• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.024 stemmen

Nachtmerries en Dromen

zoeken in:

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Een uitverkorene op moviemeter stel je voor

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

serpico schreef:

(quote)
Zij heeft jóu benaderd? Ben je dan ook uitverkoren ofzo?

Haha, uitverkoren.

Ja, maar zij heeft mij gevraagd inderdaad nadat ik had gereageerd op een blog van haar. Ik dacht dat iedereen wel eens wat voorspellend droomt, maar dat schijnt dus absoluut niet te zijn. Althans, niet zo gedetailleerd. En ja, dan schijn je een gave te hebben.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Ik heb dezenacht(morgen) gedroomd dat ik werd aangevallen door een gemuteerde kakkerlak

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Het is niet grappig

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat heeft zeker weten een betekenis.

Tijd om je huis schoon te maken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Echt een hilarisch topic dit. Onvoorstelbaar dat mensen op een openbaar forum even vertellen wat ze afgelopen vannacht gedroomd hebben. Ergste is nog dat er ook heel wat posters zijn die het zo serieus nemen .

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

aunuscus schreef:

Het is niet grappig

Dat is het wel. Wat jij allemaal meemaakt in je dromen zeg. Je wordt aangevallen door gemuteerde kakkerlakken, je bent de laatste man op aarde, je ziet ufo's, je wordt naakt wakker in een granenveld en je droomt dat je pa een zombie was.

Ik denk dat een bezoekje bij de psychiater je goed zal doen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zie veel samenhang met zijn top 10.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Echt een hilarisch topic dit. Onvoorstelbaar dat mensen op een openbaar forum even vertellen wat ze afgelopen vannacht gedroomd hebben. Ergste is nog dat er ook heel wat posters zijn die het zo serieus nemen .

Ik weet niet of je het over mij hebt hoor, maar ik ben een zeer nuchter iemand die geen dingen verzint ofzo.

Ik heb 2 voorspellende dromen gehad, 1tje dat iemand dood zal gaan (wat zo was) en 1tje, tijdens mn huwelijkstrip, over een muziekwinkel die failliet zou gaan. Beiden zijn uitgekomen en elk detail klopte.

Dan kan ik wel zeggen dat ik het niet zo serieus moet nemen, maar als je zo hebt gedroomd en het blijkt vervolgens uit te komen, heeft dat toch een impact hoor.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Had het niet over jou maar dacht dat je een grap maakte. Nu je claimt dat je serieus bent breng je toch een smile op mijn gezicht.

Waar jij in gelooft vind ik prima maar ik geloof niet in Elfjes, dwergen en de paashaas.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Jij bent een primitieve denker. Jammer, ik had meer verstand verwacht van jou, zo kwam je zo nu en dan althans over.

Want in hemelsnaam, wanneer heb ik het over elfjes, dwergen en de paashaas gehad??

Als ik zeg: ik heb gedroom over dat persoon X doodgaat en persoon X gaat de volgende dag dood, is het dan raar om te denken dat ik iets heb gedroomd wat voorspelbaar is? En met die andere droom idem dito?

Heeft toch niks met ''ergens in geloven'' te maken?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik geloof niet in visioenen, of dat soort zogenaamde "gifts". Het is niet dat ik elk bovennatuurlijke phenomenon bij voorbaat uitsluit maar echt geloven doe ik er niet in.

Er wordt al heel snel geroepe ndoor mensen dat ze denken dat ze een gave hebben, krijg daar erg Paul Jambers jeuk van.

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb zoiets enige tijd geleden ook al eens gezegd in dit topic:

Van Nunen schreef:

Waarom: Iedereen droomt, het is een soort ontlading van de hersenen. Daarom is het een deel van de nachtrust. Dat is dus duidelijk.

Betekenis: Waarom juist die specifieke dromen? Het zijn bij mij of bepaalde herinneringen waar ik, als ik wakker ben, nooit aandacht aan besteed, of het zijn vooruitziende zaken die me helpen bij dingen die ik nog moet doen.

--

Naomi Watts schreef:

Ik geloof niet in visioenen, of dat soort zogenaamde "gifts". Het is niet dat ik elk bovennatuurlijke phenomenon bij voorbaat uitsluit maar echt geloven doe ik er niet in.

Er wordt al heel snel geroepe ndoor mensen dat ze denken dat ze een gave hebben, krijg daar erg Paul Jambers jeuk van.

Visioenen, gifts? Praat toch niet zo groot man, het zijn gewoon feiten.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Maar het heeft in mijn geval gewoon niks met ''ergens in geloven'' te maken, snap je? Het is mij gewoon overkomen, hoe nuchter ik ook ben.

En dan kan ik wel, net als jou, ''rechtdoor'' blijven denken, maar de puberteit ben ik voorbij, als ook de daarbij behorende koppigheid.

Bovendien; mischien moet ik er dit ook maar bij zeggen, ik heb epilepsie. Hierdoor is mijn hersenpan gewoon wat anders ontwikkeld dan andere pannen, waardoor ik gevoeliger ben voor dingen als dromen, emoties enz.

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Bovendien; mischien moet ik er dit ook maar bij zeggen, ik heb epilepsie. Hierdoor is mijn hersenpan gewoon wat anders ontwikkeld dan andere pannen, waardoor ik gevoeliger ben voor dingen als dromen, emoties enz.

Bij mij is ADD (zonder de H) vastgesteld. Heeft ook van die ongewone uitwerkingen die de meesten niet kunnen en willen begrijpen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik begrijp je, wil ook niet denigrerend overkomen, al kwam het wel een beetje zo over door mijn elfjes remark. Waarvoor mijn excuses.

Ik kan wel begrijpen als het je overkomt dat je er toch in een ander perspectief naar kijkt.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

No hard feelings. Ik ben ook enorm nuchter en ik zou ook minstens met mijn wenkbrauwen fronsen wanneer men mij zoiets zou vertellen, maar ik zou niet per definitie denken dat deze persoon dan gelijk een zweverig persoon is die in zeemeerminnen gelooft.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Van Nunen schreef:

(quote)

Bij mij is ADD (zonder de H) vastgesteld. Heeft ook van die ongewone uitwerkingen die de meesten niet kunnen en willen begrijpen.

Klopt helemaal, Van Nunen! Kun je er wel goed mee overweg?? Zo kom je nog es een (soort van) lotgenoot tegen.

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Ja, nu wel. Vroeger niet zo. Ik heb geleerd om de voordelen ervan van de nadelen de scheiden, en sindsdien voel ik me wel een beetje ´gezegend´ ermee. Je houdt er een aparte manier van denken en doen op na, die ook nog beter werkt dan de normale manier.

Ik heb toch geen keuze, dus ik kan maar het beste de voordelen ervan uitbuiten

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Klasse manier van denken/ relativeren.

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Ja dank je

Wat doet epilepsie dan? En hoe los je dat op?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Epilepsie is als het ware gewoon een kortsluiting van de hersenen. De ene hersenhelft is beter/slechter ontwikkeld dan de ander, waardoor ik bijv. slechter tegen veranderde emoties/stress en dat soort dingen kan, maar andere dingen juist weer beter zijn ontwikkeld.

Als het allemaal teveel wordt (bijv. qua emoties) dan kán er kortsluiting plaatsvinden en kan ik dus een aanval krijgen. Dus het is belangrijk ervoor te zorgen dat dat soort dingen je niet ''prikkelt''.

Verder heeft epilepsie behoorlijke invloed op je persoonlijk leven, zo heb ik in december nog een grote aanval gehad, waardoor ik een jaar niet meer mag autorijden en nu aan mijn maximum zit qua medicatie. Deze medicatie is op zich al vrij heavy (4x500 mg. p.dag), waardoor ik nog wel eens een zombie kan zijn in de avond na een dag werken ofzo.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Kevin13 schreef:

(quote)

Dat is het wel. Wat jij allemaal meemaakt in je dromen zeg. Je wordt aangevallen door gemuteerde kakkerlakken, je bent de laatste man op aarde, je ziet ufo's, je wordt naakt wakker in een granenveld en je droomt dat je pa een zombie was.

Ik denk dat een bezoekje bij de psychiater je goed zal doen.

welnee ik heb gewoon dcd

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Kleuter dus..

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Niet waar dcd is een cordinatiestoornis

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ja klopt, maar heeft dit ook toepassing op dromen enzo? Het is toch een lichamelijke coordinatie-stoornis? (ik ga er althans van uit dat je dit echt hebt en niet dat je met zoiets spot)

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

IK ben mischien wat snel om te zeggen dat dcd invloed heeft op m,n dromen maar ik zie geen andere verklaring

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Ik citeer even Theo Kars (uit zijn boek Praktisch verstand):

Dromen zijn afvalmateriaal van de hersenen. Sommige weerspiegelen op irrationele wijze onze angsten en wensen. De meeste geven echter niets weer en zijn even grillig van samenstelling als de inhoud van onze vuilniszakken.

Nadenken over dromen is volslagen zinloos. Wie verstandig leeft, weet al precies wat hij vreest en wenst. Hij wordt dus niets wijzer van een nachtmerrie of een in droom beleefd fata morgana.

Primitieve mensen zijn geneigd te denken dat dromen voorspellingen kunnen bevatten, en menen daar soms bewijzen van te vinden. Toen aan het eind van de jaren zeventig van de twintigste eeuw een Brits chartervliegtuig met driehonderd passagiers neerstortte, stond in een persbericht daarover dat de moeder van een van de inzittenden de nacht ervoor had gedroomd dat deze ramp zou plaatsvinden. Dit was geen bewijs van de voorspellende waarde van dromen, zoals het persbericht suggereerde. Als driehonderd mensen voor een vliegvakantie vertrekken, laten zijn ieder een aantal verwanten en vrienden achter. Onder deze duizend of meer achterblijvers, zullen er altijd wel enkelen zijn die dromen dat het vliegtuig neerstort. Als dit dan een keer inderdaad gebeurt, moet daar niet uit worden geconcludeerd dat hun dromen over de ramp voorspellende waarde hadden, maar dat het om een toevalstreffer gaat: het overgrote deel van dergelijke dromen komt juist niet uit.

Zo boeiend als een droom is geweest voor de dromer, zo oninteressant is het verslag ervan voor anderen. Maak daarom niet de fout hen daarmee lastig te vallen.

Wie zijn gezelschap vergast op het relaas van een droom, is te vergelijken met iemand die anderen een zak vuilnis ten geschenke geeft.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Dat is dan direct het andere uiterste..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.