- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Hoewel hij het erg hard zegt, ben ik het wel met Theo Kars eens. Ik vind het volstrekt belachelijk om te geloven dat je de toekomst kan voorspellen in je dromen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het wel een boeiende mening om eerlijk te zijn. Iemand die zeer duidelijk is in zijn overtuiging, alleen weet hij met geen letter te beschrijven wat het dan wél is. Snap je? Het is net een politicus vóór dat er gestemd gaat worden. Afgeven op de ene partij maar zelf met geen enkele steekhoudende argument komen.
Ik weet wat ik heb gedroomd. Voordat ik dit heb gedroomd, zou ik mischien ook deze mening hebben gedeeld, maar ik kan mezelf toch niet voor de gek houden dat voorspellende dromen niet bestaan terwijl ik héél duidelijk eentje heb gehad? En nee, dat ging niet over een vliegtuig met 300 personen maar over slechts 1 persoon. (waarvan ik niet wist dat diegene ziek was of iets dergelijks)
Of je de toekomst kan ''lezen'' met behulp van dromen gaat me vervolgens weer een brug te ver inderdaad.
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
ik droomde dat wij twee samen www.lekkerewijvenmeter.nl hadden Don! 
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
ik droomde dat wij twee samen www.lekkerewijvenmeter.nl hadden Don! 

Al onze gezamenlijke interesses op 1 site gepropt, het lijkt me heerlijk. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dan moet je het me een keer vragen in een PM. 
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Ik droomde dezenacht dat ik met mijn hond in het veld aan het wandelen was.Plotseling belande ik in Gent.1 seconde later krioelde het er van celebertys van over heel de wereld.ik zag hanah montana ik schudde de hand met Amerikaans president Obama en ontweek Ingace crombee.Daarna kwam ik in een soort van museum terrecht waar ik kon voelen hoe het is om een vrouw te zijn.Toen ik ook daadwerkelijk in een vrouw veranderde wou ik mezelf neerschieten met een speelgoedgeweer.Maar ja het was speelgoed dus het had geen effect.En toen werd ik wakker.
BLG1988
-
- 48 berichten
- 0 stemmen
Ik droomde dat ik de volgende dag naar toilet zou moeten gaan, en weet je wat? Het kwam uit! 
Neen, even serieus, is wel vies wat ie meegemaakt heeft dan! Af en toe heb ik ook zo'n gevoel van 'hmm, dit kom me wel heel bekend voor."
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
vreemd ik heb vanacht de zelfde droom gehad zoals van een tijdje geleden, waarom deze nu weer naar boven komt weet ik niet...
ik post hem nog maar een keer:
midden in de nacht schrik ik wakker met een schurende keel. slaapdronken en zonder richtingsgevoel zoek ik stuntelig achter mijn fles water. na een paar pogingen sluit ik mijn vingers om de hals van de fles en draai de dop ervan, het koele water raakt mijn lippen en verzacht mijn keel als het in mijn mond stroomt. net als ik de fles weer wegzet voel ik een lichte druk aan het voeteinde van mijn bed en ik schrik op. een paar helgroene ogen kijken mijn aan en ik zien een jongen op mijn bed zitten. hij had sneeuwwit haar maar kon niet veel ouder dan ik zijn. verstard kijk ik hem een tijd lang aan. ik kan er niet meer tegen. "wie ben je? en waarom zit je op mijn bed?" fluister ik schor. mijn dorst verhevigt opnieuw maar ik negeer de lonkende fles met water. de jongen glimlacht lichtjes en kijkt me indringend aan alsof hij iets wil duidelijk maken. "Wil je me zeggen dat ik het al weet?" hij knikt. mijn keel voelt aan alsof hij uitdroogd en ik vrees dat ik er geen woord meer zal uitkrijgen bij de volgende vraag. hij maakt een teken met zijn hand en plots weet ik het. dat gevoel was heerlijk alsof ik in één woord alles kon omvatten zelfs het leven. maar plots verzwelgd de dorst me en ik val flauw.
het volgende dat ik weet is dat ik wakker word met de zon op mijn gezicht en een glasheldere herinnering. alleen weet ik het allesomvattende woord niet meer....
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
hehe kheb vannacht gedroomt da al me tanden uitvielen
maar de droom hierboven blijft terugkomen
ik vraag me af waarom
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Hehe die heb ik ook al een paar keer gehad, ik heb door sport, een "ongeluk" en een net wat te oude chocoladeletter al wel eens wat tanden afgebroken, mis iets mee te maken?
Zijn er trouwens al leden die al wel eens over Moviemeter hebben gedroomt ?
Ik namelijk wel 
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
vreemd ik heb vanacht de zelfde droom gehad zoals van een tijdje geleden, waarom deze nu weer naar boven komt weet ik niet...
ik post hem nog maar een keer:
midden in de nacht schrik ik wakker met een schurende keel. slaapdronken en zonder richtingsgevoel zoek ik stuntelig achter mijn fles water. na een paar pogingen sluit ik mijn vingers om de hals van de fles en draai de dop ervan, het koele water raakt mijn lippen en verzacht mijn keel als het in mijn mond stroomt. net als ik de fles weer wegzet voel ik een lichte druk aan het voeteinde van mijn bed en ik schrik op. een paar helgroene ogen kijken mijn aan en ik zien een jongen op mijn bed zitten. hij had sneeuwwit haar maar kon niet veel ouder dan ik zijn. verstard kijk ik hem een tijd lang aan. ik kan er niet meer tegen. "wie ben je? en waarom zit je op mijn bed?" fluister ik schor. mijn dorst verhevigt opnieuw maar ik negeer de lonkende fles met water. de jongen glimlacht lichtjes en kijkt me indringend aan alsof hij iets wil duidelijk maken. "Wil je me zeggen dat ik het al weet?" hij knikt. mijn keel voelt aan alsof hij uitdroogd en ik vrees dat ik er geen woord meer zal uitkrijgen bij de volgende vraag. hij maakt een teken met zijn hand en plots weet ik het. dat gevoel was heerlijk alsof ik in één woord alles kon omvatten zelfs het leven. maar plots verzwelgd de dorst me en ik val flauw.
het volgende dat ik weet is dat ik wakker word met de zon op mijn gezicht en een glasheldere herinnering. alleen weet ik het allesomvattende woord niet meer....
Dat weet je allemaal nogal gedetailleerd uit te leggen voor iets abstracts als dromen.. laat staan dat je er bij kan nadenken.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Ik droomde dat ik zat te dromen..
Da,s een coole droom
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik heb wel 's gedroomd dat ik 100 verschillende dromen moest dromen in een nacht, anders zou ik niet meer wakker worden. 
Verder wel een interessant topic dit. Ik mis alleen de persoon die ons onze dromen komt uitleggen. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Iemand wel eens over Freddy Krueger gedroomd en het overleeft? 
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
ik droomde dezenacht dat ik meedeed aan een ambulance race
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Verder wel een interessant topic dit. Ik mis alleen de persoon die ons onze dromen komt uitleggen.
.
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
oh ja he 
leg mijn droom maar eens uit, want hij blijft me achtervolgen
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
Dat weet je allemaal nogal gedetailleerd uit te leggen voor iets abstracts als dromen.. laat staan dat je er bij kan nadenken.
dat komt omdat, hoe raar het ook mag klinken, ik ze glashelder kan herinneren alsof het echt is gebeurd alleen kan dit niet, toch... ?
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Ik droomde deze nacht dat ik ruzie had
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Ik droomde deze nacht dat ik ruzie had
Zal wel.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
ik droomde dezenacht dat ik een player was
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
hehe kheb vannacht gedroomt da al me tanden uitvielen
maar de droom hierboven blijft terugkomen
ik vraag me af waarom
Volgens mij heeft dat te maken met onzekerheid. Een bekende droom. Volgens mij droomt iedereen dat weleens.