtmerries.
Of denk je teveel na over de films nadat je ze gekeken hebt? Daar had ik vroeger last van.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Ik droom regelmatig over school, al is 't cliché.
To dream that you are in school signifies feelings of inadequacy and childhood insecurities that have never been resolved. It may relate to anxieties about your performance and abilities.
Makes sense, ik heb superveel school problemen door mijn ADHD en nu ik over een week terug moet droom ik er bijna om de 2 nachten over.
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Ik had vroeger ook soms dromen over school. Soms was dat in de grote vakantie, omdat ik het een beetje begon te missen. Sommige dromen waren echter erger. B.v tegen het einde van de paasvakantie ofzo, waarbij ik dan de over twee dagen terug moest naar school om een taak in te leveren, waar ik eigenlijk nog niet aan begonnen was. Meestal droomde ik dan, dat ik een 0 kreeg en m'n jaar opnieuw mocht doen. De volgende dag begon ik er toch wel aan hoor! 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ik droom regelmatig over school, al is 't cliché.
To dream that you are in school signifies feelings of inadequacy and childhood insecurities that have never been resolved. It may relate to anxieties about your performance and abilities.
Makes sense, ik heb superveel school problemen door mijn ADHD en nu ik over een week terug moet droom ik er bijna om de 2 nachten over.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Ik had vroeger ook soms dromen over school. Soms was dat in de grote vakantie, omdat ik het een beetje begon te missen. Sommige dromen waren echter erger. B.v tegen het einde van de paasvakantie ofzo, waarbij ik dan de over twee dagen terug moest naar school om een taak in te leveren, waar ik eigenlijk nog niet aan begonnen was. Meestal droomde ik dan, dat ik een 0 kreeg en m'n jaar opnieuw mocht doen. De volgende dag begon ik er toch wel aan hoor!
Ja , vreselijk die schoolnachtmerries. Vooral ten tijde van spreekbeurten . Je kan wel raden hoe verschrikkelijk die dromen wel niet kunnen zijn.
Gelukkig ben ik daar nu vanaf sinds deze week en vielen de spreekopdrachten nog flink mee. (Mede doordat ik op een stoel zat en de klas er niet was; toch had ik nog faalangst ,omdat de spreekbeurt toch flink mee doet tellen bij het behalen van een rapport/diploma).
Daarnaast heb ik nog veel nachtmerries gehad over een kind dat in dezelfde groep van Jong Nederland zat ,maar daar praat ik liever niet over. Ik kan zeggen dat het gelukkig goedgekomen is.(ben ook blij dat hij meteen weggestuurd is tijdens zomerkamp toen het echt te gek werd ook al had ik het wel met hem te doen. ) Wat ik wel kan zeggen is dat hij nogal gestoord (gemaakt/geworden?) was en we met hem in een 8-persoonstent moesten slapen.
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Ik had vroeger vaak ook dromen, niet per definitie nachtmerries, waarin ik in een straat of buurt rondliep die mij in het echte leven bekend voorkwam (aan mijn school, de straat waar ik woon etc..). Maar er was telkens iets anders. Vaak was er in de straat dan nog een extra zijstraat, of een klein steegje dat er in het echte leven niet was. Of andersom: een zijstraat die in mijn droom gewoon ontbrak en waar er huizen stonden. Of b.v. de straat die een rare bocht maakt of een pleintje dat zich plots in het midden van een kruispunt is dat er in de echte wereld niet is. Die soort dromen hebben ik altijd al bijzonder gevonden, heb onlangs nog zo'n droom gehad. Interessant.
BB_Shields
-
- 32 berichten
- 11 stemmen
Ik droomde dat mijn ex mij stalkte maar mij daarvoor op liet draaien, maar uiteindelijk zelf in een gesticht terecht kwam; hij is narcist en borderliner; het was een heel enge droom.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Was hij een narcist in je droom of in 't eggies?
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ik droomde vannacht dat er een hele grote slang binnen was en verdween in de muur 
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
Heb het opgezocht gisteren, maar kon er geen wijs uit wat je bedoelde mikey
Hij bedoelt dat je onbewust aan vieze dingen denkt 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Hij bedoelt dat je onbewust aan vieze dingen denkt
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Vannacht gedroomd dat er allemaal oorlogsvliegtuigen over het land vlogen (het waren vliegtuigen met een mond vol scherpe tanden op de neus geschilderd, zoiets als wat ik op een Facebook-foto van iemand had gezien afgelopen week), dat kan maar 1 ding betekenen: de derde wereldoorlog is begonnen! Wanneer de vliegtuigenmars leek te verminderen kwam er een beetje opluchting: er komt toch geen oorlog? Oh, nee wacht daar komen nog meer vliegtuigen voorbij, de situatie is onvermijdelijk. Is dit echt een droom? Nee dit is echt!
Pas toen ik 10 minuten wakker was besefte ik wat ik had gedroomd.
Die Krim-situatie, en het woord "Derde wereldoorlog" die in de krant gebruikt werd, zit er denk ik wel diep in.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Oekraïne / Rusland dat is wel een zorgwekkende situatie !!
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Vannacht gedroomd dat er allemaal oorlogsvliegtuigen over het land vlogen (het waren vliegtuigen met een mond vol scherpe tanden op de neus geschilderd, zoiets als wat ik op een Facebook-foto van iemand had gezien afgelopen week), dat kan maar 1 ding betekenen: de derde wereldoorlog is begonnen!
"Flying Tigers" uit de Tweede Wereldoorlog 
Jamie161711
-
- 13 berichten
- 311 stemmen
Het klinkt misschien raar maar ik had altijd nachtmerries over een slechterik in een reeks die we bekeken in het 1ste leerjaar, karbonkel heette die, achteraf bekeken is het een kleine schande dat ze dit zelfs uitzonden in het 1ste leerjaar.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
Het klinkt misschien raar maar ik had altijd nachtmerries over een slechterik in een reeks die we bekeken in het 1ste leerjaar, karbonkel heette die, achteraf bekeken is het een kleine schande dat ze dit zelfs uitzonden in het 1ste leerjaar.
HAHA, ik ook
Ofja nachtmerries is een groot woord, maar wel eng figuurtje. Ik vind het verder wel opmerkelijk dat bepaalde "slechte" dromen niet al nachtmerries ervaren worden en andere dan weer wel. Ik heb wel nooit nachtmerries over dieren, maar altijd over mensen. De droom van Batman Begins heb ik ooit gehad heel lang geleden, en dat vind ik de grootste nachtmerrie ooit. Ik opende het tuinhuis en dat waren allemaal bijtende vleermuizen, en ik vluchtte naar de zolder, maar daar was geen ontkomen aan, en wanneer je doodgaat wordt je altijd wakker. Ik heb één keer ooit in een droom van een fiets gevallen in een ravijn, en dan kwam er een bijna-dood-ervaring in die droom, en dat was zo echt dat ik dacht dat het eigenlijk echt was en nu ben ik vergeten of ik dat droomde of echt had.
En ik droom heel intens en heel veel. Ze geven vaak nieuwe ideeen waar ik nooit op zou komen of ik weet dingen in dromen die ik niet weet en die dan wel juist zijn. En vaak ook in de trend van wat komen gaat. Zo droomde ik over een vliegtuigcrash twee dagen voor de crash van German Wings (al droom ik veel over vliegtuigen (en de luchthaven), heel veel. En crashes vind ik plezant) en in de week voor de aardbeving in Nepal droomde ik over een aardbeving (en had ik ook het gevoel dat dat plots niet weg te denken was, want ik had gepland om op de dag van de aardbeving zonder dat ik het wist naar de film Earthquake te kijken. En zo zijn er nog veel voorbeelden. Ik kom ook de raarste personen tegen in mijn dromen. Met Hillary Clinton keek ik op een hotelkamer naar een stonerfilm, en ik kon geen selfie maken met haar wanneer ze wegging (fijne dingen lukken nooit in dromen). En Donald Trump was in een andere droom mijn zwemleerkracht. Wat ook opvalt is dat verliefdheid in dromen intenser beleefd wordt, dan in het echt. Wellicht een beetje film eigenlijk. Deze week had ik nog een droom waar ik Sarah Sjostrom leerde kennen op het Olympisch zwembad. Wat een vrouw.
Ik droom echt meerdere keren per dag, en vaak erg intens, al hebben ze wel rare eigenschappen. Ze doen wat denken aan Enter The Void. Ik denk ook dat ik nooit echt geluid hoor in dromen, maar je weet wel wat er gezegd wordt. Ik denk dat je je inbeeldt dat je geluiden hoort, maar ze nooit hoort, want ik herinner me nooit stemmen, en voor belangrijke communicatie wordt het geschreven woord gebruikt. Ik kan ook dromen oproepen, en vaak heb ik dat wanneer ik nog een beetje wil blijven liggen, want dan denk ik aan iets of dagdroom ik, en dan verlies je het bewustzijn en wordt de dagdroom een droom. Ik kan ook een gestopte droom weer hervatten, en soms kan ik dromen terwijl ik me daar bewust van ben. Alleen dien ik daarop te concentreren als ik dat meer wil doen, want nu heb ik daar nooit de intentie voor.
Ik kan ook werelden creëren in dromen die wel filmisch lijken. Alleen hebben al mijn dromen dat vage van een trip. Heel levendig, vaak weinig logica of geen connectie (family guy-achtig), zeer leerrijk en intens. En ze gaan beduidend vaak over school, en vliegtuigen gaan toch ook ontzettend veel voorkomen. En vaak kan je ook in lagen dromen en dat is niet alleen dromen dat je wakker wordt, maar ook dromen dat je in een spel of film zelf zit, en dan plots gezogen wordt naar de persoon die het spel speelt. De dromen hebben vaak ook wel een speelse wereld.
SillyBilly23
-
- 183 berichten
- 358 stemmen
Dat is best straf. Lucide dromen is niet makkelijk om aan te leren maar bij sommigen zoals jou lukt het dus spontaan. Ik had het vroeger vaker dan nu (bewust zijn dat je aan het dromen bent).
Wat ik wel nog steeds kan, is mezelf ontwaken uit een nachtmerrie. Dan knijp ik in mijn droom gewoon mijn ogen dicht en word ik wakker.
De fijnste dromen vind ik wanneer je kan vliegen.
Vind het soms wel leuk om de betekenis op te zoeken van sommige dromen. Geeft je dikwijls wat inzichten over je onderbewustzijn