- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Dat zoveel dromen onthouden worden, zeg. Het moment dat ik wakker wordt vergeet ik mijn droom, en weet alleen een paar vage onderwerpen. Ik zou nooit een droom in detail na kunnen vertellen, zoals sommige mensen hier...
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Dat is dan ook de enigste droom die ik me goed herinner.
De droom die ik vandaag heb gehad, ben ik al vergeten. Een ding kan ik me nog vaag herinner en dat was dat het met dvd's te maken had.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Vannacht een soort van SAW- achtige droom gehad. (ik had hem vantevoren NIET bekeken.)
In mijn droom zat ik opgesloten in mijn eigen badkamer. IK was helemaal alleen en mijn voet zat vast aan de verwarmingsbuis.
Spoiler!!! Nu is het lezen op eigen risico!!!!
Ik hoorde het gekraak van de deurklink en er kwam een man met een cap naar binnen lopen. Ik slaagde ene kreet uit en de man sloeg me bewusteloos. Toen ik weer bijkwam was de man nog steeds weer bij me in de badkamer en dwong me om mijn eigen voeten eraf te zagen zodat ik weg kon.
Ik deed het niet en op dat ogenblik pakte die man een zaag en begon mijn voeten door te zagen. Op dat moment schrok ik wakker.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Een spoiler voor een droom
.
nog eens
voor die opmerking
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Vannacht een soort van SAW- achtige droom gehad. (ik had hem vantevoren NIET bekeken.)
In mijn droom zat ik opgesloten in mijn eigen badkamer. IK was helemaal alleen en mijn voet zat vast aan de verwarmingsbuis.
Spoiler!!! Nu is het lezen op eigen risico!!!!
Ik hoorde het gekraak van de deurklink en er kwam een man met een cap naar binnen lopen. Ik slaagde ene kreet uit en de man sloeg me bewusteloos. Toen ik weer bijkwam was de man nog steeds weer bij me in de badkamer en dwong me om mijn eigen voeten eraf te zagen zodat ik weg kon.
Ik deed het niet en op dat ogenblik pakte die man een zaag en begon mijn voeten door te zagen. Op dat moment schrok ik wakker.
Jij hebt zoveel nachtmerrie dromen achterelkaar, dat het ongeloofwaardig begint te worden. Verzin je die dromen of wat?
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Nee, ik meen het ik droom elke nacht over vanalles en nog wat. Ook vooral vaak als ik films heb gekeken
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Jij hebt zoveel nachtmerrie dromen achterelkaar, dat het ongeloofwaardig begint te worden. Verzin je die dromen of wat?
Ik wou het al niet zeggen, érg toevallig dat iemand elke nacht wel een of andere horrorfilm in zn dromen beleefd.
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
Haha, een sawdroom 
Ik kreeg vroeger, als ik griep had altijd dezelfde twee nachtmerries en die droomde ik keer op keer in zo'n nacht.
1. Ik kreeg een zak met geld, nog een zak, nog een zak, toen bleven de zakken maar komen en stikte ik.
2. Overreden worden door een een trein en dan echt nog zo'n stoomlocomotief die heel hard gaat.
Door deze nachtmerries kroop ik in mijn jonge jaren nog eens onder mijn bureau omdat ik zo bang was 
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Ik vind een heleboel zakken met geld geen nachtmerrie hoor. LAAT MAAR KOMEN DIE HANDEL! 
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Ik ben vandaag te weten gekommen dat mijn buurvrouw slaapverlamming heeft
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Dus ben je van plan 's nachts een keer binnen te sluipen of zo?
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
nee natuurlijk niet, en het is ook niet de slaapverlamming dat ze rare wezens ziet gewoon dat ze verlamd raakt in haar slaap
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
nee natuurlijk niet, en het is ook niet de slaapverlamming dat ze rare wezens ziet gewoon dat ze verlamd raakt in haar slaap
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Ik droomde vannacht dat ik bij de mcdonalds ging eten. ookal vindt ik het echt het eten bij de MAC niet te vreten.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ik droomde dat ik de staatsloterij had gewonnen. Bah ,dat was balen toen ik wakker werd....
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Ik droomde vannacht dat ik bij de mcdonalds ging eten. ookal vindt ik het echt het eten bij de MAC niet te vreten.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
pff dromen vergeet ik meestal snel
maarja ik schrijf soms verhaaltjes...en inspiratie kun je uit je dromen halen! 
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Ik droomde dezenacht dat ik aan het fietsen was. Toen zat er een enorm gat in het wegdek en viel ik er rechtstreeks in ben toen wakker geworden met het gevoel van een valdroom
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Off-topic onzindiscussie verwijderd. Dat mag via PM of de chat.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Ik heb iets raars gedroomd. Ik droomde dat ik zat rond te dwalen in buurt van mijn ouders hun kamer. Ze deden de deur open en toen viel ik flauw. En dat was het moment dat ik wakker werdt.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
ik droomde dat ik in een kerk zat ofzo...ik wilde voetbalstrips lenen en toen werd een mevrouw helemaal geel (en ik zag haar flashback over een moord) toen ik vroeg of ik het mocht lenen. Het volgende moment was ik dartkampioen van de school. Toen ik de strips wilde terugbrengen kreeg ik een flashback over de dood van de hoofdpersoon in de voetbalstrips... raar 
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Hey, interesant topic heb ik me hier nu ondekt.
Ikzelf praat op een een of andere manier niet graag over dromen. Dromen zijn toch altijd nep (helaas en soms ook niet helaas) En je kan het mooiste dromen maar je word toch altijd weer wakker in je saaie leventje en hebt het "wat je gedroomt hebt" toch niet bereikt.
Ik heb heel vaak (de laatste tijd) dromen gehad die me zo aanspraken maar ik nu eigenlijk helemaal vergeten ben.
Maar als ik er toch eens een mag proberen te verwoorden:
Had maanden terug (maart/april dacht ik) eens een angstdroom ofzoiets. Tenminste ik was wel heel bang. Dacht dat het iets met Aziatische horror te maken had. Ik weet toen dat ik wakker werd om naar de plee te gaan (midden in de nacht) nog steeds roetbang was en de rillingen over me rug liepen en er volop die lugubere melodietje in mijn hoofd speelde. Deze: YouTube - Biosphere - Substrata - 10 Sphere Of NoForm (vanaf 0.36)
Nog zoiets gehad een paar weken terug denk: Weet ook niet meer wat, maar het was wel behoorlijk bizar en zoo indrukwekkend dat ik wou toen ik eruit ontwaakte (ook nog in de nacht) het meteen al aan iedereen vertellen. Was ook een umheimliche bizare droom meen ik me te herinneren maar waarover?? Vergeet het steeds weer. En das nou net handig als ik zo'n topic ondek. 
Verder ook zoo vaak gedroomd over de liefde van je leven en dan word je weer eens wakker.... 
Nou eens kijken wat ik zo zou dromen....
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Hebben jullie ook wel eens twee keer dezelfde droom gehad. Ik kan me nog herrineren dat ik twee keer gedroomd heb dat ik en m'n pa en ma bij zo'n klein tafeltje op het vliegveld stonden en een ontzettend groot vliegtuig razendsnel opeens naast ons stond terwijl hij eerst kilometers verder was.
Of dat je de ene nacht iets droomt, en de volgende nacht de droom verdergaat. Een vervolg dus eigenlijk 
Heb ik gehad en het ging over mijn huis verbouwen....
Of dat je toevallig 't zelfde droomt als iemand anders die je kent op dezelfde nacht. Jaja...
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
jep, dat heb ik ook wel eens gehad. Ik heb wel eens iets gedroomd en toen werd ik wakker, en de volgende nacht ging de droom weer verder waar hij ophield. Héél raar.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik heb vandaag over mijn ex gedroomd.. Het was alsof ik een gtst zat, een heel drama.. we wouden bij elkaar zijn maar het kon niet.. daarna eindigden we in een of ander hooischuurtje..
Pff, exendromen zijn maar verwarrend.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Valdromen dat is als je hart van ritme veranderd. Dan maak je altijd een flinke schok. Dan droom je bv dat je bv struikeld of in een diepte valt.
En ja 2 keer dezelfte droom gehad in 2 nachten. Volgens mij is dat maar 1 droom en dan denk je tijdens het slapen: hey dit is deja vu. Althans zo vat ik het op.