• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.953 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.755 stemmen

Nachtmerries en Dromen

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

niethie schreef:

(quote)
Hier nog zo'n een.

Dacht echt dat ik de enigste was van mijn leeftijdscatogorie..

Zo'n gevoel heb ik ook.

Iedereen die ik ken zuipt regelmatig, en ik snap echt niet waarom. Omdat bier de lekkerste drank is, het vloeibare goud zoals ze hier dan zeggen.

Sowieso is het bij de meeste monkey see, monkey do.

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

ik weet eigenlijk nog altijd niet zeker of dit een droom was of niet maar deze was vreemd:

midden in de nacht schrik ik wakker met een schurende keel. slaapdronken en zonder richtingsgevoel zoek ik stuntelig achter mijn fles water. na een paar pogingen sluit ik mijn vingers om de hals van de fles en draai de dop ervan, het koele water raakt mijn lippen en verzacht mijn keel als het in mijn mond stroomt. net als ik de fles weer wegzet voel ik een lichte druk aan het voeteinde van mijn bed en ik schrik op. een paar helgroene ogen kijken mijn aan en ik zien een jongen op mijn bed zitten. hij had sneeuwwit haar maar kon niet veel ouder dan ik zijn. verstard kijk ik hem een tijd lang aan. ik kan er niet meer tegen. "wie ben je? en waarom zit je op mijn bed?" fluister ik schor. mijn dorst verhevigt opnieuw maar ik negeer de lonkende fles met water. de jongen glimlacht lichtjes en kijkt me indringend aan alsof hij iets wil duidelijk maken. "Wil je me zeggen dat ik het al weet?" hij knikt. mijn keel voelt aan alsof hij uitdroogd en ik vrees dat ik er geen woord meer zal uitkrijgen bij de volgende vraag. hij maakt een teken met zijn hand en plots weet ik het. dat gevoel was heerlijk alsof ik in één woord alles kon omvatten zelfs het leven. maar plots verzwelgd de dorst me en ik val flauw.

het volgende dat ik weet is dat ik wakker word met de zon op mijn gezicht en een glasheldere herinnering. alleen weet ik het allesomvattende woord niet meer....

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Is dit uit een boek?

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

nee

ik heb dit echt meegemaakt waarom?

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Was zo mooi geschreven dat ik dacht in een page van een boek te zitten ..vandaar!

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

oh dankje

daz een groter compliment dan je je kunt inbeelden

ik wil namelijk later schrijfster worden

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

ik krijg de laatste tijd nachtmerries over de toekomst(de nabije toekomst)

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Lovebreeze schreef:

ik wil namelijk later schrijfster worden

Dan ben je zeker goed op weg

Inderdaad een mooi geschreven stukje.

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Zeker. Als ik niet beter zou weten zou ik ook zeggen dat het uit een boek kwam.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik wil de rest ook lezen Was inderdaad verre van slecht.

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

nou, ik ben dan ook bezig met een boek maar als ik hier een stukje zal plaatsen ben ik bang dat het verwijderd zal worden, ik kan jullie alleen trakteren op nog een droom:

Ik voel iets langs mijn neus glijden. In een reflex wil ik krabben maar er snijd iets in mijn pols. Geschrokken doe ik mijn ogen open en wil schreeuwen. Plots voel ik de hitte en hoor ik mensen naast me jammeren en schreeuwen. de menigte kijkt me joelend aan en schreeuwt naar me. "Heks, brandt in de hel waar je thuishoort!" een potige man komt aangelopen met een fakkel in zijn hand. Mijn ogen flitsen in het rond. Ik sta met mijn blote voeten op ruw hout. Ik voel hoe het mijn huid aan mijn voetzool openhaald door beweging. Mijn familie staat aan de kant en bekijkt met angstige ogen het tafereel. Mijn haar plakt aan mijn gezicht en de zweetdruppel op mijn neus laat eindelijk los. "Nee, dit gebeurt niet echt." een fluistering in een wrede nacht. De potige man maakt aanstalten om de fakkel naar het hout te brengen. "Stop!" Mijn beste vriendin in een wijnrode jurk en met een kroon op haar weelderig opgestoken haar komt voor me staan. "Dank je." de woorden verlaten niet eens mijn mond, want ik zie hoe ze de fakkel overneemt. "Ik wil het doen." Ze gooit de fakkel op de stapel hout en de vlammen spreiden zich uit. Ik voel hoe ze mijn huid verteren en ruik hoe mijn eigen vlees verbrand. De pijn beheerst me als een virus. Een nijdig virus. Tussen de vlammen zie ik mijn vriendin lachen als een demon. "Ze zien nooit wat voor hun eigen neus staat." de betekenis van de woorden dringen tot me door. "Neeeeeee."

En dan word ik wakker, badend in het zweet, met de lakens aan mijn lichaam gekleeft. het hele huis is ondertussen wakker en de lach klinkt dan nog na in mijn hoofd.

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

Hé die droom heb ik goed uitgekozen voor halloween

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Niet fijn.

Maar wederom goed geschreven.

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

klute89 schreef:

Niet fijn.

Maar wederom goed geschreven.

bedankt

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Lekkere horror-story. Probeer wel aan je dt-fouten te werken (zijn er nogal wat).

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

Ik weet het, spelling is een zwakte bij me, ik denk erover om na kerst bijles te volgen of zoiets. ik heb nu al een vrijwilliger die de eerste versie wil verbeteren, maar ik kan niet verwachten dat hij dat bij ieder boek doet

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Vroeger heb ik eens een vreemde droom gehad.

Het ging zo:

ik en een vriend van school met wie ik vaak over films en muziek praat gingen naar mijn lagere school. Er hing een grote wasdraad en we slingerden daar aan en speelden er wat mee. Toen nam ik een soort koevoet en begon ik de stenen van de speelplaats op een vreemde manier van de grond te halen. Daar vonden we een doos met allerlei pakken cocaïne en we begonnen het allemaal op te snuiven maar we werden er niet high van.

Vreemd hé.

Voor de rest heb ik niet echt veel dromen alleen dat ik ergens in val en dan een heel vreemd en eng gevoel in m'n buik heb (zoiets als in een achtbaan) en dat schiet ik wakker. Eng

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Lovebreeze schreef:

Ik weet het, spelling is een zwakte bij me, ik denk erover om na kerst bijles te volgen of zoiets. ik heb nu al een vrijwilliger die de eerste versie wil verbeteren, maar ik kan niet verwachten dat hij dat bij ieder boek doet

Ach iedereen maakt wel eens spellingfouten daar hoef je je heus niet voor te schamen. Wees blij dat je een groot talent hebt (schrijven in dit geval dus) want dat kan je zeker.

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

niethie schreef:

(quote)
Ach iedereen maakt wel eens spellingfouten daar hoef je je heus niet voor te schamen. Wees blij dat je een groot talent hebt (schrijven in dit geval dus) want dat kan je zeker.

Dank je

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

Lovebreeze schreef:

'Word' toont de fouten.. Tegenwoordig is het weinig van belang of je dergelijke kleine spelfoutjes maakt.

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Adrenal schreef:

Voor de rest heb ik niet echt veel dromen alleen dat ik ergens in val en dan een heel vreemd en eng gevoel in m'n buik heb (zoiets als in een achtbaan) en dat schiet ik wakker. Eng

Dat heb ik heel soms ook. Echt heel vreemd, net alsof je valt van een toren. Het voelt zo echt, en daarna schrik je wakker...erg vreemd

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

aunuscus schreef:

ik krijg de laatste tijd nachtmerries over de toekomst(de nabije toekomst)

Menga!

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Wat is menga ?

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Adrenal schreef:

Wat is menga ?

Dat is Genkse cité-taal.

Het betekent niets eigenlijk, het is gewoon zoiets van "wt*".

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Ah ok .

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

damn, ik had dus echt een rare droom. Na The Hills Have Eyes te bekijken ben ik dus gaan slapen. in mijn droom zat ik dus te praten met andere mensen tot ik achter een blikje cola ging in de koelkast. Ik passeerde een spiegel en keek erin, en ik zag mijzelf als een lelijk misbaksel met een uitgestoken oog, en een zo grote bult op mijn rug als Quasimodo. achteraf gezien vond ik het best grappig.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

ik had ook eens een droom waarin een dodelijk virus miljarden mensen had gedood en miljoenen waren gemuteerd.Ik was de laatste normale mens op de wereld dat wiste die gruwelijke mutaties natuurlijk dus ze stapte allemaal op mij af om mij te doden.toen ik waker werdt was ik helemaal verstijfd van angst

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

is dat ook niet in I Am Legend

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

ja en ook in the last men on earth en in the omega man

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Glacius schreef:

Tegenwoordig is het weinig van belang of je dergelijke kleine spelfoutjes maakt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.