- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Echt moeilijk te geloven dat die niet rechtstreeks uit een boek komt, en even voor de duidelijkheid dat is dus een compliment. 
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
ik weet niet of het droom was maar het was wel raar.op de nacht van zondag op maandag voelde ik een soort radiosignaal in mijn hoofd.het was een lang en irritant gesuis.Na enkele minuten begon ik wakker te worden en in slaap te vallen zonder stoppen.
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
Echt moeilijk te geloven dat die niet rechtstreeks uit een boek komt, en even voor de duidelijkheid dat is dus een compliment. 
bedankt
je moet maar eens hier kijken http://www.boekmeter.nl/forum/7/49 en op die site heb ik hier en daar wel een spoor achter gelaten 
page_addicted
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
hmm kan ik even goed nog een andere plaatsen maar aub niet lachen ik was een jongen in deze droom (weird!)
De bel deed hem opschrikken. Hij gromde even en stak zijn boeken weg. De bittere kou instappend zuchtte hij van verluchting. Weer eens weg van tussen die vier muren. Hij stak zijn neus in de lucht en grijnsde. Hij verlangde tot de avond en die zou vroeger vallen dan gewoonlijk. De winter had zijn intrede genomen en de dagen waren voelbaar verkort. Een groepje meisjes keken hem giechelend aan en liepen haastig door. Zijn pupillen werden eventjes groter maar hij schudde het idee al vlug van zich af. Zijn vrienden verstonden niet waarom hij nooit een lief had en heel even hadden ze gedacht dat hij homo was. Hij had zich gedwongen gevoeld om met een meisje samen te zijn. Het meisje had zich zowat meteen in zijn armen geworpen. Het verbaasde hem hoe goed hij zich bij haar voelde en hield van haar met ziel en hart. Na een week stierf ze. Verscheurd van schuldgevoel had hij zich afgezonderd van de rest. Nu ging het weer wat beter en zijn vrienden zwegen over relaties tegen hem. De sneeuw kraakte onder zijn voeten terwijl hij verzonken in zijn gedachten verder liep. Hij besefte ook wel dat er redelijk veel meisjes in hem geïnteresseerd waren, maar het schuldgevoel vrat hem vanbinnen op. “Hé.” Het duurde even voor hij doorhad dat iemand hem riep. Een meisje met lang blond haar kwam naast hem lopen. Ze was dik ingepakt maar dat nam haar verblindende schoonheid niet weg. “Hallo.” Zei ze met een glimlach terwijl er wolkjes aan haar mond ontsnapten. Even keek hij haar sprakeloos aan. Toen flitsten zijn ogen naar de lucht die langzaam donker kleurde. “Hallo, eh Noortje was het zeker?” Ze knikte blij. “Ik ben verbaasd dat je mijn naam weet ik ben nog maar nieuw.” “Ja nou, dat is het voordeel aan voor de hele klas voorgesteld te zijn.” Ze keek weer voor haar. Iets in zijn maag roerde zich. Hij moest haar afschepen. Hij wou net zijn mond opentrekken toen zij hem afkapte. “Ik moet de zelfde richting uit, het leek me gezelliger om met je mee te lopen.” Hij knikte en zweeg. Terwijl de sterren duidelijker werden aan de hemel, begon hij zich misselijk te voelen. Haar geur werd scherper bij iedere stap dat ze zette. En ze rook verdomd lekker. Toen haar haar opwaaide door de wind hield hij het niet meer van verleiding. “Ik moet hierlangs.” Hij stond stil bij een bospadje terwijl hij met moeite zijn gezicht in de plooi kon houden. Ze keek hem bedenkelijk aan. “Door dat bos.” Ze huiverde bij de gedachte. “Ja. Nou ik zie je wel nog eens in school?” ze knikte blij. “Goed, tot morgen.” Ze draaide zich om en hij begon te lopen terwijl hij zachtjes nee kermde. Een paar meters verder knielde hij op de grond. Een gloeiende pijn trok door zijn lichaam. Hij schreeuwde het uit. Hijgend wou hij zich ontspannen maar het lukte niet. De geluiden en geuren van het bos waarschuwden hem voor iets maar het was te laat. Hij had het geduld en de kracht niet meer om verder weg te lopen. Haar geur had zich gevestigd in zijn neus. Zijn naam klonk bezorgd tussen de bomen. Iedere stap dichter. Hij wou het tegenhouden maar het lukte niet meer en een dof gekraak klonk vanuit zijn vlees en botten. Op handen en knieën voelde hij de trilling door zijn lichaam dat alles in gang zette. Zijn kaak werd naar voren getrokken en zijn ruggengraat krulde zich voorover. De wervels verschoven en zijn armen en benen kwamen uit hun kom te staan. Zijn handen klauwden zich in de grond terwijl zijn nagels groeiden. Zijn huid scheurde bijna toen de grove haren erdoor drongen. Hij gromde toen hij een aanwezigheid achter zich voelde. “Gaat het wel?” een hand raakte zijn schouder en hij richtte zich op terwijl zijn kleren als vodden op de grond vielen. Een ijselijke kreet klonk door het bos en ze liep voor haar leven. Hij herkende dit, de liefde van zijn leven had precies hetzelfde gedaan. Hij huilde naar de volle maan en begon voor de tweede maal in zijn leven een achtervolging.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
ik had dat radiosignaal weer en het enige wat s,nachts in verbinding staat is mijn wekker via de sateliet en dat gebeurt iedere zondagnacht
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
ik had dat radiosignaal weer en het enige wat s,nachts in verbinding staat is mijn wekker via de sateliet en dat gebeurt iedere zondagnacht

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik heb 3 voorspellende dromen gehad dit jaar.
Eentje hiervan moet nog uitkomen. Hoop ik.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Ik heb 3 voorspellende dromen gehad dit jaar.
Eentje hiervan moet nog uitkomen. Hoop ik.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen

Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja die andere 2 wel helaas. De 3e helaas niet want heb vorige week geen 15.000.000 gewonnen. 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Vanochtend nog een droompje gehad..
Uiteraard droom ik weer over school net nu het gewoon vakantietijd is. Ik gaf een tuinfeest 's avonds en nodigde mijn klasgenoten uit. Echter, waren het niet allemaal klasgenoten, het was een mix van verschillende mensen die ik van allerlei verschillende zaken ken. Daarnaast leek het geen winter en was mijn tuin heel erg anders. Het was klein en best dichtgegroeid met allemaal struiken en we hadden een trapje die leidde naar een klein keldertje. Blijkbaar had het ook nog geregend want de struiken waren nog helemaal nat. Ik had overal houten tafels neergezet zodat je nog met een beetje kon lopen en op veel tafels had ik een computer neergezet. Volgens mij zat ik vooral te praten met een oud schoolvriendinnetje.
Opeens schakelde het over naar de ochtend en alle tafels/stoelen/banken stonden nog in de tuin. Ik was bezig met opruimen en moest eigenlijk al bijna op school zijn, maar op een gegeven moment plofte ik gewoon neer op een zachte bank en mijn zus die ook ineens thuis bleek te zijn ging naast me zitten en we hielden een fijn gesprek alsof we alle tijd van de wereld hadden. Op een gegeven moment ging ik toch maar even wat opruimen in dat vreemde tuinkeldertje. Mijn moeder kwam me helpen, maar toen ze weer naar boven wou gleed ze bijna uit op de trap, maar ik kon haar nog net tegenhouden. Hand in hand liepen we daarna een bos in, de schuur waar ik mijn fiets in had staan bevond zich daar ineens. Aangekomen bij de schuur stapte ik op mijn fiets wetend dat ik te laat zou komen, maar ik vond het niet erg..
Een psychiater zou hier vast wel van alles in kunnen vinden. 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Het zal wel seksueel zijn, dat zeggen die psychiaters toch altijd 
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Nee joh, je bent gewoon een feestbeest met een incidentele lak aan het schoolgebeuren.
Lekker onheilspellende laatste zin trouwens 
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
ik heb een verklaring gevonden mijn laptop was gewoon te fel opgeladen
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
IK heb gedroomd dat het einde van dit jaar aanbreekt!
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Gelukkig nieuwjaar
Taken
-
- 69 berichten
- 176 stemmen
Dit wil ik wel even delen het is vaag maar ja.
Ik droomde vanacht over een nieuwe keizer ofzo iets die een zwaard kreeg net zoals zijn voorgangers, maar hij zag in dat zwaard de dade van zijn voorgangers, en daarom pleegde hij zelfmoord.
Dit is het enigste dat ik weet, lekker vaag he 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Bij mij is het de laatste tijd lekker rustig in dromenland
Denk dat ze allemaal slapen daar.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Nou ja ik droom wel maar als ik wakker word herinner ik er mij maar de helft van.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Nou ja ik droom wel maar als ik wakker word herinner ik er mij maar de helft van.
Nou dan ga je de volgende nacht de andere helft dromen 
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
heb onlangs gedroomd da mijn vader in een zombie veranderde iedere keer da mijn moeder zadel zei
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
heb onlangs gedroomd da mijn vader in een zombie veranderde iedere keer da mijn moeder zadel zei
Was het niet gewoon rollenspel-avond in de slaapkamer?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Trouwens, misschien niet helemaal on-topic, maar hebben jullie ook wel eens dat je de wekker zet, en dat je dan precies enkele minuten voordat hij afgaat wakker wordt?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Trouwens, misschien niet helemaal on-topic, maar hebben jullie ook wel eens dat je de wekker zet, en dat je dan precies enkele minuten voordat hij afgaat wakker wordt?
Het is een vreemde dag wanneer mij dit niét gebeurt.
Overigens ben ik benaderd door een zgn. ''droomcoach'' die mij wil helpen om een blokkade in mijn hersenpan op te heffen ofzo, zodat ik -volgens haar- dingen kan voorspellen. Ik schijn de gift namelijk te hebben. Vage boel.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Overigens ben ik benaderd door een zgn. ''droomcoach'' die mij wil helpen om een blokkade in mijn hersenpan op te heffen ofzo, zodat ik -volgens haar- dingen kan voorspellen. Ik schijn de gift namelijk te hebben. Vage boel.