• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.869 stemmen

Nachtmerries en Dromen

zoeken in:

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3218 stemmen

brymj schreef:

(quote)

ja, zoiets heb ik ook weleens gehad, ik werd in m'n droom door iemand met een bijl in m'n been gehakt, en toen werd ik wakker van de pijn

dromen gaan meestal over dingen waar je je veel mee bezighoudt, maar ik zou echt niet weten waar dat vandaan moest komen

Wel vreemd idd.. waarschijnlijk gewoon een spier inje been verrekt..?

Misschien in een verkeerde houding gelegen.. kan veel zijn aangezien pijn gelijk naar jehersens gaan en dus opzo moment nieuwe infomatie krijgt, kan dat opeens naar voren komen in je droom

niethie

• 7319 berichten
  • 7239 stemmen

brymj schreef:

(quote)

ja, zoiets heb ik ook weleens gehad, ik werd in m'n droom door iemand met een bijl in m'n been gehakt, en toen werd ik wakker van de pijn

dromen gaan meestal over dingen waar je je veel mee bezighoudt, maar ik zou echt niet weten waar dat vandaan moest komen

Precies, ik heb wel angsten en dingen die me bezig houden maar die dingen hebben in ieder geval niets te maken met de dingen die (soms) gebeuren in mijn dromen als het eerder genoemde voorval (al heb ik vroeger wel eens volledig met mijn vinger tussen de deur gezeten en dat was geen pretje) misschien een trauma (van dat voorval) dat ik heb overgehouden uit mijn jeugd (al betwijfel ik dat) ??

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Vannacht gedroomd dat ik in een bos aan het ronddwalen was. Niet toevallig, na het zien van The Unknown.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Ik droom wel eens dat ik kan vliegen. Een heel klein stukje maar, en dan lukt het de hele rest van de droom niet meer. Irritant!

Desondanks is het niet zo erg als wéten dat je droomt, vervolgens knalharde herrie schoppen (denk aan kapotte ramen e.d.) om er daarna aan te gaan twijfelen of je wel echt droomt wanneer iedereen je plots een schuldgevoel aan begint te praten. En je niet meer wakker kunt worden ...

Of dromen dat je opgesloten zit, vaak in een soort combinatie tussen een redelijk cliché rode, puntige hel en een gevangenis, met altijd wel één of ander ontsnappingsplan op voortouw. Waar ik vaak niet uit ontsnap voordat ik wakker wordt. In verband met deze droom neem ik maar aan dat dromen niks te betekenen hebben.

Het ergste is echter als je in een droom iets krijgt wat je heel graag wil of een film ergens súpergoedkoop ziet liggen, bijvoorbeeld, en dan daarna wakker wordt. Nee!!

Het is wel zo dat een leuke droom mijn dag kan maken, gelijk aan een leuke film. Zoals die keer dat ik droomde dat ik een dag door de tijd kon reizen en ik toen ik wakker werd vervuld was van een soort avontuur-gevoel dat de hele dag bleef hangen.

bazillion

• 253 berichten
  • 1209 stemmen

serpico schreef:

Ik droom wel eens dat ik kan vliegen. Een heel klein stukje maar, en dan lukt het de hele rest van de droom niet meer. Irritant!

Same here. Heel frustrerend. Op een gegeven moment kom ik niet meer omhoog.

niethie

• 7319 berichten
  • 7239 stemmen

Haha, wees blij dat jullie nog een beetje van die fantasierijke dromen hebben, ik zelf heb de laatste paar maanden alleen maar van die fragmatische kutdromen waar niets bijzonders of fantasierijks in gebeurt, dat is pas frustrerend.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb dit een tijd geleden gedroomd, en ik denk er af en toe nog steeds aan:

Ik liep door een steeg, waar ik allemaal mensen zie zitten met bepaalde emoties; Een boos iemand, een blij iemand, een angstig iemand, 2 zoenende mensen en een jongen die non-chalant zit.

Toen ik voorbij die steeg kwam, zag ik een man zonder hoofd met een bebloed honkbalknuppel naar me toe rennen.

Omdat ik daar van schrok, draaide ik me naar links en zag ik een wit persoon met een mager gezicht. (Lijkt een beetje op die vrouw van 'The Grudge').

Mijn schrik was zo erg, dat ik wakker werd. Terwijl ik eigenlijk nog sliep. Ik werd dus wakker in mijn droom.

Ik liep daarna naar beneden om wat te eten en ik zag dat er niemand thuis was. Dat vond ik best jammer, want er was ook geen eten in de koelkast... Dus ik deed mijn kleren aan en ging naar de winkel toe. Eenmaal in de winkel, waar ik in het dagelijkse leven ook kom, zag ik dezelfde jongen in de steeg die boos keek.

Ik betaalde snel mijn spaanse crackers en ging naar buiten. Eenmaal buiten was ik weer in die verdomde steeg... Toen beleefde ik de droom over de steeg weer, maar daarna werd ik wel echt wakker...

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Coole droom .

bazillion

• 253 berichten
  • 1209 stemmen

Ik denk dat je echt in de gaten had dat je aan het dromen was. Ik vind persoonlijk lucide dromen erg aangenaam. Alsof het onbewuste iets bewuster wordt.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

He, ik heb weer eens een droom gehad!

Dit keer ging het erover dat een van mijn vrienden mij ineens wist te vertellen dat alles ter wereld op een bepaalde manier was voortgekomen uit wax. De droom volgde dat ik hem verder nog allemaal dingen aanwees om te vragen of dat ook van wax was gemaakt, en ja volgens hem was alles van wax gemaakt...

Als het zo zou zijn dat je elke avond droomt, maar het gewoon meestal niet onthoud, waarom onthou ik dan uitgerekend zo'n stomme droom als dit dan weer wel?

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Valt me op dat hij door veel bekende users is gezien, maar dat niemand er een berichtje durft te plaatsen

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Gizzmann schreef:

He, ik heb weer eens een droom gehad!

Dit keer ging het erover dat een van mijn vrienden mij ineens wist te vertellen dat alles ter wereld op een bepaalde manier was voortgekomen uit wax. De droom volgde dat ik hem verder nog allemaal dingen aanwees om te vragen of dat ook van wax was gemaakt, en ja volgens hem was alles van wax gemaakt...

Als het zo zou zijn dat je elke avond droomt, maar het gewoon meestal niet onthoud, waarom onthou ik dan uitgerekend zo'n stomme droom als dit dan weer wel?

Omdat alleen de aparte dromen je bijblijven. De saaie vergeet je sneller. Dus de meeste dromen zijn weinig opwindend.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Maar is het wel echt zo dat je elke avond droomt? Ik snap nog steeds niet hoe dat ooit onderzocht is. Het is wel erg logisch natuurlijk omdat je je gedachten niet zomaar uit kunt zetten als je in slaap valt, maar is het niet zo dat je het alleen een droom kunt noemen als je hem echt een beetje 'beleefd'?

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Gizzmann schreef:

Maar is het wel echt zo dat je elke avond droomt? Ik snap nog steeds niet hoe dat ooit ontzocht is.

Ja, dat is zo. Het gebied van de hersenen dat gebonden is aan visuele indrukken - de occipitale cortex - wordt tijdens het droomproces geactiveerd en zodoende kan door elektrodes op het hoofd van een slapend persoon te plakken gemeten worden wanneer iemand droomt. Overigens werkt deze informatieverwerking heel anders dan overdag omdat er op de verschillende tijdstippen van de dag andere neurotransmitters aan het werk zijn. Overdag komt de informatie van de buitenwereld, tijdens het dromen moeten de hersenen de beelden zelf produceren. Dat verklaart ook waarom sommige dromen zo onduidelijk en warrig zijn.

Erwinner schreef:

Omdat alleen de aparte dromen je bijblijven. De saaie vergeet je sneller. Dus de meeste dromen zijn weinig opwindend.

Volgens mij is dat onzin en heeft de herinnering van dromen louter te maken met de slaapfase waaruit je ontwaakt. De kans dat je een droom herinnert als je tijdens het dromen wakker wordt gemaakt is veel groter dan wanneer je uit jezelf wakker wordt (en dus uitgeslapen bent).

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Dat denk ik ook en daarna speelt mijn reden een rol waarom ie niet blijft hangen in je hoofd, te weinig indruk gemaakt.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Heb je een bron die dat bevestigt?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Vannacht gedroomd dat m'n kat rel had met een pinguïn.

't Was weer even geleden dat ik iets bizars had gedroomd, maar zo zie je maar, nooit wanhopen...

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

ik heb er 2 dagen een gehad een nachtmerrie

ik heb paar maanden een hoogslaper dat veel voordelen had voor mij.

en nu pas had ik een nachtmerrie ......

het ging zo ik werk als kok en 2 keer per week hebben we buffet.

en ik droomde dat het buffet omhoog ging en ik plat geduwd zou worden tussen het buffet en het plafond

toen ik wakker werd schreeuwde ik nog en mij hart ging zo tekeer.

wilde bijna uit bed springen.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3218 stemmen

Het eten was je letterlijk even naar het hoofd gestegen denkik martijn.. haha

Even klein beetje offtopic: komen er ook jongere in der brabander.. of is het meeste ouder..?

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Mescaline schreef:

Het eten was je letterlijk even naar het hoofd gestegen denkik martijn.. haha

Even klein beetje offtopic: komen er ook jongere in der brabander.. of is het meeste ouder..?

ja die nachtmerrie wil ik NOOIT meer hebben

en ja allerlei soorten mensen komen er jonge koppels

jonge gezinnen, gehandicpaten, ouderen, vanalles.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3218 stemmen

Aah ok.. heb eerder in een hotel gezeten vol met oudere.. wel gezellig maar savonds erg saai als het beneden in het hotel rond een uur of 9 al helemaal leeg is.. haha

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Mescaline schreef:

Aah ok.. heb eerder in een hotel gezeten vol met oudere.. wel gezellig maar savonds erg saai als het beneden in het hotel rond een uur of 9 al helemaal leeg is.. haha

bij mijn niet hier kan het tot 01.00 uur nog gezellig zijn.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3218 stemmen

Aah ok.. dan kan het best dat ik een keertje langskom! mijn ouders houden wel van sauerland.. waren het bytheway ookal van plan een ker naar dat hotel tegaan

Maar ben nu weer ontopic hoor

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Mescaline schreef:

Aah ok.. dan kan het best dat ik een keertje langskom! mijn ouders houden wel van sauerland.. waren het bytheway ookal van plan een ker naar dat hotel tegaan

Maar ben nu weer ontopic hoor

lijkt me gezellig moet je maar naar mij vragen

Baksteen

• 720 berichten
  • 748 stemmen

Het is 00:15, vrijdagavond en de melk is op. Nou ja geen probleem want ik loop gewoon even na de Albert-Heijn. Daar aangekomen zie ik tal van winkelwagentjes op het terrein staan, ik loop er op af en weet er een paar 2 euro munten uit te vissen. Er lopen wat meer mensen te jagen op de karretjes en ik kan er nog gauw een 50 eurocent muntje voor iemands neus weg pikken.

Met 4,50 euro in me handen loop ik de Albert-Heijn binnen. De vakkenvullers zijn nog druk bezig met vullen en ik loop op een stel af (toevallig oude bekende) en laat ze trots zien dat ik 4,50 heb weten te scoren. Daarna vraag ik nog even tot hoelaat ze open zijn. We zijn nog 8 minuten open is het antwoord.

Dus een beetje gehaast loop ik verder en reken een kit-kat chunkey af. Omdat ik een oud werknemer ben besluit ik als test de personeels-uitgang te nemen. Daar aangekomen besef ik me opeens dat ik mijn pak melk ben vergeten te kopen. De jongens die bij de personeels-uitgang staan roepen me dat als ik nog snel ben het wel haal.

4,5*

Edit: Guess what?, De melk is echt op..

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ik heb denk ik net zo vaak nachtmerries als normale dromen. Maar eigenlijk heb ik niet eens zo'n hekel aan nachtmerries. Ze zijn vaak spannender dan een goede horror film

Laatste nachtmerrie die ik me een beetje kan herinneren en waarvan ik zwetend wakker werd was een beetje in de stijl van Silent Hill. Dingen die ik nog weet was dat de lucht pikzwart was. Ik liep over een soort roestige brug met een gigantische kooi eromheen en onder mij was groen drassig water. Voor mij was een grote poort waarachter bonkende klappen te horen waren. In de achtergrond hoorde ik het geluid van de Pig Cops uit Duke Nukem 3D, een soort gebrul. Opeens ging de poort los en kwam er zo'n vaag vierpotig monster uit Doom 3 op me af rennen. Toen werd ik dus wakker. Erg tof moet ik zeggen

Ik heb ook best vaak nachtmerries in attractieparken. Ik ben niet bang voor bepaalde attracties of zo dus ik weet niet waar het vandaan komt. Ik heb al meerdere malen gehad dat ik uit een achtbaan vloog of wat dan ook. Weet niet of het onder categorie nachtmerrie valt maar goed. Leuk topic

edit: Nog een paar nachtmerries die zijn blijven hangen. Ik denk dat ik bij allemaal een jaar of 6-7 was.

- Vroeger speelde ik vaak Mega Man op de (S)NES. Ik dacht bij deel 2, daar was een eindbaas genaamd Boneman. Ik kende geen Engels, dus wij noemden hem altijd Bottenman. Anyway...ik sliep met m'n hoofd naar de muur. Het was net alsof ik wakker was. Ik slaap op zolder en het luik zat half dicht zodat de kamer schemerig was. Ik hefde m'n hoofd van het kussen en toen zag ik op de muur opeens een levensbalk vollopen met het overbekende geluidje. Opeens kwam Boneman door de deur heen om mij te pakken begeleid onder het eindbaasmuziekje. Toen werd ik wakker.

- Deze nachtmerrie had iets weg van Pinokkio. De camera zoemt in op een jongetje die in een wieg rechtop zit. Pyjama aan, slaapmutsje op, op de achtergrond hoor je een vrolijk muziekje. Opeens zit naast de wieg een soort Gepetto-figuur te schommelen op een schommelstoel. Opeens breekt z'n houten been. Toen werd ik wakker. Klinkt belachelijk maar het zag er allemaal erg creepy uit XD

- Toen ik in groep 3 zat keken we op school altijd naar Ik Mik Loreland. Ik droomde een keer dat ik op m'n kamer op de grond tegen de verwarming aan zat en het meisje waar ik destijds verliefd op was, was op m'n bed aan het zoenen met Karbonkel

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

FillumGek schreef:

Ik droomde een keer dat ik op m'n kamer op de grond tegen de verwarming aan zat en het meisje waar ik destijds verliefd op was, was op m'n bed aan het zoenen met Karbonkel

Dat moet wel een hele erge nachtmerrie zijn geweest

Ik kan me trouwens goed indenken dat er nog veel meer kinderen nachtmerries van Ik Mik Loreland hebben gehad

Edit: Even van WikiPedia geplukt:

"Bedoeld als vermakelijk educatief programma voor kinderen groep 3 van de basisschool die beginnen met lezen en schrijven, met inventieve verwijzingen naar de moderne computertechnologie, kreeg de serie grote kritiek te verduren omdat veel jonge kinderen door de spannende, magische en absurdistische elementen de handeling te eng vonden en er nachtmerries van kregen. Vooral Karbonkel werd een griezelig figuur voor de doelgroep. Karbonkel is een parodie op de moordenaar Bob uit de Thrillerserie Twin Peaks, die net als Karbonkel op de meeste vreemde momenten te voorschijn komt."

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Gizzmann schreef:

(quote)
Dat moet wel een hele erge nachtmerrie zijn geweest

Ik kan me trouwens goed indenken dat er nog veel meer kinderen nachtmerries van Ik Mik Loreland hebben gehad

Hehe idd. En als je hier de reacties ook leest zie je ook dat écht iedereen er bang voor was

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Yeah klopt Als je op het internet zoekt vind allerlei rare shit over de serie zoals een christelijke site die de serie wil verbannen bijvoorbeeld.

Vind vooral dat feitje dat het geinspireerd was door Twin Peaks echt merkwaardig.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.