• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.372.056 stemmen

Nachtmerries en Dromen

zoeken in:

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Bijna niemand herinnert zich nog zijn dromen maar jij droomt zon beetje elke nacht en weet het ook nog na te vertellen allemaal.

Geloof je het zelf nog? Je lult geloof ik enorm uit je nek.

Zo zo, je begint mij weer te bekritiseren?

Dit Topic is toch om over je dromen te vertellen of niet soms?

Andere mensen vertellen het toch ook gewoon. En hoe moet jij dat nou weer weten?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Andere mensen dromen soms iets wat ze onthouden en dat posten ze hier. Jij droomt als ik het allemaal moet geloven wat je hier typt zo ongeveer elke nacht, herinnert die droom ook en elke keer is het heel erg apart ook nog zelfs.

Sure.

hunkydory

• 168 berichten
  • 0 stemmen

Aanstellerij 1e klas. Krijg er bijna plaatsvervangende schaamte van.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Waarvan?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Andere mensen dromen soms iets wat ze onthouden en dat posten ze hier. Jij droomt als ik het allemaal moet geloven wat je hier typt zo ongeveer elke nacht, herinnert die droom ook en elke keer is het heel erg apart ook nog zelfs.

Sure.

Eens. Vooral dat het in details na verteld kan worden vind ik apart. Maar ja, wat maakt het uit? Voor de site is dit een minder ernstige vorm van aandacht zoeken...

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

een week geleden droomde ik iedere nacht over een jongen en zijn zusje

vandaag heb ik ontdekt dat dit mijn nieuwe overburen worden....

weird

Criticism

• 3011 berichten
  • 1444 stemmen

Jomanda op de site, wat leuk.

gillette

• 314 berichten
  • 575 stemmen

Ik heb niet echt vaak maar toch dat ik soms val of ergens tegen loop in een droom en dat ik dan wakker word van de klap of de schrik. Heel weird. XD

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

gillette schreef:

Ik heb niet echt vaak maar toch dat ik soms val of ergens tegen loop in een droom en dat ik dan wakker word van de klap of de schrik. Heel weird. XD

Daz je lichaamspanning dat wegvalt. Dit gebeurt alleen bij flauwvallen en overlijden. Tijdens het slapen gebeurt dit soms door de schok schiet je wakker en bouw je die spanning terug op.

heb ik ook soms ...

Green Destiny

• 254 berichten
  • 1396 stemmen

Ik herinner mijn dromen altijd tot in de details, ik maak mijn dromen heel bewust mee. In slaap vallen is voor mij dan ook geen zwart gat, ik leef als het ware gewoon door in mijn droomwereld. Ik heb een sterk geheugen, misschien ligt het daar wel aan, films en boeken herinner ik mij ook tot in de details, zelfs na jaren.

Wat ik daarentegen opmerkelijk vind is dat de emoties die ik in mijn droom ervaar, mijn gemoedstoestand van de volgende dag bepaald. Gelukkig zie ik altijd positief beladen dromen, altijd vrolijk en interessant. Maar meestal denkt men dat je gemoedstoestand gedurende de dag je dromen 's nachts beïnvloed, als je het mij vraagt kan het ook andersom, zo ervaar ik het althans. Als een vicieuze cirkel: je dagelijkse leven beïnvloed je dromen, en je dromen beïnvloeden je dagelijkse leven.

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

Mijn dromen/nachtmerries zitten volgens mij in een stuk van van mijn hersenen dat seniel is.

Ik word weleens wakker en dan heb ik nachtmerrie ofzo gehad en wil t aan me vriendin vertellen.

Die ligt dan nog naast me te slapen dus doe ik het wel als ze wakker word.

Maar of ze nu 5 minuten later of een uur later wakker word,ik ben het altijd helemaal vergeten.

Soms word ik nog 1 zin te vertellen,a la,ik liep in het donker op straat en toen gebeurde er wat dingen en jij was er ook bij en het was eng en ik was bang maar wat er gebeurde weet ik niet meer.

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

waauw interessante dromen heb jij zeg

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

Haha,ik kan me wel 1 nachtmerrie herinneren van ong 15 jaar geleden toen ik nog een jaartje of 10 was.

Ik had die toen wel onthouden(niet eens alles volgens mij) en in die tijd veel verteld aan mensen en later ook nog,en dit is de enige nachtmerrie die me is bijgebleven want was echt bang toen ik wakker werd.

In de nachtmerrie was ik alleen thuis en ik lag in bed.

Er was een kindermoordenaar(zoiets tenminste) in de buurt bezig met een houten poot.

Kinderen hoorde altijd zijn houten poot op de trap(tok tok tik,tja hoe doe ik het geluid na ) voor ze vermoord werden(hoe kon ik dat weten wat die kindere hoorde

Dus toen kwam die ook bij mij,hoorde beneden de deur kraken en hij kwam de trap op,en dat getik kwam steeds dichterbij.

In die nachtmerrie was het natuurlijk zenuwslopend eng.

Dat getik ging door tot de deur van me slaapkamer.

Ik wist dat die achter de deur stond en daar lag ik bang onder het deken.

Hij kwam binnen,en tja,hoe beschrijf ik hem,ben het natuurlijk beetje vergeten,maar beetje het idee van de killer van i know what you did last summer maar dan een houten poot in plaats van een haak.

Toen werd ik wakker Gelukkig...

Ik vertel het snel maar toen die de trap opkwam ging echt traag in me droom,dus was aardig eng toen.

Nu krijgt die een rotschop als die vannacht langskomt

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

En ik droomde tijdje geleden over een vakantieliefde die ik had 2 weken in italie.

Ik zat samen met haar bij het gardameer zoals toen in het echt ook het geval was.

Heb haar nu jaren niet gezien.

Maar ik was dolverliefd(in de droom en in het echt) en we zaten lekker te kletsen,zoenen,al die onzin,lekker romantisch,ze was helemaal gek op me en kon niet van me afblijven,en toen werd ik wakker gemaakt door iemand die aanbelde en ik was echt chago dat het een droom was haha.

De droom was niet vaag,heel duidelijk,en ik ging verder slapen hopend dat die verder ging maar helaas,zo werkt het niet.

Dit zijn eigenlijk de enige 2 dromen die ik me herinner van de laatste 25 jaar....

Ben weleens vermoord en dat soort onzin maar hoe en wat weet ik allang niet meer.

Denk dat iedereen weleens vermoord of gemoord heeft in een droom toch?

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ik droomde vannacht dat ik in een kamer zat en dat de muren op me afkwamen.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Claustrofobische droom? Werd je daarna geschokt wakker ofzo?

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

nee, dat niet echt eigenlijk. maar ik werd wel helemaal; bezweet wakker.

gillette

• 314 berichten
  • 575 stemmen

MR APOCALYPSE schreef:

En ik droomde tijdje geleden over een vakantieliefde die ik had 2 weken in italie.

Ik zat samen met haar bij het gardameer zoals toen in het echt ook het geval was.

Heb haar nu jaren niet gezien.

Maar ik was dolverliefd(in de droom en in het echt) en we zaten lekker te kletsen,zoenen,al die onzin,lekker romantisch,ze was helemaal gek op me en kon niet van me afblijven,en toen werd ik wakker gemaakt door iemand die aanbelde en ik was echt chago dat het een droom was haha.

De droom was niet vaag,heel duidelijk,en ik ging verder slapen hopend dat die verder ging maar helaas,zo werkt het niet.

Dit zijn eigenlijk de enige 2 dromen die ik me herinner van de laatste 25 jaar....

Ben weleens vermoord en dat soort onzin maar hoe en wat weet ik allang niet meer.

Denk dat iedereen weleens vermoord of gemoord heeft in een droom toch?

Euh.. toch niet..

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ik heb wel eens gehoord dat als je dood gaat in je droom dat je in het echt ook dood gaat. Volgens mij is dat onzin natuurlijk.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Nee, dat is echt zo... oppassen dus.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Oh, vandaar dat ik altijd wakker word nét voordat ik word neergestoken of opengereten of wat dan ook.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De richting van je bed is ook belangrijk. Als je met je voeten naar de deur toe slaapt, dan is de kans groot dat je vroeg of laat bezoek krijgt van de zwarte man met een gat in zijn hand.

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

volgens mij heb je gelijk ja. Ik las het net op google en daarin sond ook dat als je in je droom sterft dat bijvoorbeeld je hart ermee kan ophouden. Eng....

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Nomak schreef:

De richting van je bed is ook belangrijk. Als je met je voeten naar de deur toe slaapt, dan is de kans groot dat je vroeg of laat bezoek krijgt van de zwarte man met een gat in zijn hand.

Hoe bedoel je? Man met een gat in zijn hand?

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ik slaap nou niet bepaald met men voeten richting de deur. Rechts van mijn voeten is de deur maar soms zijn ze er inderdaad op gericht . Bedoel je Magere Hein?

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

clockwork72 schreef:

volgens mij heb je gelijk ja. Ik las het net op google en daarin sond ook dat als je in je droom sterft dat bijvoorbeeld je hart ermee kan ophouden. Eng....

Gelul,klinkt als een urban legend.

Ik ben al tig keer vermoord in een droom

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ik slaap dus wel met mijn voeten richting de deur want mijn bed staat tegenover de deur. Wat betekent dit dan?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

clockwork72 schreef:

Hoe bedoel je? Man met een gat in zijn hand?

Het is geen gewone man, maar een soort boeman die komt om je te verstikken. Hij is zo donker als een schaduw en hij zet zijn hand op je mond, zo probeert hij je te verstikken in je slaap. Maar hij heeft een gat in zijn hand, waardoor je meestal het geluk hebt dat je nog genoeg lucht krijgt om niet te stikken. Meestal ben je dan net op tijd wakker. Men zegt dat je hem soms nog ziet staan aan je bed, maar meestal is hij al weg. Men zegt dat als je niet op tijd wakker wordt, dat je dan sterft.

De kans op een bezoek van de man met een gat in zijn hand is het grootst als je bed met het voeteinde naar de deur toe staat.

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Dat kan toch nooit? Waar komt die man dan opeens vandaan?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dat is het net, het is geen mens maar een boeman. Wij weten niet waar hij vandaan komt. Misschien is hij een soort demoon of zoiets.

Dit is iets wat wij onmogelijk kunnen verklaren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.