• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.888 stemmen

Nachtmerries en Dromen

zoeken in:

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Hehe, geen van beide. Ik heb niet in een hooischuur gelegen en dat zal niet gebeuren. Met 'Zoiets droom ik nou nooit.' doelde ik op het winnen van de lotto.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Snap ik. Ging me ook meer om de zin daarna in combinatie met je eigen droom van een paar dagen daarvoor.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

timbo_ schreef:

Snap ik. Ging me ook meer om de zin daarna in combinatie met je eigen droom van een paar dagen daarvoor.

Ik weet het, maar even om eventuele misverstanden uit de wereld te helpen, lichtte ik het nog even toe.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Ok duidelijk

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Het was wel leuk gevonden, timbo

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Op de dag dat ik op dit Topic las wat een valdroom was, had ik er weer een. En toen ik gisteravond bij m'n vriend logeerde en het hem uitlegde had hij er ook een

Dus als je weet wat een valdroom inhoud dan krijg je er een.

Makes perfect sence.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik heb vannacht voor het eerst sinds lange tijd een droom gehad die ik me kan herinneren toen ik wakker werd. En hij spookt nu nog door mijn hoofd. Dat heb ik bijna nooit.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2630 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Dus als je weet wat een valdroom inhoud dan krijg je er een.

Ik heb het wel eens gehad, maar ik wist niet dat je daar een woord voor had. Dat betekend dat ik vannacht een valdroom heb. Ik vind het altijd wel vet.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ik schrik me altijd dood, maar inderdaad, 't is wel geinig.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Meestal krijg je het als je erg moe bent.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2630 stemmen

Dan word de kans alleen maar groter voor mij.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Het grappige is dat je meestal ook droomt dat je dan van een ladder valt ofzo.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Nou, 'officieel' is dat niet. Het is alleen een gevoel dat opkomt als je in een fase bent tussen wakker zijn en slapen. Je slaapt nog niet echt en je droomt dus nog niet. Het is allemaal wetenschappelijk onderzocht. Best grappig om het eens op te zoeken. Ik was namelijk benieuwd waar dat gevoel vandaan komt.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2630 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Het grappige is dat je meestal ook droomt dat je dan van een ladder valt ofzo.

Ik kan me nog één droom herrinneren. Ik vloog met Oom Dagobert, Donald Duck en de neefjes in een vliegtuig. En ik viel eruit, best hoog nog. Toen viel ik in de struiken en toen werd ik vlak voordat ik neerkwam wakker. Ik vond het nog best leuk eigenlijk, en toch schrok ik nog behoorlijk.

Maar nog iets anders wat nog wel eens voorkomt in mijn dromen. Soms droom ik wel eens, en dan zie ik alles heel wazig, en dan loop ik hele stukken met m'n ogen dicht, en ik krijg ze gewoon niet open, en dus zie ik geen steek. Heel af en toe krijg ik ze dan open maar dat duurt dan maar heel kort. Hebben jullie dat ook wel eens?

Bla

• 769 berichten
  • 2146 stemmen

Toen ik nog op het VWO zat droomde ik vaak dat ik een 8 had gehaald voor een tentamen wat ik finaal verkloot had en dan werd ik de volgende morgen euforisch wakker alleen om keihard in mijn gezicht geslagen te worden met het feit dat ik dat cijfer nog terug moest krijgen.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Vroeger had ik bepaalde personen in nachtmerries.

Toen ik 4-5 was droomde ik van de vliegende hond. Die viel mee maar toen ik 5 jaar was kwam de gemene luchtballon. In m'n droom was ik op mijn kamer. Men zusje was er ook maar die ging even weg. Ik kijk uit het raam en zie honderden luchtbalonnen. Opeens verschijnt er een hardstikke dichtbij en ik schrik wakker.

Overigens heb ik zelf wel eens doorgehad dat ik droomde. Als ik dan wakker wou worden moest ik mijn ogen hard dichtknijpen. Maar als je dan gewoon wil doordromen terwij je 't door hebt, om bijvoorbeeld en lekker wijf op te zoeken, dan word je wakker

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Overigens heb ik zelf wel eens doorgehad dat ik droomde. Als ik dan wakker wou worden moest ik mijn ogen hard dichtknijpen. Maar als je dan gewoon wil doordromen terwij je 't door hebt, om bijvoorbeeld en lekker wijf op te zoeken, dan word je wakker

Ja, dat heb ik ook zo vaak. Ook een leuk voorbeeldje is die scene uit Grijpstra en de Gier.

Bla

• 769 berichten
  • 2146 stemmen

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2630 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Dat heb ik ook wel eens. Dan probeer ik zo lang mogelijk te blijven dromen, omdat ik het wel geinig vind. Dan kun je de gekste dingen doen. Best leuk is dat.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Haal je nu dromen en het spel grand theft auto niet door elkaar? In je droom kan je niet zomaar bewust rond gaan lopen voor zover ik weet.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Nee klopt, des te meer je er naar verlangt des te eerder je wakker word volgens mij. Als je er maar niet aan denkt ofzo. Bij mij word mijn beeld dan wazig net als bij een flashback...

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Ik droomde dezenacht dat een gast waar ik een abonnoment had genomen op youtube naar mijn thuis kwam. Waarschijnlijk had ik dit gedroomd omdat mijn internet gisteren niet werkte.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2630 stemmen

Ik droomde vannacht dat ik in een cafe'tje Daniël Radcliffe tegenkwam. Hij zij tegen mij dat ie een keer een Harry Potter film wou regiseren, maar dan moest ie wel heel snel zijn, anders lukte het niet meer.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

wyatt earp schreef:
Ik droomde vannacht dat ik in een cafe'tje Daniël Radcliffe tegenkwam. Hij zij tegen mij dat ie een keer een Harry Potter film wou regiseren, maar dan moest ie wel heel snel zijn, anders lukte het niet meer.

Was jij daar een negerin en verscheen Perkamentusopeens achter een metro vandaan?

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ik droomde vannacht dat ik meedeed aan een recordpoging Bierdrinken.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Ik droomde iets vaags over morele waarde.

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

huh? Vaag.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

clockwork72 schreef:

Ik droomde vannacht dat ik meedeed aan een recordpoging Bierdrinken.

Bijna niemand herinnert zich nog zijn dromen maar jij droomt zon beetje elke nacht en weet het ook nog na te vertellen allemaal.

Geloof je het zelf nog? Je lult geloof ik enorm uit je nek.

MNV2

• 6932 berichten
  • 1899 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Bijna niemand herinnert zich nog zijn dromen maar jij droomt zon beetje elke nacht en weet het ook nog na te vertellen allemaal.

Geloof je het zelf nog? Je lult geloof ik enorm uit je nek.

Hij zal het wel niet serieus bedoelen aangezien er deze " " achter staat.

Zelf kan ik alleen 's morgens mijn droom nog herrineren, als ik uit bed kom ben ik mijn droom gewoonlijk al terug vergeten tenzij het iets echt memorabel was..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.